Jeśli chcesz polepszyć swój e mail marketing to jesteś w dobry miejscu.
W tym poradniku pokażę Tobie jak:
Więc zacznijmy!
Zawartość strony
E-mail marketing to działania w marketingu cyfrowym polegające na komunikowaniu się z potencjalnymi klientami (lead i prospect), a także obecnymi klientami za pomocą wiadomości e-mail.
Popularne rodzaje wiadomości marketingowych oparte na e-mailach to m.in. newsletter, kampanie promocyjne i ogłoszenia o wydarzeniach (np. wyprzedaże).
Marketing e-mailowy ma zazwyczaj znacznie wyższy zwrot z inwestycji (ROI – return on investment) niż wiele innych kanałów marketingowych (takich jak SEO, Google Ads, czy media społecznościowe).
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Olbrzymim plusem jaki daje email marketing, jest to że masz bezpośredni kontakt z osobami ze swojej listy. Możesz do nich wysyłać jakie chcesz wiadomości, o jakiej chcesz porze. Coś na co nie mogą Ci pozwolić reklamy płatne, albo SEO.
Natomiast w internecie często poprzez natłok różnych aplikacji jak. LinkedIn, TikTok, YouTube i inne, pojawia się pytanie czy opłaca się inwestować w e mail marketing.
Więc zobaczmy.
Email marketing jest najbardziej opłacalną formą reklamy i tak pozostanie.
Według badania Litmus, oferuje zwrot aż 38:1
Według ConstantContact jest podobnie, bo aż 36:1.
I pamiętać musimy także, że e mail marketing daje średnią wartość każdego subskrybenta, na poziomie 35 funtów, co przy obecnym kursie daje około 170 zł.
Także e mail marketing wciąż żyje i ma się bardzo dobrze.
Wysyłanie wiadomości email działa bardzo dobrze z kilku powodów.
Po pierwsze to Ty decydujesz do kogo, jakie i ile wiadomości wyślesz.
W dodatku zaangażowanie w social media cały czas spada, co działa tylko na korzyść e mail marketingu (badanie RivalIQ).
W większości social mediów zaangażowanie wynosi mniej jak 1%.
Natomiast średni współczynnik otwarć email (open rate) wynosi aż 21.33%, czyli ponad 20 razy więcej jak kliknięcia w mediach społecznościowych.
Po drugie, ludzie wolą dostawać emaile reklamowe niż widywać reklamy w social mediach.
W rzeczywistości 45% konsumentów twierdzi, że reklamy w mediach społecznościowych są denerwujące.
Aż 86% stwierdza że preferuje email z ofertą.
Po trzecie, e mail marketing konwertuje na prawdę dobrze.
Według McKinsey, aż o 40 razy lepiej niż Facebook, czy Twitter.
Więc jak widzisz e mail marketing to bardzo dobrze narzędzie do rozwijania firm.
Pytanie teraz, jak z niego optymalnie korzystać?
Pozwól, że wyjaśnię.
E-mail marketing rozpoczyna się od zbudowania listy mailingowej.
Na temat pozyskiwania adresów mam oddzielny wpis, ale postaram się przedstawić Tobie esencję.
Najważniejsze kroki jakie możesz podjąć to generowanie leadów pod zapisy, poprzez:
Polecam zacząć od zoptymalizowania stron w swojej witrynie pod pozyskiwanie adresów email.
W różnych sekcjach powinieneś dodawać rozmaite formularze.
Dobrym przykładem jest strona „o mnie/o firmie”.
Wiele osób po prostu traktuje ją jak miejsce w którym można się pochwalić jaka to firma jest wspaniała.
Ale nie o to chodzi.
Celem powinno być pozyskanie adresu e-mail.
Zaoferuj więc lead magnet.
Oto przykładowy, który stworzyliśmy kiedyś w UniqueSEO.pl
Trochę intrygująco, trochę clickbaitowo.
Ale działa świetnie!
Jeśli chodzi o lead magnet, to jest kilka rzeczy, które możesz użyć:
Innymi słowy:
Im bardziej wartościowy jest Twój lead magnet, tym więcej rejestracji zgarniesz.
Landing Page pod konkretne działanie możesz zaprojektować według wzoru:
Możesz jeszcze zastosować exit intent popup.
Sprawdzają się one doskonale pod e mail marketing.
Polegają na zasadzie, że jeśli skrypt zobaczy iż ktoś chce wyjść ze strony, to pokaże jemu wyskakujące okienko.
W sumie jak ktoś ma zamknąć naszą stronę, to zawsze warto mu pokazać jeszcze wiadomość. To zawsze kilka/kilkanaście dodatkowych adresów email w tygodniu.
Tylko zapamiętaj, że istnieje DUŻA różnica między wyskakującymi okienkami, które atakują Ciebie w chwili, gdy trafisz na stronę i taki, które oferują coś wartościowego, gdy już skończyłeś czytać.
Bardzo ciekawe porównanie z exit intent popup w email marketingu zrobił backlinko. Jak wspomina: ogólny współczynnik konwersji witryny wynosił 3,55%. Po dodaniu wyskakujących okienek z zamiarem wyjścia wzrósł do 6,14% (wzrost o 72,9%):
Teraz pora, żeby pokazać Tobie, jak tworzyć e-maile, które mają bardzo wysoki open rate i CTR.
Poniżej zobaczysz sprawdzone szablony wiadomości e-mail.
Zostały specjalnie zaprojektowane, aby pomóc Tobie tworzyć bardzo wartościowe i wciągające treści e-mail, które Twoi subskrybenci będą z chęcią czytać.
Więc oto szablony:
Oto szablon email marketingowy:
Oto szablon oferty emailowej:
Zobacz też: Jak napisać poradnik.
Oto szablon email ogłoszenia:
Oto schemat pisania biuletynu:
Jak to się mówi: jeśli ktoś nie otworzy Twojego email to nawet nie ma możliwości, żeby kliknąć w link.
Więc istnieje kilka kroków, które pomogą zdobywać więcej otwarć, a w efekcie kliknięć.
Po pierwsze, odpowiednia pora.
Nie podam Ci dokładnej godziny, ale powiem czym trzeba się kierować.
Najwięcej osób dostrzeże Twój email wtedy kiedy nie ma zapchanej skrzynki.
Czyli wcześnie rano, lub późno po południu. Najwięcej wiadomości email jest wysyłanych w godzinach pracy.
Tobie chodzi o wysyłkę o takiej porze, żeby efekt jaki niesie ze sobą e mail marketing był jak najlepszy.
Inaczej też wygląda to w B2B, jak w B2C.
Drugi krok, to budowanie relacji.
To tak jak ze wszystkim innym. Wiadomości od naszych znajomych chętnie odczytujemy, ale niechętnie jeśli są to wiadomości z firm lub z banku.
Po trzecie, nie przesadzaj z autopromocją.
Postaraj się, żeby wiadomości reklamowe to było 10-30% maksymalnie.
Reszta to powinien być typowy lead nurturing.
Lead nurturing to proces edukacji leadów, którzy nie są jeszcze gotowi do zakupu. Skuteczny lead nurturing przewiduje potrzeby kupującego w oparciu o to, kim jest (przy użyciu cech profilu) i tego gdzie znajduje się w procesie zakupu.
Wtedy istnieje możliwość wysyłania im odpowiednich wiadomości, do tego gdzie są w naszym etapie lejka marketingowego.
Więc na początku postaraj się wysyłać wiadomości z czystą wartością, bez nachalnej reklamy.
Po czwarte zoptymalizuj pod kątem podglądu na Gmail’u.
Ponieważ większość osób używa właśnie gmail.
A kiedy ktoś zastanawia się czy otworzyć jakąś wiadomość e-mail, czy nie, to zwraca uwagę na trzy rzeczy:
Także miej to na uwadze i postaraj się aby te elementy były ciekawe.
Wiele osób nie zdaje sobie nawet sprawy z tego, że dostarczanie emaili jest dodatkowym temat jaki wchodzi w skład e mail marketing.
Wszyscy myślą, że jak wysyłają wiadomość, to ona dotrze.
Ale nie jest tak.
Istnieje kilka metod, jak można zwiększyć ten wynik.
Po pierwsze musisz kasować puste adresy, czyli osoby które od miesięcy nie otwierały Twoich wiadomości.
Prawdopodobnie nie jest to nawet ich podstawowa skrzynka i nawet na nią się nie logują.
Po drugie, musisz trzymać niski wskaźnik zgłoszeń jako SPAM.
Więc pamiętaj, żeby nie stosować w każdym emailu nachalnej autopromocji i żeby nie kupować bazy emailowej.
Jeśli ktoś dostaje emaile niezgodne z RODO, na które się nie zapisywali, to wiele z takich osób zaznaczy, że dostaje od Ciebie SPAM.
Po trzecie, jak ktoś chce się wypisać z Twojej listy emailowej to nie utrudniaj jemu tego.
Na dole każdej wiadomości powinieneś mieć link, który pozwala się wypisać (unsubscribe).
Po czwarte testuj nagłówki.
Im więcej otwarć i kliknięć w Twoje emaile, tym system scoringowy lepiej ocenia Twoją domenę i masz lepszą dostarczalność.
Średni współczynnik otwarć powinieneś mieć powyżej 30%.
Krok piąty, double opt in.
To pozostawiam już Tobie, czy chcesz użyć tej opcji czy nie.
Oto ciekawy eksperyment jednego z użytkowników niedziałającego już już forum, które udało mi się odnaleźć w webarchive:
Wniosek?
Nie używając Double Opt-In, możesz zbudować swoją listę mailingową większą o 25% więcej adresów e-mail.
Temat jakim jest e-mail marketing narzędzia do wysyłki to kolejny ważny element.
Firmy które tym się zajmują nazywają się ESP, czyli Email Service Providers.
Po polsku dostawca usług poczty elektronicznej.
Jedni z najpopularniejszych to:
Oczywiście nie ma jednego najlepszego dostawcy narzędzia do e-mail marketingu, który byłby odpowiedni dla wszystkich.
Wiele zależy od rozmiaru listy, celów marketingowych i funkcji, które są dla Ciebie ważne.
Polecane narzędzia do email marketingu to:
Dla wielu ludzi email automation to ustawienie autorespondera.
Nie jest to do końca prawdą, ponieważ ścieżka e mail marketing jest bardzo złożona.
Sekwencja emaili i autoresponder to praktycznie jak tworzenie nowego lejka marketingowego.
Treść Twojego autorespondera będzie zupełnie inna dla witryny e-commerce, bloga i firmy SaaS.
Ale wszystkie mają tę samą podstawową strukturę.
Kampanie Marketing Automation i automatyzacja marketingu ma ogromny potencjał.
Ale wadą jest to, że rzeczy mogą NAPRAWDĘ szybko się skomplikować.
Wystarczy złe otagowanie i pojawia się problem.
Więc jeśli dopiero zaczynasz e-mail marketing, skup się na tworzeniu listy i wysyłaniu subskrybentom bardzo przydatnej treści.
A kiedy już sobie z tym poradzisz, to dopiero skonfiguruj autoresponder.
Następnie używaj tagów, aby podzielić listę na 2-4 różne grupy.
Dopiero kiedy poczujesz, że opanowałeś tagowanie, to możesz wypróbować pełną automatyzację poczty e-mail.
Oznacza to bardzo mocno ukierunkowane sekwencje wiadomości oparte na otwarciach, kliknięciach, wcześniejszych zakupach, odwiedzonych stronach, danych demograficznych, czasie spędzonym w witrynie i wielu innych.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Oto 9 najważniejszych danych jakie musisz znać podczas wysyłki email. Pochodzę one z badania dot. outreach’u:
Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:
Który fragment artykułu był dla Ciebie najbardziej zaskakujący?
A może masz jakieś pytanie.
Tak czy inaczej, zostaw teraz krótki komentarz poniżej.
Automatyzacja e-mail to doskonałe narzędzie marketingowe do automatyzacji działań reklamowych, które pozwala wysłać odpowiednią wiadomość do właściwych osób we właściwym czasie, korzystając z automatycznych przepływów pracy, co jest bardzo korzystne w przypadku lead nurturing. Finalnie robi się to w celu zwiększenia sprzedaży zarówno od potencjalnych, jak i już istniejących klientów.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.