Podcast SEO-Friendly [pozycjonowanie podcastów]

YouTube SEO -jak optymalizować i pozycjonować filmy YT
26 grudnia, 2022
SEO On Site -co to są działania na stronie (on-page)?
26 grudnia, 2022

Podcast SEO-Friendly [pozycjonowanie podcastów]

Podcast SEO

Recykling treści to obecnie podstawa w marketingu internetowym.

Produkcja contentu jest bardzo kosztowna, więc trzeba korzystać z metod, które pozwalają wycisnąć jak najwięcej.

Z tego powodu, jedną z taktyk sprytnego marketingu (hacking) jest podcast SEO, czyli transkrypt rozmów i wywiadów, zoptymalizowany tak, aby zyskiwać dodatkowo widoczność w Google, niczym wpis blogowy.

Co ci to da?

Więcej osób wejdzie na Twoją stronę internetową i pozna Twój podcast, bez znaczenia czy używasz spotify, podcastr, apple, google lub jakiejkolwiek innej platformy.

Jeśli więc szukasz sposobu na rozwój swojego podcastu za pomocą SEO, ten przewodnik jest dla Ciebie.

Zacznijmy!

Transkrybuj odcinek podcastu

Pierwszym krokiem marketingowym jest zrobienie transkrypcji odcinka podcastu.

seo podcastu

Transkrypcja jest ważna z kilku powodów:

Po pierwsze, pomaga szybko przejrzeć główny wątek rozmowy. W ten sposób możesz wybrać słowo kluczowe i zoptymalizować nagłówki, aby notatki dotyczące programu były zgodne z metodologią SEO.

Wrócimy do tego za chwilę.

Druga ważna rzecz, możesz skopiować i wkleić sporo tekstu do samego odcinka podcastu na platformie, na której hostujesz podcast.

Słuchaj w Podcastach Google

apple podcast
Najlepszy Podcast Marketing i Biznes (lista odcinków) 1

Jeśli chodzi o transkrypcję odcinków podcastu to możesz użyć automatycznych programów, z tym że trzeba po nich poprawiać. Lub możesz zatrudnić kogoś za niewielkie pieniądze do przepisywania.

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Dołącz do nas NA DARMOWYM WIDEO

Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.

Wybierz Słowo Kluczowe Do Odcinka

keyword difficulty trudność słowa kluczowego

Wokół wybranej frazy kluczowej będziesz optymalizować tekst podcastu.

Wielu niedoświadczonych podcasterów nazywa swoje odcinki bez żadnego schematu i analizy, albo po prostu od imienia i nazwiska gościa.

Nie rób tego!

Znajdź słowo kluczowe, które użytkownicy wpisują w Google.

Pozycjonowanie filmów i YouTube SEO

Tutaj proces różni się od tego, w jaki sposób „normalnie” przeprowadza się wyszukiwanie słów kluczowych pod SEO.

Zwykle zaczynasz od słowa kluczowego, a następnie tworzysz treść wokół tego terminu.

W tym przypadku jednak masz już swoją zawartość.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

Więc teraz musisz znaleźć słowo kluczowe, które będzie dobrze pasować do całego odcinka.

Do analizy fraz i terminów możesz użyć Google Keyword Planner.

przykłady wyszukiwania w planerze słów kluczowych Google dla frazy SEO
przykłady wyszukiwania w planerze słów kluczowych Google dla frazy SEO

Lub sugestii YouTube.

youtube autocpltete sugestie google bing

Sformatuj Treści Jak W Przypadku Tekstu Na Blogu

Jeśli chodzi o tekst to oczywiście nie może on wyglądać tak:

źle sformatowany tekst słaby copywriting

Źle sformatowany tekst podcastu będzie zniechęcał użytkowników do czytania.

Jeśli chodzi o SEO to musisz celować najlepiej w minimum 2000 słów.

jak długie powinny być treści SEO
jak długie powinny być treści SEO

W przypadku SEO podcastu nie powinno być to trudne ponieważ rozmowy z reguły są długie, ale jeśli źle sformatujesz treść to użytkownicy będą klikać wstecz i wrócą do Google.

Nazywa się to pogosticking.

Pogosticking obniża pozycję w google
Pogosticking obniża pozycję w google

Pogosticking źle wpływa na SEO, ponieważ algorytm uznaje że jak ktoś szybko wychodzi ze strony, to musiała być ona słabej jakości.

W efekcie, będziesz mieć także wysoki współczynnik bounce rate.

bounce rate współczynnik odrzuceń

Bounce rate jest jednym z czynników które bierze pod uwagę RankBrain.

Zoptymalizuj Pod SEO Na Stronie (On-Page, OnSite)

Jest to trochę trudne, ponieważ twoja treść jest już w zasadzie napisana.

Więc nie możesz za bardzo zmienić tekstu, ale możesz wprowadzić pewne zmiany, które wystarczą.

Zoptymalizuj tag tytułu strony pod kątem SEO: W szczególności powinieneś zoptymalizować tag tytułu (title tag) wokół JEDNEGO wybranego przez siebie słowa kluczowego.

użycie słowa kluczowego w tagu tytułowym title tag
użycie słowa kluczowego w tagu tytułowym title tag

Wspomnij słowo kluczowe 2-5 razy: powinieneś umieścić na swojej stronie słowo kluczowe, a także jego synonimy i odmiany, mniej więcej 2-5 razy.

Marketing przykład SEO na stronie i słów kluczowych w copywritingu
Marketing przykład SEO na stronie i słów kluczowych w copywritingu

Jest mało prawdopodobne, że Twój gość rzeczywiście wypowiedział wystarczającą ilość razy Twoje słowo kluczowe w odcinku.

Więc może być tak, że poprawisz niektóre transkrypcje, aby uwzględnić ten termin.

Możesz również dodać swoje słowo kluczowe w podtytułach H2 lub H3.

emocjonalne nagłówki mają więcej kliknięć
emocjonalne nagłówki mają więcej kliknięć

Użyj wewnętrznych linków: Dodaj wewnętrzne linki ze swojej strony z notatkami podcasty/wywiadu do innych stron, lub postów na blogu w swojej witrynie.

Poprawne linkowanie wewnętrzne architektura strony
Poprawne linkowanie wewnętrzne architektura strony

Dodaj linki zewnętrzne: możesz dodać linki wychodzące w swoje treści.

To także jest czynnik rankingowy Google.

Linki zewnętrzne wychodzące w tekstach SEO
Linki zewnętrzne wychodzące w tekstach SEO

Możesz także mieć dedykowaną sekcję linków u dołu strony.

Podsumowanie wpisu pt. Podcast SEO

optymalizacja-tekstu-seo-ads-google-facebook

Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:

Który fragment artykułu podcast SEO był dla Ciebie najbardziej zaskakujący?

A może masz jakieś pytanie.

Tak czy inaczej, zostaw teraz krótki komentarz poniżej.

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Podcast SEO-Friendly [pozycjonowanie podcastów] 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)