Jak pozyskiwać klientów w B2B- 9 sposobów

Doradztwo biznesowe
Doradztwo Biznesowe dla Firm
1 lutego, 2025
Dlaczego Tyle Firm w Polsce Nie Ma Strategii Marketingowej i Sprzedażowej (i jak je zrobić + PLAN)
12 lutego, 2025

Jak pozyskiwać klientów w B2B- 9 sposobów

Rafał Szrajnert marketing reklama pozycjonowanie seo sem
Rafał Szrajnert - Biznes, psychologia, życie
Jak pozyskiwać klientów w B2B- 9 sposobów
Loading
/

Za dużo osób myśli że pozyskiwanie klientów w B2B to tylko kupowanie wysyłki email do jakiejś olbrzymiej, przestarzałej bazy, albo targi branżowe. Na szczęście jest inaczej i mamy bardzo dużo metod rozwijania biznesu, od tych organicznych, po płatne, poprzez outbound i inbound. Chcę je dzisiaj dla Ciebie omówić, więc zapraszam na ten docinek. Rafał Szrajnert.

Są tylko cztery sposoby pozyskiwania klientów. 1.Inbound marketing, czyli robisz to głównie przez content. 2.Adsy, czyli reklama płatna 3. Outbound, to może być social selling, abm marketing czy prospecting i 4.Szeroko rozumiana sytuacja kiedy to inni przynoszą Tobie klientów, czyli afiliacja, referale, czy partnerstwa. Zacznijmy od omówienia najlepszych działań w ramach tych 4 głównych grup które wymieniłem.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

Zacznijmy od typowego prospectingu, czy inaczej outreach, bo jeśli masz w firmie słabą agencje marketingową to jako handlowiec musisz sam zdobywać klientów. Przy okazji, jak chcesz otrzymywać dobre leady, to wyślij kontakt do nas swojemu menedżerowi. A teraz do sedna. Zacznijmy od COLD emaili, ale nie do kupionych baz z netu, które mają kilka milionów rekordów, są w ogóle nieresponsywne i szkoda na nie czasu. Bazę musisz stworzyć samemu. Jest masa wtyczek które pozwalają pobierać adresy email ze stron internetowych, jak na przykład hunter, czy programy typu zoominfo. Możesz też użyć starego, nieśmiertelnego scrapeboxa. Trzecia możliwość to Linkedin sales navigator. I pamiętaj że te wiadomości muszę być mocno spersonalizowane. Podkreślam mocno, ok? PRzejrzyj stronę firmową, profil na linkedin, po prostu wykaż się że ich znasz.

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Dołącz do nas NA DARMOWYM WIDEO

Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.

Druga metoda która działa świetnie to jest Likedin, tylko że tutaj mamy podział na metody COLD, czyli pisanie na zimno, jak i na te bardziej zaawansowane jak ABM marketing i social selling. Jeśli o mnie chodzi to mam dosyć mocno rozwinięte konto na Linkedin i pozyskuję tam sporo klientów do naszej agencji, a jakiś czas temu nagrałem nawet odcinek tutaj na YouTube z moim playbookiem, coś za co trzeba płacić innym, i to nie każdemu bo większość trenerów tego typu to biedaki które nic nie osiągnęły. Więc ode mnie dostajesz wiedzę sztos, więc upewnij się że obejrzysz ten odcinek.

Trzecia metoda to cold calling. Numery telefonów możesz zdobywać tak samo jak w przypadku adresów email, czyli wtyczki, sales navigator, programy typu zoominfo, czy scrapebox.

Czwórka, to w sumie po części o tym wspomniałem podczas mówienia o Linkedin, ale social selling i ABM marketing możesz stosować także na innych social mediach i sporo osób robi to także na Facebooku.

Piąty element to szeroko pojęty networking, czyli eventy branżowe, konferencje i wydarzenia. W b2b bardzo popularne są tak zwane kluby przedsiębiorczości i tutaj raczej nie będziesz mieć problemu aby szef opłacił Ci taką składkę członkowską, jeśli będziesz aktywnie działać i pozyskiwać klientów.

Szósta metoda pozyskiwania klientów to marketing organiczny. Mówi się na to inbound, czyli ruch przychodzący. To inni odnajdują Ciebie przez content. Moje ulubione media to YouTube i linkedin. Jak wiesz sporo publikuję i mamy dzięki temu bardzo dużo zapytań o współpracę co miesiąc, co przekłada się na wielu klientów. Oczywiście inbound to nie tylko postowanie w mediach społecznościowych, ale też podcast czy SEO. SEO, czyli pozycjonowanie to doskonała metoda zdobywania klientów i to nie tylko w b2b, ale też w ecommerce.

Siódma metoda to adsy, czyli reklamy. I to nie tyczy się tylko typowych reklam które krzyczą „chodź i kup teraz, albo wypełnij formularz”, bo adsy to też promowanie lead magnet, czyli metod dzięki którym możemy pozyskać dane kontaktowe, a także za pomocą reklam dopalamy content. Szczególnie jeśli jesteś początkujący i masz małe konto to musisz promować swoje treści za pomocą reklamy płatnej, bo nie opłaca się robić posta na FB dla 10 wyświetleń, czy filmu na Youtbe też dla paru views. I ta strategia jest bardzo dobra, bo załóżmy masz taki mega fajny, merytoryczny content, to najpierw go promujesz i dopiero pokazujesz ludziom reklamy remarketingowe, dla wszystkich którzy to obejrzeli. Dzięki czemuś takiemu masz tańsze CPL, czyli tańsze leady i są one lepszej jakości, bo już poznały Twoją firmę i mają trochę więcej zaufania niż taki ruch zimny który nigdy o Tobie nie słyszał. A od kogo kupujemy? Jak kogoś znamy, lubimy i ufamy. Czyli koncepcja know, like trust i o tym też mam jeden film tutaj na kanale.

Ósma metoda to Aktywne pozyskiwanie rekomendacji/poleceń, lub pozyskiwanie afiliantów, czy partnerstwa. Ja na to mówię nisza braterska, czyli jeśli ktoś działa w niszy komplementarnej i możecie nawzajem uzupełniać swoje usługi to oczywiście warto tak działać.

Numer dziewięć, bardziej tip niż strategia i to trochę dla właściciela biznesu, lub menagera niż dla sprzedawcy, ale chodzi o wstawianie linków w mało oczywistych miejscach. Jednym z nich może być na przykład stopka email. Dla przykładu, jeśli masz 10 pracowników i każdy z nich wysyła dziennie 10 emaili to mamy aż sto. Pewnie procent osób które otrzymają te emaile przeklika. Może to być Twoja strona z ofertą, może to być content, albo case study czy lead magnet.

Jak masz jakieś pytania to zadaj je teraz w komentarzu, a ja jak zawsze życzę Ci dużo zdrowia, szczęścia i pieniędzy. Rafał Szrajnert.

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Jak pozyskiwać klientów w B2B- 9 sposobów 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)