Marketing w organizacji i przedsiębiorstwie

Jak sprzedawać
Marketing strategiczny -plan na rozwój
7 czerwca, 2022
CEO w firmie -kim jest chief executive officer?
13 czerwca, 2022

Marketing w organizacji i przedsiębiorstwie

Zarządzanie przedsiębiorstwem
Marketing w organizacji

Marketing internetowy w organizacji i firmie -jak robić najlepiej?

Wraz z rozwojem internetu gałąź wiedzy zajmująca się marketingiem za jego pośrednictwem stopniowo się rozrasta. Poczesne miejsce w dyskursie na temat marketingu internetowego zajmuje kategoria marketingu przy użyciu mediów społecznościowych.

Media te udostępniają bardzo korzystny, dla działań sprzedażowych oraz promujących sprzedaż, grunt. Aby z niego skorzystać należy jednak dobrze znać specyfikę tego typu mediów i możliwości, jakie oferują. Współczesne koncepcje marketingowe, zakładające integrację świata off i online, w myśl zasady business to human, pełnymi garściami czerpią z dobrodziejstw świata mediów społecznościowych.

Media społecznościowe tradycyjne – prowadzenie strony firmowej

Mówiąc o mediach najbardziej zakorzenionych na rynku serwisów społecznościowych, skupiających duże grupy użytkowników internetu nie sposób nie wspomnieć o najpopularniejszym i jednym z najstarszych z nich – serwisie Facebook.

Jak jest on wykorzystywany w celach marketingowych? Najczęściej poprzez fanpejżde, zakładane na nim przez firmy chcące promować swoją działalność, a także wspierać sprzedaż i budować świadomość marki.

Istnieje jednak kilka pułapek tego rozwiązania, mogących negatywnie wpływać na wizerunek firmy oraz na skuteczność takich działań. Aby w pełni móc skorzystać z potencjału strony firmowej na Facebooku należy zwrócić uwagę na kilka kwestii. Po pierwsze, ustalić konkretny cel, jaki strona ma realizować i zoptymalizować jej działanie w tym kierunku.

Może to być, na przykład, zwiększenie sprzedaży, zwiększenie ruchu na stronie czy też nawiązanie kontaktu z klientami. Samo dodawanie postów na fanpejdż nie będzie wpływało w żaden sposób na realizację powyższych celów. Dodatkowo, jeżeli posty będą miały niewielką ilość reakcji, będą rzadko wyświetlane, nie będą zachęcały do kliknięcia w nie lub nie będą komentowane fanpejdż może mieć negatywny wpływ na wizerunek firmy.

Marketing internetowy za pośrednictwem mediów społecznościowych

Aby w jak najwyższym stopniu korzystać z profitów związanych z prowadzeniem strony w mediach społecznościowych, należy w pierwszej kolejności zadbać o aktywną społeczność na tejże stronie.

Niekiedy konieczne może być wstępne wypromowanie jej w społeczności docelowych klientów. Co więcej, aby liczyć na komentarze i aktywność na stronie, nie można zarzucać odbiorców dużą ilością niskiej jakości treści.

Mniejsza ilość ciekawych postów osiągnie o wiele lepszy skutek w postaci większej ilości reakcji niż zbyt częste publikowanie postów dla samego publikowania.

Nowoczesne media społecznościowe – agencje social media, SEO/SEM i kampanie reklamowe

W zależności od klientów docelowych, jak i segmentu klientów, do jakiego pragniemy dotrzeć, warto sięgać po media społecznościowe skupiające konkretne grupy użytkowników.

Jak można się domyślić, grono użytkowników TikToka będzie prezentowało zupełnie inny, niż na serwisie Facebook, przekrój zarówno demograficzny, jaki i psychograficzny związany z potrzebami i wartościami użytkowników.

W związku z tym może być to idealne medium do kontaktu z charakterystycznym segmentem klientów. Kampanie reklamowe prowadzone w serwisie TikTok mogą okazać się bardzo dobrym miejscem na promowanie własnego contentu marketingowego.

Dodatkowo linki, które można w ramach kampanii promować, wpłyną korzystnie na pozycjonowanie firmowych witryn, podnosząc ich wartość w oczach wyszukiwarek internetowych.

Jak zaplanować kampanię w mediach społecznościowych?

Bez względu na to, na jaki rodzaj medium przyjmiemy do prowadzenia kampanii, mając na uwadze powodzenie przedsięwzięcia, należy stosować się do kilku reguł. W pierwszej kolejności konieczne jest ustalenie wyraźnego celu kampanii, najlepiej by był on bardzo sprecyzowany i zawierał w sobie informację o wskaźnikach, które będą mierzalnym dowodem jego osiągnięcia.

Ułatwi to późniejszą ewaluację i ewentualną optymalizację przebiegu kampanii. Po określeniu celu dobrze jest określić grupę docelową i to na jej podstawie wybrać, w którym serwisie społecznościowym będzie ona najlepiej reprezentowana. Dopasowanie treści kampanii reklamowej do grupy docelowej oraz dokładne określenie preferencji i profilu grupy będzie grało kluczową rolę w powodzeniu akcji marketingowej.

Stworzenie samego konceptu kampanii można zostawić specjalistom, takim jak rozmaite agencje zajmujące się przygotowywaniem reklam w mediach społecznościowych.

Tym niemniej, dobrze jest uprzednio wiedzieć jaki jest cel, grupa docelowa oraz jakie koszty reklamy będziemy w stanie ponieść. Ustalenie wskaźnika określającego poziom realizacji celu pozwoli zweryfikować czy podjęte działania się opłacają oraz ocenić pracę wykonaną przez agencję.

Dla przykładu – jeżeli za cel przyjmiemy zwiększenie sprzedaży i maksymalizację wartości koszyka zakupowego, należy w konkretny sposób zacząć śledzić zachowania naszych klientów pod tym kątem.

Niekiedy będzie wymagało to użycia specjalistycznych narzędzi prezentujących statystyki z witryny lub uruchomienia odpowiedniego oprogramowania na stronie, które będzie zdarzenie sprzedaży rejestrować.

Bez względu na to, jakie działania zostaną podjęte, bardzo ważne jest bieżące analizowanie ich skuteczności. Takie postępowanie będzie skutkowało trafnością dopasowania kampanii oraz jej wyższą skutecznością.


Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/rafalszr/domains/rafalszrajnert.pl/public_html/wp-content/themes/betheme/includes/content-single.php on line 286
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Podaj imię i adres email, aby przejść dalej

Hej, koniecznie zobacz nowy film na YouTube (piramidy finansowe w Polsce + AMBER GOLD): link

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej. Zapisz się na newsletter.
Pobierz: Darmowy Raport