Jak robić marketing popytu? (1 słuszna metoda)

Zmęczenie psychiczne – Jak sobie radzić?
9 sierpnia, 2022
Tworzenie, kreowanie i przechwytywanie popytu -co to znaczy capture demand? [video]
13 sierpnia, 2022

Jak robić marketing popytu? (1 słuszna metoda)

Zarządzanie przedsiębiorstwem

Firmy które tworzą popyt wygrywają

Bardzo ważne jest spojrzenie na marketing w dłuższej perspektywie.

Jak robisz marketing, a jak robiłbyś z myślą, że to gra długoterminowa?

Jedno pytanie…

Zadaj sobie to pytanie.

Gwarantuję Ci że ponad 90% biznesów robiłoby go inaczej.

Większość firm B2B nie ma cierpliwości do solidnej reklamy i strategii marketingowej.

Zadaj sobie pytanie co byś zmienił jeśli masz rozwijać biznes w miesiąc, albo 10 lat.

Powodem takiego stanu rzeczy jest że każdy się śpieszy i przez to stosuje sztuczki i tricki.

Co nagle to po diable

Nie robisz tego co od zawsze działa tylko szukasz szybkich rozwiązań.

Zamiast budować popyt i zapotrzebowanie, robisz nieustannie lead generation.

Wielu marketerów sięga więc po rozmaite technologie, bo one zapewniają szybkie rozwiązania.

Zapisz się aby otrzymać raport i poradnik SEO
Wpisz poniżej swoje dane:

Tak więc marketerzy są zmuszeni do ścigania liczb, które mogą szybko zmienić, a nie liczb, które faktycznie mają znaczenie. 
 
I tu leży OGROMNA szansa. 

Jak powinieneś robić skuteczny marketing?

Jeśli chcesz robić prawdziwy i skuteczny MARKETING, musisz spojrzeć na biznes działania reklamowe w perspektywie długoterminowej. 

Działania marketingowe w celu uzyskania rzeczywistych, skalowalnych wyników biznesowych wymagają czasu. 
 

Kupujący potrzebują właśnie tych dni, tygodni, czy miesięcy w dużej sprzedaży b2b, aby:
 

  1. Zrozumieć Twój produkt, kategorię i firmę.
  2. Zrozumień punkty bólu, które rozwiązujesz.
  3. Zobaczyć te punkty bólu w ich firmie.
  4. Ustalić priorytety rozwiązania tego problemu.
  5. Zaangażować wszystkich swoich współpracowników.
  6. Przejdź do Twojej witryny i finalnie dokonać konwersji/zakupu. 

To wymaga czasu.

Marketing to nie tylko generowanie leadów

Z jakiegoś powodu marketing B2B stał się typowym „lead gen”.

Maksymalnie nastawionym na pozyskiwania kontaktów.

Zbierasz informacje kontaktowe (budujesz się potencjalnych klientów), aby Twój zespół sprzedaży mógł spróbować przeprowadzić sprzedaż osobom, które nie chcą teraz kupować. 
 
I dobrze, że to czytasz bo możemy to zmienić, ponieważ robienie prawdziwego marketingu działa lepiej i jest o wiele przyjemniejsze.

Mianowicie chodzi o tworzenie popytu, zainteresowania.

Chęci aby kupowali. 

Czym jest marketing popytu?

Marketing popytu skupia się na tym:

  • Jak zwrócić uwagę najbardziej zainteresowanych grup docelowych?
  • Jak sprawić, by rynek wiedział wszystko o naszym produkcie i aby nasi sprzedawcy nie musieli po kilka razy tego tłumaczyć?
  • Jak zaprojektować najlepszą w swojej klasie ścieżkę zakupową przychodzących do nas klientów?
  • Jak sprawić, by rynek miał zaufanie do naszej firmy?
  • Jak sprawić, by rynek uwierzył w naszą wizję tego, dokąd zmierza ich branża i biznes?
  • Jak sprawić, by więcej osób przychodziło do nas gotowych do zakupu?
  • Jak ewangelizować kategorię tak dobrze, że rynek postrzega nas jako lidera kategorii?

Dlaczego stosować w swoim planie demand marketing?

Jeśli nie skupisz się na długoterminowej grze to przegapisz jedne z najlepszych szans, bo to właśnie one potrzebują dużo czasu, żeby się rozwinąć.

Nie budujesz biznesu tylko chcesz jak najszybciej generować leady, które Ciebie nie znają i nie mają do Ciebie zaufania.

Inwestujesz w taktyki performance marketing, scrapeujesz adresy email z różnych stron czy profili i z tym działasz, przez co nie budujesz społeczności, która jest gotowa Tobie zaufać i w przyszłości kupować bez obiekcji.

Co robią najlepsze firmy?

Spójrz na najlepsze firmy ze swojej branży.

Czy oni skupiają się tylko na reklamach lead gen?

Oczywiście, że nie. To są firmy z takim autorytetem i zaufaniem odbiorców, że sami stają się ewangelistami marki.

Skupiając się na szybkich taktykach przegapiasz te najlepsze, które wymagają czasu, którego nie chcesz im poświęcić.

Kiedy patrzysz na marketing w perspektywie długoterminowej, budujesz infrastrukturę, procesy, talenty i inne możliwości organizacyjne, które tworzą długoterminową trwałą przewagę konkurencyjną, która jest niezwykle potężna. 

Więc zagraj w tę grę „inaczej”.

Pozdrawiam Rafał.

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Jak robić marketing popytu? (1 słuszna metoda) 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz zostaw komentarz poniżej.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Podaj imię i adres email, aby przejść dalej