Moc skojarzeń w biznesie (linking, łączenie)

Psychologia jedności – Unity Bias
21 października, 2023
Framing – co to ramowanie w psychologii? Słowa w marketingu mają znaczenie
4 listopada, 2023

Moc skojarzeń w biznesie (linking, łączenie)

Wchodzenie na wyższy poziom (zdobywanie umiejętności i jak ruszyć z miejsca)

Jak za pomocą prostych skojarzeń Twoja firma może zarabiać więcej?

Umysł jest leniwy.

Nie chce wkładać wysiłku w ocenianie każdego bodźca, który pojawia się za każdym razem, gdy go zobaczysz.

Zatem łączy z tym co już wie.

Formuła wygląda następująco:

Bodziec → Skojarzenie→ Myśl

Wygląda to tak:

Widzisz obraz hamburgera na żółtym tle → Skojarzenie→ To musi być McDonald’s

Możesz przyciągnąć cenną uwagę umysłu kupującego, strategicznie łącząc swoje produkty z ludźmi, pomysłami i obrazami.

Jak?

Zapraszam na ten odcinek, Rafał Szrajnert z Unikatowej wręcz agencji UniqueSEO.

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Dołącz do nas NA DARMOWYM WIDEO

Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.

Dzięki że ze mną jesteś! Like + Sub

Wyobraź to sobie…

Chcesz zacząć budować widoczność z SEO i zdobywać klientów organicznie z wyszukiwarki.

Wszyscy mówią o tym, że SEO to darmowy ruch, najlepszej jakości, więc Ty jesteś gotowy, aby zatrudnić agencję

Ale utknąłeś.

Nie wiesz jaką. Nie wiesz o co pytać.

Nie chcesz spędzać godzin na researchu i szukaniu.

Chcesz wybrać najlepszą unikatową agencję – nie możesz tego zignorować.

To musi być agencja która dowozi wyniki.

Wytężasz umysł w poszukiwaniu odpowiedzi. I nagle pewna firma przychodzi Ci do głowy..

O kim myślisz?

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

Jeśli znasz moją agencję UniqueSEO to z dużym prawdopodobieństwem kiedy powiedziałem „unikatową” przyszła Ci właśnie na myśl.

Łączenie i skojarzenia są powodem dlaczego moja firma pojawiła się, gdy usłyszałeś te frazy,

Połączenie, które tworzymy pomiędzy dwoma bodźcami, wpływa na nasze zachowanie.

Mam dla Ciebie ciekawe badanie.

Oto, co się stało, gdy call center prosząc o datki na rzecz organizacji non-profit przetestowało nieświadomą moc skojarzeń:

Podzielili pracowników dzwoniących na 2 grupy. Każda grupa otrzymała informacje, które pomogły jej najlepiej przekazać powód aby ofiarować darowiznę.

Grupa 1 otrzymała informację na kartce papieru.

Grupa 2 otrzymała informację na kartce papieru, na której znajdowało się także zdjęcie biegacza wygrywającego wyścig.

Skutki powiązania instrukcji Grupy 2 z biegaczem wygrywającym bieg? Grupa 2 zebrała o 60% więcej pieniędzy niż grupa 1.

Związek instrukcji z wygraną spowodował zmianę zachowań pracowników.

Byli bardziej nastawieni na wygrywanie.

Powoduje to taką samą zmianę zachowania kupujących.

Dlaczego to działa?

Głębokie myślenie wymaga energii. Mózg faktycznie zużywa około 20% energii człowieka każdego dnia. Twoi kupujący są przyzwyczajeni do oszczędzania energii, dlatego wolimy unikać zbyt intensywnego myślenia, chyba że jest to konieczne.

Kiedy potencjalni klienci napotykają coś nowego (czyli „nowy bodziec”), nie chcą tracić zbyt wiele energii na ocenę i kategoryzację tego.

Rozwiązaniem umysłu jest połączenie z tym co już znamy.

  • Windows=Bill Gates
  • Mark Zuckerberg = Facebook
  • Świąteczna reklama napoju z Mikołajem = Coca Cola

Łączenie powoduje, że mózg działa na autopilocie.

Mówi kupującym, aby udali się do tego sklepu, dokonali zakupu tej marki i zaufali temu ekspertowi – bez konieczności przechodzenia przez cały proces kategoryzacji za każdym razem, gdy muszą podjąć decyzję.

Możesz także strategicznie sprawić, by ich umysły połączyły CIEBIE z rozwiązaniem, którego szukają.

Ale jak?

Przykład 1

Użyj efektu Halo, aby połączyć swoją markę z gwiazdami, ekspertami i wpływowymi osobami

Nie muszę Ci mówić, dlaczego influencer marketing działa.

Już wiesz, że tak.

Zamiast tego bądźmy trochę kreatywni.

A co jeśli nie masz dużego budżetu, Twoja marka jest nowa na rynku i zależy Ci na sprzedaży?

Strategiczne wykorzystanie efektu Halo może pomóc w powiązaniu Twojej marki z autorytetami, którym ufają Twoi kupujący, bez konieczności sprawdzania.

Oto kreatywna kampania, która pobudzi Twój mózg do myślenia.

Wygląda na to, że SURREAL pozyskał największe nazwiska na świecie do wspierania swoich płatków śniadaniowych.

Rock = Dwayne Johnson

To tak jakby, naszą wódkę poleca Aleksander Kwaśniewski (Aleksander Kwaśniewski to pracownik magazynu z Warszawy)

Przykład 2

Aby utworzyć łącze za Ciebie, oprzyj się na obrazach

Badania pokazują, że nasz mózg potrafi identyfikować obrazy widziane przez zaledwie 100 milisekund.

Dodaj to do badań, które pokazują, że możemy zapamiętać 65% informacji, które poznaliśmy 3 dni temu, jeśli zawierały tekst i obraz (w porównaniu z zaledwie 10% informacji, gdyby był to tylko tekst).

Możesz powiązać swoją markę z obrazem, a ludzie, którzy zobaczą ten obraz, pomyślą o Tobie.

Dlatego w każdym temacie newslettera z używam emoji okularów i pieniędzy.

Przy okazji, jeśli jeszcze nie subskrybujesz to nie ma na co czekać.

Przykład 3

Połącz innowacyjne, nowe rozwiązania z zaufanymi, znanymi odpowiednikami.

Jaki jest jeden z głównych powodów niepowodzeń nowych technologii?

Ludzie tego nie rozumieją.

 Nie wiedzą, co to jest
 Nie rozumieją, jak to rozwiązuje ich problem
 Co najważniejsze, nie mówi się im, dlaczego powinno ich to obchodzić

Innowatorzy mogą zmniejszyć to ryzyko, łącząc swoje nowe rozwiązanie z czymś starym, znanym i zaufanym.

Coda, oprogramowanie do zarządzania projektami, nie chce używać w swoich reklamach nazw swoich wymyślnych funkcji.

To nudne i niezrozumiałe dla kupujących.

Zamiast tego łączą swoje fantazyjne funkcje z czymś, co znają ich kupujący.

Arkusze kalkulacyjne. Excel.

W zabawny sposób pokazują frustrację, że człowiek ma już ich dość i sami posiadają lepsze rozwiązanie.

Każdy, kto przejdzie obok reklamy, może teraz kategoryzować

 Kim jest Coda (alternatywa dla arkusza kalkulacyjnego)
 Jaki problem rozwiązują (jak archaiczne są główne platformy arkuszy kalkulacyjnych)
 Dlaczego powinno ich to obchodzić (mogą przestać czuć się sfrustrowani za każdym razem, gdy logują się do Arkuszy Google)

Podsumowanie

Linkowanie nie jest czymś co możesz robić w biznesie.

To coś co musisz robić.

Każda marka musi się z czymś powiązać.

W ten sposób Twoi kupujący będą o Tobie sobie przypominać za każdym razem, gdy zobaczą, usłyszą lub pomyślą o tym bodźcu.

I oficjalnie przejmujesz w umysłach kupującego cenne zasoby (bez konieczności płacenia za reklamy, bo nie muszą szukać rozwiązania tylko pamiętają o Tobie).

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Moc skojarzeń w biznesie (linking, łączenie) 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)