Optymalizacja SEO krok po kroku (jak zrobić i ile kosztuje?)

Techniczne SEO -jak działa optymalizacja strony? [7 rozdziałów]
26 grudnia, 2022
SEO Off Site -czym są działania poza stroną? (off page)
26 grudnia, 2022

Optymalizacja SEO krok po kroku (jak zrobić i ile kosztuje?)

Optymalizacja SEO

Jeśli chcesz pozycjonować się w Google, musisz publikować niesamowite treści.

Ale to nie wszystko.

Optymalizacja SEO to nie tylko treść stworzona pod kątem wyszukiwarek, ale także content dla użytkowników, który spełnia zamiar wyszukiwania (search intent).

W tym wpisie wszystkiego się dowiesz.

Co to jest optymalizacja SEO?

optymalizacja konwersji w marketingu conversion rate optimization

Optymalizacja SEO definicja: to działania dotyczące pozycjonowani stron internetowych pod kątem zadowolenia użytkowników i wyszukiwarek internetowych, w celu zwiększenia widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe.

Dobrze wykonana optymalizacja SEO przekłada się na zwiększenie ruchu i konwersji na stronie.

Efekt?

Zwrot nakładów i to w olbrzymich kwotach, tak jak to robimy u siebie i swoich klientów.

Czy-warto-inwestowac-w-seo-dlaczego-pozycjonowanie-sie-oplaca

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Co to jest SEO?

Kampania SEO

SEO to skrót od angielskiej nazwy search engine optimization, czyli tłumacząc „optymalizacja pod silniki wyszukiwarek”.

Dzięki temu robot indeksujący potrafi lepiej zrozumieć o czym jest nasza strona i może sprawdzić, czy będzie to dobry wynik na zapytanie użytkownika.

Co to jest optymalizacja?

Optymalizacja to sposoby szukania najlepszego (optymalnego) rozwiązania z punktu widzenia określonego wskaźnika (kryterium jakości).

Optymalizacja strony internetowej dzieli się na 2 rodzaje.

Optymalizacja On site – to działania bezpośrednio na pozycjonowanej witrynie. Głównie polegają na optymalizacji kodu, treści i kwestii technicznych portalu www.

Optymalizacja Off site- to działania poza pozycjonowaną stroną (np. link building i brand).

Omówmy poszczególne elementy.

Tworzenie treści pod pozycjonowanie i SEO copywriting

SEO copywriting

Copywriting to praktyka pisania tekstu w celu informowania, przekonywania, lub inspirowania czytelnika.

Ale wyszukiwarki internetowe nie rozumieją słów tak dobrze jak ludzie.

Dlatego w marketingu internetowym używa się najczęściej SEO copywritingu.

Pisanie tekstów SEO to nie tylko dodawanie słów kluczowych w akapitach.

seo copywriting pisanie tekstów pod seo
seo copywriting pisanie tekstów pod seo

Pisanie tekstów SEO jest jedną z podstaw dziedziny znanej jako pozycjonowanie stron, czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych.

Do wyszukiwania ciekawych tematów o których możesz pisać, doskonale przydaje się Google Trends.

Oprócz miesięcznej liczby wyszukań, zobaczysz także w jakim trendzie znajduje się dane słowo.

To znaczy czy zyskuje na popularności, czy wręcz odwrotnie.

Google trends podobne zapytania i tematy
Google trends podobne zapytania i tematy

Natomiast jeśli chodzi o działania na stronie, czy SEO on page topamiętaj:

  • dodaj słowo kluczowe w nagłówku h1
  • dodaj słowo kluczowe w nagłówku h2
  • dodaj słowo kluczowe w tagu tytułowym <title tag>
  • dodaj słowo kluczowe w pierwszych 100 słowach tekstu
  • dodaj słowo kluczowe w nazwie obrazka i opisie ALT
  • dodaj słowo kluczowe w adresie URL i opisie meta description
  • niech do każdego wpisu prowadzą linki wewnętrzne, a także niech każdy wpis linkuje do innych w ramach domeny
SEO onsite - onpage na stronie

Przeczytaj dedykowany wpis On site.

Sugerowane narzędzia do optymalizacji SEO:

  • Contadu – edytor tekstu SEO.
  • Semrush – popularne narzędzie do badania efektywności kampanii SEO i SEM z dodatkowymi modułami.
  • SurferSEO – edytor tekstu SEO.

Opisy meta description.

Opis meta (znany także jako „tag opisu”) to atrybut HTML przeznaczony do opisywania zawartości strony internetowej.

Meta dane SEO wtyczka Worpdress

Niestety Google nie używa jego w rankingu stron internetowych.

Więc dlaczego osobno o nim wspominam?

Google nie używa meta description (opis meta)

Ponieważ znacząco podnosi CTR, który już jest znaczącym czynnikiem rankingowym w Google.

Przyjazne adresy URL.

Wyniki badania nad kliknięciami URL ze słowem kluczowym
Wyniki badania nad kliknięciami URL ze słowem kluczowym

Przyjazne dla SEO adresy URL to bezpośrednie odnośniki zaprojektowane w celu zaspokojenia potrzeb użytkowników i wyszukiwarek. Adresy URL zoptymalizowane pod kątem SEO są zwykle krótkie i bogate w słowa kluczowe.

struktura odnośników i adresy url
struktura odnośników i adresy url

Wewnętrzne linkowanie.

Linki wewnętrzne to hiperłącza prowadzące do stron w tej samej domenie. Różnią się one od linków zewnętrznych, które prowadzą do stron w innych domenach.

Poprawne linkowanie wewnętrzne architektura strony
Poprawne linkowanie wewnętrzne architektura strony

Dobrze zoptymalizowane linkowanie pomaga w przekazywaniu PR i link juice.

pillar page link juice

Semantyczne SEO i autorytet tematyczny

Semantyczne SEO to optymalizacja SEO, która dotyczy pisania treści pod kątem tematów, a nie tylko pojedynczych słów kluczowych.

co jest najważniejsze w seo

Topical authority moglibyśmy przetłumaczyć jako „autorytet w danym temacie”, lub „autorytet tematyczny”. Czyli „głęboka wiedza ekspercka”.

Autorytet jest miarą wiarygodności i zaufania.

W przypadku wyszukiwarek opisuje poziom ważności nadawany określonej stronie internetowej lub witrynie.

Topical Authority W SEO

Dlaczego więc semantyczne SEO i topical authority są ważne?

Otóż zyskały one na znaczeniu dzięki algorytmowi Hummingbird, który został oficjalne ogłoszony w 2013 r.

Algorytm Google Koliber

Koliber” spowodował, że Google jest w stanie zrozumieć pojęcia i relacje między słowami kluczowymi.

Google Hummingbird Koliber
Google Hummingbird Koliber

Nie działa więc już upychanie słów kluczowych, czy inne techniki Black hat SEO.

Jak więc znajdować takie połączenia słów?

Bardzo dobrze działa Google i YouTube suggest.

youtube autocpltete sugestie google bing

Wspomniane wcześniej google trends.

Jeśli interesuje Ciebie optymalizacja SEO to obowiązkowo zawsze spoglądaj na dole na 2 rubryki:

  • podobne tematy
  • podobne zapytania
Google trends podobne zapytania i tematy
Google trends podobne zapytania i tematy

Polecam sprawdzić jeszcze powiązane wyszukiwania.

Podobne wyszukiwania related searches
Podobne wyszukiwania related searches

Wszystkie wymienione przez mnie sugerują, że Google traktuje je jako wspólne grupy słów, skoro automatycznie je wyświetla.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

Optymalizacja pod fragmenty rozszerzone – rich snippets

Fragmenty rozszerzone (znane również jako „Wyniki z elementami rozszerzonymi”, lub z ang. rich snippets) to wyniki wyszukiwania Google z wyświetlanymi dodatkowymi danymi.

Te dodatkowe dane są zwykle pobierane z danych strukturalnych które widoczne są w kodzie HTML strony.

aggregated Google rating stars gwiazdki z oceną

Typowe typy fragmentów rozszerzonych obejmują przepisy, recenzje i zdarzenia.

Moz dokonał przeglądu obecnych wyników ze względu na dodanie schema.org i może to zwiększać CTR.

Optymalizacja tekstu synonimami i słowami LSI (latest semantic indexing keywords)

LSI i semantic SEO są często ze sobą mylone, ale to nie jest to samo.

Google jasno informuje, że LSI to stara technologia.

John Mueller napisał kiedyś: „There’s no such thing as LSI keywords — anyone who’s telling you otherwise is mistaken, sorry.”

Google LSI John Mueller
Google LSI John Mueller

Pisał także o tym Bill Slawski.

Natomiast LSI i synonimy mogą dawać pewien plus, jeśli interesuje Ciebie optymalizacja SEO.

Jeśli dodasz te odmiany słów, czy synonimy do tekstu to możesz stać się widoczny na frazy kluczowe z długiego ogona.

W rzeczywistości Google stwierdza, że używają „słów często występujących razem”, aby zrozumieć główny temat artykułu:

LSI topic clustering klastry tematyczne semantyczne SEO

Optymalizacja featured snippets – polecane fragmenty z odpowiedzią

Featured snippets to krótkie fragmenty tekstu, które pojawiają się u góry wyników wyszukiwania, aby szybko odpowiedzieć na zapytania jakie użytkownicy wpisują w Google.

Featured Snippets polecane fragmenty z odpowiedzią
Featured Snippets polecane fragmenty z odpowiedzią

Treść, która pojawia się wewnątrz polecanego fragmentu, jest automatycznie pobierana ze stron internetowych w indeksie Google.

Typowe typy fragmentów polecanych to wypunktowane listy jak coś zrobić w krokach, definicje czy tabele.

Podsumowanie

optymalizacja-tekstu-seo-ads-google-facebook

Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:

Który fragment artykułu był dla Ciebie najbardziej zaskakujący?

A może masz jakieś pytanie.

Tak czy inaczej, zostaw teraz krótki komentarz poniżej.

FAQ – często zadawane pytania

Na czym polega optymalizacja strony?

Optymalizacja seo strony polega na tym, aby tekst był zrozumiały dla robota Google, a także aby szybko i precyzyjnie odpowiadał na zapytanie użytkownika.

Jak optymalizować pod SEO?

Optymalizowanie pod seo to działania na stronie, takie jak dodanie słów kluczowych w treści, tagu tytułowym, nagłówkach h1-h6, opisie obrazka i tagu ALT. Nie można także zapominać o tekstach kotwicy linków wewnętrznych.

Jak zrobić dobre SEO?

Żeby zrobić dobrze SEO musisz zbudować mocne linki do swojej domeny ze stron o wysokim autorytecie. Ponadto musisz tworzyć treści w zgodzie z topical map, a także aby zaspokajać search intent, czyli intencje użytkowników.

Optymalizacja SEO cennik

Cena optymalizacji SEO zależy od ilości podstron serwisu i czy wykonany był wcześniej audyt SEO. Na koszt wpływa także długość treści, ponieważ czas specjalisty jest bardzo cenny, a działania na podstronie która ma 500 słów, znacząco różnią się od takiej która ma 2000.

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Optymalizacja SEO krok po kroku (jak zrobić i ile kosztuje?) 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)