Target – co to jest target sprzedażowy?

Biznes bez pieniędzy
Biznes bez pieniędzy
9 sierpnia, 2021
b2b Business-to-Business
11 sierpnia, 2021

Target – co to jest target sprzedażowy?

target co to jest target sprzedażowy
target

Co to jest target?

Definicja: Target to, zgodnie z tym co jest napisane w Słowniku Języka Polskiego PWN:

„docelowa, z punktu widzenia producenta, grupa odbiorców”.

W znaczeniu marketingowym jako target określa się osoby, mogą to być klienci, do których adresuje się daną kampanię reklamową czy produkt, lub usługę.

Ustalone z góry targety mają też działy handlowe i pracownicy sprzedaży. Target sprzedażowy to na przykład może być zamierzenie lub cel, który dana osoba chce zrealizować, np. sprzedanie 15 abonamentów.

Samo słowo target w odniesieniu do biznesu można rozumieć na wiele sposobów.

Więc tak konkretnie, co to jest target? We współczesnym marketingu jak już wspomniałem, przyjęło się zrozumienie pod tym pojęciem określonej grupy konsumentów, dla której firma kieruje swoje produkty i usługi. Docelowymi klientami, czyli targetem, są ci, którzy prawdopodobnie zakupią pewien produkt.

Pamiętaj że to również grupa odbiorców, do których kieruje się przekaz reklamowy za pośrednictwem mediów społecznościowych i w sieciach reklamowych. W innej definicji target to cel sprzedażowy, lub marketingowy — jakiś poziom, który należy osiągnąć w danym terminie.

REKLAMA:

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

Historia Harley Davidson- problemy firmy 1

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Co to znaczy target?

W XXI wieku i obecnym biznesie mamy kilka znaczeń słowa target. Pamiętaj, może być to cel, lub zamierzenie. Czyli coś, co chcesz zrobić lub zdobyć. Jeszcze inne znaczenie to może być jakaś grupa lub osoba, której próbuje się coś sprzedać lub wpłynąć.

target co to jest target sprzedażowy

Co to jest target sprzedażowy?

Definicja: targety sprzedażowe. To inaczej cel sprzedażowy, czyli cel ustalony dla handlowców, sprzedawcy lub całego działu sprzedaży. Mierzymy go za pomocą przychodów albo ilością jednostek sprzedanych w danym czasie, okresie.

Ustalanie celów sprzedaży pomaga zachować koncentrację zespołu sprzedażowego na osiąganiu wyników.

Główny target, czyli cel sprzedaży pomaga zespołowi sprzedaży wiedzieć co robić, jak i kiedy. Mają jasne wskazówki pozwalające osiągnąć wyniki sprzedaży. Kiedy zespół zna swoje kwartalne i roczne cele, to może je dzielić na coraz to mniejsze i mniejsze jak miesięczne i codzienne.

Dzięki tego typu działaniom możemy odpowiednio zaplanować cały rok i na bieżąco śledzić realizację targetów i celów strategicznych działu.

Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Hej, koniecznie zobacz nowy film na YouTube (piramidy finansowe w Polsce + AMBER GOLD): link

Podaj imię i adres email, aby przejść dalej

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej.
Zapisz się na newsletter.

Zapisz się i otrzymuj ciekawe informacje!

Udostępnij!