Jak robić marketing popytu? (generowanie popytu, przykłady, definicja)

CFO — co znaczy ten skrót po polsku? Co robi dyrektor finansowy? (przykłady, definicja)
17 lutego, 2023
Jak zoptymalizować strony internetowe pod kątem SEO? (przykłady optymalizacji, definicja)
17 lutego, 2023

Jak robić marketing popytu? (generowanie popytu, przykłady, definicja)

Zarządzanie przedsiębiorstwem

Firmy które tworzą popyt wygrywają

Bardzo ważne jest spojrzenie na marketing w dłuższej perspektywie.

Jak robisz marketing, a jak robiłbyś z myślą, że to gra długoterminowa?

Jedno pytanie…

Zadaj sobie to pytanie.

Gwarantuję Ci że ponad 90% biznesów robiłoby go inaczej.

Większość firm B2B nie ma cierpliwości do solidnej reklamy i strategii marketingowej.

Zadaj sobie pytanie co byś zmienił jeśli masz rozwijać biznes w miesiąc, albo 10 lat.

Powodem takiego stanu rzeczy jest że każdy się śpieszy i przez to stosuje sztuczki i tricki.

Co nagle to po diable

Nie robisz tego co od zawsze działa tylko szukasz szybkich rozwiązań.

Zamiast budować popyt i zapotrzebowanie, robisz nieustannie lead generation.

Wielu marketerów sięga więc po rozmaite technologie, bo one zapewniają szybkie rozwiązania.

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Dołącz do nas NA DARMOWYM WIDEO

Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.

Tak więc marketerzy są zmuszeni do ścigania liczb, które mogą szybko zmienić, a nie liczb, które faktycznie mają znaczenie. 
 
I tu leży OGROMNA szansa. 

Jak powinieneś robić skuteczny marketing?

Jeśli chcesz robić prawdziwy i skuteczny MARKETING, musisz spojrzeć na biznes działania reklamowe w perspektywie długoterminowej. 

Działania marketingowe w celu uzyskania rzeczywistych, skalowalnych wyników biznesowych wymagają czasu. 

Kupujący potrzebują właśnie tych dni, tygodni, czy miesięcy w dużej sprzedaży b2b, aby:
 

  1. Zrozumieć Twój produkt, kategorię i firmę.
  2. Zrozumieć punkty bólu, które rozwiązujesz.
  3. Zobaczyć te punkty bólu w ich firmie.
  4. Ustalić priorytety rozwiązania tego problemu.
  5. Zaangażować wszystkich swoich współpracowników.
  6. Przejdź do Twojej witryny i finalnie dokonać konwersji/zakupu. 

To wymaga czasu.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

Marketing to nie tylko generowanie leadów

Z jakiegoś powodu marketing B2B stał się typowym „lead gen”.

Maksymalnie nastawionym na pozyskiwania kontaktów.

Zbierasz informacje kontaktowe (budujesz się potencjalnych klientów), aby Twój zespół sprzedaży mógł spróbować przeprowadzić sprzedaż osobom, które nie chcą teraz kupować. 
 
I dobrze, że to czytasz bo możemy to zmienić, ponieważ robienie prawdziwego marketingu działa lepiej i jest o wiele przyjemniejsze.

Mianowicie chodzi o tworzenie popytu, zainteresowania.

Chęci aby kupowali. 

Czym jest marketing popytu?

Marketing popytu skupia się na tym:

  • Jak zwrócić uwagę najbardziej zainteresowanych grup docelowych?
  • Jak sprawić, by rynek wiedział wszystko o naszym produkcie i aby nasi sprzedawcy nie musieli po kilka razy tego tłumaczyć?
  • Jak zaprojektować najlepszą w swojej klasie ścieżkę zakupową przychodzących do nas klientów?
  • Jak sprawić, by rynek miał zaufanie do naszej firmy?
  • Jak sprawić, by rynek uwierzył w naszą wizję tego, dokąd zmierza ich branża i biznes?
  • Jak sprawić, by więcej osób przychodziło do nas gotowych do zakupu?
  • Jak ewangelizować kategorię tak dobrze, że rynek postrzega nas jako lidera kategorii?

Dlaczego stosować w swoim planie demand marketing?

Jeśli nie skupisz się na długoterminowej grze to przegapisz jedne z najlepszych szans, bo to właśnie one potrzebują dużo czasu, żeby się rozwinąć.

Nie budujesz biznesu tylko chcesz jak najszybciej generować leady, które Ciebie nie znają i nie mają do Ciebie zaufania.

Inwestujesz w taktyki performance marketing, scrapeujesz adresy email z różnych stron czy profili i z tym działasz, przez co nie budujesz społeczności, która jest gotowa Tobie zaufać i w przyszłości kupować bez obiekcji.

Jakie są rodzaje popytu?

W ekonomii wyróżnia się kilka rodzajów popytu:

  1. Popyt prywatny (indywidualny) – to popyt wynikający z potrzeb i preferencji jednostek konsumujących. Jest on związany z towarem lub usługą, którą dana osoba chce nabyć i jest uzależniony od jej siły nabywczej.
  2. Popyt rynkowy – to popyt na określony towar lub usługę ze strony wszystkich konsumentów na danym rynku. Jest on uzależniony od ceny, jakości produktu, preferencji konsumentów, dostępności produktu oraz innych czynników wpływających na decyzje zakupowe.
  3. Popyt sezonowy – to rodzaj popytu, który pojawia się cyklicznie w określonych porach roku, na przykład związany z turystyką, modą, świętami, sezonami upraw rolniczych itp.
  4. Popyt krytyczny – to popyt na towary lub usługi, które są niezbędne do przetrwania i zdrowia społeczeństwa, takie jak żywność, lekarstwa, opieka medyczna itp.
  5. Popyt efektywny – to popyt wynikający z poziomu dochodów i wydatków całego społeczeństwa, który jest w stanie utrzymać zatrudnienie na poziomie naturalnym i stabilizować gospodarkę.

Co robią najlepsze firmy?

Spójrz na najlepsze firmy ze swojej branży.

Czy oni skupiają się tylko na reklamach lead gen?

Oczywiście, że nie. To są firmy z takim autorytetem i zaufaniem odbiorców, że sami stają się ewangelistami marki.

Skupiając się na szybkich taktykach przegapiasz te najlepsze, które wymagają czasu, którego nie chcesz im poświęcić.

Kiedy patrzysz na marketing w perspektywie długoterminowej, budujesz infrastrukturę, procesy, talenty i inne możliwości organizacyjne, które tworzą długoterminową trwałą przewagę konkurencyjną, która jest niezwykle potężna. 

Więc zagraj w tę grę „inaczej”.

Pozdrawiam Rafał.

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Jak robić marketing popytu? (generowanie popytu, przykłady, definicja) 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Co to jest generowanie popytu?

Generowanie popytu to proces marketingowy, którego celem jest zwiększenie popytu na dany produkt lub usługę. Polega na stworzeniu świadomości o marce i produktach, a także na zachęceniu potencjalnych klientów do zakupu. Istnieje wiele sposobów na generowanie popytu, w tym kampanie reklamowe, działania promocyjne, kreatywna strategia cenowa, usługi posprzedażowe, dobre relacje z klientami oraz rekomendacje od zadowolonych użytkowników. Wszystkie te elementy mają na celu zwiększenie świadomości marki, zainteresowanie produktami lub usługami, a ostatecznie zwiększenie sprzedaży.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)