Zawartość strony
Bardzo ważne jest spojrzenie na marketing w dłuższej perspektywie.
Jak robisz marketing, a jak robiłbyś z myślą, że to gra długoterminowa?
Zadaj sobie to pytanie.
Gwarantuję Ci że ponad 90% biznesów robiłoby go inaczej.
Większość firm B2B nie ma cierpliwości do solidnej reklamy i strategii marketingowej.
Zadaj sobie pytanie co byś zmienił jeśli masz rozwijać biznes w miesiąc, albo 10 lat.
Powodem takiego stanu rzeczy jest że każdy się śpieszy i przez to stosuje sztuczki i tricki.
Nie robisz tego co od zawsze działa tylko szukasz szybkich rozwiązań.
Zamiast budować popyt i zapotrzebowanie, robisz nieustannie lead generation.
Wielu marketerów sięga więc po rozmaite technologie, bo one zapewniają szybkie rozwiązania.
Zaufali mi najlepsi:
Zapisz się aby otrzymać raport i poradnik jak można zarabiać więcej w internecie (działa dla usług i ecommerce!)
Wpisz poniżej swoje dane:
Tak więc marketerzy są zmuszeni do ścigania liczb, które mogą szybko zmienić, a nie liczb, które faktycznie mają znaczenie.
I tu leży OGROMNA szansa.
Jeśli chcesz robić prawdziwy i skuteczny MARKETING, musisz spojrzeć na biznes działania reklamowe w perspektywie długoterminowej.
Działania marketingowe w celu uzyskania rzeczywistych, skalowalnych wyników biznesowych wymagają czasu.
Kupujący potrzebują właśnie tych dni, tygodni, czy miesięcy w dużej sprzedaży b2b, aby:
To wymaga czasu.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Reklama:
Z jakiegoś powodu marketing B2B stał się typowym „lead gen”.
Maksymalnie nastawionym na pozyskiwania kontaktów.
Zbierasz informacje kontaktowe (budujesz się potencjalnych klientów), aby Twój zespół sprzedaży mógł spróbować przeprowadzić sprzedaż osobom, które nie chcą teraz kupować.
I dobrze, że to czytasz bo możemy to zmienić, ponieważ robienie prawdziwego marketingu działa lepiej i jest o wiele przyjemniejsze.
Mianowicie chodzi o tworzenie popytu, zainteresowania.
Chęci aby kupowali.
Marketing popytu skupia się na tym:
Jeśli nie skupisz się na długoterminowej grze to przegapisz jedne z najlepszych szans, bo to właśnie one potrzebują dużo czasu, żeby się rozwinąć.
Nie budujesz biznesu tylko chcesz jak najszybciej generować leady, które Ciebie nie znają i nie mają do Ciebie zaufania.
Inwestujesz w taktyki performance marketing, scrapeujesz adresy email z różnych stron czy profili i z tym działasz, przez co nie budujesz społeczności, która jest gotowa Tobie zaufać i w przyszłości kupować bez obiekcji.
W ekonomii wyróżnia się kilka rodzajów popytu:
Spójrz na najlepsze firmy ze swojej branży.
Czy oni skupiają się tylko na reklamach lead gen?
Oczywiście, że nie. To są firmy z takim autorytetem i zaufaniem odbiorców, że sami stają się ewangelistami marki.
Skupiając się na szybkich taktykach przegapiasz te najlepsze, które wymagają czasu, którego nie chcesz im poświęcić.
Kiedy patrzysz na marketing w perspektywie długoterminowej, budujesz infrastrukturę, procesy, talenty i inne możliwości organizacyjne, które tworzą długoterminową trwałą przewagę konkurencyjną, która jest niezwykle potężna.
Więc zagraj w tę grę „inaczej”.
Pozdrawiam Rafał.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz zostaw komentarz poniżej.
Generowanie popytu to proces marketingowy, którego celem jest zwiększenie popytu na dany produkt lub usługę. Polega na stworzeniu świadomości o marce i produktach, a także na zachęceniu potencjalnych klientów do zakupu. Istnieje wiele sposobów na generowanie popytu, w tym kampanie reklamowe, działania promocyjne, kreatywna strategia cenowa, usługi posprzedażowe, dobre relacje z klientami oraz rekomendacje od zadowolonych użytkowników. Wszystkie te elementy mają na celu zwiększenie świadomości marki, zainteresowanie produktami lub usługami, a ostatecznie zwiększenie sprzedaży.