Ciekawe tematy na rolki, tiktoki i youtube shorts

Jak stworzyć strategię Go To Market GTM
4 maja, 2024
Tworzenie Contentu -Jak Tworzyć Content Który Sprzedaje i Daje Rezultaty
26 maja, 2024

Ciekawe tematy na rolki, tiktoki i youtube shorts

Oto dlaczego Twoje reklamy nie działają

Zawartość strony

Oto dlaczego Twoje reklamy nie działają. Wszystko zależy od ścieżki przez którą przechodzi Twój klient.

Wyobraź sobie to: scrolujesz facebooka i widzisz reklamę która mówi, to jest timer do zwiększania produktywności i mierzenia czasu pracy. Więc lepiej upewnij się, że kiedy taka osoba kliknie to wyląduje dokładnie na landing page;u który opisuje ten timer. W dodatku wiadomość musi być taka sama, jeśli w reklamie mówisz że optymalizuje czas pracy to na landingu nie mów że ten timer służy do gotowania jajek czy makaronu. Nie przesyłaj też do innych stron w swojej witrynie.

Bardzo często widzę wręcz genialne reklamy w social mediach, ale po wejściu na stronę muszę szukać tego po co przyszedłem. Więc przestań utrudniać kupowanie ode Ciebie. Klientowi musi być jak najłatwiej. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Bardzo często

Bardzo często powód dla którego ktoś od Ciebie kupuje jest inny iż Ci się wydaje. Bez znaczenia co robisz, czy handlujesz jabłkami, sprzętem czy ubraniami. Na przykład, te koszulki są robione z ekologicznego materiału, z jedwabników z wolnego wybiegu lol nie mogę… jedwabników z wolnego wybiegu 😛 itak dalej. Produkujesz się, na swojej stronie internetowej masz nagrany film o swoim produkcie i tekst długi a 10 tysięcy znaków, a podczas przetargu pada jedno pytanie. „A ile to kosztuje”. Dlatego cały system musi działać w stosunku do tego do kogo się reklamujesz. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Myśl na dziś

Myśl na dziś… zamień netflix na książki.

Aż 93% to nie żart

Według badań, jak zastąpisz poranną kawę, zieloną herbatą, to możesz stracić aż 93% przyjemności z życia.

Jeśli zatrudniasz nową osobę

Jeśli zatrudniasz nową osobę u siebie w firmie, obojętne na jakie stanowisko, to nie każ jej od razu robić tego po co przyszła. Niech najpierw przejrzy cały proces, a zobaczysz ile ciekawych pomysłów może wnieść.

Skoro USA jest takie świetne

Skoro USA jest takie świetne, to po co wymyślono USB?

Jak rozwijać biznes

Biznes można rozwijać na trzy sposoby. Albo Twoi obecni klienci kupują więcej, albo częściej, albo pozyskujesz nowych klientów. Niestety pozyskanie nowego jest najdroższe. Ale spokojnie 🙂 Zacznijmy od tego co można zrobić , żeby klient kupował od nas częściej. Pewna grupa powie że trzeba zwiększyć współczynnik konwersji na stronie, czyli CRO. I to jest też prawda, bo trzeba testować różne landingi, teksty call to action, czy strony produktowe lub elementy perswazyjne na stronie koszyka. Natomiast to nie wszystko. Bo inwestując w brand, czy działania PR’owe lub reklamy zasięgowe aby być cały czas na radarze, powodujesz że klienci o Tobie pamiętają i następnym razem kiedy będą chcieli znowu kupić ten produkt, to nie wpiszą tego w Google, ale od razu wejdą na Twój sklep. Drugi sposób na to jak rozwijać firmę to spowodowanie, aby kupowali od nas więcej. Czyli zwiększamy AOV. Jak to zrobić? Cross-sale i up-sale. I wreszcie to na co czekał każdy, czyli jak zdobywać więcej nowych klientów. Tutaj zasada jest prosta. Albo za to płacisz, albo inwestujesz swój czas. Metody są cztery. 1. Robisz darmowy content, podcasty, filmy, rolki, blog itd. Za jego pomocą ludzie sami Ciebie odnajdują. Mówi się na to inbound marketing. Dwójka to outreach. Czyli Ty wychodzisz z inicjatywą i szukasz sam klientów. To może być ABM marketing, social selling, spamowanie zimnymi emailami, czy zimne telefony. Punkt trzeci to afiliacja i referale, czyli polecenia od obecnych klientów lub Twoich pracowników. A w ecommerce kupony rabatowe które dajesz influencerom, albo linki afiliacyjne. I wreszcie punkt czwarty, reklama płatna.

przestań winić klauna za…

przestań winić klauna za to że zachowuje się jak klaun. Pytanie do Ciebie, po co cały czas chodzisz do cyrku?

Ludzie lubią

Ludzie lubią szukać nowych sztuczek. Powinienem zrobić kurs tiktoka, a może reklamować rolki na fejsie? Nie przejmuj się takimi rzeczami. Zacznij czytać książki o psychologii zakupowej, neuropsychologii, ekonomii behawioralnej. Bo jak zrozumiesz te rzeczy, jak działa nasz mózg to dopiero wtedy zaczniesz dobrze zarabiać. Pamiętaj że ludzie nie są logiczni. Będą Ci mówić jedno, a później robić drugie. Jest tutaj mnóstwo rzeczy które nami rządzą, a nie najnowsze sztuczki w systemach reklamowych. na przykład pricing: 49 złotych kontra 50 zł. To jest olbrzymia różnica. Kotwiczenie, ramowanie itd. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Sprzedaż nie powinna być

Sprzedaż nie powinna być żenująca. A jeśli tak się czujesz to znaczy że robisz to źle. Pamiętaj że celem nie jest konfrontacja. Celem nie jest „ja kontra Ty”. Jeśli tak jest to wtedy właśnie sprzedaż staje się niewygodna bo czujesz się jakbyś musiał kogoś do czegoś przekonywać, a on tego nie chce. To jest bardzo złe podejście mentalne. A co robią najlepsi sprzedawcy? Oni mają podejście „ja i Ty kontra Twój problem”. Jeśli czujesz się że działacie razem w tej samej drużynie to nie będziesz czuć zażenowania. Po prostu razem chcecie rozwiązać ten problem. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Różnica pomiędzy

Wiesz jaka jest różnica pomiędzy CEO, a przedsiębiorcą? Właściciel biznesu pomyśli: jak mogę zdobyć więcej klientów w tym tygodniu. CEO będzie myślał jak sprzedaż biznes za rok. Przedsiębiorca pomyśli, będę pracować 10 godzin dziennie, 6 razy w tygodniu – nie wiem czy się wyrobię z zadaniami. CEO pomyśli jeśli zatrudnię 4 osoby to ze mną będzie 5, czyli łącznie mamy aż 40 godzin dziennie na pracę. Przedsiębiorca też myśli etapami. Najpierw zrobię produkt, później logistykę, a na końcu jak to będzie działać to zajmę się reklamami. A CEO pracuje nad wszystkich w tym samym momencie, po prostu zleca zadania. Więc jesli chcesz skalować swój biznes, ale myślisz cały czas jak przedsiębiorca, a nie CEO to będzie Ci bardzo trudno. Więc… jakie jest Twoje zdanie na ten tema? Napisz w komentarzu.

2 bardzo ważne metryki jeśli się reklamujesz

2 bardzo ważne metryki jeśli się reklamujesz. To nie są standardowe wskaźniki które znajdziesz w menedżerze reklam, ale musisz je zrobić samemu. Już Ci pokazuję.

Klikasz w kolumny i tutaj w to koło zębate. Pierwsza to Hook rate, czyli ile osób zatrzymuje się na Twoim wideo kiedy przegląda social media. Musisz podzielić 3sekundowe odtworzenia przez wyświetlenia.

Druga to HOLD rate, czyli jak długo oglądają Twoje wideo. I tutaj dzielisz ThruPlays przez wyświetlenia. Czyli masz dzięki temu teraz informację czy Twoi przyszli klienci interesują się Twoim contentem. I to jest mega kluczowa metryka, bo jak masz dobry materiał to możesz go powielać i tworzyć rózne wariacje.

Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Ludzie często mylą marketing, branding i sprzedaż

Ludzie często mylą marketing, branding i sprzedaż. Pozwól że Ci to wyjaśnię na prostym przykładzie.

Branding to kiedy wiesz co powiedzieć i dlaczego. Marketing to wiesz gdzie komunikować i jak. A sprzedaż to kiedy wiesz co zrobić kiedy są wystarczająco zainteresowani żeby kupić. Jeśli będziesz to wszystko upraszczać to osiągniesz najlepsze wyniki i nie namieszasz w głowach swoim klientom.

Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Nigdy nie podawaj swoich cen na priv

Nigdy nie podawaj swoich cen na priv. Dlaczego? Bo jeśli to zrobisz to Twój prospekt oceni Cię tylko przez pryzmat ceny. Finalnie wybierze najtańszego. Najpierw musisz zbudować wartość swojego produktu. Więc jak ktoś będzie Ciebie pushował żebyś mu powiedział jaką masz cenę na przykład za swój coaching, szkolenie czy konsulting to powiedz:

Posłuchaj Krzysiek, mam kilka programów, w zależności na jakim etapie jesteś i co chcesz osiągnąć. To co mogę Ci zaoferować to darmowa 15 minutowa rozmowa. Powiesz mi z czym masz problem, co chcesz zdobyć. Na koniec tej rozmowy jeśli uznasz że jestem w stanie Ci pomóc i tak samo z mojej strony, będę uważał że jesteś dobrym matchem jako klient to zaoferuję Ci współpracę. Jeśli nie to masz cały cza darmową sesję.

Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Przestań używać metod które już nie działają

Przestań używać metod które już nie działają. Kiedyś tworzyło się content który miał być clickbaitowy żeby budził zainteresowanie. Użytkownik trafiał na stronę, a Ty w podstępny sposób mówiłeś o jakimś sekretnym tricku, po to aby obejrzał Twoje wideo, które tak n prawdę było zamaskowaną prezentacją sprzedażową. Na sam koniec mówiłeś że jedynym sposobem aby to osiągnąć jest kupienie Twojego produktu czy szkolenia.

I właśnie sprawa wygląda tak, że do tej pory bardzo wiele osób używa tego podejścia i zastanawia się dlaczego to nie działa? A jak teraz powinieneś działać? Zobacz co robi Toby Robbis, Alex Hormozi i inne biznes celebryci. Oni dają całą swoją wiedzę za darmo. Tworzą po prostu tyle darmowej wartości, że ludzie im ufają i chcą więcej. Dlatego dobrowolnie kupują. Więc nie sprzedawaj wiedzy ale implementację. OK? Powtórzę bo to puenta tego filmu. Nie sprzedawaj wiedzy, tylko wdrożenie.

Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Dlaczego większość programów lead gen zawodzi?

Dlaczego większość programów lead gen zawodzi? Bo nie spina się tu statystyka. Z zimnych leadów, które nie są gotowe do zakupu, sprzedawcy domykają zbyt mało. Oto co działa lepiej. Tworzenie contentu który rozwiązuje problemy grupy docelowej, lead nurturing i follow up. Jak ktoś jest rozgrzany to liczby są proste. Na 10 prospektów przypada 1 lead. 10 leadów to 1 sprzedaż. I to powtarzasz. Umawiasz spotkania, rozmawiasz z ludźmi, zamykasz. Statystyka wtedy jest prosta. Jak ktoś chce kupić czekoladę to nie generuj leadów których interesują inne słodycze.

Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Ludzie nie lubią reklam, które wyglądają jak reklamy.

Ludzie nie lubią reklam, które wyglądają jak reklamy. Dlatego nauczyliśmy się omijać wzrokiem reklamy na co mówi się ślepota banerowa.

Biorąc pod uwagę słabą skuteczność tradycyjnych reklam w dzisiejszych czasach, nic dziwnego, że firmy przeznaczają swoje budżety marketingowe na reklamy natywne (czyli reklamy, które płynnie wtapiają się w otoczenie).

Reklamy natywne mają średni współczynnik klikalności wynoszący 8 razy więcej niż reklamy displayowe czy korporacyjne ze stockowych materiałów.

Dzieje się tak dlatego, że reklamy natywne nie wyglądają jak „reklamy”. Wyglądają jak wartościowe treści starannie wplecione w artykuły czy na social media. Trudno jest na pierwszy rzut oka zobaczyć czy to rzeczywiście reklama, czy raczej zwykły post.

Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Zastanów się co byś robił gdybyś miał grać długoterminowo.

Zastanów się co byś robił gdybyś miał grać długoterminowo. W grę zwaną biznes. Zobacz na przykład jak to jest w sporcie. Inaczej zachowywałbyś się, miałbyś inny trening, dietę, przygotowania…

Jeśli miałbyś wygrać ten sezon i po nim kończysz, a inaczej jeśli miałbyś grać jeszcze 10 sezonów. Jeśli miałbyś grać w tę naszą „grę biznesową” to inaczej robiłbyś marketing, inaczej robiłbyś sprzedaż, a to co teraz widzę… To dla wielu marketing to jest po prostu generowanie leadów, a to są dwie zupełnie inne rzeczy. Dlaczego tak jest? Dlaczego ludzie traktują biznes jako coś szybkiego. Szukają szybkich rozwiązań nowych technik. Jakiś super metod. Zastanów się jakby wyglądała inaczej Twoja „gra marketingowa” jeśli miałbyś podejście z tyłu, w głowie, że robisz to przez najbliższe 10-15 lat. Nie szukałbyś już metod scrapeowania emaili ze stron firmowych, czy cold mailingu, czy dostarczenia słabej jakości leadów sprzedawcom. Żeby tylko było ich dużo bo statystycznie i tak jakiś domkną.

Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Jak „mieć farta”

Jak „mieć farta”:– Narób hałasu– Dopracuj wiadomość– Skaluj najlepsze rozwiązanie– Porzuć to co nie daje rezultatu– Wspieraj innych– Angażuj się regularnie– Zamień zaangażowanie odbiorców w relacje. Im więcej relacji budujesz, tym szybciej Tworzysz swoje szczęście. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Daj 100 osobom telefon, komputer i internet.

Daj 100 osobom telefon, komputer i internet. Sprawdź co się stało za miesiąc. Niektórzy ludzie mają:

– Zbudowane marki– Biznes– Produkty i usługi

Inni?– Hejt– Kłótnie– Dramaty Budujesz czy niszczysz? Sam decydujesz. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Sprzedaż nie jest dziełem przypadku.

Sprzedaż nie jest dziełem przypadku. Wydaje się, że wiele osób stosuje podejście do zarabiania w stylu „rzuć gówn’em o ścianę a coś się przylepi”. Tworzą mnóstwo treści, mając nadzieję, że ludzie znajdą ich produkty. To nie działa w ten sposób. Potrzebujesz zaprojektowanego modelu (produkt główny + pomocnicze).Jak to działa:1. Masz jedno „centrum” treści do którego kierujesz (np. budujesz bazę newsletter) 2. Kilka istotnych „napędzających ruch” (treści w mediach społecznościowych) 3. Odpowiednie wezwanie do działania, aby zachęcić ludzi do przejścia z tych „pobocznych” treści do „centrum” 4. Pasywny „Call To Action” na końcu każdej zawartości „głównej”. Dzięki temu: 1.Zwiększysz liczbę wyświetleń. 2.Zwiększysz liczbę odwiedzin w witrynie. 3.Zwiększysz przychody firmy.

Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Kiedy leady przestają być tanie

Kiedy leady przestają być tanie, a na rynku pojawia się coraz więcej konkurentów to musisz zacząć myśleć inaczej o marketingu i sprzedaży.

Jak? Zaraz Ci wytłumaczę. Najpierw chcę żebyś zrozumiał całą mechanikę. Na początku kiedy produkt jest nowy, branża się dopiero rozwija, albo coś staje się modne to niewiele firm się reklamuje.

Z tego powodu CPL (koszt za pozyskanie leada) jest niski. Ty generujesz wielu klientów, sprzedawcy nie muszą się starać, bo leady są bardzo tanie (w myśl zasady „jak nie ten to kolejny kupi”), a marketing jest prosty. Wszystko zaczyna się zmieniać kiedy konkurencja zobaczyła jak dochodowa jest nisza/produkt i sami też zaczynają się reklamować. Leady cały czas są tanie i każdy tylko dorzuca budżet. Na tym etapie marketing musi zacząć już się bardziej starać. Zmiany kreacji, zwiększanie CTR, obniżanie CPC. Ale wcześniej czy później nadchodzi w każdej branży moment kiedy „surowe” pozyskiwanie klienta jest droższe niż zarobek z niego. Przykładów można dawać tysiące, ale przypatrz co się dzieje np w branży OZE. Tak co parę lat pojawia się „super, eko” produkt. Jak kilka lat temu mieliśmy BOOM na fotowoltaikę. Leady były bardzo tanie, programy rządowe oferowały liczne dotacje, w mediach każdy pompował, że jest to bardzo potrzebne i w związku z tym szeroka publika interesowała się tematem i kupowała. Złote czasy, więc wtedy takie firmy pojawiały się jak grzyby po deszczu. Powstawały nawet liczne MLM, a co drugi nieznany numer, który do Ciebie dzwonił zaczynał rozmowę od „Dzień dobry, dzwonię z firmy X, montujemy instalacje fotowoltaiczne… bla bla bla”.

I nagle STOP. To tylko przykład jednej z branż (niszy), ale rozumiesz już jak to działa. W związku z tym, w dojrzałej branży (czyli w większości) nie istnieją kanały marketingowe, które – w izolacji od pozostałych – przyniosą ogromny wysyp tanich leadów. Synergia jest kluczowa.

Jeśli nie wiesz jaki produkt/usługę rozwinąć

Jeśli nie wiesz jaki produkt/usługę rozwinąć to musisz mieć na uwadze 4 punkty:1.Czy obecna sytuacja odbiorców powoduje ból, dyskomfort, lub jest nieprzyjemna.Chodzi o to żebyś mógł ten problem rozwiązać.2.Czy łatwo możesz ich znaleźć. Jeśli targetowanie za pomocą systemów reklamowych jest trudne to nie sprzedasz.3.Czy mają pieniądze. Bo jeśli to biedna grupa odbiorców, nie będą mieli za co kupić.4.Czy branża rośnie (cykl życia produktu). Nie chcesz sprzedawać kaset VHS nawet jeśli wszystkie poprzednie punkty by się zgadzały. Rynek musi być w trendzie wzrostowym.

Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

TripWire pomaga w łatwy sposób rozwijać biznes.

TripWire pomaga w łatwy sposób rozwijać biznes.Jest to strategia, która skupia się na tym, aby tworzyć tanie produkty wejściowe, zamiast jednego głównego.Dlaczego działa tak świetnie?Ponieważ trudno jest kupić drogi produkt, czy usługę, jeśli osoby Ciebie nie znają.A jaki więc musi być tripwire:

-tani produkt, który można kupić impulsywnie-buduje zaufanie-jakość musi być co najmniej 3x większa niż cena-poprzez tą jakość buduje polecenia i WOM (word of mouth).

Jeśli tego nie zastosujesz to musisz się przygotować na długi cykl zakupowy klienta i edukację, co sporo kosztuje jeśli mówimy o produkcji contentu i reklamach.A na to większość właścicieli biznesu nie ma cierpliwości.

Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Co mówią coache w biznesie.

Co mówią coache w biznesie:-śledź zmiany algorytmu

-twórz „fajny” content

-dodawaj ankiety na grupach

-używaj hashtagi i trendy na TikToku

Co robią najlepsi przedsiębiorcy: -obserwują problemy innych

-szukają rozwiązania

-nie piszą pod hashtagi tylko emocje

-mają dopracowany copywriting na działanie (direct response)

-tworzą pomocny, a nie”fajny” content. Tańcząc na tiktoku nie sprzedaż swojej usługi

-trzymają się jednego nurtu

-badają co działa najlepiej

-jak znajdą model to skalują

Biznes to połączenie kreatywności, badania rynku i dobrej egzekucji. Działaj przyjacielu.

Czas to pieniądz.

Czas to pieniądz. Ludzie marnują go na powielanie istniejących schematów. Jeśli zaczniesz się przyglądać firmom z wielu branż, śledzić ich reklamy, USP…To zobaczysz, że wszystkie są praktycznie takie same. Niczym się nie odróżniają. A jeśli jesteś taki sam jak inni, to rywalizować możesz tylko ceną i budżetem marketingowym. Na zasadzie, „kto przetrwa” pozyskując klienta z mniejszym procentem zysku. Czasem lepiej jest wziąć oddech i przemyśleć pewne sprawy. Swoją strategię i podejście. Bo czerwony ocean, to krwawa bitwa. A na niebieskich wodach jesteś królem.Uwierz, nie opłaca się być duplikatem innej firmy i rywalizować ceną. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Social media to w 90% miejsce dla ludzi którzy tylko scrollują.

Social media to w 90% miejsce dla ludzi którzy tylko scrollują.9% to konsumenci, którzy faktycznie coś kupują.1% to twórcy.Zacznij publikować codziennie ciekawe tematy ze swojej niszy i dołącz do 1%.Nigdy nie było to prostsze, a zarazem trudniejsze w erze pasywnego i bezmyślnego konsumowania treści.Co osiągniesz?-Zbudujesz biznes-Zbudujesz zasięg-Zbudujesz relacje z ludźmi gotowymi od Ciebie kupić

Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Przestań śledzić nic nie warte clickbaitowe treści i dyskusje.

Przestań śledzić nic nie warte clickbaitowe treści i dyskusje.Zobacz co zazwyczaj dostajesz:-Ciągłe negatywne nastawienie-Kłótnie z nieznajomymi w internecie-Gorsze samopoczucie

Po co marnować więc swój czas i zdrowie?Oto plan na zmianę: 1. Jeśli ktoś wzbudza Twoje negatywne emocje to go po prostu zablokuj.2. Jeśli koniecznie chcesz oglądać wiadomości to ogranicz je do minimum. Newsy bazują na sensacji, bo strach wzbudza zainteresowanie.3. Do zakładek i powiadomień dodaj osoby, które wzbudzają Twoje dobre samopoczucie. W ten sposób nie będziesz dostawać przypadkowych treści.4. Codziennie rano przejrzyj swój plan na „dziś”. Przypomnij sobie jaki masz cel i czego unikać. Zapamiętaj, to Ty tworzysz swoją przestrzeń. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Co różni

Co różni przedsiębiorcę który pracuje 15 godzin dziennie „w piwnicy”, a takiego który:-pracuje 5 godzin-ma 3 firmy-i zarabia +100.000 PLN miesięcznie? Powiedz mi w komentarzu.

Nie chodzi o to, żeby znajdować miejsca w których nie ma Twoich konkurentów, ale żeby działać lepiej w miejscach gdzie są Twoi klienci.

Nie chodzi o to, żeby znajdować miejsca w których nie ma Twoich konkurentów, ale żeby działać lepiej w miejscach gdzie są Twoi klienci. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Przestań skupiać się tyle na swojej konkurencji. To nie oni Ci zapłacą.

Przestań skupiać się tyle na swojej konkurencji. To nie oni Ci zapłacą. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

W 1991 CEO Coca Cola Brian Dyson powiedział słynne

W 1991 CEO Coca Cola Brian Dyson powiedział słynne:„Wyobraź sobie, że życie to gra z 5 piłkami, którymi żonglujesz w powietrzu, starając się aby żadna z nich nie spadła na ziemię.Jedna z nich jest z gumy, a reszta to szkło.Pięć piłek to: praca, rodzina, zdrowie, przyjaciele, dusza.Nie minie dużo czasu, zanim zdasz sobie sprawę, że (praca) to gumowa piłka. Za każdym razem, gdy upadnie, znów ją podniesiesz, podczas gdy pozostałe kule są ze szkła.Jeśli któraś z nich upadnie, nie wróci do swojej poprzedniej postaci.Będzie albo uszkodzona, popękana, a nawet rozdrobniona.Musisz być tego świadomy i dążyć do tego.Efektywnie zarządzaj swoją pracą w godzinach pracy, poświęć czas na zapewnienie sobie szczerości, daj niezbędny czas rodzinie i przyjaciołom, odpocznij i zadbaj o swoje zdrowie. Jeśli coś pęknie, to nie jest łatwo wrócić aby było tak jak kiedyś.

Dlaczego powinniśmy uczyć się storytellingu?

Dlaczego powinniśmy uczyć się storytellingu? Ponieważ jakakolwiek jest twoja praca, zajmujesz się opowiadaniem historii. Komunikacja to istota przyciągania ludzi do swojego sposobu myślenia. A opowiadanie jest esencją komunikacji. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Istnieją błędy w ludzkim rozumowaniu, które zwiększają postrzeganą wartość, często bez dostarczenia twardych dowodów.

Istnieją błędy w ludzkim rozumowaniu, które zwiększają postrzeganą wartość, często bez dostarczenia twardych dowodów.Jeśli chcesz zwiększyć swoje wyniki reklamowe zastosuj je:1. Odwołaj się do tradycji. Dzieje się tak, gdy twierdzisz, że coś jest dobre lub prawdziwe, ponieważ zawsze tak było.2. Odwołaj się do powszechnego przekonania. Kiedy zakładasz, że coś jest prawdą, ponieważ wielu ludzi w to wierzy, odwołujesz się do dowodu społecznego (social proof). Np „wszyscy tak robią”.3. Strach. Jest to powszechne w marketingu – sprawia, że ​​potencjalny klient czuje się przestraszony czymś, co może się zdarzyć, jeśli nie kupi Twojego produktu.4. Odwołaj się do natury. Zauważ, że słowo „naturalne” od razu zmienia opinie konsumentów.5. Myślenie życzeniowe. Ponieważ ludzie chcą w to wierzyć, często to robią. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Chcesz sprzedawać więcej?

Chcesz sprzedawać więcej?Istnieje pewna ciekawa, ale nieintuicyjna metoda.Zaproponuj klientom produkt/usługę o podobnej cenie, ale gorszy.Już wyjaśniam o co chodzi.Ostatnio czytałem „Przewidywalnie nieracjonalni” Dana Arielego i był tam opisany ciekawy eksperyment. Jednym bardzo interesującym podejściem jest strategia „wabika”. Polega ona na wprowadzeniu do oferty pewnej pozycji nie w celu przekonania ludzi do jej wyboru, ale po to, by inna pozycja (ta, na której najbardziej zależy sprzedawcy) wydawała się bardziej atrakcyjna.Przykład oferty prenumeraty czasopisma The Economist, opisany przez Dana Ariely’ego, jest doskonałym zaprezentowaniem:

a) prenumerata internetowa za 59$b) prenumerata papierowa za 125$c) prenumerata papierowa + internetowa także za 125$.

Na pierwszy rzut oka ta oferta wydaje się być nielogicznie napisana. Dlaczego ktoś miałby wybrać opcję B, skoro za te same pieniądze można otrzymać więcej w opcji C? Jednak ta konstrukcja oferty nie jest błędem! To właśnie jest „wabik”. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Zdjęcia bobasów

Wiesz dlaczego w reklamach tak często używa się małych dzieci, nawet jeśli nie mają bezpośredniego związku z produktem? Darwin pierwotnie zwrócił uwagę, że jest coś w niemowlętach, co skłania dorosłych do reagowania na nie i opieki nad nimi (źródło: Darwin C. Chicago: University of Chicago Press; 1872. The Expression of the Emotions in Man and Animals.). Ludzki mózg jest zaprogramowany tak, aby reagować na twarz dziecka, a nawet dziecinne rysy twarzy u dorosłych (źródło: Kringelbach ML, A specific and rapid neural signature for parental instinct). W badaniu stwierdzono, że ludzki mózg reaguje w ciągu 150 milisekund po pokazaniu twarzy niemowlęcia. Aktywność zachodzi w płacie czołowym, będącym odpowiedzialnym za emocje. Fotografie dorosłych nie wywołują takiej aktywności. Morał? Twarze bobasów szybko przykuwają uwagę do reklamy. Umiejętne stosowanie i następnie kierowanie na swój produkt zwiększa efektywność. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Słowo „zaufaj”

Czy jedno słowo w reklamie może zwiększyć zakupy na Twojej stronie?Okazuje się,że tak.W pewnym badaniu (Li and Miniard, On the Potential for Advertising to Facilitate Trust in the Advertised Brand, 2006) przetestowano 2 wersje reklamy.Jedna z nich zawierała na końcu dodane zdanie „Możesz nam zaufać, że zrobimy to dla Ciebie”. Kluczowe jest tutaj słowo „zaufać”.Jak się okazuje dosyć trywialne i oczywiste, a nawet mgliste twierdzenie. A jak sie okazuje ma potężny wpływ.W efekcie zaobserwowano wzrost w każdej z tych kategorii:-zaufanie 33%-uczciwość 20%-rzetelność 11%-uczciwa cena 7%Jaki jest z tego morał dla Ciebie?Jeśli chcesz, żeby klienci Ci ufali to przypominaj im o tym.Mi też, możesz zaufać i naszej agencji UniqueSEO też. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Raz w tygodniu robię audyt swojego czasu.

Raz w tygodniu robię audyt swojego czasu.Zadaję sobie pytania:– Co zabiera mi energię?

– Co daje mi energię?– Czy jest coś, co mogę zlecić innej osobie?– Co mogę łatwo wyeliminować coś co mi przeszkadza?– Jakie zadania mogę zautomatyzować? A Ty?

Social proof

Większa sprzedaż na stronie docelowej? No problem. Zobacz: Społeczny dowód słuszności to zjawisko psychologiczne, w którym ludzie zwracają się do innych, aby pomogli im podejmować lepsze decyzje lub przyjąć właściwe zachowanie. Kiedy nie jesteśmy pewni, co robić, zakładamy, że ludzie wokół nas (eksperci, celebryci, przyjaciele itp.) wiedzą więcej o tym, co się dzieje i co należy zrobić. Pokazanie dowodu, że inni kupili i byli zadowoleni z Twojego produktu, potrafi uspokoić kupującego. Udowodni im to, że inni ludzie są zadowoleni z zakupu. Jak to zastosować? Najpopularniejsze to: -referencje -treści generowane przez użytkowników (UGC) -podkreślanie prawdziwych interakcje z klientami lub fanami. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Mam dla Ciebie coś za darmo

Mam dla Ciebie coś za DARMO! Bezpłatne opłaty za dostawę, kup jedną rzecz, aby otrzymać drugą za darmo, bezpłatne opłaty za wstęp… wygląda na to, że każdy chce coś oferować za darmo. Ale czy „darmowe” w marketingu rzeczywiście działa? Ostatnio przeglądałem sporo badań na ten temat. Przeanalizujmy to zachowanie z ekonomicznego punktu widzenia. W swojej książce „Potęga irracjonalności” Dan Ariely, pokazuje „moc Darmowych Rzeczy” za pomocą dwóch eksperymentów. Oto jeden znich: W eksperymencie klientom oferowano albo wysokiej jakości czekoladkę truflową za 15 centów (około połowy rzeczywistej ceny), albo „zwykłą” za 1 cent. Większość klientów zdecydowała się na zakup droższej, ale smaczniejszej. Następnie klientom zaoferowano te same czekoladki, ale w cenie 14 centów za czekoladę wysokiej jakości i za darmo za „przeciętną” czekoladę. Czyli cały czas mamy tę samą różnicę 14 centów pomiędzy dwiema opcjami. Ale wtedy większość klientów zmieniła zdanie i wybrała darmową. Tej zmiany zachowań nie da się wytłumaczyć tradycyjnym modelem ekonomicznym. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Nowość!

Nowość! Marketerzy wiedzą, że w reklamie można użyć pewnych słów, które podnoszą konwersję. Neurobadacze ustalili , że atrakcyjność słowa „nowe” jest zakorzeniona w naszych mózgach. Nowość aktywuje ośrodek nagrody w naszym mózgu, co mogło być ewolucyjną przewagą dla naszych przodków, gdy napotykali nowe źródła pożywienia lub inne elementy przetrwania.

Dziś nie jesteśmy już łowcami i zbieraczami, ale mamy w sobie części poszukujące nowości. I są one nadal aktywne, przez co sprawiają, że nowe produkty (a nawet przepakowane stare produkty) są dla nas atrakcyjne. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Emocje marketing

Wszyscy wiemy, że emocjonalne reklamy sprzedają lepiej niż fakty. Ale „o ile?” Znalazłem ciekawe badanie IPA (Institute of Practitioners in Advertising). Przeanalizowano dane z 30 lat, zawierające 1400 case studies. Jak się okazało, kampanie o czysto emocjonalnym przekazie były dwukrotnie skuteczniejsze niż te racjonalne jeśli chodzi o sprzedaż (31% vs 16%). Natomiast w książce „Brand Immortality: How Brands Can Live Long and Prosper” autorzy przypisują tę różnicę zdolności ludzkiego mózgu do przetwarzania przekazu emocjonalnego bez uruchamiania procesu poznawczego, oraz silniejszego zapisu bodźców emocjonalnych. A jak coś jest prostsze do zrozumienia i zapada lepiej w pamięć, to ma większy wpływ. Proste 😉 Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Zarabianie pieniędzy nie jest umiejętnością

Zarabianie pieniędzy nie jest umiejętnością. Rozwiązywanie problemów to umiejętność. Pieniądze są po prostu wynikiem. Więc jeśli chcesz zarabiać więcej pieniędzy i skalować swoją firmę, znajdź metodę jak: – Rozwiązać droższe problemy – Rozwiązać większe problemy – Rozwiązać więcej problemów. Sporo się zmieni, jeśli skupisz się na rozwiązaniach, a nie tylko zarabianiu. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Codziennie promuj

Codziennie promuj: -swoją firmę -swoją markę -swoją pracę. Wypowiadaj się. Miej opinie. Ludzie, albo Ciebie: -pokochają -albo znienawidzą. I w tym jest sęk. Nie chcesz być „bez smaku”, jak nie przyprawiona zupa pomidorowa. Ci, którym się spodoba Twoja praca zostaną. Drudzy odejdą. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Najlepszy kanał reklamowy

TikTok NIE jest najlepszym kanałem reklamowym. Facebook Ads NIE jest najlepszym kanałem reklamowym. LinkedIn NIE jest najlepszym kanałem reklamowym. Najlepszy kanał jest tam, gdzie są Twoi odbiorcy. Skoncentruj się na tym, gdzie się znajdują. Nie tam, gdzie są Twoi konkurenci. Nie tam, gdzie są inni marketerzy. Skup się na widowni. Zapamiętaj: Marketing to gra uwagi, a nie kanały, czy najnowsze technologie. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Ludzie chcą pracować z ludźmi, których lubią.

Ludzie chcą pracować z ludźmi, których lubią. Dlatego liczy się marka osobista. Zbuduj reputację, że to właśnie z Tobą świetnie się współpracuje. Twoja marka, a w konsekwencji Twoja reputacja oddzieli Cię od wszystkich dostępnych opcji. Konkurencja przestanie się liczyć. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Albo coś robisz, albo nie.

Albo coś robisz, albo nie. Nie ma próbowania. Nie można tak trochę zajść w ciążę. Albo się w niej jest, albo nie. Przenieś to myślenie na biznes. Nie mów „spróbuję”… To co, działasz? 🙂

Chcesz poprawić swój marketing?

Chcesz poprawić swój marketing żeby zarabiać więcej?

Sugeruję skupienie się na dwóch najważniejszych procesach: -Eksperymentowanie, aby dowiedzieć się, co działa, a co ważniejsze, co nie. -Optymalizacja, aby jak najlepiej wykorzystać to, co działa. Przyjrzyjmy się bliżej tym procesom… Eksperymentowanie: Nigdy nie wiesz, co działa, dopóki tego nie spróbujesz. Niektóre pomysły mogą wydawać się teoretycznie doskonałe, ale przynoszą rozczarowujące rezultaty i na odwrót. Eksperymentując z różnymi pomysłami, uzyskujesz wystarczającą wiedzę, aby zapewnić lepsze wyniki, zwiększyć współczynniki konwersji, obniżyć koszty i nie tylko. Optymalizacja: optymalizując, stale ulepszasz swoje kampanie, co pozwala uzyskiwać lepsze wyniki przy mniejszym zużyciu zasobów. Czasami jest to tak proste, jak wyłączenie reklam o niskiej skuteczności, a czasami poprawianie strony docelowej, aż zacznie generować konwersje. Kluczem jest skoncentrowanie wysiłków na rzeczach, które będą miały większy wpływ i są osiągalne. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Dobry i zły tekst reklamowy

Zły tekst reklamowy: -To robię-Tak to działa-Dlatego to jest takie fajne. Dobry tekst reklamowy:-Masz pewne problemy -Tak mogę pomóc Ci je rozwiązać -Oto co mnie odróżnia -Oto dlaczego ten produkt jest dla Ciebie dobry -To moja gwarancja. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

5 rodzajów produktów, które ludzie kupują.

5 rodzajów produktów, które ludzie kupują: 1. To rozwiązuje mój ból 2. To łączy mnie z innymi 3. To ułatwia mi życie 4. To jest luksusowe 5. Dzięki temu zarobię więcej pieniędzy. Otóż ​​to. Nie komplikuj 🙂 Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Jeśli potrzebujesz więcej klientów, naucz się

Jeśli potrzebujesz więcej klientów, naucz się:-contentu-outreach-reklamy-afiliacji-referali

Nie ma innego wyjścia. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Zastanów się co tak na prawdę działa w marketingu.

Zastanów się co tak na prawdę działa w marketingu. Bo lajkami nie posmarujesz chleba, nie zwiększysz zespołu, ani nie zapłacisz w sklepie. Dobrze zaplanowane i wykonane działania powinny prowadzić do wzrostu sprzedaży, zwiększenia lojalności klientów oraz długoterminowego rozwoju firmy. Więc przestań stosować puste metryki i robić coś tylko dlatego że jest modne. Nie ma innego wyjścia. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Wszyscy narzekają na rosnące ceny leadów.

Wszyscy narzekają na rosnące ceny leadów. Ma być dużo i tanio! A wiesz ile musisz zapłacić swojemu SDR za takie półgodzinne spotkanie? Mało tego. Sprzedawca musi się do niego jeszcze przygotować, wypełnić CRM i wysłać email po spotkaniu. Czas operacyjny to już nie 30 minut, a 45. 15% z takich leadów nie stawi się na spotkanie, nie odbierze telefonu, albo powie „zapomniałem”. Dlatego nie liczy się ilość, a jakość. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Jednym z najczęstszych pytań odnośnie tworzenia contentu jest to „o czym mówić”.

demand generation inbound marketing content

Jednym z najczęstszych pytań odnośnie tworzenia contentu jest to „o czym mówić”. Jeśli zastanawiasz się na co kłaść nacisk, czyli:– wyróżnianie się (unikatowe rozwiązanie dla pewnej grupy), czy– sprzedaż i ewangelizowanie kategorii (np. dlaczego firmy potrzebują programu do księgowości). To wiedz, że wiele zależy od tego jak dojrzała jest Twoja kategoria (jak świadomi są konsumenci) i jak mocno rozwinięta jest Twoja konkurencja. Jeśli robisz coś nowego to ewangelizujesz kategorię. Jeśli działasz w mocnej branży, pełnej konkurentów to pokazujesz to co Cię wyróżnia i sprawia, że jesteś lepszy. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Istnieją 3 główne strategie żeby rozwijać swoją firmę.

Istnieją 3 główne strategie żeby rozwijać swoją firmę. 1. Wydajesz więcej na marketing niż inni. Nie liczy się dla Ciebie zysk tylko zbudowanie jak największej pozycji na rynku. Niestety tylko nieliczne firmy mają wystarczająco duży budżet. 2. Innowacja. Czyli Twój produkt/usługa są w czymś lepsze. Tylko, że ta strategia również nie jest zbyt dobra. Na papierze wygląda super. Zrobię coś innego, lepszego, bardziej oryginalnego… Tylko, że:a) jest to bardzo trudne. R&D potrafi „wyssać” olbrzymie nakłady środków. A te nowe pomysły niekoniecznie muszą się przydać. W ostatnich latach mieliśmy masę przykładów firm które wsadziły w to setki milionów. Np. smart okulary, albo telewizory 3D. b) nawet jeśli uda Ci się stworzyć coś bardzo innowacyjnego, to konkurencja, szybko to skopiuje. Więc aby wygrywać w tym modelu, musisz ciągle wprowadzać nowe innowacje. 3. Wygrywasz nie poprzez innowacyjny produkt, czy olbrzymie wydatki na marketing, ale poprzez wyróżnienie się. Może to być Twoje story. Oryginalna historia. Możesz budować społeczność, albo tworzyć super interesujące treści. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Graj w biznes długoterminowo.

Graj w biznes długoterminowo. Nie skupiaj się na szybkiej sprzedaży i leadach. Stań się numerem 1 w swojej kategorii. To nie problem wygenerować dużo zapytań z których i tak prawie nikt nie kupi. A Twój dział handlowy będzie tylko narzekał na słabą jakoś leadów. Jak pracownicy stracą motywację to atmosfera w całym team’ie ucierpi. Moja rada. Postaw na jakość swojego marketingu. Zamiast zatrudniać kolejnego handlowca do obsługi kiepskich zleceń, zatrudnij w firmie marketera, albo agencję do tworzenia ciekawego contentu. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Korzystaj z reklam, aby organicznie wzmacniać to, co działa.

Korzystaj z reklam, aby wzmacniać to, co działa organicznie. Nie twórz reklam „na ślepo”. Upewnij się, że Twoje treści są odpowiednie dla docelowego klienta. Nie mów: Kup! Kup! Teraz! Nie to działa. Musisz dać potencjalnemu klientowi dokładnie to, czego w danej chwili potrzebuje. Wtedy dopiero przejdzie do kolejnego etapu. W ten sposób tworzysz z nimi relację. Więc kiedy nadejdzie czas na zakup, kto jest numerem1? Ty? Czy może konkurencja która tworzy reklamy bez więzi w stylu „chodź do nas i kup”. Więc jeśli zrobisz to dobrze, to przyjdą do Ciebie bezpośrednio. Nie pójdą szukać do Google. Przyjdą do ciebie. A kiedy przyjdą, będą już mieli potrzebę zakupu. Mają wszystkie informacje. A ponieważ nawiązałeś z nimi relację, decydują emocje. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Większość firm nie potrafi…

Większość firm nie potrafi z przekonaniem odpowiedzieć czy mają problem ze sprzedażą, produktem czy z marketingiem. Na prawdę… większość firm nie zna odpowiedzi. Albo wydaje im się, że znają. Prawda jest taka, że większość firm nigdy nie widziała świetnego marketingu. Bo najlepszy marketing to nie jest tylko ustawienie reklam. Tylko, że tak funkcjonują i myślą, że skoro „robią” marketing, to problem leży w sprzedaży. Więc co się dzieje? Próbują rozwiązać ten źle zdiagnozowany problem. Problem, którego nie mają. Ty wiesz jak… Starają się zatrudnić więcej handlowców i zapewnić im jeszcze więcej szkoleń. A skoro oni już będą wyszkoleni to trzeba zwiększyć liczbę leadów. Potrzeba więcej MQL. Nieważne jakich. Ma być więcej. Ale to recepta na przeciętność. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Są tylko 4 sposoby na pozyskanie nowych klientów:

Są tylko 4 sposoby na pozyskanie nowych klientów: 1. Outreach – kupujesz leady, wykonujesz cold call’e, cold email, social selling, ABM marketing. 2. Przechwytujesz popyt. Czyli wyświetlasz adsy, gdy Ci ludzie są w trybie „gotowi do zakupu” i szukają. Mówisz „chodź do mnie”. 3. Inbound, który wzmacnia Top Of Mind Marketing – jesteś firmą o której wiedzą i pamiętają, że jeśli będą tego potrzebować to w pierwszej kolejności zgłoszą się do Ciebie. Robisz to poprzez a) branding b) PR c) content i jego płatną dystrybucję (tj. dopalasz adsami). i ostania czwarta grupa to: Marketing szeptany, poczta pantoflowa, referale i polecenia (programy afiliacyjne, obecni klienci i pracownicy). Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Mniejsze firmy skupiają się na optymalizacji pojedynczego elementu

Mniejsze firmy skupiają się na optymalizacji pojedynczego elementu, starając się uzyskać więcej konwersji w witrynie. Na przykład tekst landing page, albo nagłówek w reklamie. Większe firmy koncentrują się na przekazie, dążąc do podniesienia wszystkich wskaźników- rozpoznawalności marki, konwersji, i całościowej przewagi konkurencyjnej. Żeby optymalizować poszczególne elementy, najpierw ogólny model musi dobrze działać. Nie ma sensu pracy nad najlepszymi hamulcami do auta, jak silnik nie działa. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Marketing to dostanie się przed:

Pamiętaj… Marketing to dostanie się przed:-właściwą osobę-we właściwym czasie,-z właściwą wiadomością,-na właściwej platformie…a następnie przekształcenie tej osoby w klienta o rosnącej długoterminowej wartości(LTV).I teraz zadaj sobie uczciwe pytanie.Czy tak robisz? Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Pracować z klientem, który Ciebie wynajął, bo to co robisz jest super i się mu podoba?

Co robić? Pracować z klientem, który Ciebie wynajął, bo to co robisz jest super i się mu podoba? Tymczasem kiedy chcesz to wdrożyć u niego mówi, że od zawsze robili inaczej i ich polityka firmy na to nie pozwala. W efekcie nie robisz tego po co do Ciebie przyszli, tylko lecisz według starego schematu. Co dalej? a) dziękujesz za współpracę b) upierasz się przy swoim, że wynajęli Ciebie w innym celu, a to co robili do tej pory nie działa i dlatego szukają pomocy (powoduje to zgrzyty). Powiedz mi co byś zrobił/zrobiła w komentarzu.

Jeden z błędów, które widzę zbyt często…

Jeden z błędów, które widzę zbyt często…Pamiętaj, strategia tworzenia treści nie będzie działać, jeśli nikt nie będzie ich oglądał. Więc potrzebujesz zarówno: -świetnych treści,-jak i skutecznej dystrybucji. Wielu popełnia błąd, spędzając zbyt dużo czasu na tworzeniu contentu, a nie tworzy planu, jak go rozpowszechniać.Kiedy zaczniesz myśleć o reklamach jak o sposobie na dystrybucje swoich najlepszych treści, a nie tylko o generowaniu leadów, odniesiesz znacznie większy sukces. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Jesteśmy świadkami tego jak zmienia się proces zakupowy online.

Jesteśmy świadkami tego jak zmienia się proces zakupowy w internecie. Przypomnij sobie rok 2010. Gated content, lead magnet i dzwoniący sprzedawcy. Dlaczego teraz to nie działa? XX lat temu internet dopiero się rozwijał i rozwijały się social media. Ludzie nie byli przyzwyczajeni do kupowania inaczej. W dodatku CPC (koszt klinięć) był o niebo niższy. Można było więc iść w masówkę. Znaczenie marketingu nigdy nie było większe niż teraz. Ale wielu managerów, dyrektorów i C-level nie docenia tej funkcji. W efekcie wiele zespołów marketingowych po prostu nie dostarcza oczekiwanej wartości, bo wciąż działa na starych schematach. Cały czas robią to samo co w 2010. Zastanów się… czy na prawdę lubisz podawać swoje dane żeby ściągnąć słabej jakości PDF, którego możesz nawet do końca nie przeczytać? I jakie to uczucie kiedy w ciągu kilku godzin, kiedy jesteś zajęty sprawami służbowymi dzwoni do Ciebie handlowiec i próbuje sprzedać? Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Pamiętasz jak wyglądały kiedyś reklamy?

Pamiętasz jak wyglądały kiedyś reklamy? Typowy brand, aż do czasu kiedy nie nastała era analityki internetowej i wychwalania performance. Optymalizacja lejka, określanie częstotliwości wyświetlania reklam bla bla bla… Zaczęły powstawać wielorakie schematy. Tylko, że ludzie nie kupują, bo widzieli magiczną sekwencję 3 różnych reklamy o określonych porach. Wyjątkowy marketing opiera się na komunikacji, a nie na matematyce i lejkach. Zbuduj maszynę do tworzenia ciekawych treści w dużych ilościach. Nie przejmuj się jak odbiorą to inni, po prostu zacznij. Na tym etapie ważne jest aby działać, więc nie skupiaj się na perfekcji. Sukces w treści zależy zarówno od szybkości i objętości, później mając dane i feedback skup się na jakości. Im szybciej działasz, tym szybciej się uczysz. Przepis jest mega prosty. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Wielu myśli, że ich firma robi marketing, a tak na prawdę sprzedaje.

Wielu myśli, że ich firma robi marketing, a tak na prawdę sprzedaje. Jeśli budżet przeznaczasz na generowanie leadów, to sprzedajesz. To nie jest marketing. Twoje reklamy mówią wprost: chodź i kup, albo pobierz darmowy ebook i zaraz zadzwoni do Ciebie nasz handlowiec. Widzisz? To nie jest marketing. To jest sprzedaż. Działa to tak samo jak modni 10-20 lat temu sprzedawcy perfum na ulicach, którzy podchodzili i mówili „mam perfumy, ładnie pachną, kup”. To była sprzedaż. I to co robisz teraz to też jest sprzedaż. Więc nie nazywaj tego marketingiem. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Klient nie kupuje młotka

Klient nie kupuje wkrętarki tylko wywiercone dziury. Mawiał tak profesor marketingu na Harvardzie, Theodore Levitt. Próbował przekazać, że klienci nie kupują produktów dla samego produktu, a dla wykonanej pracy. Więc nie sprzedawaj diety tylko wymarzone ciało, nie sprzedawaj młotka tylko wbite gwoździe. Chcesz więcej przykładów?
Zobacz jak marketing robi NIKE. Oni nie reklamują materiału butów, z czego zrobiona jest podeszwa czy innych cech swoich butów. Oni reklamują Ciebie, jako najlepszą wersję sportowca jaką możesz być. Twoją podróż i to kim możesz się stać, czyli efekt końcowy, zatem wywiercone dziury, a nie wkrętak. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Większość osób na stanowiskach zarządczych nie rozumie marketingu.

Większość osób na stanowiskach zarządczych nie rozumie marketingu. Rozumieją sprzedaż. I dlatego przenoszą na marekting typowo sprzedażowe metryki. Chcą mierzyć każde działanie pod względem generowania przychodów. Powoduje to, że zespół marketingowy/agencja, musi wykonywać w marketingu typową sprzedaż. Bo tego, że osoby regularnie czytają Twoje posty, słuchają podcast, czy oglądają YouTube – NIE DA się zmierzyć. Programy do atrybucji nigdy tego nie pokażą. Ktoś lubi w SM Twój content i regularnie czyta/ogląda. Pewnego dnia, kiedy będzie potrzebował produktu, wpisze w Google nazwę Twojej firmy i kupi. Nie zmierzysz tego. A wpływ na metryki był. Krótki cykl sprzedaży, i handlowiec domknął na 1-2 spotkaniu. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

1 trick który robią najlepsze firmy, aby pobić swoją konkurencję

Wszystkie firmy mają klientów. Tylko, że niektóre mają fanów, a inne tylko odbiorców. Więc jaki jest sekret, tych które tworzą więzi biznesowe na lata, a klienci sami chętnie polecają ich produkty?Edutainment- edukują i zapewniają rozrywkę. Nie są bezosobowe i nie wyglądają nudnie. Ich działalność nie jest jakimś sekretem. Pokazują co się dzieje w firmie, jak wygląda produkcja nowego model, czasem podzielą się jakimiś wpadkami. W ten sposób buduje się więź w biznesie. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Dlaczego klienci od Ciebie nie kupują

Wiele osób myśli, że klienci kupują najładniejszą rzecz i dlatego skupiają się na wyglądzie, czy to opakowaniu czy designie produktu. Ale zastanów się co możesz stwarzać opór przed kupnem nowej rzeczy, tym bardziej od firmy której nie znamy zbyt dobrze? W takich sytuacjach nie chcemy ryzykować i nie wybieramy najładniejszego designu, a produkt który powoduje najmniejsze ryzyko. Więc Twoim zadaniem jest to aby oferta jaką posiadasz była najmniej ryzykowana. Oto 3 sposoby jak to zrobić: 1.Mocna gwarancja 2.Wzmacniaj zaangażowanie klienta przy wyborze 3.Doskonałe case study lub referencje. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Czy wiesz czego chcesz?

Jeśli będziesz wiedział konkretnie  czego chcesz to możesz zrobić dokładny plan jak tam dotrzeć. A co robi większość ludzi? „Chcę odnosić sukces” „Chcę więcej zarabiać” „Chcę schudnąć” Okej, chcesz schudnąć? Idź do toalety, zrób siku i już mniej ważysz. Schudłeś? Nie, ale no niby tak. Widzisz, to nie jest konkretny cel. Tego nie da się zmierzyć. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Jak podnieść średnią wartość zamówienia w ecommerce?

Twoje AOV zadecyduje czy będziesz zarabiać czy tracić. Ponieważ im wyższa Twoja średnia wartość zamówienia, czyli klient podczas jednych zakupów zostawia więcej, tym możesz pozwolić sobie na zatrudnienie kolejnych pracowników, czy zwiększenie budżetu na reklamy. A jeśli wydajesz na marketing więcej niż Twoja konkurencja to jesteś numerem 1. I BOOM wygrałeś tę grę! Więc jak podnieść AOV? Dodaj wysyłkę standardową i ekspresową za dodatkową opłatą. Wydłuż gwarancje. Upsell, czyli przedmiot który kosztuje więcej, ale jest z tego samego gatunku, który osoba kupuje. Cross sale- sprzedaż produktów komplementarnych, czyli uzupełniających. Bump offer, i kilka innych, ale o tym przeczytasz na moich social mediach, lub obejrzysz na YouTube. Więc znajdź mnie i subskrybuj.

Najlepsza Technika Marketingowa Dla Osób Które Ciebie Nie Znają

Najlepszy rodzaj reklamy jaki możesz zastosować, jeśli ktoś Ciebie nie zna to story. Bo widzisz, storytelling to opowiadanie historii, a z historią nie można się kłócić. Jeśli wyjdziesz przed ludzi z reklamą typu: „robię X” To zaraz zaczną Ciebie hejtować, albo konkurencja będzie pisać że robi to lepiej. Ale jeśli opowiesz historię, która pokazuje Twoje doświadczenie,  umiejętności, czy to jak poradziłeś sobie z problemem, to z tym nie można dyskutować. W dodatku historie wciągają nas bardziej niż suche fakty, ponieważ już od zamierzchłych czasów ludzie je opowiadali i słuchali. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Jak Google Wybiera Firmy Które Chce Kupić?

Kiedy Google kupiło YouTube w październiku 2006 r., a także wiele innych firm, ich strategia sprowadzała się do wyjątkowej metody Larry’ego Page’a dotyczącej kupowania firm i wewnętrznego opracowywania produktów… strategii, którą nazywa „Testem szczoteczki do zębów”. Czyli jeśli używasz dany produkt, czy usługę więcej razy niż szczoteczkę do zębów to mogą wtedy kupić taką firmę. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Potrzeba czy chęć?

Jak myślisz, co jest prostsze do zaspokojenia:potrzeba czy chęć?To jeśli ktoś czegoś CHCE niż tylko potrzebuje.Jeśli ludzie wiedzą co chcą to łatwiej im to sprzedać.To że ktoś czegoś potrzebuje, nie znaczy wcale że to kupi.Zobacz ile osób potrzebuje zgubić wagę, ale czy to znaczy że kupują catering i karnety na siłownie?W większości przypadków ludzie mają niestety więcej potrzeb niż rzeczy które chcą, więc trzeba ich przekonać żeby chcieli to czego potrzebują. Jak to zrobić? Poprzez marketing. Edukujesz odbiorców, mówisz im jaki wielki jest to problem i jak duży ma impakt jeśli tego problemu nie rozwiążą. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Jak Zarabiać Więcej

Jak idziesz do restauracji i zamówisz przystawki to nie możesz się doczekać głównego dania. Jak jesteś na zakupach i hostessa prowadzi degustację to zobacz ile osób w markecie wkłada od razu taki produkt do koszyka. A w biznesie jak jest? Wielu przedsiębiorców boi się dać coś za darmo, albo po kosztach, żeby zaostrzyć apetyt. Niech Ciebie poznają i zobaczą, że to co masz jest świetne. A zobaczysz, że wkrótce wrócą po więcej. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

„Muszę to przemyśleć”

Znasz to:„Muszę to przemyśleć”. To że ktoś podczas rozmowy sprzedażowej mówi, że potrzebuje więcej czasu to tak na prawdę ma jeszcze jakieś obiekcje. Bo to że będzie czekał nie spowoduje że zdobędzie informacje. Tylko że to Ty jako sprzedawca jesteś jego źródłem informacji do którego ma teraz dostęp, to nie jest czas. Wyobraź sobie że en niedoszły klient wraca do domu i 2 tygodnie o tym myśli, zapisuje plusy i minusy w excelu czy dzwoni do znajomych o poradę <lol> Jak więc wyciągnąć od takiej osoby informacje żeby nie brzmieć jak na przesłuchaniu?

Źle:Hej słuchaj, jest jeszcze coś więc pytaj teraz. Dobrze: Musisz odpowiednio dopasować język ciała i ton głosu.

Zabrzmij tak jakbyś nie do końca wiedział/rozumiał. „Ok, nie jestem pewien czy do końca rozumiem. Na co dokładnie potrzebujesz więcej czasu, tak abym mógł się przygotować do kolejnej rozmowy”. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Strategie contentowe

Nie wiesz co pisać żeby zdobywać klientów, albo co pisać żeby robić zasięgi? To proste. Oto ściągawka (ps. zapisz ten post na później żeby mieć go zawsze pod ręką) 1.Chcesz zasięgu? Pisz o historiach. 2.Chcesz się pozycjonować na lidera/autorytet? Dziel się spostrzeżeniami branżowymi i insightami. 3.Chcesz zdobywać leady? Publikuj case study i procesy. Simple as banana, prawda?

Czy to jest najlepszy sposób żeby zaczynać zimne telefony?

Czy to jest najlepszy sposób żeby zaczynać zimne telefony? Sam nie jestem fanem cold calli, ale jest to ciekawy opener który działa świetnie. Daj znać w komentarzu czy go kiedyś stosowałeś. Wygląda to tak: „Cześć Marek, nie umawialiśmy się na telelfon, ale może będziesz mógł mi pomóc. Twoja firma jest w grupie 23 firm z którymi chciałbym pracować. Nie wiem czy to dla Ciebie istotne i czy kogoś szukacie do XYZ, ale pomyślałem że po prostu zadzwonię. Możesz mi pomóc?” Dlaczego to działa? Po pierwsze nie brzmi to sprzedażowo. Po drugie prosisz 2x o pomoc, a ludzie często zgadzają się na pomaganie.Po trzecie, dobrze się o nich wypowiadasz, jako firma tylko z kilku innych, co łaskocze ich ego. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Jak napisać dobrą ofertę

Jeśli chcesz żeby Twój produkt, albo usługa się bardo dobrze sprzedawała…to musisz stworzyć ofertę nie do odrzucenia.Czyli aby było im aż głupio odmówić.Więc jak to zrobić?1.Wynik, co mi to da: nie mów plan treningowy, tylko wymarzone ciało, albo minus 14 kilogramów dzięki czemu poznam na plaży piękne dziewczyny 2.Prawdopodobieństwo osiągnięcia: Maksymalizuj postrzegane prawdopodobieństwo sukcesu (referencje i sprawdzone studia przypadków) 3.Ile czasu mi to zajmie: Zminimalizuj czas do osiągnięcia sukcesu (Jak możemy to przyspieszyć? Jak możemy pokazać postęp?) 4.Mój wysiłek, czy wdrożę to w łatwy sposób, albo Ty zrobisz to za mnie? Minimalizuj wysiłek i poświęcenie. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Jak ktoś zakłada biznes po raz pierwszy

Jak ktoś zakłada biznes po raz pierwszy to skupia się na produkcie.Dobre wykonanie, dobra jakość, długopis pisze, nasz karma smakuje kotom itd.To jest świeżak w biznesie, bo myśli że rzeczywiście jakością wygra.Jak ktoś zakłada biznes po raz drugi to skupia się na dystrybucji i marketingu.Bo ludzie muszą usłyszeć o produkcie, i muszą go łatwo kupić.Jak ktoś zakłada biznes po raz trzeci to skupia się zarówno na produkcie jak i marketingu, czy dystrybucji.Kilka miesięcy temu pojawił się film blackberry, który miał więcej opcji niż iphone i to wcześniej.Czyli Steve Jobs wprowadził produkt który nie był najlepszy w tamtym czasie, a mimo to wygrał bo mieli
stworzony pełen ekosystem z appstore, marketingiem i dystrybucją. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Jakiś czas temu nagrałem ciekawą rolkę, która mówiła:

Jakiś czas temu nagrałem ciekawą rolkę, która mówiła:nie sprzedawaj wkrętarki, tylko wywiercone dziury.Czyli żeby klientowi sprzedawać efekt końcowy, a nie sam produkt.Zatem, sprzedajesz wymarzone ciało a nie dietę.Ale to tylko część prawdy.Nie chodzi nam tylko o sam efekt końcowy, tylko „dlaczego” akurat TO jest dla nas ważne.Przykład: jesteś edytorem wideo. Wiesz już że trzeba sprzedawać efekt końcowy czyli nie robisz tylko filmów reklamowych, ale pomagasz firmie zarabiać więcej dzięki filmom reklamowym.Ale teraz idźmy dalej.Musisz poznać prawdziwe potrzeby, bo na przykład problemem dla właściciela takiego biznesu może być to, że czasem klientów jest sporo, a innym razem jego pracownicy nie mają co robić (nuda).Albo dlaczego ktoś chce schudnąć? Żeby dobrze wyglądać na plaży podczas urlopu?Czy może idźmy dalej… i po to żeby czuć się na co dzień dobrze ze sobą bo to przeszkadza?Jak odkrywać takie prawdziwe potrzeby opowiem na kolejnych filmach więc subskrybuj!

Jakim autem jeździsz?

Jakim autem jeździsz?Prosty sposób żeby sprawdzić czy dobrze reklamujesz swoją firmę.Zobacz jak mówią o Tobie klienci.Jak ktoś spyta się Ciebie jakie masz aut i jeździsz porsche to tak odpowiesz.Albo mam aston martina, czy Rolls Royce.Ktoś kto ma dobrą furę to podaje tylko markę, podczas gdy ktoś kto jeździ słabym autem to wchodzi w model, silnik i inne detale.Więc zastanów się czy robisz wszystko co powinieneś aby Twoja firma była odrębną kategorią. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Jakiej oferty klient nie odrzuci?

Jakiej oferty klient nie odrzuci?Takiej którą sam z Tobą stworzył.Dlatego tak ważne jest zadawanie pytań, ale istnieje jeszcze jedna perfekcyjna strategia.Działa na spotkaniach. Załóżmy jesteś u klienta, siedzi tam kilka osób i sam szef, albo prezes (ktoś ważny z firmy – decydent).Pytasz się jego jak powinien wyglądać idealny produkt, albo usługa dla Was.Kiedy on zaczyna opowiadać, (to jest ważne) Ty wszystko zapisujesz i mocno podkreślasz.Kiedy prezes skończy mówić, mówisz: doskonale! Z kim mogę przedyskutować uszycie tej oferty według tego co Pan powiedział?Dlaczego działa to tak świetnie? Bo finalną decyzję i tak podejmuje prezes, a po drugie dostajesz osobę która będzie Ciebie słuchać, bo przecież tak powiedział prezes. Subskrybuj ten kanał po więcej takich ciekawostek.

AI wkrótce Ciebie zastąpi.

AI wkrótce Ciebie zastąpi.Ale tylko jeśli jesteś przeciętny.Jeśli jesteś copywriterem, edytorem filmów, marketerem, analitykiem etc.Mówisz używam DaVinci resolve, czy premiere do edytowania wideo bla bla bla…to masz problem bo jesteś tylko TOWAREM.Ale jeśli jesteś PRO, który nie tworzy filmów, tylko wideo które zarabia dla klienta pieniądze……pokazujesz profesjonalizm i dowozisz rezultaty a nie pustosłowie z narzędzi AI,to nie masz się czego obawiać,bo klienci widzą Ciebie jako partnera, a nie towar. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Większość z Was używa ChatGPT w ten sposób:

Większość z Was używa ChatGPT w ten sposób:„napisz mi kilka przykładów na posty na facebooku”.Dlatego właśnie efekty są takie słabe.Oto jak tworzyć MEGA dobre prompty. Oto przykładowy jeden:

„Chcę, żebyś przeprowadził dla mnie badania klientów. Jesteś ekspertem w [przykład].Opowiedz mi o 10 frustracjach, 10 pragnieniach, 10 marzeniach i 10 obawach, których doświadczają moi odbiorcy w związku z [O CZYM MÓWICIE].Sformatuj w tabeli wyniki 10 frustracji, 10 pragnień, 10 marzeń i 10 lęków.Oś x powinna być ponumerowana od jednego do dziesięciu, oś y powinna zawierać pragnienia, frustrację, marzenia i strach.”W efekcie otrzymasz kilkadziesiąt pomysłów na treści które zadziałają świetnie bo odnoszą się do ludzkich emocji.Strachu, pragnień, marzeń i obaw.Subskrybuj ten kanał po więcej takich ciekawostek.

Viralowe reklamy można tworzyć według pewnego wzoru.

Viralowe reklamy można tworzyć według pewnego wzoru.Nie wierzysz mi?To posłuchaj.Przejrzałem wczoraj reklamy na 43 kontach.Wniosek jest prosty.Nie lubimy tego co nudne.Więc trzeba nas zainteresować.Zatem na początku tworzy się haczyk na naszą uwagę.Żeby ludzie mimo złapania uwagi nie scrollowali dalej, a oglądali reklamę do końca to kolejny powinien być tzw. interest peak. Są 3 rodzaje:1.Odwrócenie ryzyka – czyli widz nic nie traci 2.Unikatowość – opowiadaj jakby to było coś nowego. Widz nie może pomyśleć że już to zna, bo wtedy przewinie dalej 3.Autorytet – musisz udowodnić że znasz się na rzeczy i nie jesteś pełen bredni. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Jak stworzyć materiał na posty na 1 miesiąc do przodu z AI?

Jak stworzyć materiał na posty na 1 miesiąc do przodu z AI?Zacznijmy.

PROMPT: Muszę stworzyć posty na social media do kalendarz publikacji na 30dni. Będą to posty na Facebook. Mój sklep sprzedaje karmę dla psów. Chcę postować 5 dni w tygodniu. Część postów ma być sprzedażowa, a druga część ma być ciekawa i budzić zainteresowanie, a także pozytywne emocje do mojej marki. Pomóż mi z tym tworząc pełny kalendarz publikacji. Zanim go stworzysz, zadaj mi wszystkie pytania jakie potrzebujesz. Posty sformatuj w tabeli. W pierwszej kolumnie tekst, w drugie sugerowany obraz i w trzeciej prompt żeby wygenerować obrazem z AI. Prompt do obrazów powinien zawierać słowa kluczowe, rodzaj aparatu i rodzaj zdjęcia. Do generowania obrazów możesz użyć DALLE w chatGPT, lub midjourney.Sam prompt możesz również dowolnie modyfikować, np jak długi ma być post na social media, czy rodzaj zdjęcia/aparatu. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Większość pisze prompty w zły sposób i dlatego teksty są takie słabe.

Większość pisze prompty w zły sposób i dlatego teksty są takie słabe.Np. „napisz tekst na bloga o marketingu”. Coś takiego nie zadziała. Oto jak to zrobić dobrze:
-rola, np. jako ekspert motoryzacji…
-cel
-rezultat
-kontekst
-format
-ograniczenia

Przykład dla studia autodetailingu:
Jesteś ekspertem od motoryzacji. Stwórz 3 posty o historii Porsche na Facebook. Celem jest dotarcie do fanów marki Porsche, tak aby chcieli skorzystać z usługi studia autodetalingowgo (czyszczenie auta, pranie i nałożenie ceramiki). Moja grupa docelowa to osoby zamożne, na stanowiskach kierowniczych, lub właściciele firm w wieku 30- 60 lat. Ton wypowiedzi niech będzie przyjazny, ale profesjonalny. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Każdy mówi że …

Każdy mówi że ludzie obecnie mają krótką możliwość skupiania uwagi, dlatego lubią krótkie filmiki, albo teksty. Tylko dlaczego potrafią pół nocy oglądać seriale na netflixie? Coś mi się tu nie zgadza. Ale nawiązując do marketingu. Długie teksty, jak i krótkie landing page są potrzebne. Zazwyczaj jeśli ktoś ma dokonać szybkiego działania jak np pobranie PDF, to może to być tylko nagłówek i miejsce aby zostawić swoje dane. Natomiast jeśli ktoś ma już kupić i to coś drogiego to lepiej działają bardzo długie listy sprzedażowe w stylu Dana Kennedy’ego czy David’a Ogilvy. W sumie to logiczne, że chcemy poznać wtedy więcej informacji. Przetestuj obie wersje u siebie, bo…

Zastanawiałeś się kiedyś…

Zastanawiałeś się kiedyś dlaczego jak ktoś jest dobry w sprzedaży to najczęściej jest też dobry w marketingu?Tak na prawdę mechanizm jest bardzo podobny.Sprzedaż to 1 na 1, a marketing to 1 do wielu. Wiemy też że największe konwersje czyli zakupy daje marketing odpowiedzi bezpośredniej, czyli Direct Response. Zatem jeśli w przyszłości będziesz szukał kogoś do swojego zespołu, lub konsultacji, czy agencji do poprowadzenia projektu to weź pod uwagę te 2 rzeczy. Jeśli marketing będziesz traktował bardzie bezpośrednio, jakbyś rozmawiał z drugim człowiekiem w stylu 1 na 1 to zobaczysz że w Twoi biznesie zacznie dziać się magia.

Nie wiem czy też tak masz…

Nie wiem czy też tak masz, ale ja obserwuję spore zmiany w marketingu.Szczególnie jeśli chodzi o osoby które sprzedają kursy, lub oferują jakieś usługi online. Włączasz social media, scrollujesz facebooka i praktycznie codziennie widzisz jakieś nowe twarze. Każdy daje odważne stwierdzenia, lub gwarancje, że jego kurs, albo program coachingowy to gamechanger, rozwiążesz wszystkie swoje problemy i tak dalej. Z tego powodu ludzie stają się sceptyczni. Więc w przyszłości, jeśli będziesz chcieć cały czas dobrze sprzedawać, musisz wziąć to pod uwagę. Czyli budowanie zaufania i rozpoznawalności. A firmy które nie mają personal brandu i tego połączenia z klientami, będą jako pierwsze odpadać. Jeśli chcesz więcej to obserwuj i zapisz ten post na później.

Rolka 1

Jeden z największych błędów który sprawia że masz tak mało zakupów na swojej stronie. To jest brak jasnego CTA.
Pamiętasz jeszcze czasy kiedy byłeś nastolatkiem i nie wiedziałeś jak randkować? Brak mocnego wezwania do działania na stronie to tak jakbyś za małolata chciał zaprosić dziewczynę na kawę i zamiast spytać wprost to mówisz: kawa jest dobra, dużo ludzi pije kawę, a Ty lubisz kawę? Ale dopóki nie złożysz konkretnego zapytania to nie dostaniesz działania.
Więc dodaj konkretne, rzucające się przyciski z klarownym Call to Action. Zadzwoń już teraz, złóż zamówienie, umów się na spotkanie, kup teraz. Dodaj ten post do ulubionych żeby pamiętać o tym kiedy będziesz optymalizować swoją stronę.


Rolka 2

Ten błąd Cię sporo kosztuje. Firmy sprzedają zwykle rozwiązania które pozwalają uporać się z obiektywnym problemem. Tymczasem klienci kupują to co pozwala rozwiązać problemy emocjonalne. Więc nie sprzedawaj diety na odchudzanie. Sprzedawaj wymarzone ciało. Nie sprzedawaj CRM tylko system który pozwala sprzedawcom więcej zarabiać dla Twojej firmy. Jak chcesz więcej takich porad to polub ten film i obserwuj profil.


Rolka 3

Jak wyciągnąć prawdziwe obiekcje w sprzedaży. Świeżak bez doświadczenia robi to tak:

Prospect: Muszę to przemyśleć
Świeżak: Ok, ile czasu potrzebujesz? Kiedy mam zadzwonić?

Profesjonalista:-Muszę to przemyśleć
-Ahh rozumiem, chodzi o cenę
-Nie
-Czyli źle to Panu wytłumaczyłem
-Nie

Chodzi mi o to że jak nie chce powiedzieć co jest prawdziwym powodem to poprowadź rozmowę tak żeby wina spadła na Ciebie. Będzie mieć wyrzuty więc sam już powie co jest prawdziwym powodem bo nie będzie chciał Ciebie zostawiam z poczuciem że to Twoja wina.

Nawet jeśli cena jest tym powodem, ale już powiedział wcześniej że o nią chodzi- to sam widziałem kilka przypadków że w tym momencie mówił: „a wiesz, to jednak jest cena”. Bingo. Jak masz prawdziwy problem na tacy to możesz z nim pracować. Możesz np odpowiedzieć: „a jaką cenę spodziewałeś się usłyszeć”. Subskrybuj po więcej tipów.


Rolka 4 – styl taki motywacyjny, surowy

Nie zastanawiałeś się nigdy co by się stało gdybys poświęcił 1 rok, tylko 1 rok na zrobienie absolutnie wszystkiego tak jak należy? NA 100% robisz diete, na 100% robisz samorozwój, na 100% rozwijasz biznes i na 100% dbasz o siebie. Jak po tym wszystkim Twoje życie by się zmieniło tylko w ten jeden rok. Założę się że byłbys drastycznie inną osobą. Po tym czasie gdybyś spojrzał wstecz to nie mógłbys uwierzyć w to kim byłeś. Czas i tak będzie płynął, bez znaczenia co postanowisz robić przez kolejny rok. A założę się że powiesz samemu sobie, „to była najlepsza decyzja w moim życiu”. Zapisz ten post na później.

Rolka 5

Dobrze wiesz co musisz robić, więc przestań udawać że nie wiesz. Masz pewne problemy które chcesz rozwiązać, pewne ścieżki którymi powinieneś podążać. Po prostu musisz to robić. ” ale ja nie mam motywacji”. Idealna chwila nigdy nie istnieje. Najlepszy moment był wczoraj, drugi najlepszy jest dzisiaj. Motywacja jest ulotna, czasem jest, czasem jej nie ma. Jeśli zaczniesz mysleć nawykami to przestaniesz się zastanawiać czy na coś masz ochotę. Po prostu wiesz że trzeba to zrobić i nie podważasz tego faktu. Nie musisz byc perfekcyjny, nie musisz mieć najlepszego planu. Rzymu od razu nie zbudowano. Zapisz ten post na później.

Rolka 6

Chcę żebyś sobie wyobraził przez chwilę idealną wersję siebie. Wersję która pracuje tak rzetelnie i ciężko jak tylko pragniesz. Wersja która stawia więcksze cele i robi więcej od konkurencji. Wersję która jeśli usłyszy jakiś komentarz hejtera to spływa on po nim jak woda. Wersję która nie boi się upadku i ryzyka. A wiesz że ta osoba którą sobie wyobraziłeś może istnieć? Co Cię powstrzymuje żeby ignorować nieprzychylne komentarze innych i pracować lepiej od pozostałych. To wszystko co wymieniłem jesteś w stanie kontrolować. Tylko musisz chcieć je zmienić. Zapisz ten post na później.

Rolka 7

STOP. Przestań czekać na kolejne motywacyjne wideo. Przestań tracić czas na ciągłe oglądanie takich materiałów. Jak pójdziez w teren i będziesz działać to nauczysz się 100x więcej i 100x szybciej. To co odróżnia zwycięzców od przegranych to nie jest więcej informacji. To więcej działania. Znacznie więcej wyciągniesz na polu bitwy niż z research’u. A prawdziwe zwycięztwo, w prawdziwym życiu napędzi Ciebie o wiele bardziej do działania niż motywacyjne wideo Gary Vee. Zapisz ten post na później.

Rolka 8

To jest jedna z najlepszych porad jakie ostatnio usłyszałem. Nie jesteś głosem w swojej głowie, tylko obserwatorem. To trochę tak jakbyś miał w głowie drugą osobę i na podstawie tego co doświadczasz w życiu, czym tą osobę karmisz to ona zaczyna to powtarzać. Jeśli co chwilę ktoś Ciebie denerwuje, to nie jest coś nie tak z nimi. Tylko z Tobą że dajesz się denerwować i w ogóle że zwrasza uwagę na pierdoły. Jeśli zaczniesz świadomie analizować, łapać się na tym o czym myślisz, to zobaczysz że większość w ogóle nie ma sensu. Bycie świadomym tego głosu to pierwszy krok na ścieżce aby wziąć życie w swoje ręce. Zapisz ten post na później.

Rolka 9

Już nigdy nie skończą Ci się pomysły na posty. Najpierw wybierz główny temat o jakim chcesz mówić. Ja dla przykładu dam tutaj ogólne hasło „marketing”. Ty wybierz takie które opisuje Twoją branżę, przedłużanie włosów, odnawialne źródła energii, trening na siłowni itd. Następnie wypisz wszystkie nisze. Oczywiście im więcej tym lepiej. Ja wypisałem teraz na szybko 10. SEO, Google Ads, Reklamy Facebook itd. Teraz wpisz każdą z tych nisz w wyszukiwarkę i przejdź do sekcji „więcej pytań”. Klikaj na każde i zobaczysz że na dole pojawiają się kolejne. Zrób to tak długo aż otrzymasz 20-30 dobrych pytań. Skopiuj pytania do excela i w ten sposób ja w 30 minut zrobiłem 300 pomysłów na treści, czyli cały rok mam z głowy. Bo 10 nisz razy 30 pytań daje 300. Zapisz ten post na później bo zapomnisz.

Rolka 9

Charlie Munger był wieloletnim partnerem Warrena Buffeta, miliarderem i doskonałym przedsiębiorcą. Najważniejsze rzeczy jakich mnie nauczył to myślenie odwrócone. Inwersyjne podejście to taki model, który obejmuje myślenie wstecz, rozpatrywanie problemów w odwrotnej kolejności i skupianie się na unikaniu błędów, a nie na dążeniu do sukcesu. Charlie powiedział kiedyś na jednym seminarium, że kiedy był meteorologiem podczas II wojny światowej, kazano mu rysować mapy i przewidywać pogodę dla pilotów. Odwrócił problem i powiedział: załóżmy, że chcę zabić wielu pilotów, jak będzie to najłatwiejsze? Tym odwróconym mysleniem doszedł do wniosku, że jedynym sposobem na to jest doprowadzenie samolotów do oblodzenia, z którym samoloty nie mogą sobie poradzić, lub doprowadzenie pilota do miejsca, w którym skończy mu się paliwo, zanim będzie mógł bezpiecznie wylądować. Razem z Warrenem Buffetem mieli też podejście do upraszczania. Buffet mówił że inwestuje w biznesy tak proste które może prowadzić nawet idiota. To co jeszcze warto powiedzieć, to Charlie mocno kładl nacisk na brand, dlatego ponad 50% akcji w ich portfolio to akcje apple.

Rolka 10

Każdy kto zaczyna w sprzedaży zadaje najlepszym handlowcom klasyczne pytanie: jaka jest Twoja ulubiona technika sprzedaży. Pozwól że coś Ci powiem. Sprzedaż nie odbywa się wtedy kiedy prospect zdecyduje się kupić. To nie jest wtedy kiedy mówisz „czarny czy czerwony kolor”. Chcę czarny. Nieee. to nie wtedy oni zdecydowali się kupić. Mówią to bo zdecydowali już przed zastosowaniem jakiejkolwiek techniki domknięcia. To już się zadziało podczas rozmowy, kiedy zauważyli że mają problem, a Ty masz najlepsze rozwiązanie. Także to że zastosujesz dorozumianą technikę zamknięcia, na przykład „płacisz kartą czy gotówką” to nie jest dlatego że to powiedziałeś w tej chwili.

Rolka 11

Jeśli nie robisz takiego obrotu jaki chcesz to wyznacz sobie codziennie 3 godziny na mówienie innym o tym co robisz. Musisz przypominać światu o tym że istniejesz. Jak to zrobisz zależy od Ciebie. Czy będziesz jeździł na grupy biznesowe i rozmawiał w realu, czy będziesz pisał na grupach na fejsie czy wysyłał DM’ki na Linkedin. To mogą być 3 godziny, 4 albo więcej. Bo bez ciągłego przypominania o sobie innym, oni zapomną. A nawet jak robisz to czym się zajmujesz najlepiej na świecie, to bez mówienia o tym innym nikt się nie dowie. Musisz tylko się do tego zobowiązać, bo bardzo ciężko jest coś robić 3 godziny codziennie przez rok i nie mieć rezultatów. Proste, ale nie łatwe.

Rolka 12

Bez silnika Twoje auto nie pojedzie. Bez kół nie pojedzie. Bez opon nie pojedzie. Żeby auto działało musisz mieć je kompletne. Tymczasem w biznesie ludzie myślą inaczej. Ich cały model nie działa i chcą włączyć reklamę żeby zarabiać na automacie. Wszystko musi działać. Nie zgadniesz ile mniejszych sklepów internetowych dosłownie gubi zamówienia. Czyli wysyłają po tygodniu. Taki klient już do nich nie wróci. A w przyszłości pewnie by zrobił zakupy jeszcze kilka razy a Ty nie musiałbyś ponownie wydawać na reklamę. Także nawet tak błaha rzecz jak wysyłka jest tu ważna. Dlatego w biznesie musisz pracować nad wszystkimi elementami. I dopiero wtedy, jak masz te wszystkie elementy, to możesz je ulepszać. Kupujesz lepsze opony, klocki żeby auto szybciej hamowało. Chipujesz silnik żeby jechało szybciej.

Rolka 13

Jak ktoś prosi Ciebie o zniżkę to zamiast mu ją dawać zaoferuj inny produkt w tej cenie. Na przykład ktoś chce zniżkę 100 zł na ten produkt, to daj mu inny produkt za 100 zł. Albo jakiś voucher na inne usługi. Zobacz, jakbyś obniżył cenę o 100 zł to schodzisz ze swojego profitu. A jak dasz inny produkt który sprzedajesz i kosztuje on oficjalnie 100 zł, to Ciebie pewnie kosztuje tylko 40, ale klient czuje że ot jest 100.

Rolka 14

Jak ktoś Ci mówi że ma mały budżet i chce się z Tobą targować to zmień perspektywę z ceny na wartość. Na przykład ktoś przychodzi do Twojego komisu i mówi że ma 40 tysięcy na auto, a spodobało mu się super sportowe za 50 k i chce je mieć za 40. Ty nie możesz za tyle sprzedać i jeśli tak powiesz to straciłeś sprzedaż. A co jeśli zaczniesz zadawać pytania? Masz dziewczynę? Odeszła? Myślisz że jak Ciebie zobaczy w tym sportowym aucie to będzie żałować? Widzisz, w ten sposób nie skupiacie się na cenie, tylko na wartości jaką da Twój produkt.

Rolka 15

Jak ktoś zaczyna bawić się w marketing to często ulepsza ofertę. Wiesz, nagłówki, zdjęcia, benefity, bonusy, scarcity i urgency, czyli ograniczony czas i ograniczona ilość. Ale co tak na prawdę się liczy. Prosta analogia, jak sprzedajesz kanapki, to rób je tak dobre że klienci będą chcieli je jeść codziennie. Cała reszta się nie liczy.

Rolka 16

Branding to jest gra na prawdę dłuuuuugo terminowa. I dużo osób tego nie rozumie. Więc traktują branding jak marketing. Marketing, branding i sprzedaż to zupełnie inne rzeczy. Branding nigdy się nie kończy, nawet jak robisz zwykła reklamy na sprzedaż to wpływają one nie tylko na marketing, ale również na branding. To są kolory czy nawet czcionka jakiej używasz.

Rolka 17

Nie mów cały czas o swoim produkcie, a o problemie jaki rozwiązuje. Nie chcę żebyś mi opowiadał o tym jakie składniki są w Twojej rozpisce diety. Mój problem to bycie szczupłym i wyrzeźbione ciało. To mnie interesuje.

Rolka 18

3 sposoby jak legalnie ukraść ruch swojej konkurencji. Pierwszy to wpisz ich stronę w planer słów kluczowych Google i następnie te słowa możesz użyć w reklamie. Drugi to w Google Ads, wejdź w zasoby wspólne i zarządzanie odbiorcami. Segmenty niestandardowe i tworzysz nowy.

Klikasz „Osoby, które przeglądają strony związane z konkretnym tematem” i wpisujesz adresy stron swoich konkurentów, a jeśli chcesz to MEGA zawęzić to możesz wkleić tylko linki do strony logowania. Na przykład uniqueseo.pl/rejestracja. I trzecia metoda to kampania brandowa na konkurencję, czyli jeśli ktoś wpisze w Google Twojego rywala, to wyświetli się Twoja reklama.

Rolka 19

Ostatnio usłyszałem o ciekawej analogii 10-3-1. Gdzie ludzie biedni w biznesie myślą o 10 rzeczach na raz. to często jest nawet więcej niż 10, ale zastanawiają się jakie logo wybrać, czy zmienić rodzaj czcionki na stronie, czy bardziej się zniszować itd. Rozumiesz. Ci którym idzie nie najgorzej skupiają się głównie na leadach, sprzedaży i realizacji zamówień. To co ich tutaj blokuje to znowu fakt że o wszystkim myślą w tym samym momencie przez co tracą dużo energii i czasu. Najlepsi natomiast skupiają się tylko na jednej rzeczy na raz. I najważniejsze to leady dobrej jakości, czyli takie osoby które konsumowały już twój content, bo nawet jak masz średni zespół sprzedaży to gorące leady będzie im o niebo prościej domykać.

Rolka 20

Rolka 21

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)