Google Search Console -najlepszy poradnik jak korzystać z narzędzia webmasterów

SEO Off Site -czym są działania poza stroną? (off page)
26 grudnia, 2022
Strona internetowa -co to jest (historia + jak napisać ciekawy tekst na stronę i jak ją PROMOWAĆ)
26 grudnia, 2022

Google Search Console -najlepszy poradnik jak korzystać z narzędzia webmasterów

Google Search Console

Ten darmowy poradnik Google Search Console to wszystko co musisz wiedzieć, jeśli chcesz wycisnąć jak najwięcej z SEO.

Narzędzie dla webmasterów GSC może przynieść doskonałe rezultaty, pod warunkiem, że znasz wszystkie strategie optymalizacji, aby pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania organicznego.

Więc zacznijmy!

Zawartość strony

Co to jest Google Search Console? Definicja webmaster

Witryny z największą liczbą linków przychodzących GSC zakładka linki
Witryny z największą liczbą linków przychodzących GSC zakładka linki

Definicja Google Search Console (dawniej Google Webmaster Tools lub narzędzia dla Webmasterów, skrót GSC) – to darmowa platforma internetowa stworzona przez Google dla administratorów i webmasterów stron internetowych. Pozwala sprawdzać statusu indeksowania witryny przez wyszukiwarkę robota Google, a także pokazuje błędy, które pozwalają na zoptymalizowanie widoczności strony.

Jeśli interesuje Ciebie SEO i pozycjonowanie stron, lub e-commerce to GSC jest podstawowym narzędziem dzięki, któremu możesz zwiększać widoczność w internecie, tak jak my robimy to u siebie, lub swoich klientów:

Czy-warto-inwestowac-w-seo-dlaczego-pozycjonowanie-sie-oplaca

Google oferuje nam wiele przydatnych narzędzi do SEO:

  • omawiane dzisiaj Google Search Console
  • Google Analytics (GA)
  • Google Ads i zawarty w nim planer słów kluczowych (Google Keyword Planner)
  • Google Trends
  • Google Tag Manager
  • Google Adsense (służące do monetyzacji ruchu na stronach)
  • Profil firmy w Google (wizytówka, głównie pod pozycjonowanie lokalne)
  • Mapy Google (również SEO lokalne)
  • Google Alerts (pozwala śledzić wzmianki o Twojej stronie w sieci)
  • Wiadomości Google news (pozwala zdobywać ruch z artykułów)
  • i wiele innych, ale powyższe są najważniejsze.

Więc zacznijmy zadania praktyczne od tego jak używać i dodać witrynę do GSC.

Jak dodać stronę do Google Search Console?

Google Search Console pozwala sprawdzać wydajność i stan Twojej witryny w wyszukiwarce. Możesz sprawdzać indeksację, określać crawl budget, sprawdzać backlinki, czy stan witryny.

Każda wyszukiwarka ma praktycznie swój odpowiednik GSC, np. Yandex ma webmaster, Bing ma własną wersję o nazwie Bing Webmaster Tools, itp.

Żeby zacząć korzystać z Search Console, musisz potwierdzić, że jesteś właścicielem witryny. W tym celu musisz się zalogować do GSC i kliknąć dodaj usługę:

GSC dodaj usługę
GSC dodaj usługę

Kiedyś dodawało się poszczególne wersje:

  • http://
  • https://
  • http://www.
  • https://www.

Teraz jest łatwiej i możesz dodać całą domenę.

Google Search Console Zweryfikuj Własność Dodaj Domenę
Google Search Console Zweryfikuj Własność Dodaj Domenę

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Dołącz do nas NA DARMOWYM WIDEO

Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.

Gdy to zrobisz, uzyskasz dostęp do widoku z narzędzia, które pokazuje, ile osób widzi i klika Twoją witrynę w wynikach wyszukiwania Google w danym okresie czasu:

Pulpit nawigacyjny Google Search Console skuteczność w wynikach wyszukiwania
Pulpit nawigacyjny Google Search Console skuteczność w wynikach wyszukiwania

To jest tylko podstawowa funkcjonalność, ponieważ GSC zawiera jeszcze dużo więcej ekstra opcji.

Możesz na przykład dodawać mapy witryny:

Mapa witryny dodawanie sitemap xml w GSC
Mapa witryny dodawanie sitemap xml w GSC

Ale o tym za chwilę, bo witrynę można zweryfikować na kilka sposobów. Oto najłatwiejsze metody weryfikacji witryny:

  • Plik HTML: Prześlij unikalny plik HTML do swojej witryny.
  • Rekord TXT lub CNAME: tutaj dodajesz specjalny rekord TXT lub CNAME do ustawień domeny.
  • Fragment kodu HTML: przesyłasz mały fragment kodu (tag HTML). Powinien znaleźć się w sekcji <head> przed pierwszą sekcją <body>.
  • Google Analytics
  • Menedżer Tagów Google
  • Dostawca nazwy domeny: powiązanie rekordu DNS z Google

PS. Jeśli masz wordpress to praktycznie każda wtyczka SEO ma w sobie opcję dodania kodu z GSC dla webmasterów. Więc jeśli nie jesteś zbyt techniczny, będzie to najłatwiejsza opcja.

Gdy to zrobisz, możemy przejść do kolejnego kroku.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

Ustaw swój podstawowy kraj targetowania (wycofany już raport kierowanie międzynarodowe)

Google świetnie sobie radzi w ustaleniu, na jaki kraj jest kierowana Twoja witryna. Główne patrzy na dane takie jak:

  • Adres podany w Twojej witrynie
  • Twój ccTLD (na przykład: .pl dla witryn z Polski, lub .de z Niemiec)
  • Kraj, z którego otrzymujesz najwięcej linków zwrotnych
  • Twoja lokalizacja serwera
  • Język, w którym napisana jest treść (angielski, polski, niemiecki itp.)

Oczywiście, jeśli możesz Google ułatwić pracę, tym lepiej.

Jeśli jeszcze masz dostępną tą opcję to ustaw kraj docelowy w starym GSC.

Raport Kierowanie międzynarodowe google gsc

Najprawdopodobniej jednak kiedy będziesz czytać ten tekst, ta opcja nie będzie już dostępna, więc dla celów archiwalnych zostawiam ten paragraf:

Raport Kierowanie międzynarodowe został wycofany

Chodźmy dalej.

Połącz Google Analytics z Search Console

W 2013 roku Google przełączyło tryb wyszukiwania na HTTPS, co utrudniło pracę pozycjonerom i webmasterom:

raport keyword data not provided

To był wymagany krok, aby podnieść bezpieczeństwo w sieci, ale z Google Analytics zniknęły cenne słowa kluczowe i pojawiło się „not provided”:

google analytics not provided

To co teraz musisz zrobić to połącz Google Analytics z Google Search Console.

Jest to proste.

Wystarczy, że zalogujesz się na swoje konto Google Analytics.

Kliknij Administracja.

google analytics administracja

Następnie kliknij „ustawienia usługi”.

google analytics administracja ustawienia usługi

Teraz przewiń na dół, aż zobaczysz „dostosuj search console”.

google analytics dostosuj search console

I wybierz swoją stronę internetową.

Proste prawda?

Od teraz masz połączone GA z GSC.

Co Ci to da?

Wejdź w opcję Google Analytics: Pozyskiwanie > Search Console > Strony Docelowe

google analytics Pozyskiwanie Search Console Strony Docelowe

Zobaczysz liczbę wyświetleń, CTR i kliknięć.

Najważniejsza jest ostatnia zakładka „zapytania”.

Sprawdź bezpieczeństwo i ręczne działania

Nie musisz tej zakładki sprawdzać zbyt często, jeśli masz wszystko łącznie z SSL/HTTPS poprawnie ustalone, ale miej w nawyku.

GSC problemy dotyczące bezpieczeństwa

Dodaj mapę witryny sitemap.xml

Jeśli masz małą stronę to prawdopodobnie nie jest to niezbędne.

mapa witryny XML w SEO
mapa witryny XML w SEO

Natomiast dla większych witryn, portali czy sklepów e-commerce może robić to już znaczenie.

Jeśli używasz WordPress, lub inny CMS to sitemapę wygeneruje za Ciebie wtyczka do SEO.

Na przykład:

Mają one jeszcze wiele dodatkowych funkcji do SEO i pozycjonowania witryn, które zaoszczędzą Ci czas.

funkcje wordpress yoast seo

Stworzona mapa witryny najczęściej pojawia się pod adresem twojaStrona.pl/sitemap.xml.

Teraz możesz dodać ją do Google Search Console.

Jest to bardzo proste.

Wchodzisz w zakładki: Indeks > Mapy witryny > Dodaj nową mapę witryny

Mapa witryny dodawanie sitemap xml w GSC
Mapa witryny dodawanie sitemap xml w GSC

Teraz czas na trochę technikaliów.

Techniczne SEO i optymalizacja z GSC

Możesz tworzyć doskonałe treści, budować linki, ale jeśli Twoje techniczne SEO będzie kulawe to nigdy nie osiągniesz pełni potencjału.

techniczne seo optymalizacja techniczna

Więc zacznijmy od indeksowania.

Użyj funkcji „strony” i „indeksowanie stron”, aby naprawić problemy z widocznością podstron i adresów URL

Jeśli wszystko działa sprawnie na Twojej stronie internetowej, to Google łatwo może znajdować i indeksować wszystkie obecne, jak i nowe podstrony.

Więc co to jest raport indeksowania stron?

Zakładka indexowanie stron pozwala łatwo sprawdzić które adresy URL są w indexie Google. Oznacza to, że mogą one wyświetlać się w wyszukiwarce.

Jeśli robot Google nie zaindeksuje strony, to znaczy, że jej „nie widzi”.

Indeks Strony Indeksowanie Stron GSC
Indeks Strony Indeksowanie Stron GSC

Na głównym ekranie zobaczysz 4 zakładki:

  1. Błąd
  2. Prawidłowe z ostrzeżeniami
  3. Prawidłowe
  4. Wykluczono

Jeśli chodzi o błędy, to dotyczą one najczęściej kilku grup:

  • „Pozorny błąd 404” – Oznacza to, że strona nie została znaleziona, ale dostarczyła w nagłówku nieprawidłowy kod statusu.
  • „Strona zawiera przekierowanie” – Ta strona ma przekierowanie (301/302).
  • „Nie znaleziono przesłanego adresu URL (404)” – Strona nie została znaleziona, a serwer zwrócił poprawny kod stanu HTTP (404).
  • „Strona zablokowana przez plik robots.txt” – jeśli zrobiłeś to świadomie to zignoruj.
  • „Błędy serwera (5xx)” – w momencie wejścia robota googlebot strona była niedostępna z winy hostingu/serwera.
  • „Strona wykryta – obecnie nie zaindeksowana” – jeśli po jakimś czasie strony nie znikną z tej sekcji, to będziesz musiał je zgłosić ręcznie do Google
  • „Strona wykluczona za pomocą noindex” – jeśli było to świadome to jak najbardziej zostaw.
  • „Alternatywna strona zawierająca prawidłowy tag strony kanonicznej”
  • i inne jak błędy 403 itp.
błędy w indeksowaniu niedziałające strony 404
błędy w indeksowaniu niedziałające strony 404

Jeśli klikniesz na dany błąd to pojawi Ci się lista adresów URL, których on dotyczy. Możesz to zweryfikować.

Jeśli chcesz otrzymać więcej informacji na temat już jednego, konkretnego adresu URL to musisz skorzystać z narzędzia „inspection”.

Sprawdzenie adresu URL (inspection)

Na pasku górnym w GSC wpisz adres URL, którego nie możesz zaindeksować, ale widziałeś inne błędy.

Pojawi Ci się wiadomość „adres URL nie znajduje się w Google”:

adres URL nie znajduje się w Google
adres URL nie znajduje się w Google

Co możesz więc teraz zrobić?

Kliknij „poproś o zaindeksowanie”:

poproś o zaindeksowanie
poproś o zaindeksowanie

Jeśli już to zrobisz daj Google trochę czasu, po czym będziesz mógł nawet zobaczyć podgląd jak wyszukiwarka renderuje Twoją stronę:

przetestowana strona zrzut ekranu
przetestowana strona zrzut ekranu

Co zrobić z błędami „error 404”?

Masz 2 opcje:

  • Zostaw tak, jak jest. Google w końcu zdeindeksuje stronę.
  • Możesz przekierować stronę 404 na podobną stronę kategorii, produktu, lub wpis na blogu.

Jak naprawić inne błędy?

Możesz użyć dokładnie tego samego procesu, jak w przypadku „inspect” i zgłaszania adresu URL w celu indeksacji, aby naprawić każdy napotkany błąd:

  • Załaduj stronę w przeglądarce
  • Dodaj adres URL do opcji „sprawdzania adresów URL”
  • Zapoznaj się z konkretnymi wskazówkami
  • Napraw te problemy

Najczęściej są to:

  • Błędy serwera
  • Błędy przekierowań
  • Błędy indeksowania

Sprawdź zaindeksowane strony „prawidłowe”

Indeks Strony Indeksowanie Stron GSC
Indeks Strony Indeksowanie Stron GSC

To co „na zielono” nie zawsze jest dobre.

Na co zatem zwrócić uwagę?

Sprawdź, czy nagle nie pojawiło się dużo zaindeksowanych stron, lub odwrotnie. Czy wiele podstron nie zniknęło.

To może oznaczać, że coś jest nie tak:

  • Może nieświadomie blokujesz Googlebota.
  • Może przez pomyłkę dodałeś tag noindex.
  • Może przypadkowo zdjąłeś tag noindex ze stron, których nie chcesz indeksować.

Strony ze statusem „wykluczono” w Google Search Console

Polecam, aby nie indeksować stron, które mają „cienką treść” (ang. thin content).

Nie znaczy to, że content jest słabej jakości.

Może być wręcz przeciwnie. Może jest bardzo wartościowy dla użytkowników, ale nie dla robota indeksującego.

Strony internetowe o niskiej jakości treści (np. strony thin content, lub farmy treści/content farm) są mniej widoczne w wynikach wyszukiwania po otrzymaniu kary Panda.

Jak zwiększyć widoczność w wyszukiwarce Google. Pełny raport „Skuteczność w wynikach wyszukiwania”

Teraz przechodzimy już do właściwego SEO.

Co to jest Raport: Skuteczność w wynikach wyszukiwania?

Raport „Skuteczność w wynikach wyszukiwania” pokazuje Tobie jak wygląda performance dla Twojej strony w wynikach wyszukiwania.

Możesz sprawdzić kilka ważnych informacji pod SEO, m.in.:

  • organiczny średni CTR
  • średnią pozycję
  • liczbę kliknięć
  • liczbę wyświetleń
Pulpit nawigacyjny Google Search Console skuteczność w wynikach wyszukiwania
Pulpit nawigacyjny Google Search Console skuteczność w wynikach wyszukiwania

Z analizami możesz się teraz cofnąć nawet 16 miesięcy wstecz, co w pozycjonowaniu jest bardzo ważne.

Przejdźmy do technik SEO z GSC.

Jak podnieść wskaźnik organicznego CTR za pomocą GSC

CTR dla domeny to czynnik rankingowy, który może poprawiać jej pozycję w SERP.

Larry Kim z Wordstream, był w stanie udowodnić wpływ CTR na pozycję w rankingu Google:

wpływ CTR na pozycję w wyszukiwarce
wpływ CTR na pozycję w wyszukiwarce

W wynikach organicznych CTR w dużej mierze zależy od pozycji jaką ma nasza strona, ale można nim tez manipulować.

Robi się to za pomocą tagu tytułowego <title tag>, meta opisu <meta description>, Twojego adresu URL i Rich Snippets.

Oto jak to zrobić.

Znajdź w GSC strony z niskim CTR

Po pierwsze w raporcie skuteczności musisz podświetlić kolumny „średni CTR” i „średnia pozycja”, ponieważ są wyszarzone.

optymalizacja CTR Google Search Console
optymalizacja CTR Google Search Console

Polecam zacząć od pozycji, które są gorsze niż 4 i maja słaby wskaźnik CTR.

Więc musimy teraz włączyć filtrowanie, więc kliknij „pozycja”;

pozycja Google Search Console

Następnie wpisz jako filtr, większe niż 3,9:

filtry Google Search Console

Teraz masz listę stron, które mają pozycje gorsze niż miejsce 4.

Według badania Backlinko i Advanced Web Ranking, miejsce 4 w Google dostaje średnio od 5,83% do 8,4% wszystkich kliknięć.

CTR filtry Google Search Console

Potraktuj to jako benchmark.

Więc co dalej?

Chcesz odrzucić wszystkie Twoje strony, które mają lepszy CTR niż około 5-7%. Tutaj już zdecyduj jaką liczbę wpiszesz. Dzięki temu możesz skupić się na tych stronach, które wypadają gorzej.

Jak to zrobić?

Kliknij teraz filtr CTR:

filtr CTR w Google Search Console

I wybierz „mniejsze niż”. Ja wpisałem 5,3:

jak ustawić Google Search Console

I co teraz otrzymaliśmy?

Masz listę słów kluczowych które mają gorsza pozycję niż 4, i gorszy CTR niż 5,3%.

Wiemy, że Google patrzy na organiczny CTR:

Google potwierdza CTR i kliknięcia jako czynnik rankingowy SEO
Google potwierdza CTR i kliknięcia jako czynnik rankingowy SEO

Więc teraz optymalizujesz te frazy, żeby zdobyć większy ruch.

Trzeba „podkręcić” CTR.

CTR w Google Search Console
CTR w Google Search Console

Teraz znajdź stronę

Kliknij w dane słowo kluczowe, i następnie w strony:

strony w GSC

Sprawdź wszystkie słowa kluczowe na jakie jest widoczna ta strona

Robimy to po to, aby przypadkowo niczego nie zepsuć.

Jeśli masz niski CTR dla tej podstrony na kilka nieważnych fraz, a na transakcyjne, lub takie, które napędzają Tobie cenny ruch CTR jest wysoki, to optymalizacja kliknięć może nie mieć sensu.

Więc kliknij (1) nowa strona, i (2) wpisz adres URL:

nowa strona url

W tym momencie w zakładce „zapytania” pojawią Ci się wszystkie słowa kluczowe na jakie rankuje dana strona.

Więc co dalej?

Zoptymalizuj tag title (tytuł) i opis meta description

Polecam przeczytanie całego wpisu odnośnie organicznego CTR, ale najważniejsze:

  • dodaj słowa które wzbudzają emocje (najlepsze, łatwe, proste, szybkie efekty itp.)
  • dodaj słowa które nakłaniają do działania (CTA)
  • dodaj liczby, lub nawiasy

Monitoruj rezultaty

W zależności od tego jaką widoczność ma Twoja strona, i jaki ruch jest potrzebny, aby wygenerować dane statystycznie istotne -musisz poczekać od 5 do 20 dni.

W dodatku Google musi przeindeksować Twoją stronę, aby wyświetlała się inaczej w wyszukiwarce.

SEO Quick Wins w Search Console

Czym są łatwe do zoptymalizowania słowa kluczowe?

W żargonie określa się je jako „quick wins w seo”.

Są to frazy na które mieścisz się na pozycji od 8 do 20.

Czyli, w teorii wystarczy wprowadzić zmiany w treści i linkowaniu wewnętrznym, aby podskoczyć o kilka oczek.

Dlaczego?

Ponieważ Google już uważa, że Twoja storna jest „w miarę dobrym dopasowaniem” do zapytania użytkownika.

Więc jak to zrobić?

Po pierwsze, zmień zakres dat z 3 miesięcy na ostatnie 28 dni.

zakres dat search console

Kliknij znowu w „pozycje”.

pozycja Google Search Console

Tym razem wybierz „większe niż” 7,9.

I posortuj wyniki według wyświetleń (impressions):

wyświetlenia impressions gsc

To są Twoje „złote słowa kluczowe”.

Wystarczy niewielki wysiłek, a rezultaty mogą być bardzo szybkie.

W skrócie podstawowa idea „Quick Wins”:

  • Otwórz Google Search Console
  • Filtruj z ostatnich 28 dni
  • Wybierz „strony”
  • Spójrz na zapytania dotyczące pozycji 8-20
  • Rozwiń zawartość dla tych zapytań (przejrzyj top3 w Google i zobacz co oni mają, a Ty nie)
  • Dlaczego ta metoda tak dobrze działa?
  • Ponieważ Google uważa, że Twoja strona jest już „w miarę dobrym dopasowaniem” do zapytania użytkownika.
  • Więc wystarczy trochę pracy na duży efekt.
  • Każda zmiana pozycji na 1szej stronie to duży wzrost CTR.

Oto od czego polecam zacząć:

Pokryj temat lepiej od konkurencji i wprowadź pewne novum

Zgodnie z teorią topical authority i semantycznego SEO, Google uwielbia wpisy, które pokrywają jak najwięcej z danej tematyki.

co jest najważniejsze w seo

Czyli, najlepiej odpowiadają na zapytanie użytkowników.

Jest to jeden z powodów, dlaczego dłuższe wpisy są wyżej w Google:

jak długie powinny być treści SEO
jak długie powinny być treści SEO

Ulepsz swój czas spędzony na stronie przez użytkownika (dwell time)

Dwell time to czynnik określający czas spędzony przez użytkownika Google na danej stronie www.

Według badania MOZ istnieje widoczna korelacja. Im dłużej użytkownik przebywa na Twojej stronie internetowej, tym większe pozycje w Google.

korelacja google dwell time on site
korelacja google dwell time on site

A przy okazji, popraw również bounce rate, ponieważ tutaj także jest widoczna korelacja:

korelacja google bounce rate
korelacja google bounce rate

Jak polepszyć dwell time?

Jedną z najprostszych metod jest dodanie wideo na stronę.

Możesz na przykład zaembedować film z YouTube.

Według badania Wistia, użytkownicy spędzają średnio 1,4 x więcej czasu na stronie po dodaniu filmu wideo.

Time-on-Page-dwell time video

Postaw na linkowanie wewnętrzne

Poprawne linkowanie wewnętrzne architektura strony
Poprawne linkowanie wewnętrzne architektura strony

Dodanie linków wewnętrznych zwiększa ogólnie czas spędzony na stronie. Użytkownicy zamiast po przeczytaniu artykułu, zamykać Twoją stronę, mogą przeczytać inny wpis.

Zbuduj linki zewnętrzne (klasyczny SEO link building)

Część osób z linków na innych domenach przejdzie do Twojej strony, więc oprócz SEO masz jeszcze dodatkowy ruch.

off-page seo link building
off-page seo link building

Zbuduj dzięki Google Search Console widoczność na long tail

Czasy słów kluczowych z długiego ogona w klasycznej formie już minęły.

Kiedyś tworzyło się na każdą frazę long tail oddzielny artykuł. Teraz, za sprawą RankBrain i HummingBird, Google rozumie cały temat wpisu.

Google Hummingbird Koliber
Google Hummingbird Koliber

Czyli nie trzeba tworzyć już setek wpisów na różne odmiany long taili, a skupić się trzeba na optymalizacji klastrów fraz (keyword cluster).

Jak więc w łatwy sposób zbudować widoczność na słowa z długiego ogona?

Wpisz dany adres URL do Google Search Console i zobacz wszystkie słowa na jakie widoczny jest Twój wpis (już to robiliśmy w tym przewodniku).

Uwagę powinny zwrócić zapytania, na które nawet nie próbowałeś mieć wysokiej pozycji w Google.

Często jest tak, że możesz się wyświetlać na słowa i frazy kluczowe, których nawet nie używałeś w tekście!

Pomyśl o tym. Skoro według algorytmu już wyświetlasz się, to co dopiero jeśli dodasz te właściwe słowa kluczowe w tekście.

Szybki wzrost widoczności, bardzo małym nakładem!

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

Analiza i optymalizacja linków

Google Search Console doskonale również nadaje się do optymalizacji link juice.

pillar page link juice

W panelu Google Search Console kliknij w „linki”.

Zobaczysz odsyłające witryny z największą liczbą linków przychodzących, a także najczęściej linkowane strony, jeśli chodzi o linki wewnętrzne.

Witryny z największą liczbą linków przychodzących GSC zakładka linki
Witryny z największą liczbą linków przychodzących GSC zakładka linki

Dzięki temu możesz sprawdzić ile linków wewnętrznych otrzymuje Twoja każda podstrona.

Z tą pomocną informacją możesz podlinkowywać te podstrony, które mają mało odsyłających URL, aby dać „mocy”.

Kolejna Sztuczka Z Konsolą Google Search, aby zwiększyć ruch z SEO z istniejących już artykułów

Prosta, ale skuteczna strategia powiększania ruchu z SEO na blogu (bez wydawania dodatkowych pieniędzy na „modne” narzędzia marketingowe).

  1. Otwórz Google Search Console.
  2. Przejdź do Wyniki wyszukiwania –> Skuteczność –> Strony
  3. Porównaj ostatnie 6/12 miesięcy, albo cokolwiek chcesz z poprzednim okresem.
  4. Sortuj wyniki według różnicy kliknięć.
  5. Zacznij optymalizować strony, które w tym czasie straciły najwięcej ruchu organicznego.
  6. To koniec!
  7. Prawda, że łatwe?
  8. W najbliższym czasie wróci Tobie mnóstwo ruchu organicznego i w dodatku nie musiałeś od zera tworzyć nowych treści.
  9. Mniej wysiłku, mniej czasu. Więcej wyników i to szybko.

Regex

regex

Niestandardowe wyrażenia regularne (RegEx) w Google Search Console to niesamowita sztuczka.

Dzięki temu będziesz w stanie znaleźć pytania na etapie zakupu i wyszukiwania informacji, a także dostaniesz pomysły na mocno konwertujący content.

Wejdź do Google Search Console i w raporcie Skuteczność > Wyniki wyszukiwania kliknij:
-„+ Nowa”
-„Zapytanie”
-Niestandardowe (wyrażenie regularne)
-Pasuje do wyrażenia regularnego
-Wklej kod:

(?i)^(kto|co|gdzie|kiedy|dlaczego|jak|był|zrobił|jest|robi|jeśli|może|mógłby|powinien|byłby|zrobi|jest|są|nie|był|nie powinien|nie mógł|nie może|nie ma|nie chce|nie chce|blisko mnie|by|by\w|chc|czy|dostan|jest|kiedy|kt\wry|mo\we|znajd|zrobi).*

Do stworzonej listy dodaj Keywords Everywhere i sprawdź liczbę wyszukań + stawki CPC, aby podejmować jeszcze lepsze decyzje!

Webmaster google tools: Zoptymalizuj crawl budget

Jest to technika dla dużych stron internetowych i sklepów e-commerce.

Budżet indeksowania (crawl budget) to liczba stron w Twojej witrynie, które Google indeksuje każdego dnia.

Dlaczego to jest ważne?

Jeśli masz załóżmy 10000 stron w swojej witrynie, a Twój dzienny limit crawlera to 300, to jeśli będziesz wprowadzać zmiany w witrynie, zaindeksowanie ich zajmie miesiące!

Co to znaczy więc optymalizacja crawl budget?

W starej wersji Google Search Console mieliśmy zakładkę, w której można było określać dzienny limit crawlera i jego częstotliwość.

Obecnie w przewodniku pozarządzaniu budżetem indeksowania zaleca się:

  • skonsolidować powielone treści
  • blokować indeksowanie adresów URL za pomocą pliku robots.txt
  • aktualizuj mapy witryny
  • unikaj długich łańcuchów przekierowań
  • monitoruj skanowanie witryny

Podsumowanie

optymalizacja-tekstu-seo-ads-google-facebook

Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:

Który fragment artykułu był dla Ciebie najbardziej zaskakujący?

A może masz jakieś pytanie.

Tak czy inaczej, zostaw teraz krótki komentarz poniżej.

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Google Search Console -najlepszy poradnik jak korzystać z narzędzia webmasterów 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)