Bardzo dużo osób używa reklam tak samo jakby inwestowali. Zbyt często próbują sprawić żeby biznes który nie działa, zaczął zarabiać. To tak jakbyś brał pożyczkę z banku i próbował naprawić biznes który nei działa. Takie podejście nigdy nie będzie efektywne. Jeśli tak robisz to po prostu wydłużasz moment klęski. Odwlekasz czas kiedy i tak dostaniesz margin call od swojego broker jakbyś grał na giełdzie. Jeśli nie trzymasz się tej zasady to zawsze będziesz w gronie tych osób które mówią że reklamy na facebooku nie działają czy w Google nie działają. Jak temu zaradzić? O tym w dzisiejszym odcinku, Rafał Szrajnert zapraszam!
Prawda jest gorzka. Jeśli chodzi o reklamy które będą przynosiły pozytywny zwrot z inwestycji, a nie niczym dziurawe wiadro na wodę z którego cały czas przecieka, to powodów jest tutaj sporo. Pierwszy to problemy ze skalowaniem. Ogólnie to zachęcam od obejrzenia dedykowanego odcinka na ten temat, bo jest bardzo dobry i mna sporo wyświetleń. Natomiast większość firma ma problem ze skalowaniem bo: 1.Oferta jest niedopasowana do rynku. Sam produkt może być dobry, ale co z tego jeśli inni nie chcą jego kupować? Dobrym przykładem były telewizory 3d. Niby rewolucja, ale już ich nie produkują. 2. zbyt dużo produktów. Zamiast skupić się na jednym głównym, to każdy chciałby sprzedawać jak najwięcej. Zdradzę Ci sekret, w sumie to nie jest sekret tylko gorzka prawda, ale czas roboczogodzin gdybyśmy mieli to liczyć tygodniowo dla jednej osoby to od 20 do 40 godzin. Czyli praktycznie cały etat, aby dopracować i optymalizować lejek, razem z robieniem contentu. 3.Zbyt dużo lejków. Bo oprócz tego co wymieniłem w poprzednim punkcie, czyli gdzie jest za dużo produktów to ludzie też starają się upychać ile tylko rodzajów się da. Autowebinar, webinar, direct to offer, sprzedaż taniego produktu wejściowego i cała masa. 4.Za dużo źródeł ruchu, przez co nie dominują jednego, nie zapełniają grup remarketingowych, nie budują brandu i nie dają wystarczającej ilości zdarzeń dla pixela czy systemów reklamowych aby nauczyły sie konwersji. 5.Upychanie jak największej liczby nowości. Chatboty, social proof plugins, generowanie contentu przez AI i inne. Zamiast skupić się na podstawach to szukają tylko nowości. Zobacz największe firmy, co oni robią. Skupiają się na jednym lejku. Jak go zoptymalizujesz to nawet na tak niewielkim rynku jak polska, jesteś w stanie robić kilka milionów rocznie.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Okej, na razie zostawmy skalowanie, bo zanim to zaczniesz to musisz mieć przewagę. Czym jest ta przewaga? Kiedyś bardzo fajne zestawienie zrobił Alex Becker:
-problem który nie był rozwiązany (Click Funnels)
-źródło ruchu które było niewykorzystywane (Tai Lopez, welcome to my garage)
-struktura biznesu która po prostu działa lepiej (Rockefeller, Sam Ovens, Motley Fool)
-nowy rynek zbytu dla produktu (Bullet Proof, Dave Asprey (kawa dla biznesmenów i sportowców), Henry Ford)
-nowe rozwiązanie dla problemu (Dr. Axe collagen)
-nowa strategia na zdobycie rynku (Click Funnels)
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Oczywiście, jeśli masz jakąś przewagę to nie wszystko, bo musisz działać na rynku który jest gorący. Czyli rośnie, albo ma olbrzymi potencjał do wzrostu, a także ze względu na wielkość daje możliwość skalowania. Teraz ktoś powie że sa firmy, albo influencerzy którzy sprzedają na zatłoczonym rynku. Jasne ale to są albo już znane firmy, albo influencerzy którzy mają duży following i sprzedają organicznie do swoich followersów. Czyli nie płacą nic za reklamę. My tutaj mówimy na tym kanale o działaniach reklamowych. Czyli prostych modelach, gdzie masz określone ile możesz zarobić kiedy wkładasz w system 1 zł, to ile złotówek dodatkowych dostaniesz.
Więc jeśli chcesz taki konkretny i fajny przepis na sukces, to najłatwiej wykręcisz wynik kiedy:
-masz gorący rynek
-drogi produkt (high ticket)
-lukratywnych kupujących
-nie są atakowani w tym źródle ruchu
-nie są atakowani takimi reklamami
-duży potencjał na skalowanie lejka
Więc jeśli Twój produkt się nie sprzedaje, albo sprzedaje się słabo to:
-prawdopodobnie ludzie jego nie chcą
-problem rozwiązuje już inny produkt/usługa
To tak jakbyś chciał sprzedawać kawę, ludziom którzy wychodzą z kawiarni już z kubkiem w ręku. Musiałbys być najlepszym sprzedawcą na świecie, a i tak sprzedaż takim ludziom zajęłaby Ci dużo czasu i energii. Po kilku takich sprzedażach byłbyś wycieńczony.
Kolejna ważna rzecz to fakt, że w jednym momencie jest wporwdzane kilka zmian. Kilka rodzajów reklamy, testy AB na landing page, dodanie kolejnego źródła ruchu. Jeśli robisz to wszystko w jednym momencie to nie będziesz wiedział co działa. Jeśli wprowadzisz przykładowo kolejne źródło ruchu, to część z tych osób będziesz remarketował na innych. Często jest tak że ktoś mówi na przykład, że youtube nie działa. Po czym wyłącza tam reklamy, a za trzy miesiące nagle META zaczyna działać słabo. Dlaczego? Bo youtube napędzał bardzo dobrej jakości zimny ruch, który później kupował z meta z remarketingu. Ale teraz po 3 miesiącach już nikt nie połączy kropek
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.