Pytania, które musisz zadać swoim klientom żeby zwiększyć sprzedaż, ulepszyć marketing i produkt

Konsulting marketingowy
Konsulting marketingowy, przykłady, agencja i doradztwo
5 marca, 2025
Co zrobić aby Twój dział sprzedaży i handlowcy domykali więcej?
10 marca, 2025

Pytania, które musisz zadać swoim klientom żeby zwiększyć sprzedaż, ulepszyć marketing i produkt

Dzisiaj odcinek może być dla wielu nietypowy, bo po co mam zadawać pytania swoim klientom, i tym którzy klientami nie zostali. Powodów jest wiele i zdziwisz się co usłyszysz. Po pierwsze, będziesz wiedzieć co dodać do swojej oferty, po drugie poznasz słowa klucze, zobaczysz na co zwracają uwagę podczas oglądania reklam. Dostaniesz jasną informację jak ulepszyć produkt, czy usługę i zobaczysz co wpływa ne ich decyzję o zakupie. Same plusy? W sumie to tak. Zapraszam na ten odcinek- Rafał Szrajnert!

Podam Ci zaraz przykłady pytań, które powinieneś zadać swoim klientom i część z nich tym którzy byli blisko w cyklu zakupowym, ale finalnie nie kupili. To będą takie złote nuggetsy, bo co innego o swoim produkcie myślisz Ty jako właściciel firmy, co innego myśli marketer a jeszcze co innego klient. Więc zacznijmy.

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

1. Marketing

Co się Panu spodobało w naszych reklamach? -dobre pytanie bo już sugeruje „co się spodobało”, to tak jak pytanie przy domykaniu, „zapłaci Pan kartą czy gotówką”, zamiast „czy chce Pan kupić”. Ja już zakładam że nas lubi i lubi nasze reklamy.

Jak się o nas dowiedziałeś? Następnie przeglądasz CRM i sprawdzasz z jakiego źródła masz najwięcej klientów (nie leadów, tylko tych co podpisali umowę)

2. Proces zakupowy

Jak kupujesz, na co zwracasz uwagę? Co, oprócz ceny jest dla Ciebie najważniejsze?

Co powoduje że zaczynasz szukać tego rozwiązania, tego abonamentu?

Zwracasz teraz uwagę na słowa klucze. Podczas rozmowy sprzedażowej używasz ich, a w marketingu jeśli się powtarzają to dodajesz do reklam i na landinng page.

Co sprawia że odrzucasz ofertę?

Co sprawia że po czasie wypowiadasz umowę?

Co przekonało abyś został naszym klientem?

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

3. Zrozumienie Potrzeb i Oczekiwań Klienta

  • Jakie są Twoje główne cele biznesowe na najbliższy rok? Pozwala zrozumieć, jakie rezultaty klient chce osiągnąć i jak Twoje produkty lub usługi mogą w tym pomóc.
  • Jakie wyzwania obecnie napotykasz w swojej działalności? Pomaga zidentyfikować problemy, które możesz rozwiązać, oferując swoje rozwiązania.
  • Co jest dla Ciebie najważniejsze przy wyborze dostawcy/usługi? Umożliwia skupienie się na kluczowych aspektach, które mają największe znaczenie dla klienta.

4. Preferencje i Preferowany Sposób Współpracy

  • Jakie formy komunikacji preferujesz (e-mail, telefon, spotkania osobiste)? Zapewnia efektywną i komfortową komunikację z klientem.
  • Jak często chciałbyś otrzymywać aktualizacje dotyczące naszych usług/produktów? Pomaga ustalić odpowiedni harmonogram kontaktów, co zwiększa satysfakcję klienta.

5. Budżet i Decyzje Finansowe

  • Jaki budżet przeznaczasz na ten projekt/usługę? Pozwala dostosować ofertę do możliwości finansowych klienta.
  • Kto jest odpowiedzialny za podejmowanie decyzji zakupowych w Twojej firmie? Umożliwia skierowanie ofert do odpowiednich osób decyzyjnych.

6. Doświadczenia i Opinie

  • Czy wcześniej korzystałeś z podobnych produktów/usług? Jakie były Twoje doświadczenia? Pomaga zrozumieć, co klient ceni lub czego unika, co pozwala na lepsze dopasowanie oferty.
  • Co moglibyśmy zrobić lepiej, aby lepiej spełnić Twoje oczekiwania? Daje możliwość ciągłego doskonalenia się i lepszego dostosowania do potrzeb klienta.

7. Analiza Konkurencji

  • Jakie inne rozwiązania rozważasz lub stosujesz obecnie? Pozwala zidentyfikować konkurencję i zrozumieć, co może przyciągać klienta do Twojej oferty.
  • Co wyróżnia naszą ofertę na tle konkurencji? Daje wgląd w postrzeganie Twojej firmy przez klienta i pomaga w dalszym rozwijaniu unikalnej propozycji wartości.

8. Długoterminowa Współpraca, zwiększanie LTV

  • Jakie są Twoje plany na przyszłość i jak możemy Ci w nich pomóc? Pozwala na planowanie długoterminowej współpracy i dostosowywanie ofert do zmieniających się potrzeb klienta.
  • Czy widzisz potencjał na rozszerzenie naszej współpracy w innych obszarach? Otwiera drzwi do dodatkowych możliwości biznesowych i zwiększenia wartości dla klienta.

9. Specyficzne Wymagania, możliwość dodania upsale, zwiększenie AOV

  • Czy masz jakieś specyficzne wymagania dotyczące naszego produktu/usługi? Umożliwia dostosowanie oferty do unikalnych potrzeb klienta.
  • Jakie są Twoje oczekiwania dotyczące terminów realizacji? Pomaga w zarządzaniu czasem i zapewnieniu, że dostarczysz usługi zgodnie z oczekiwaniami klienta.
doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Pytania, które musisz zadać swoim klientom żeby zwiększyć sprzedaż, ulepszyć marketing i produkt 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)