Najgorszy błąd w reklamie na Facebooku – popełnia go 90% firm!

Wynik Jakości Google Ads – Kompletny Przewodnik
17 marca, 2025
Jak zrobić reklamę, która sprzedaje? Sekret, o którym nikt nie mówi!
2 kwietnia, 2025

Najgorszy błąd w reklamie na Facebooku – popełnia go 90% firm!

STOP! Zatrzymaj to, co robisz. Jeśli prowadzisz reklamy na Facebooku i nie masz wyników, to prawdopodobnie robisz ten jeden podstawowy błąd, który niszczy 90% kampanii. I co najlepsze? Nawet doświadczeni marketerzy w to wpadają.

W tym filmie nie będę mówić o „złym doborze grupy docelowej” czy „słabych kreacjach”. Zapomnij o tych banałach. Skupię się na fundamentalnym błędzie, który powoduje, że Twoje reklamy po prostu nie działają. Dodatkowo kilka bonusów, ale to na sam koniec filmu, jak optymalizować kampanie i kreacje. Rafał Szrajnert zapraszam.

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Podstawowy Błąd: Zła optymalizacja pod cel – Wtedy Facebook nie wie, co robić!

Większość firm traktuje Facebook Ads jak maszynę do generowania ruchu. Wrzucają kampanię, wybierają szeroką grupę docelową, dodają jakąś reklamę i… czekają na cud. Ale Facebook nie działa w ten sposób. To algorytm, który potrzebuje precyzyjnych wskazówek.

Co robią źle?

  1. Ustawiają kampanię na kliknięcia zamiast konwersje
    • Facebook będzie szukał ludzi, którzy klikają, ale… nie kupują. Efekt? Mnóstwo bezwartościowego ruchu.
  2. Nie dostarczają algorytmowi wystarczającej ilości danych
    • Jeśli Twoja kampania nie zbiera co najmniej 50 konwersji tygodniowo, Facebook nie ma wystarczających informacji, by działać efektywnie.
  3. Źle wybierają grupę docelową
    • Ludzie wciąż myślą, że trzeba wybierać szczegółowe targetowanie. A prawda jest taka, że Facebook sam znajdzie najlepszych klientów, jeśli dasz mu dobre dane!

Jak to naprawić?

  1. Ustaw kampanię na cel, który naprawdę chcesz osiągnąć.
    • Jeśli chcesz sprzedaży – optymalizuj pod zakupy.
    • Jeśli chcesz leadów – optymalizuj pod leady.
    • Nigdy nie wybieraj kliknięć ani zasięgu, jeśli celem jest sprzedaż!
  2. Zadbaj o jakość danych
    • Facebook potrzebuje co najmniej 50 konwersji tygodniowo na zestaw reklam, żeby algorytm mógł się uczyć. Jeśli masz za mało danych, rozważ:
      • Zmniejszenie kosztu konwersji (np. lead magnet zamiast drogiego produktu).
      • Połączenie kampanii w jedną, żeby szybciej zebrać dane.
  3. Daj Facebookowi swobodę
    • Używaj szerokiego targetowania i pozwól algorytmowi znaleźć właściwych klientów.
    • Nie ograniczaj zasięgu reklam zbędnymi filtrami.

Przykład z życia – Jak jedna zmiana uratowała kampanię

Jeden z naszych klientów, sklep e-commerce, miał koszt pozyskania klienta (CPA) na poziomie 120 zł. Co się okazało? Kampania była ustawiona pod kliknięcia, a nie pod zakupy.

Po zmianie na optymalizację pod zakupy i poszerzeniu targetowania CPA spadł do 37 zł w ciągu dwóch tygodni.

Facebook potrzebuje danych. Im lepsze mu dasz, tym lepiej będzie działać Twoja reklama.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

A teraz BONUS…

Zrób takie reklamy na Mecie a rozbijesz bank.

To są wszystkie metryki w menedżerze reklam które musisz optymalizować.

Hook rate, czyli pierwsze 3 sekundy Twojego filmu. Musi być powyżej 30%.

hold rate powyżej 20%. Jeśli masz mniej, to bardzo często masz zły hook w stosunku do reszty filmu. Albo po prostu wideo jest nudne.

Mała uwaga dla wszystkich którzy wybiorą szitowy cel kampanii. Ja zawsze mówię o kampaniach na konwersje, czyli na sprzedaż albo przesłanie formularzy kontaktowych.

Kolejna metryka to częstotliwość. Stara się trzymać poniżej 3. Jeśli szybko zbliżasz się do tej liczby to grupa docelowa prawdopodobnie jest zbyt mała. W remarketingu możesz spokojnie ta liczbę podwoić.

Kolejna metryka, jesdna z moich ulubionych to przekliki do Twojej strony, czyli CTR wychodzący. On mówi o tym jak mocno perswazyjnie działa Twoja reklama. Z reguły wszystko poniżej 1% wyłączam. Staraj się robić takie kreacje żeby wynosił on 2-3%.

Finalnie, konwersja na stronie. W ecommerce powyżej 2% to już średni wynik. Jeśli konwersja jest bardoz niska to albo masz złe reklamy, to znaczy użytkownicy myślą że klikają w innym celu, albo po prostu produkt/oferta są kiepskie.

I oczywiście najważniejsza metryka, ROAS, czyli zwrot z wydatków na reklamę. Jeśli wszystkie powyższe będą takie jak mówiłem, to niemal pewne jest to że reklamy będą dobrze zarabiać. Zostaw komentarz o czym jeszcze chciałbyś usłyszeć.


Podsumowanie

Jeśli Twoje reklamy na Facebooku nie działają, prawdopodobnie popełniasz ten jeden błąd: źle optymalizujesz kampanię i Facebook nie wie, co ma robić.

Zawsze wybieraj właściwy cel kampanii.Zapewnij co najmniej 50 konwersji tygodniowo na zestaw reklam.Daj algorytmowi swobodę w szukaniu klientów.

To może brzmieć prosto, ale 90% firm dalej robi to źle. Jeśli chcesz, żebym pomógł Ci zoptymalizować Twoje kampanie – wiesz, gdzie mnie znaleźć. 😉

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Najgorszy błąd w reklamie na Facebooku – popełnia go 90% firm! 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)