STOP! Zatrzymaj to, co robisz. Jeśli prowadzisz reklamy na Facebooku i nie masz wyników, to prawdopodobnie robisz ten jeden podstawowy błąd, który niszczy 90% kampanii. I co najlepsze? Nawet doświadczeni marketerzy w to wpadają.
W tym filmie nie będę mówić o „złym doborze grupy docelowej” czy „słabych kreacjach”. Zapomnij o tych banałach. Skupię się na fundamentalnym błędzie, który powoduje, że Twoje reklamy po prostu nie działają. Dodatkowo kilka bonusów, ale to na sam koniec filmu, jak optymalizować kampanie i kreacje. Rafał Szrajnert zapraszam.
Zaufali mi najlepsi:
Zawartość strony
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Większość firm traktuje Facebook Ads jak maszynę do generowania ruchu. Wrzucają kampanię, wybierają szeroką grupę docelową, dodają jakąś reklamę i… czekają na cud. Ale Facebook nie działa w ten sposób. To algorytm, który potrzebuje precyzyjnych wskazówek.
Jeden z naszych klientów, sklep e-commerce, miał koszt pozyskania klienta (CPA) na poziomie 120 zł. Co się okazało? Kampania była ustawiona pod kliknięcia, a nie pod zakupy.
Po zmianie na optymalizację pod zakupy i poszerzeniu targetowania CPA spadł do 37 zł w ciągu dwóch tygodni.
Facebook potrzebuje danych. Im lepsze mu dasz, tym lepiej będzie działać Twoja reklama.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
A teraz BONUS…
To są wszystkie metryki w menedżerze reklam które musisz optymalizować.
Hook rate, czyli pierwsze 3 sekundy Twojego filmu. Musi być powyżej 30%.
hold rate powyżej 20%. Jeśli masz mniej, to bardzo często masz zły hook w stosunku do reszty filmu. Albo po prostu wideo jest nudne.
Mała uwaga dla wszystkich którzy wybiorą szitowy cel kampanii. Ja zawsze mówię o kampaniach na konwersje, czyli na sprzedaż albo przesłanie formularzy kontaktowych.
Kolejna metryka to częstotliwość. Stara się trzymać poniżej 3. Jeśli szybko zbliżasz się do tej liczby to grupa docelowa prawdopodobnie jest zbyt mała. W remarketingu możesz spokojnie ta liczbę podwoić.
Kolejna metryka, jesdna z moich ulubionych to przekliki do Twojej strony, czyli CTR wychodzący. On mówi o tym jak mocno perswazyjnie działa Twoja reklama. Z reguły wszystko poniżej 1% wyłączam. Staraj się robić takie kreacje żeby wynosił on 2-3%.
Finalnie, konwersja na stronie. W ecommerce powyżej 2% to już średni wynik. Jeśli konwersja jest bardoz niska to albo masz złe reklamy, to znaczy użytkownicy myślą że klikają w innym celu, albo po prostu produkt/oferta są kiepskie.
I oczywiście najważniejsza metryka, ROAS, czyli zwrot z wydatków na reklamę. Jeśli wszystkie powyższe będą takie jak mówiłem, to niemal pewne jest to że reklamy będą dobrze zarabiać. Zostaw komentarz o czym jeszcze chciałbyś usłyszeć.
Jeśli Twoje reklamy na Facebooku nie działają, prawdopodobnie popełniasz ten jeden błąd: źle optymalizujesz kampanię i Facebook nie wie, co ma robić.
✅ Zawsze wybieraj właściwy cel kampanii. ✅ Zapewnij co najmniej 50 konwersji tygodniowo na zestaw reklam. ✅ Daj algorytmowi swobodę w szukaniu klientów.
To może brzmieć prosto, ale 90% firm dalej robi to źle. Jeśli chcesz, żebym pomógł Ci zoptymalizować Twoje kampanie – wiesz, gdzie mnie znaleźć. 😉
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.