Target – co to jest target sprzedażowy? (nie tylko sklep internetowy i e-commerce online)

Gemba
Gemba walk kaizen. Tu gdzie dzieje się prawdziwa praca, aby doskonalić proces (lean management)
27 stycznia, 2023
Jak zaplanować życie
Chcesz wiedzieć jak zaplanować życie? Wyznaczanie celów i plan na przyszłość
27 stycznia, 2023

Target – co to jest target sprzedażowy? (nie tylko sklep internetowy i e-commerce online)

target co to jest target sprzedażowy
target

Co to jest target?

Definicja: Target to, zgodnie z tym co jest napisane w Słowniku Języka Polskiego PWN:

„docelowa, z punktu widzenia producenta, grupa odbiorców”.

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Dołącz do nas NA DARMOWYM WIDEO

Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.

W znaczeniu marketingowym jako target określa się osoby, mogą to być klienci, do których adresuje się daną kampanię reklamową czy produkt, lub usługę.

Ustalone z góry targety mają też działy handlowe i pracownicy sprzedaży. Target sprzedażowy to na przykład może być zamierzenie lub cel, który dana osoba chce zrealizować, np. sprzedanie 15 abonamentów.

Samo słowo target w odniesieniu do biznesu można rozumieć na wiele sposobów.

Więc tak konkretnie, co to jest target? We współczesnym marketingu jak już wspomniałem, przyjęło się zrozumienie pod tym pojęciem określonej grupy konsumentów, dla której firma kieruje swoje produkty i usługi. Docelowymi klientami, czyli targetem, są ci, którzy prawdopodobnie zakupią pewien produkt.

Pamiętaj że to również grupa odbiorców, do których kieruje się przekaz reklamowy za pośrednictwem mediów społecznościowych i w sieciach reklamowych. W innej definicji target to cel sprzedażowy, lub marketingowy — jakiś poziom, który należy osiągnąć w danym terminie.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

Co to znaczy target?

W XXI wieku i obecnym biznesie mamy kilka znaczeń słowa target. Pamiętaj, może być to cel, lub zamierzenie. Czyli coś, co chcesz zrobić lub zdobyć. Jeszcze inne znaczenie to może być jakaś grupa lub osoba, której próbuje się coś sprzedać lub wpłynąć.

target co to jest target sprzedażowy

Co to jest target sprzedażowy?

Definicja: targety sprzedażowe. To inaczej cel sprzedażowy, czyli cel ustalony dla handlowców, sprzedawcy lub całego działu sprzedaży. Mierzymy go za pomocą przychodów albo ilością jednostek sprzedanych w danym czasie, okresie.

Ustalanie celów sprzedaży pomaga zachować koncentrację zespołu sprzedażowego na osiąganiu wyników.

Główny target, czyli cel sprzedaży pomaga zespołowi sprzedaży wiedzieć co robić, jak i kiedy. Mają jasne wskazówki pozwalające osiągnąć wyniki sprzedaży. Kiedy zespół zna swoje kwartalne i roczne cele, to może je dzielić na coraz to mniejsze i mniejsze jak miesięczne i codzienne.

Dzięki tego typu działaniom możemy odpowiednio zaplanować cały rok i na bieżąco śledzić realizację targetów i celów strategicznych działu.

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Target - co to jest target sprzedażowy? (nie tylko sklep internetowy i e-commerce online) 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Jak zrobić target?

Aby utworzyć cel, należy najpierw określić specyficzne i mierzalne cele. Następnie należy określić sposób mierzenia postępów w kierunku tych celów oraz termin do ich osiągnięcia. Na koniec należy skupić się na monitorowaniu postępów i przyjmowaniu środków zaradczych, gdy zostaną one osiągnięte.

Co to za firma Target?

Target Corporation to amerykańska sieć detaliczna specjalizująca się w oferowaniu szerokiej gamy produktów, w tym ubrań, kosmetyków, mebli, sprzętu elektronicznego i innych artykułów gospodarstwa domowego i produktów sezonowych. Firma założona została w 1902 roku w Minneapolis, Minnesocie i obecnie zatrudnia ponad 350 000 pracowników w ponad 1 800 sklepach na całym świecie.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)