Strona internetowa -co to jest (historia + jak napisać ciekawy tekst na stronę i jak ją PROMOWAĆ)

Google Search Console -najlepszy poradnik jak korzystać z narzędzia webmasterów
26 grudnia, 2022
Bounce rate -czym jest współczynnik odrzuceń?
26 grudnia, 2022

Strona internetowa -co to jest (historia + jak napisać ciekawy tekst na stronę i jak ją PROMOWAĆ)

Strona internetowa

Dzisiaj pokażę Ci jak stworzyć stronę internetową tak, aby była ULTRA ciekawa.

Zobaczysz też jak można promować portal internetowy, aby zdobywać klientów.

I dodamy jeszcze ciekawy copywriting dla witryny WWW.

Po co Ci ta wiedza?

Ponieważ nikt nie lubi słabych tekstów.

A jak są ciekawe i estetycznie interesujące (UX UI design), to taka strona internetowa może bardzo dobrze konwertować. Czyli przynosić Tobie klientów.

Plus kolejna wartość… będziesz wyżej w wynikach organicznych Google, jeśli mowa o SEO.

Więc zaczynajmy!

Co To Jest Strona Internetowa?

Strona internetowa (inaczej portal, witryna, blog, strona WWW z ang. web page) to zbiór połączonych stron internetowych (plus powiązane z nimi zasoby), pod unikalną nazwą domeny.

Każda strona internetowa danej witryny internetowej zawiera linki – najczęściej w postaci klikalnych fragmentów tekstu – które umożliwiają użytkownikowi przejście z jednej podstrony witryny na drugą.

Obecnie strony tworzy się za pomocą m.in. HTML5, CSS 3 i JavaScript.

Jak Wyglądała i Kto Stworzył Pierwszą Stronę Internetową

W roku 1994 student Swarthmore College Justin Hall stworzył pierwszą stronę internetową Links.net.

W WebArchive, jet nawet pierwszy snapshot, ale dopiero z 1996 roku, czyli 2 lata po oficjalnym założeniu:

pierwsz strona internetowa na świecie

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Dołącz do nas NA DARMOWYM WIDEO

Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.

W 1997 roku Jorn Barger, bloger Robot Wisdom, stworzył termin „weblog”, który miał opisywać jego proces „logowania w sieci” podczas surfowania po Internecie. Termin „weblog” został skrócony do „blog” w 1999 roku przez programistę Petera Merholza.

Jak wyglądała strona Bargera?

Zobacz sam:

pierwszy blog historia stron internetowych

Jak Stworzyć Ciekawą Stronę Internetową

Strona internetowa to wizytówka każdej firmy online.

To tutaj odwiedzający decyduje czy od Ciebie kupi, czy pójdzie do konkurencji.

Poniżej przedstawiam sprawdzone sposoby na to, aby strona internetowa pomagała w konwersji.

Określ Niszę i Persony Marketingowe

na czym polega skuteczny copywriting sprzedażowy

Jak zdefiniujesz swoją niszę i to kim jest odbiorca docelowy to Twoja strona internetowa będzie przynosić o wiele większy zarobek niż dotychczas.

Jak wygląda Twoja persona marketingowa buyer persona

Jeśli chcesz znaleźć odpowiedni temat i niszę to polecam poszukać w kilku miejscach.

Dla przykładu, wchodzisz na udemy, wpisujesz interesujący Ciebie temat, scrollujesz na dół i sprawdzasz z jakich rozdziałów się składa:

udemy struktura nagłówków
udemy struktura nagłówków

Sprawdź kursy które najlepiej się sprzedają.

Dlaczego to tak ważne?

Bo ludzie płacą, sami z nieprzymuszonej woli, aby znaleźć rozwiązanie na ten temat.

Jeśli więc stworzysz stronę internetową w tej niszy, to jesteś skazany na sukces.

Przejrzyj tez popularne marketplace (Amazon, Allegro, Ebay), zobacz jakie kategorie tam dominują, jakie przedmioty sprzedają się najlepiej i przeczytaj komentarze. Zarówno pozytywne jak i negatywne. To prawdziwa kopalnia złotych pomysłów.

opinie o produkcie allegro

Poczytaj wszystkie krótkie teksty, jak i perełki gdzie ktoś daje prawdziwą recenzję:

recenzje opinie o produkcie amazon

Z tych tekstów wyłowisz najważniejsze zwroty, cechy i „słowa klucze”.

Istnieje też kilka narzędzi, jak na przykład exploding topics, które pokazują zainteresowanie danym tematem.

exploding topics szukanie nowych tematów do SEO
exploding topics szukanie nowych tematów do SEO

Doskonale działa także Google Trends:

Google trends podobne zapytania i tematy
Google trends podobne zapytania i tematy

Ważna uwaga. Wybieraj te tematy które mają tendencję wzrostową, a nie spadkową.

Analiza Konkurencji Online

Jak już znasz swoją niszę, która jest Ci potrzebna do stworzenia konwertującej i sprzedającej strony internetowej to pora na analizę konkurencji.

Jest wiele narzędzi, które pozwalają znaleźć „najlepsze strony”, jak np. Semrush.

Backlinki semrush

W semrush i innych programach do analizy możesz sprawdzać zakładki „konkurencja (competitors)” i „najlepsze strony (top pages)”.

similarweb

Dobrze sprawdza się także Ahrefs i Google Keyword Planner.

przykłady wyszukiwania w planerze słów kluczowych Google dla frazy SEO
przykłady wyszukiwania w planerze słów kluczowych Google dla frazy SEO

W planerze słów kluczowych Google sprawdzisz także stawki CPC za kliknięcie, co daje jasny sygnał, że ta branża jest bardzo opłacalna, ale także bardzo konkurencyjna.

Także szybkie wypozycjonowanie strony będzie raczej bardzo trudne, o ile niemożliwe w ciągu kilku miesięcy.

Jak Tworzyć Ciekawe Posty Na Blogu

Więc masz już swój portal internetowy.

Teraz pora jego rozwijać.

Do tego będzie Ci potrzebny blog.

Jakie Mamy Rodzaje Blogów

Blogi dzielimy najczęściej na sposób przekazu autora. Możemy więc dokonać podziału na:

  • mikroblog
  • blog tekstowy
  • linklog
  • photoblog
  • wideoblog
  • audioblog

Ze względu na charakter i poruszane tematy:

  • zawodowe
  • specjalistyczne, podobne do portali
  • osobiste
  • blogi relacyjne
  • splogi
  • blogi podróżnicze
  • blogi reklamowe

Szablony Postów Na Blogu i Stronie Internetowej

Lista.

Posty z listą rzeczy to podstawa blogowania. I nie bez powodu. Jest to zbiór bardzo przydatnych wskazówek, które ludzie mogą wykorzystać, aby uzyskać konkretny wynik.

Case Study.

Case Study rozwiązuje problem, z którym borykają się Twoi docelowi odbiorcy.

A kiedy nadasz temu rozwiązaniu „markową” nazwę to od razu jesteś postrzegany jako ekspert w swojej branży.

Recenzje.

Na tym zarabia się w afiliacji.

Możesz tworzyć rankingi i recenzje.

Na przykład nowy Iphone kontra nowy Samsung.

Ludzie szukają porównań i opinii przed zakupem, dlatego tak chętnie czytają recenzje produktów na blogu.

Kompendium, przewodnik.

Twój przewodnik przekazuje komuś wszystko, co musi wiedzieć na dany temat i to skondensowane w jednym wpisie.

Nie ma więc potrzeby, aby ludzie czytali 12 różnych postów.

Gdy znajdą Twój przewodnik, mają wszystko, co muszą wiedzieć.

Świetnie nadaje się również do uzyskiwania linków zwrotnych pod SEO.

To dlatego, że blogerzy będą zamieszczać linki do Twojego kompendium, gdy będą pisać na ten temat.

Stwórz Klikalne Nagłówki

Jeśli Twoja strona internetowa, lub post na blogu będą posiadały interesujący nagłówek to wciągną czytelnika.

BuzzSumo przeprowadziło badanie ponad 100 milionów nagłówków.

najlepsze nagłówki na posty i stronę internetową

Jak się okazało, najwięcej kliknięć dostają te które dotyczą instrukcji, jak na przykład coś wykonać.

Najmniej, te które dotyczyły jakiejś historii.

Możesz też dodać nawiasy w tytule, co udowodniło badanie przeprowadzone przez HubSpot i Outbrain (możesz zwiększyć swój współczynnik kliknięć o 38%).

jakie nagłówki generują najwięcej kliknięć
jakie nagłówki generują najwięcej kliknięć

A jeśli uda Ci się zwiększyć CTR, to masz więcej osób które wejdzie na Twoją stronę internetową, czyli większą szansę na konwersje.

wyniki badania dlaczego ludzie klikają w nagłówki z nawiasami w tytule
wyniki badania dlaczego ludzie klikają w nagłówki z nawiasami w tytule

Więc jeśli to możliwe, dodaj nawiasy na końcu tytułu.

Przykładowe:

  • (Szybko)
  • [Wideo]
  • (Nowe studium przypadku)
  • [Infografika]
  • (Nowe badania)
  • (Bez Y)

Możesz też dodać liczbę w tytule.

Wiele osób nie dodaje cyfr w tytułach.

Zobacz dla przykładu mój wpis na temat optymalizowania konwersji.

dodanie cyfr zwiększa współczynnik klikalności
dodanie cyfr zwiększa współczynnik klikalności

Liczby przykuwają uwagę.

Analiza Conductor, pokazała, że nagłówki posiadające liczby, dostają nawet 36% więcej kliknięć niż nagłówki bez liczby.

badanie klikalności nagłówków z cyframi
badanie klikalności nagłówków z cyframi

Najlepsze nagłówki i tytuł strony internetowej w B2B

Wracając jeszcze na chwilę do badania postów na LinkedIn, istnieje pewien wzór nagłówków.

najlepsze nagłówki w B2B

Powyżej lista fraz, które najlepiej konwertowały w B2B.

Wzbudzaj Emocje Na Swojej Stronie Internetowej

Strona internetowa nie może być nudna.

emocjonalne nagłówki mają więcej kliknięć
emocjonalne nagłówki mają więcej kliknięć

Nie powinno to być zaskoczeniem. Jak mogłeś przeczytać we wpisie na temat udostępniania w social mediach, badacz Jonah Berger dowiódł, że emocje popychają ludzi do działania.

Jeśli nie masz pewności, czy Twój tytuł wzbudza emocje możesz przetestować w jednym z analizatorów nagłówków aminstitue, lub coschedule. Niestety działają tylko w języku angielskim.

analizatory nagłówków
analizatory nagłówków

Strona Internetowa To Oprócz Design To Także Copywriting

Copywriting to sztuka pisania tekstów.

Przeczytaj kilka klasycznych dzieł znanych copywriterów, jak np. David Ogilvy:

rolls royce david ogilvy reklama

Czy Joe Sugarman:

The sole purpose of the first sentence in an ad is to get you to read the second sentence

Oto jedna z jego prac, jeśli znasz angielski to przestudiuj ten tekst uważnie:

Joe Sugarman najlepsi copywriterzy

Ich teksty wciągały czytelnika.

Nie były pisane w formalny sposób, tylko tworzono je w formie rozmowy i ciekawego story.

Jak Pisać Tekst Na Stronę Internetową

przykład lead magnet

Ludzie w internecie nie czytają „od deski do deski”.

Raczej przeszukują wzrokiem, dlatego nie możesz pisać tak jak w klasycznych książkach.

źle sformatowany tekst słaby copywriting

Ściany tekstu nikt nie będzie czytał.

Więc paragrafy muszą być krótkie.

Ludzie rzadko czytają strony internetowe słowo po słowie; zamiast tego skanują stronę, wybierając poszczególne słowa i zdania.

https://www.nngroup.com/articles/how-users-read-on-the-web/

W rezultacie strony internetowe muszą wykorzystywać tekst możliwy do zeskanowania, poprzez:

  • znaczące podtytuły
  • styl odwróconej piramidy, zaczynając od zakończenia (chcemy najpierw najważniejsze informacje)
  • wyróżnione słowa kluczowe
  • listy punktowane
  • jeden pomysł w akapicie
  • połowa słów (lub mniej) niż tradycyjne teksty drukowane

Styl swobodnego redagowania tekstu nazywa się stylem konwersacyjnym.

ton konwersacyjny
ton konwersacyjny

Pamiętaj jeszcze, aby pisać krótkimi zdaniami i unikać zdań wielokrotnie złożonych.

krótkie zdania i wielokrotnie złożone
krótkie zdania i wielokrotnie złożone

Według badania American Press Institute im dłuższe zdania, tym mniej zrozumieją Twoi czytelnicy.

Używaj też strony czynnej, a nie biernej.

Stosuj dużą czcionkę, minimum 15px i pisz tak jakbyś z kimś rozmawiał.

To jest święty Graal jeśli chodzi o teksty na stronie internetowej.

Ale to nie jest łatwe.

Zwłaszcza po tym czego uczono nas w szkole.

Oto wskazówka:

Przeczytaj na głos swój post, lub tekst ze strony internetowej.

Jeśli brzmi dziwnie, to wykasuj takie zdanie.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

Dodawaj Aspekty Wizualne

Nie bój się używać mnóstwa materiałów wizualnych na każdej podstronie w swojej witrynie, czy poście.

Zrzuty ekranu.

Wykresy.

Filmy z Youtube.

Infografiki.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO

Strona internetowa musi posiadać wysoki UX i UI.

Co to UX strony internetowej?

Doświadczenie użytkownika (UX user experience) to sposób, w jaki dana osoba czuje się podczas interakcji z firmą, zwłaszcza w kontekście strony internetowej, aplikacji internetowej lub innej technologii cyfrowej.

Weźmy jako przykład witrynę e-commerce. Jeśli klient uzna, że doświadczenie zakupowe jest długie, złożone i skomplikowane, jego UX będzie słaby. Ale jeśli doświadczenie zakupowe jest łatwe i bezproblemowe, wtedy UX zostanie uznany za dobry.

Co to UI strony internetowej?

Mówiąc najprościej, interfejs użytkownika (UI user interface) to wszystko, z czym użytkownik może wchodzić w interakcję, aby korzystać z cyfrowego produktu, strony internetowej lub usługi. Obejmuje to wszystko, od ekranów dotykowych, klawiatury, ułożenia elementów, dźwięków, a nawet świateł.

Co to jest responsywna strona internetowa (RWD)?

Responsywne projektowanie stron internetowych (responsive web design, RWD) lub projektowanie responsywne to sposób projektowania strony internetowej, tak aby dobrze renderowała się (wczytywała) na różnych urządzeniach i rozmiarach ekranu, aby zapewnić satysfakcję i użyteczność.

Strona internetowa powinna być projektowana w zgodzie ze standardami W3C. Konsorcjum World Wide Web (W3C) to międzynarodowa społeczność, która pracuje razem na rzecz długoterminowego rozwoju sieci.

Dodaj Jasne CTA

mailchimp przykład jasnego USP i CTA
mailchimp przykład jasnego USP i CTA

Żeby strona internetowa dobrze konwertowała i sprzedawała to musisz dodawać jasne wezwanie do działania (call to action).

Użytkownicy w internecie przez większość czasu pozostają w trybie „zombie” i jasno trzeba im mówić co mają zrobić.

Strona Internetowa Zoptymalizowana Pod SEO (HTML)

Oto kilka strategii, aby Twoja strona internetowa miała wyższą widoczność organiczną w Google.

Struktura URL i kategorie

Kategorie dodawane w adresie URL mogą pomagać google w zrozumieniu strony i dają pewne sygnały o czym jest ta strona:

prefix kategorii w adresie url
prefix kategorii w adresie url

Używaj krótkich adresów stron -URL friendly

Niestety w WordPress adresy URL wyglądają tak:

Worpdress friendly URL bezpośrednie odnośniki
Worpdress friendly URL bezpośrednie odnośniki

Oczywiście powyższy przykład https://unicornads.pl/?p=123 jest niepoprawny.

Krótkie adresy URL wypadają lepiej w SERP:

krótkie adresy URL wypadają lepiej w SERP

Istnieją dwa powody, dla których krótkie adresy URL przewyższają długie adresy URL.

Po pierwsze, Twój adres URL pomaga Google zrozumieć temat Twojej strony www.

Po drugie, użytkownicy używają adresów URL, aby zdecydować, w co kliknąć w wynikach wyszukiwania.

Opis meta description

Wyszukiwarki nie używają opisu meta do SEO. Ale Twój meta description to DOSKONAŁY sposób, aby więcej osób kliknęło w link.

Google nie używa meta description (opis meta)

W szczególności chcesz, aby opis meta:

  • Posiadał czasowniki, takie jak „uczyć się”, „znaleźć” i „kupować”
  • Posiadał jasne USP (Unique Selling Proposition)
  • Uwzględniał docelowe słowo kluczowe (pogrubione słowa kluczowe Google w wynikach wyszukiwania)
  • Musisz zmieścić się w granicach ~160 znaków
opis meta description pogrubione słowa bolded keywords
opis meta description pogrubione słowa bolded keywords

Słowo kluczowe w tagu title i nagłówkach h1, h2, h3

Od lat znany jest pozytywny wynik umieszczania słów kluczowych w nagłówkach i tagu title. Jak samo Google się przyznaje:

“These heading tags in HTML help us to understand the structure of the page.”

https://www.youtube.com/watch?v=i_xnKznRNCc&t=1445s

Twoje słowo kluczowe powinno pojawiać się na górze strony

Zamieszczenie słowa kluczowego jak najbliżej początku wpisu ma pozytywny wpływ na pozycję w Google. Stara się to zrobić w pierwszych 100 słowach.

Linki Wewnętrzne (Internal Links)

Linkowanie wewnętrzne jest super pod SEO.

Poprawne linkowanie wewnętrzne architektura strony
Poprawne linkowanie wewnętrzne architektura strony

Linki wewnętrzne pomagają sterować przepływem link juice.

pillar page link juice

Wewnętrzny anchor text może wpływać na trafność i dawać kontekst, tak samo jak w przypadku anchor text dla linków zewnętrznych.

Promowanie Strony Internetowej

Kiedy Twoja strona internetowa jest już gotowa, to pora zacząć zdobywać klientów.

W końcu o to chodzi w biznesie.

Remarketing Na Facebooku

Wszyscy wiemy, że już od kilku lat, zasięg organiczny jaki ma strona na Facebooku jest prawie zerowy.

zasięg organiczy strony na facebooku

Na szczęście FB może posłużyć bardzo dobrze z małą pomocą reklamy płatnej, do marketingu odbiorców naszej strony WWW.

Tajemnica?

Retargetowanie.

Oto dokładny proces:

Najpierw dodaj piksel Facebooka do swojej witryny.

Następnie udostępnij swój wpis na blogu na Facebooku.

Teraz kliknij opcję „promuj post” i wybierz grupy docelowe, które już Ciebie znają.

Są to grupy remarketingowe, jak na przykład osoby które były na Twojej stronie internetowej, albo reagowały w przeszłości na Twoje posty na FB.

Email Newsletter

Email newsletter

Jeśli zbierasz adresy emailowe do swoich klientów, albo prowadzisz kampanie lead generation to newsletter jest doskonałą opcją promocji.

Twoja strona internetowa może dostawać dosłownie odbiorców za darmo.

Tylko nie kupuj gotowej bazy. Lista mailingowa powinna być wysokiej jakości.

Social Media

Przed chwilą powiedziałem, że Facebook już kilka lat temu obciął zasięgi i to prawda.

Ale co jakiś czas pojawia się platforma social media, na której jest więcej odbiorców niż nowych treści i wtedy dostajesz bardzo duży zasięg.

Jeśli chodzi o platformy wideo to bez wątpienia TikTok, tak zasięgi są bardzo przyzwoite.

Natomiast jeśli mowa o zasięgach na portalu społecznościowym gdzie możesz dodawać linki to swojej strony, to LinkedIn.

Podsumowanie

optymalizacja-tekstu-seo-ads-google-facebook

Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:

Który fragment artykułu był dla Ciebie najbardziej zaskakujący?

A może masz jakieś pytanie.

Tak czy inaczej, zostaw teraz krótki komentarz poniżej.

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Strona internetowa -co to jest (historia + jak napisać ciekawy tekst na stronę i jak ją PROMOWAĆ) 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)