Wyobraź sobie że właśnie obejrzałeś przedostatni odcinek swojego ulubionego serialu, a za tydzień finał sezonu.
Wszystko się wydarzy, a Ty jesteś mega nakręcony.
W dodatku na SOME widzisz cały czas reklamy zapowiadające zakończenie serialu, ekscytujesz się jeszcze bardziej.
Czytasz blogi fanów, przewidując, co się stanie.
Zakładasz się z kolegami o to, kto wygra i czy któryś z bohaterów zginie.
Decydujesz się nawet na zorganizowanie imprezy u siebie w mieszkaniu, gdzie ze znajomymi obejrzycie ostatni odcinek.
W końcu nadchodzi wielki dzień.
Zaufali mi najlepsi:
Zawartość strony
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Ty i przyjaciele siedzicie w salonie z piwkiem w dłoniach i odliczacie minuty do rozpoczęcia ostatniego odcinka.
Po chwili, która wydaje się wiecznością, w końcu słyszysz słynną intro i odcinek się zaczyna.
Jak się czujesz w tym momencie?
A teraz z drugiej strony. Ostatnio ludzie oszaleli bo mak wprowadził znowu drwala. Wyobraź sobie że 2 tygodnie czekałeś żeby go zjeść, a tu taka kolejka że zamknęli Ci przed nosem.
Dzisiaj pokażę Ci jak budowanie oczekiwań, zanim kupujący zobaczą Twój produkt, może zwiększyć satysfakcję, zbudować lojalność i zarabiać więcej w swojej firmie.
Rafał Szrajnert, zapraszam!
Kiedy mamy coś, na co nie możemy się doczekać w przyszłości – na przykład wakacje, albo dla fanów apple wprowadzenie na rynek nowego produktu – jesteśmy szczęśliwsi.
Nagromadzenie poprzedzające wydarzenie faktycznie zwiększa naszą postrzeganą wartość samego doświadczenia. Innymi słowy, czas spędzony na oczekiwaniu może w rzeczywistości sprawić, że będziemy cieszyć się danym produktem o wiele bardziej.
A jeśli czymś się bardzo cieszymy to możemy kupić to drugi raz, polecamy znajomym i chwalimy się w social media, robiąc dla takiej firmy darmową reklamę.
Ludzie z branży filmowej są profesjonalistami w budowaniu napięcia i utrzymywaniu nas w napięciu, ale marketerzy też mogą to zrobić.
Kupujący są niecierpliwi. Gdybyś ich o to zapytał, nigdy nie powiedzieliby, że chcą poczekać, aby cieszyć się Twoim produktem. Jednak wiele wiodących na świecie marek wie lepiej i specjalnie każe czekać.
Starbucks zapowiada powrót słynnej Pumpkin Spice Latte na kilka tygodni przed jej dostępnością.
To samo Mac i wspomniany na początku drwal.
Zespół marketingowy Apple opanował sztukę wzbudzania oczekiwania. Legendarne prezentacje Steve’a Jobsa dotyczące premiery produktu zainspirowały tysiące zagorzałych fanów do wielogodzinnego oczekiwania w kolejkach, aby po raz pierwszy wypróbować najnowszego iPhone’a.
Twoi klienci mogą nie zdawać sobie z tego sprawy, ale utrzymywanie ich w napięciu może sprawić, że pokochają Twój produkt znacznie bardziej. To powiedziawszy, oczekiwanie na produkt zwiększa również wymagania kupujących.
Jeśli rozreklamujesz swój produkt, a on nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, klienci będą jeszcze bardziej rozczarowani… i mogą głośno to wyrazić.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Odliczanie
Jeśli chcesz wywołać szum, dodanie zegara odliczającego do swojej witryny lub sekwencji e-maili jest łatwym sposobem na osiągnięcie tego rezultatu. Przed wypuszczeniem Modelu Z Tesla użyła zegara odliczającego na swojej stronie internetowej, aby wprawić fanów w szał zakupów.
Twórz zwiastuny
W marketingu kampanie „teaserowe” mają na celu budowanie napięcia. Celem jest udostępnienie wystarczającej ilości informacji, aby wzbudzić oczekiwanie w związku z wprowadzeniem produktu na rynek lub przyszłym wydarzeniem, bez zdradzania zbyt wielu informacji. Możesz dodać zwiastuny jako PS. w e-mailu, udostępnij częściowe informacje o produkcie w mediach społecznościowych lub utwórz reklamy „wkrótce” informujące o nowym produkcie.
Spraw, aby ludzie zaczęli rozmawiać
Jest wiele inteligentnych sposobów na budowanie szumu wokół nowego produktu. Możesz pozwolić wpływowym osobom lub dziennikarzom najpierw wypróbować wersję beta lub wysyłając im bezpłatne próbki. Możesz też zrobić to, co często robi Apple i udostępnić podgląd produktu na kilka tygodni przed premierą. Pomysły są nieograniczone.
Oczekiwanie pomaga konsumentom ekscytować się nowymi produktami i usługami.
Jeśli zostanie to dobrze zrobione, budowanie oczekiwań może zwiększyć popyt i zwiększyć lojalność wobec marki. To powiedziawszy, jeśli nie masz całkowitej pewności, że Twój produkt dostarczy zgodnie z obietnicą, nie używaj tej taktyki. Może to przynieść odwrotny skutek.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.