Geico analiza biznesowa (strategia marketingowa i reklamy)

growth hacking
Growth hacking, czyli marketing w wersji 2.0
8 lipca, 2021
skąd pochodzi złoto
Skąd pochodzi złoto i czy może się skończyć?
12 lipca, 2021

Geico analiza biznesowa (strategia marketingowa i reklamy)

geico analiza reklam jak zarobili miliardy

Geico, jest amerykańską firmą ubezpieczeniową z siedzibą w Chevy Chase w stanie Maryland. Jest drugim co do wielkości ubezpieczycielem samochodowym w Stanach Zjednoczonych. Założone w 1936 roku aby zapewniało ubezpieczenia samochodowe bezpośrednio pracownikom rządu federalnego i ich rodzinom. Obecnie GEICO jest spółką zależną, czyli w całości należącą do Berkshire Hathaway. Czyli w uproszczeniu do Warrena Buffeta.

REKLAMA:

Koniecznie zobacz naszą platformę ze szkoleniami online:

kurs facebook szkolenie online

Link do kursu: Facebook Ads

Geico to firma ubezpieczeniowa. Dzisiaj -analiza reklam, analiza marketingowa.

Sukces Geico jako firmy ubezpieczeniowej wynika z oferowania konsumentom niezależności i niskich cen, a także z wdrażania skutecznych kampanii reklamowych, które podkreślają oszczędności. Główną siłą napędową sukcesu Geico są innowacyjne i przyjazne dla użytkownika inicjatywy. Reklama Geico jest lekka i zabawna, poza tym wyróżnia się na tle konkurentów.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Reklamy Geico są znane ze swojej kreatywności. Oprócz tradycyjnych reklam w kanałach telewizyjnych, Geico stosuje reklamy „pre-roll”, które są emitowane bezpośrednio przed treściami wybranymi przez użytkownika. Reklamy podkreślają również nacisk na „oszczędności” w porównaniu z „usługą”. Sukces Geico wziął się z oferowania konsumentom niezależności i stosunkowo niskich cen. Słynny slogan firmy Geico: „Piętnaście minut może zaoszczędzić 15% lub więcej na ubezpieczeniu samochodu”, głoszony przez ich maskotkę gekona, jest teraz częścią amerykańskiej kultury. W 2020 roku ogłosił przejście na nowe hasło: „GEICO: Prawdziwa obsługa, realne oszczędności”.

Reklama ma dla nich kluczowe znaczenie ponieważ GEICO działa głównie online. Reklamy odniosły ogromny sukces od 2013 roku. Niektóre z reklam GEICO nawet zdobyły Grand Prix Filmowe na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności w Cannes. Pozycjonowanie firmy Geico w swoich segmentach docelowych – i skupienie się na zarządzaniu marką – pomogło jej wspiąć się na szczyty w górę rankingu, zgodnie z artykułem Bloomberga zatytułowanym „Geico’s Silly Ads Are Working”.

geico analiza reklam jak zarobili miliardy


Geico zainwestowało w reklamę w przeciwieństwie do innych wydatków. W wywiadzie dla Ad Age, wiceprezes ds. marketingu firmy Geico, Ted Ward, stwierdził że: „Lepiej inwestować w technologię niż kupować nowe marmurowe podłogi i drzwi”. Uważa się, że utrzymując koszty na niskim poziomie, Geico może następnie oferować niższe ceny, które są podstawą ich masowej reklamy. Również według Ad Age, duża część sukcesu marketingowego firmy Geico jest wynikiem wykorzystania danych konsumenckich do dyktowania swojej reklamy.

Geico, dlaczego zarobili z reklam MILIARDY?

Te ogromne budżety reklamowe nie obywały się bez krytyki. Konkurenci poruszali kwestie wydatków Geico. Odnośnie budżetu reklamowego pojawiały się głosy że Geico: „Podnosi stawki, ponieważ każdy grosz zwydany na reklamę musi być wliczony w cenę ubezpieczenia.”

Władze Geico komentują to że wydatki na reklamy to tylko niewielka część budżetu firmy. I wciąż są tańsze niż tradycyjne sieci agentów u których możesz kupić ubezpieczenie, tak jak to mają inne firmy .

geico analiza marketingowa jak zarobili miliardy


Geico zapewniło sobie pozycję giganta ubezpieczeniowego dzięki ogromnym kampaniom reklamowym i skupieniu się na strategicznych rynkach docelowych, a także wsparciu jednej z najbardziej niezawodnych osobowości w biznesie, Warrena Buffetta. Dzięki utrzymywaniu kosztów na znacznie niższym poziomie niż konkurenci, Geico zapewniło sobie miejsce wśród czołowych firm w USA.

Dobre kampanie marketingowe to takie, które konsumenci pamiętają, ale świetne kampanie marketingowe stają się częścią życia konsumentów i publicznego leksykonu.

Co takiego jest w reklamach Geico, które spowodowały że ludzie tak je lubią? Jak to się dzieje, że 15-letnia reklama może nadal być częścią skutecznej strategii marki i działać wśród konsumentów po raz kolejny?

Dlaczego kampanie reklamowe Geico są tak skuteczne?

Istnieją trzy ważne powody:
Powód #1

Firma Geico postawiła na prostą, zawsze trafną obietnicę marki, dotyczącą łatwości obsługi i oszczędności. Poświęć kilka minut; oszczędzaj pieniądze – to proste. Niektóre spoty reklamowe Geico są przesadzone i często możesz zastanawiać się co autor miał na myśli ale jednak – a może nawet z tego powodu – ich prosty przekaz o marce rozbrzmiewa głośno i wyraźnie w każdym ogłoszeniu.

Powód #2

Przesłanie jest nie tylko proste, ale Geico pozostaje mu wierne przez lata. Firma Geico wykorzystała jeden z najdłużej działających sloganów i strategii CTA w historii. Kampanie mogą wydawać się chaotyczne; Geico często tworzy kilka reklam i emituje je w tym samym czasie. Jednego dnia są to wielbłądy, a następnego prosiak który jedzie w samochodzie. Utrzymanie świeżości nie musi oznaczać dużych zmian; w rzeczywistości spójność przekazu może faktycznie umożliwić kreatywność i innowacyjność.


Powód #3

W tym, co jest uważane za nudną branżę Geico dostarcza ciekawe i zabawne treści. To sprawiło, że ludzie polubili postacie z reklam. Ubezpieczenie może nie mieć wiele wspólnego z jaskiniowcami i wiewiórkami, ale Geico doskonale wykorzystuje te urocze postacie, aby dostarczyć zabawną anegdotę, która urzeczywistnia obietnicę marki – co sprawia, że ​​ludzie rzucają się na YouTube, aby oglądać dalsze ich perypetie.

Mając na uwadze te trzy podstawowe zasady, firmy mogą tworzyć angażujące treści marketingowe o dużej mocy. Pamiętaj. Po pierwsze- Niech obietnica będzie prosta. Po drugie-Bądź konsekwentny. Po trzecie-Rozśmieszaj.

MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać reklamy i zwiększysz zyski.

Kliknij w obrazek poniżej:

Jak napisać reklamę
Link do kursu jak napisać reklamę i ofertę.
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Hej, koniecznie zobacz nowy film na YouTube (piramidy finansowe w Polsce + AMBER GOLD): link

Podaj imię i adres email, aby przejść dalej

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej.
Zapisz się na newsletter.

Zapisz się i otrzymuj ciekawe informacje!