Rodzaje strategii marketingowych -co to? (przykłady, definicja)

Doradca zawodowy -kto to? (co robi i ile kosztuje)
9 stycznia, 2023
Ciekawe szkolenia i najbardziej wartościowe kursy
12 stycznia, 2023

Rodzaje strategii marketingowych -co to? (przykłady, definicja)

Jakie są rodzaje strategii marketingowych?

Celem marketingu jest stworzenie pożądanego wizerunku, który jest pozytywnie odbierany przez klientów. Marketing wykorzystuje najróżniejsze działania do tego, aby skutecznie wypromować daną markę na rynku.

Działania mogą polegać na promowaniu marki w sieci, rekomendacjach klientów, wykorzystaniu telewizji, prasy lub radia. Firma świadcząca wysokiej klasy usługi lub mająca porządny produkt w sprzedaży także buduje swój wizerunek.

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Dołącz do nas NA DARMOWYM WIDEO

Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.

Każdy zadowolony klient to wizytówka danej firmy, która staje się popularniejsza na rynku. Klienci mogą pomóc w reklamowaniu danej firmy i powiązaną z nią ofertą. Marketing to również komunikacja pomiędzy klientami, którzy skorzystali lub planują skorzystać z usług danego przedsiębiorstwa. Komunikacja pomiędzy daną marką a klientami jest niezbędna do tego, aby zbudować pozytywny wizerunek na rynku.

Ludzie muszą w łatwy sposób odnaleźć daną firmę, jej adres i mieć możliwość skontaktowania się z obsługą. Marketing często do swoich działań wykorzystuje Internet, gdzie na znaczeniu zyskują media społecznościowe. Social media to najskuteczniejszy sposób do tego, aby efektywnie komunikować się z klientami. Starzy i nowi klienci mogą obserwować media społecznościowe danej firmy, aby śledzić udostępniane tam treści.

Przedsiębiorstwa chętnie wykorzystują media społecznościowe do swoich działań, które są elementem ich strategii marketingowej. Praktycznie każde przedsiębiorstwo uwzględnia media społecznościowe w planując działania marketingowe. Pominięcie tej kwestii może skończyć się niedobrze dla firmy, która będzie niewidoczna.

Obecnie Internet jest najważniejszym medium, które odpowiada za zasięg wśród najróżniejszych grup społecznych. Warto tutaj wspomnieć, czym jest strategia marketingowa. Jest to skomplikowany plan działania, gdzie dane przedsiębiorstwo precyzuje swój cel.

Strategia marketingowa dokładnie opisuje działania, które są potrzebne do tego, aby dany cel osiągnąć. W szczególności jest to istotny plan działania dla firm, które dopiero startują i chcą wypromować się na rynku. W przypadku początkujących przedsiębiorstw strategia marketingowa powinna być wyjątkowo przemyślana.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

Każde przedsiębiorstwo musi uporać się z licznymi problemami, które będą stawały im na drodze. Problemy mogą się pojawić już na etapie produkcji, a następnie podczas prowadzenia sprzedaży. Generowanie zysków jest kluczowe do tego, aby dana firma mogła się rozwijać i opłacić bieżące koszty prowadzenia swojej działalności. Odpowiednia strategia marketingowa jest w stanie pomóc w podjęciu działania na określone sytuacje kryzysowe, które przytrafią się każdej firmie. Warto tutaj wspomnieć, iż strategia marketingowa to elementarny punkt podczas rozwoju każdego przedsiębiorstwa.

Początkujący przedsiębiorcy powinni traktować strategię marketingową jako nieodłączny element rozwoju ich biznesu. Jedynie należyta strategia marketingowa jest w stanie wpłynąć na przebicie się na rynku przez konkurencję. Określenie celów w firmie to kluczowy punkt i istotne pytanie, które każdy przedsiębiorca musi sobie zadać. Zakładając cele na najbliższe lata można następnie zaplanować odpowiednie punkty w swojej strategii marketingowej. Profesjonalnie przygotowana strategia nie skupia się jednak wyłącznie na najważniejszym celu.

W trakcie jej tworzenia istotne są pomniejsze punkty, które będą niezbędna dla rozwoju danego biznesu. Pomniejsze punkty w planie działania to etapy, które należy przejść, aby osiągnąć ostateczny sukces. Cel główny to wyznaczona meta, ale pomniejsze przystanki pełnią istotną rolę. Rozbudowana strategia uwzględnia każdy etap działania na przestrzeni lat, gdy dana firma podbija rynek.

Czym jest strategia marketingowa dla firmy?

Strategia marketingowa to określenie etapów, które mają miejsce w firmie podczas dążenia przez nią do wyznaczonego celu. Jest to zestaw spisanych zasad, które opisują konkretne decyzje w przedsiębiorstwie, aby mogło osiągnąć sukces. Najczęściej strategię marketingową szykuje się na dłuższy okres czasu, który może wynieść do kilku lub kilkunastu lat.

Zaplanowana strategia działania może również uwzględniać krótszy okres czasu, gdzie są spisane inne wzywania. W strategii próbuje się również przewidzieć określone problemy, które dana firma może napotkać na przestrzeni lat. Profesjonalnie przygotowana opisuje sposób działania w sytuacji, gdy dojdzie do określonych problemów w firmie. Jest to potrzebne, aby uchronić firmę przed stratami i niepowodzeniami.

Firmy nieprzygotowane na sytuacje kryzysowe są narażone na szybsze bankructwo, co wiąże się z licznymi nieprzyjemnościami. Strategia marketingowa wyznacza firmie drogą, którą powinna podążać przez lata. Jest to ogromne ułatwienie dla kadry zarządzającej i pracowników, którzy zmierzają w jednym kierunku. Inną kwestią jest sprecyzowanie w strategii przedsiębiorstwa, jaki obszar rynku jest punktem zainteresowania.

Ustalając obszar działania firmy można lepiej prowadzić działania marketingowe i zwiększyć sprzedaż. Warto tutaj wspomnieć, jakie formy może przyjąć dana strategia marketingowa. Wśród opcji wyróżnia się kilka przykładów, które dane przedsiębiorstwo może ująć w swojej strategii marketingowej. Pierwszą opcją jest strategia, gdzie dana firma skupia się na rozwoju rynku.

W ten sposób przedsiębiorstwo istniejące już na rynku może zwiększyć swoje zasięgi. Odbywa się to poprzez ekspansję z istniejącymi już produktami na inny obszar rynku, który wcześniej był niedostępny. Strategia rozwoju rynku pozwala na dotarcie do większej grupy klientów i wygenerowanie wyższej sprzedaży. Jest to istotna strategia w przypadku przedsiębiorstw, które chcą stopniowo podbijać rynek.

Kolejną opcją do wykorzystania w strategii marketingowej jest rozwój produktu. Przedsiębiorstwo mające lepszy produkt może przejąć część rynku, gdzie inna marka oferuje niższą jakość. Omawiana strategia pozwala przebić się przez konkurencję na danym obszarze poprzez zaoferowanie nowego lub lepszego produktu. Dostępnych strategii działania jest znacznie więcej, ale każdy przedsiębiorca powinien dobrać plan działania pod swoją firmę. W przygotowaniu odpowiedniej strategii marketingowej mogą pomóc specjalistyczne agencje.

W tym wypadku będą to agencje marketingowe, które zajmują się przygotowywaniem takich strategii pod wybrane firmy i ich wymagania. Koszt przygotowania takiej kompleksowej strategii jest zależny od wielkości danej firmy i jej możliwości finansowych. Aktualnie za przygotowanie profesjonalnej strategii marketingowej agencje marketingowe są w stanie zainkasować nawet do kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Za podaną kwotę agencja jest w stanie przeprowadzić stosowne badania, które będą potrzebne na dalszym etapie rozwoju firmy. Przeprowadzenie takich badań wymaga dokładności ze strony agencji marketingowej i wykorzystania odpowiednich narzędzi. W trakcie przygotowywania strategii marketingowej potrzebna jest również analiza marki i potrzeb klienta. Potrzebne będzie ustalenie czego oczekuje klient i jak firma może mu to zaoferować. Istotnym elementem strategii jest również przeanalizowanie konkurencji, która działa już na rynku.

Praktycznie każda firma rozpoczynająca swoją działalność musi zmierzyć się z konkurencją. Niekiedy konkurencja pojawi się z czasem, ale zazwyczaj będziemy mieli już na rynku rywala. Profesjonalnie przygotowana strategia marketingowa jest w stanie zaproponować działania, które pomogą w pokonaniu konkurencji na rynku. 

Jakie rodzaje strategii marketingowych są najczęściej wykorzystywane?

Rodzaje strategii marketingowych pomagają przedsiębiorcom wybrać najbardziej skuteczne sposoby promocji swojego biznesu. W zależności od potrzeb firmy wskazane jest wybranie konkretnej metody. Aktualnie jest kilka metod, które mogą wpłynąć na skuteczność takich działań reklamowych. W ten sposób przedsiębiorca promujący biznes może uniknąć nadmiernych kosztów i straty cennego czasu. Odpowiednia strategia marketingowa jest wstanie wpłynąć na popularność oferowanej usługi lub produktu.

Przebijemy się w ten sposób przez konkurencję, która będzie próbowała utrudnić nam ekspansję na rynku. Aktualnie zdecydowana większość przedsiębiorstw musi w swojej strategii działania uwzględnić wpływ Internetu. Dostęp do Internetu dał firmom ogromne możliwości, które należy wykorzystać. Warto tutaj wspomnieć, iż współcześnie ludzie chętnie korzystają z Internetu i dokonują tam zakupów.

Nierzadko przed dokonaniem zakupu sprawdzają opinie o danej firmie lub porównują ceny. Firmy korzystające z możliwości, które daje dostęp do sieci mogą znacząco zwiększyć sprzedaż. Większość firm w mniejszym lub większym stopniu prowadzi sprzedaż z pomocą Internetu.

W ten sposób przedsiębiorstwa mogą ograniczyć koszty prowadzenia działalności gospodarczej. Jeśli firmy nie prowadzą sprzedaży przez Internet, to przynajmniej korzystają z mediów społecznościowych. Dostęp do największych platform społecznościowych poprawia ich widoczność i pozwala komunikować się z użytkownikami. Ze względu na ogromny wpływ Internetu popularną metodą jest strategia pozycjonowania.

Wspomniana strategia nawiązuje do SEO i działań związanych z pozycjonowaniem biznesu w przestrzeni Internetu. Jest to opisany zespół działań, które dana firma musi podjąć, aby jej witryna internetowa pojawiła się w wyszukiwarce Google. Najczęściej dotyczy do sklepu internetowego, gdzie dane przedsiębiorstwo prowadzi sprzedaż.

Celem takiej strategii jest poprawienie widoczności poprzez wypozycjonowanie danego e-sklepu wyżej w rankingu Google. W ten sposób sklep internetowy staje się popularniejszy i pojawia się przed konkurencję w wynikach wyszukiwania. Użytkownicy wyszukując danego produktu trafiają na nasz sklep, który znajduje się najwyżej na liście. Wysoka pozycja w rankingu Google przekłada się na większą ilość odwiedzin przez użytkowników. Im więcej osób zajrzy na dany e-sklep, tym prawdopodobnie przedsiębiorstwo wygeneruje większą sprzedaż.

Właściwa strategia pozycjonowania może wpłynąć na dochody danej firmy, co jest niebywale ważne. Pozycjonowanie to najlepszy sposób na to, aby poprawić widoczność każdej strony internetowej. Strategia pozycjonowania dokładnie opisuje działania, które potrzebne będą w poprawieniu widoczności danego e-sklepu lub strony należącej do firmy.

Warto tutaj wspomnieć, iż pozycjonowanie w tym wypadku odnosi się do promowania strony www w naturalnych wynikach wyszukiwania. Jest to najczęściej długotrwały proces, który wymaga czasu i cierpliwości ze strony właściciela strony. Pozycjonowanie można przyspieszyć poprzez odpowiednie działania, jak użycie content marketingu, optymalizację, dobór odpowiednich słów kluczowych i pozyskiwanie linków.

Profesjonalnie przygotowany plan działania powinien uwzględnić strategię pozycjonowania, która ma znaczący wpływ na promocję firmy w przestrzeni Internetu. Nawiązując do omawianej strategii należy przejść do następnej, która jest powiązana z pozycjonowaniem. Kolejnym przykładem jest strategia oparta na wartościowej treści dostarczanej dla internautów. Strategia marketingu treści zyskała na znaczeniu w ostatnich latach, gdy wyszukiwarka Google zmieniła sposób oceniania zawartości stron internetowych.

Wyszukiwarka Google zaczęła się znacznie bardziej surowo przyglądać stronom www, które mają mało treści i nie prezentują wartości dla użytkowników Internetu. Przełomowy był tutaj algorytm o nazwie Google Panda, który został wprowadzony w 2011 roku i w pierwszej fazie objął wyniki wyszukiwania na terenie Stanów Zjednoczonych. W kolejnych latach omawiany algorytm objął kolejne kraje, gdzie zmienił sposób pozycjonowania serwisów internetowych. Od momentu wprowadzenia algorytmu Google Panda znacząco zmieniło się podejście właścicieli storn względem użytkowników Internetu.

Polepszyły się treści udostępniane na stronach internetowych, które prezentowały wyższą wartość dla internautów. Jednocześnie strony oferujące lepsze treści zaczęły zyskiwać na popularności. Strategia marketingu treści wykorzystuje content do tego, aby lepiej wypozycjonować daną stronę www lub sklep internetowy. W strategii opartej o treść nie ma miejsca na bezwartościowy content, przesycony nienaturalnie słowami kluczowymi i krótkie artykuły. Istotne jest tutaj pojęcie duplicate content, co oznacza zduplikowaną treść, która istnieje już w przestrzeni Internetu. Duplicate content jest natychmiastowo wyłapywany przez roboty sieciowe. Wyszukiwarka Google surowo karze zduplikowaną treść, która jest zabroniona i niezgodna z zasadami SEO. Strategia marketingu treści skupia się na pozyskaniu klienta poprzez zaoferowanie mu wartościowego contentu. W ten sposób firma może zdobyć zaufanie internautów i lepiej wypozycjonować swoją stronę www w wyszukiwarce Google.

Aktualnie użytkownicy Internetu są niebywale wymagający względem treści, które są im udostępniane. Interesujące treści oferowane przez firmy mogą przyciągnąć osoby, które będą chciały dokonać zakupu. W ten sposób firma zyskuje podwójnie, gdyż z jednej strony wpływa na naturalne pozycje w wyszukiwarce Google i jednocześnie przyciąga ludzi zainteresowanych udostępnioną treścią.

Jakie są rodzaje strategii marketingowych?

Niektóre rodzaje strategii marketingowych:

  • Strategia produktu
  • Strategia cenowa
  • Strategia dystrybucji
  • Strategia promocji
  • Strategia reklamy
  • Strategia marki
  • Strategia digital marketingu
  • Strategia advertisingu
  • Strategia zarządzania relacjami z klientem
  • Strategia społecznej odpowiedzialności biznesu.
  • Inbound i outbound marketing
  • Branding
  • Performance marketing (marketing efektywnościowy)

Na czym polega strategia marketingu cyfrowego?

Rodzaje strategii marketingowych są przeróżne i każda z nich powinna zostać przeanalizowana. Wśród rodzajów znajduje się strategia marketingu cyfrowego, która dotyczy treści udostępnianych za pośrednictwem dostępnych cyfrowych kanałów. Marketing cyfrowy obejmuje budowanie zasięgu poprzez wykorzystanie do tego mediów społecznościowych, najróżniejszych aplikacji instalowanych na telefonach komórkowych, poczty elektronicznej i stron www. Strategia marketingu cyfrowego obejmuje zaplanowania działań, które wykorzystują powyższe cyfrowe kanały udostępniania treści reklamowej.

Działania planują wykorzystanie najróżniejszych kanałów, które mogą być płatne lub należeć do danej firmy. Specjaliści od marketingu planujący działania określają cele, które mogą przynieść firmie korzyści i zwiększyć jej zasięg wśród internautów. Im większa grupa odbiorców zauważy daną firmę, tym lepiej odbije się to dla jej wyników sprzedażowych i wizerunku. Celem strategii marketingu cyfrowego jest ustalenie kierunku działania, a następnie zweryfikowania osiągniętych wyników. Warto tutaj wspomnieć, iż każda strategia marketingowa musi mieć limit czasowy i metę. Po dotarciu do mety przedsiębiorstwo musi zweryfikować, czy dany kierunek jest właściwy. Niekiedy może okazać się, iż dana strategia jest nieopłacalna lub nie przynosi oczekiwanych rezultatów.

Wtedy należy podjąć odpowiednie działania, które wprowadzą poprawki w strategii. Niestety nawet najlepsi specjaliści od planowania strategii mogą się pomylić. Rynek bywa nieprzewidywalny, a wśród ludzi często dochodzi do zmiany trendów. Strategia marketingu cyfrowego skupia się wokół najczęściej wykorzystywanego medium, którym jest Internet. Niekiedy omawiana strategia wykorzystuje również infrastrukturę telekomunikacyjną, co jednak ma rzadziej miejsce.

Wykorzystanie mediów społecznościowych, content marketingu i poczty elektronicznej to skuteczny sposób dotarcia do odbiorców. Większość internautów posiada adres e-mail, dostęp do portali społecznościowych i sugeruje się artykułami przeczytanymi w sieci.

Od czego zacząć strategię marketingową?

Każda strategia powinna być rozpoczęta według szablonu, który ułatwi jej przygotowanie. W strategii marketingowej należy mieścić najistotniejsze priorytety, które dotyczą danej firmy.

Przedsiębiorstwo musi podać sprecyzowane cele, które chce zrealizować w najbliższych latach. Konieczne jest ustalenie celu strategicznego, który będzie potrzebny, aby dotrzeć do mety. Cel strategiczny służy określeniu potrzebnych narzędzi do osiągnięcia założonych punktów i potrzebnego czasu. Cel strategiczny to okres czasu, który najczęściej trwa do maksymalnie pięciu lat.

W tym czasie dane przedsiębiorstwo powinno osiągnąć zamierzone cele, które wyznaczyło sobie w planie postępowania. Po przeminięciu określonego w planie czasu należy zweryfikować, czy dana strategia ma sens. Niekiedy strategia nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, co będzie wiązało się ze stworzeniem nowej. Profesjonalnie przygotowana strategia nie może obejść się bez ustalenia budżetu, który zostanie przeznaczony na konkretne działania. Budżet finansowy jest niezbędny do realizacji wyznaczonych celów, które przedsiębiorstwo sobie założyło. Każda firma ma w tej materii inne możliwości i musi samodzielnie ustalić potrzebny budżet.

Podsumowując na samym początku każda firma powinna skupić się na ustaleniu celu i budżetu, który zostanie wykorzystany. W następnym kroku należy określić grupę, która będzie odbiorcami usług lub produktów, które wytwarza nasza firma. W trakcie planowania działań nie można zapomnieć o przyjrzeniu się konkurencji. Rynek potrafi być brutalny i błyskawicznie zweryfikować plany związane z działalnością. Ostatnim etapem jest wybranie odpowiednich kanałów do tego, aby prowadzić działania marketingowe. Wybór kanałów powinien być przemyślany, aby możliwie najskuteczniej dotrzeć do ludzi.

W zależności od oferowanych usług poszczególne kanały powinny się różnić, gdyż mogą posiadać zupełnie inną społeczność. Każda firma planując strategią marketingową musi ustalić terminy, które będą ostateczną datą realizacji celów. Jest to ostatni etap tworzenia strategii marketingowej, gdzie cały proces zostanie skrupulatnie zweryfikowany.

Czym jest strategia marketingu masowego?

Jednym z rodzajów omawianych strategii jest ta, która dotyczy marketingu masowego. Dla każdego przedsiębiorstwa strategia marketingowa jest niezwykle istotna. Z pomocą strategii przedsiębiorstwo może wygenerować wyższe zyski i zapewnić sobie rozpoznawalność wśród ludzi. W ten sposób firma wyrabia sobie silną pozycję na rynku, gdzie inne marki nie mogą jej zaszkodzić. Przedsiębiorcy planując plan działania często sięgają po strategie marketingu masowego. Jest to strategia, która obejmuje cały lub jedynie część rynku, gdzie działa dane przedsiębiorstwo.

Celem strategii jest jednak zdobycie jak największego obszaru wpływów, gdzie dominuje dana marka. Każda osoba, która jest klientem danej firmy jest wrzucana do jednolitej grupy. Strategia ma na celu maksymalnie zwiększyć liczbę osób, które będą korzystać z usług lub sięgną po produkty jednej firmy. Warto tutaj wspomnieć, iż odwrotnym rozwiązaniem jest wprowadzenie strategii marketingu zróżnicowanego. W tym wypadku przedsiębiorca decyduje się na rozwiązanie, gdzie do wybranych grup odbiorców jest kierowany zupełnie inny program marketingowy. 

Co daje firmie stosowanie strategii marketingowej?

Należycie sformułowana strategia marketingowa pozwala uchronić daną firmę przez licznymi zagrożeniami. Firma dostaje rozbudowany plan działania, który pozwoli wyznaczyć jej właściwą drogę i podjąć odpowiednie kroki w razie problemów. W planie zawarte są najważniejsze informacje i zasoby, które wspomagają realizację założeń strategii marketingowej. Strategia marketingowa pozwala na wykorzystanie sprzyjających okazji na rynku, które mogą się natrafić.

Najważniejsze jest jednak ograniczenie zagrożeń, które często przytrafiają się przedsiębiorstwom działającym dłużej na rynku. Większe przedsiębiorstwa nieustannie zmagają się z nieprzewidzianymi sytuacjami, które mogą nadszarpnąć ich wizerunek. Każde niepowodzenie może być wykorzystane przez konkurencyjne firmy, które tylko czekają na potknięcie się nam nogi. Z tego powodu wydatek związany z planowaniem odpowiedniej strategii marketingowej to kluczowa decyzja dla firm, które chcą działań na rynku przez długie lata.

Na czym polega strategia promocji?

Strategia promocji to jeden z rodzajów planu marketingowego, który poszczególna firma może wdrożyć. Wspomniana strategia promocji wykorzystuje środki danego przedsiębiorstwa, które pomogą mu w wypromowaniu swojego biznesu i powiązanej z nim marki. Środki w tej strategii są wykorzystywane do efektywnego przekazywanie treści reklamowej odbiorcom. Poszczególne grupy odbiorców otrzymują informacje o określonych produktach i usługach, które są powiązane z danym przedsiębiorstwem.

Aktualnie wyróżnia się kilka rodzajów promocji, która można wdrożyć w swojej firmie. Wśród rodzajów promocji znajdziemy public relations, sponsoring, reklamę i akwizycję. Pierwszy z rodzajów promocji, czyli public relations pomaga firmie w utrzymaniu prawidłowych kontaktów z otoczeniem. Obecnie funkcjonują liczne agencje public relations, które zajmują się reprezentowaniem firm, dbaniem o ich wizerunek i komunikowaniem z mediami.

Działanie agencji zajmujących się public relations jest nastawione na kreowanie odpowiedniego wizerunku. Sponsoring to kolejna forma promocji, która polega na przenoszeniu pozytywnego wizerunku na sponsora danego wydarzenia. Popularne marki często przeznaczają część swojego budżetu marketingowego na to, aby sponsorować poszczególne wydarzenia lub osoby. W zamian za sponsoring poszczególne instytucje i osoby korzystają z logo danej marki lub innych znaków firmowych. Najczęściej popularne marki decydują się na sponsorowanie wydarzeń sportowych, kulturalnych i związanych z edukacją. Akwizycja jest to rodzaj promocji, gdzie najczęściej pośrednik prowadzi negocjacje z klientami. W ten sposób dana firma jest w stanie zwiększyć ilość zamówień i podpisanych umów. Klienci chętniej nawiązują współpracę, gdy reprezentant danej firmy pofatyguje się do nich bezpośrednio.

Reklama to ostatni z wymienionych powyżej rodzajów promocji. Reklamę możemy obecnie spotkać praktycznie wszędzie, gdzie najczęściej jest to pewien komunikat perswazyjny. Wspomniany komunikat perswazyjny zazwyczaj jest powiązany z określoną informacją nakłaniającą do podjęcia decyzji o zakupie. Warto tutaj wspomnieć, iż obok strategii promocji znajdziemy również strategię rozwoju, cen, konkurencji, produktu i dystrybucji.

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Rodzaje strategii marketingowych -co to? (przykłady, definicja) 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Strategia marketingowa – co to jest i dlaczego jej potrzebujesz?

Strategia marketingowa to definiowany kierunek, który przedsiębiorstwo wybiera w celu zapewnienia sobie zysku z zakresu sprzedaży. Odnosi się do takich działań marketingowych, jak kształtowanie oferty, określanie grupy docelowej oraz identyfikowanie najlepszych metod sprzedaży w kontekstach konkretnych produktów i usług. Potrzebujesz strategii marketingowej, aby móc lepiej docierać do docelowych klientów i uzyskać konkurencyjną przewagę na rynku. Strategia marketingowa pozwala twojej firmie uzyskać silniejszą identyfikację marki, skupić się na określeniu konkretnych strategii sprzedaży i zwiększyć sprzedaż.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)