Recykling treści to obecnie podstawa w marketingu internetowym.
Produkcja contentu jest bardzo kosztowna, więc trzeba korzystać z metod, które pozwalają wycisnąć jak najwięcej.
Z tego powodu, jedną z taktyk sprytnego marketingu (hacking) jest podcast SEO, czyli transkrypt rozmów i wywiadów, zoptymalizowany tak, aby zyskiwać dodatkowo widoczność w Google, niczym wpis blogowy.
Co ci to da?
Więcej osób wejdzie na Twoją stronę internetową i pozna Twój podcast, bez znaczenia czy używasz spotify, podcastr, apple, google lub jakiejkolwiek innej platformy.
Jeśli więc szukasz sposobu na rozwój swojego podcastu za pomocą SEO, ten przewodnik jest dla Ciebie.
Zacznijmy!
Zawartość strony
Pierwszym krokiem marketingowym jest zrobienie transkrypcji odcinka podcastu.
Transkrypcja jest ważna z kilku powodów:
Po pierwsze, pomaga szybko przejrzeć główny wątek rozmowy. W ten sposób możesz wybrać słowo kluczowe i zoptymalizować nagłówki, aby notatki dotyczące programu były zgodne z metodologią SEO.
Wrócimy do tego za chwilę.
Druga ważna rzecz, możesz skopiować i wkleić sporo tekstu do samego odcinka podcastu na platformie, na której hostujesz podcast.
Jeśli chodzi o transkrypcję odcinków podcastu to możesz użyć automatycznych programów, z tym że trzeba po nich poprawiać. Lub możesz zatrudnić kogoś za niewielkie pieniądze do przepisywania.
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Wokół wybranej frazy kluczowej będziesz optymalizować tekst podcastu.
Wielu niedoświadczonych podcasterów nazywa swoje odcinki bez żadnego schematu i analizy, albo po prostu od imienia i nazwiska gościa.
Nie rób tego!
Znajdź słowo kluczowe, które użytkownicy wpisują w Google.
Tutaj proces różni się od tego, w jaki sposób „normalnie” przeprowadza się wyszukiwanie słów kluczowych pod SEO.
Zwykle zaczynasz od słowa kluczowego, a następnie tworzysz treść wokół tego terminu.
W tym przypadku jednak masz już swoją zawartość.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Więc teraz musisz znaleźć słowo kluczowe, które będzie dobrze pasować do całego odcinka.
Do analizy fraz i terminów możesz użyć Google Keyword Planner.
Lub sugestii YouTube.
Jeśli chodzi o tekst to oczywiście nie może on wyglądać tak:
Źle sformatowany tekst podcastu będzie zniechęcał użytkowników do czytania.
Jeśli chodzi o SEO to musisz celować najlepiej w minimum 2000 słów.
W przypadku SEO podcastu nie powinno być to trudne ponieważ rozmowy z reguły są długie, ale jeśli źle sformatujesz treść to użytkownicy będą klikać wstecz i wrócą do Google.
Nazywa się to pogosticking.
Pogosticking źle wpływa na SEO, ponieważ algorytm uznaje że jak ktoś szybko wychodzi ze strony, to musiała być ona słabej jakości.
W efekcie, będziesz mieć także wysoki współczynnik bounce rate.
Bounce rate jest jednym z czynników które bierze pod uwagę RankBrain.
Jest to trochę trudne, ponieważ twoja treść jest już w zasadzie napisana.
Więc nie możesz za bardzo zmienić tekstu, ale możesz wprowadzić pewne zmiany, które wystarczą.
Zoptymalizuj tag tytułu strony pod kątem SEO: W szczególności powinieneś zoptymalizować tag tytułu (title tag) wokół JEDNEGO wybranego przez siebie słowa kluczowego.
Wspomnij słowo kluczowe 2-5 razy: powinieneś umieścić na swojej stronie słowo kluczowe, a także jego synonimy i odmiany, mniej więcej 2-5 razy.
Jest mało prawdopodobne, że Twój gość rzeczywiście wypowiedział wystarczającą ilość razy Twoje słowo kluczowe w odcinku.
Więc może być tak, że poprawisz niektóre transkrypcje, aby uwzględnić ten termin.
Możesz również dodać swoje słowo kluczowe w podtytułach H2 lub H3.
Użyj wewnętrznych linków: Dodaj wewnętrzne linki ze swojej strony z notatkami podcasty/wywiadu do innych stron, lub postów na blogu w swojej witrynie.
Dodaj linki zewnętrzne: możesz dodać linki wychodzące w swoje treści.
To także jest czynnik rankingowy Google.
Możesz także mieć dedykowaną sekcję linków u dołu strony.
Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:
Który fragment artykułu podcast SEO był dla Ciebie najbardziej zaskakujący?
A może masz jakieś pytanie.
Tak czy inaczej, zostaw teraz krótki komentarz poniżej.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.