Zawartość strony
Budżet indeksowania (ang. crawl budget) definicja – to liczba stron indeksowanych przez Googlebota w całej witrynie/domenie internetowej w określonym przedziale czasowym.
Crawl budget jest ważny pod pozycjonowanie i SEO, ponieważ jeśli Google nie zaindeksuje strony, nie będzie ona widoczna w wyszukiwarce (ang. SERP).
Jeśli więc liczba stron przekroczy budżet indeksowania dla danej witryny internetowej, to strony w Twojej witrynie nie zostaną zindeksowane.
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Na szczęście większość witryn nie musi martwić się o budżet na indeksowanie podstron. Google bardzo dobrze odnajduje i indeksuje nowe strony, jeśli tylko przestrzegasz technicznego SEO. Crawler jest biegły w wyszukiwaniu i indeksowaniu stron.
Natomiast w pewnych sytuacjach powinieneś mieć oko na crawl budget:
Oto kilka prostych sposobów na zmaksymalizowanie crawl budget domeny:
Poprawa szybkości ładowania stron w witrynie może spowodować, że Googlebot zaindeksuje więcej adresów URL Twojej domeny.
W rzeczywistości Google poruszając kwestie Core Web Vitals jasno stwierdza, że przyspieszenie czasu ładowania witryny poprawia wrażenia użytkowników, jednocześnie zwiększając szybkość indeksowania.
Więc pamiętaj, że wolno ładujące się strony pochłaniają cenny czas Googlebota.
Natomiast jeśli zoptymalizujesz podstawowe wskaźniki internetowe to Twoje strony będą ładować się szybko, ponieważ Googlebot będzie mieć czas na odwiedzenie i zindeksowanie ich większej liczby.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Googlebot nadaje priorytet stronom, do których prowadzi wiele zewnętrznych (Link building) i wewnętrznych linków.
Idealnie byłoby, gdybyś dostawał naturalne linki zwrotne do każdej podstrony w swojej witrynie, ale w większości przypadków nie jest to realne.
Kupowanie linków natomiast według Google jest techniką Black hat SEO.
Dlatego tak ważne jest wewnętrzne linkowanie.
Linki wewnętrzne kierują Googlebota do wszystkich stron w Twojej witrynie, które chcesz zindeksować.
Planowanie architektury informacji (struktura strony) składa się m.in. z:
Dobra architektura informacji w witrynie ułatwia:
Więc pierwsze od czego powinieneś zacząć to hierarchia, czyli utworzenie odpowiednich kategorii.
Celem jest utrzymanie „płaskiej” architektury. W ten sposób przejście z jednej strony na inną stronę w Twojej witrynie zajmuje tylko 3-4 kliknięcia (reguła 3 kliknięć od strony głównej).
https://uniqueseo.pl/white-hat-seo/
Następnie chcesz użyć wewnętrznych linków, aby kierować je do stron o wysokim priorytecie w swojej witrynie. Tzw. money site, czyli transakcyjnych (jak np produkty, lub kategorie w SEO e-commerce).
W przepływie link juice pomagają też tzw. pillar page:
Google jasno mówi, że adresy URL, które są bardziej popularne w Internecie, są częściej indeksowane, aby były bardziej aktualne w indeksie.
A według Google popularność oznacza prawie zawsze autorytet linków. Czyli linki SEO z mocnych domen.
Płaska architektura natomiast sprawia, że wszystkie strony w Twojej witrynie mają pewną moc z link juice.
Strony osierocone (ang. orphan pages) to strony, do których nie prowadzą żadne wewnętrzne ani zewnętrzne linki.
Google ma wtedy trudności ze znalezieniem stron osieroconych. Jeśli więc chcesz jak najlepiej wykorzystać swój crawl budget, to zawsze do nowych treści dodawaj minimum jeden link wewnętrzny lub zewnętrzny.
Ograniczanie zduplikowanych treści jest bardzo pomocne w SEO z wielu powodów.
Duplicate content dzieli się na duplikaty wewnętrzne (czyli w obrębie jednego serwisu), jak i duplikaty zewnętrzne.
Jak się okazuje, zduplikowana treść również wyczerpuje Twój crawl budget.
To dlatego, że Google nie chce marnować zasobów na indeksowanie wielu stron o tej samej treści.
Upewnij się więc, że w swojej witrynie masz tylko unikalne treści wysokiej jakości.
Stanowi to zazwyczaj duży problem dla sklepów internetowych, które kopiują opisy ze strony producenta.
Przydatne źródła:
Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:
Który fragment artykułu był dla Ciebie najbardziej zaskakujący?
A może masz jakieś pytanie.
Tak czy inaczej, zostaw teraz krótki komentarz poniżej.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.