Książki o biznesie. Co warto przeczytać (przedsiębiorczość, ekonomia i marketing)

eksperyment milgrama
Eksperyment Milgrama uwierzysz że coś takiego można zrobić drugiemu człowiekowi? (posłuszeństwo wobec autorytetu)
3 lutego, 2023
Książki o pozytywnym myśleniu (moc pozytywnego myślenia, czyli jak zmienić Twoje życie) 2
Książki o pozytywnym myśleniu (moc pozytywnego myślenia, czyli jak zmienić Twoje życie)
3 lutego, 2023

Książki o biznesie. Co warto przeczytać (przedsiębiorczość, ekonomia i marketing)

Książki o biznesie. Co warto przeczytać (przedsiębiorczość, ekonomia i marketing) 3

Nowe informacje i perspektywy pomagają nam z czasem stać się mądrzejszymi, bardziej innowacyjnymi i bardziej odpornymi.

Poniżej znajdziesz listę najbardziej wpływowych książek biznesowych w historii — w tym pamiętniki i książki o psychologii.

Książki o biznesie- co mówi o nich Warren Buffet

Jeśli chcesz odnieść sukces, powinieneś czytać około 500 stron dziennie. Albo właśnie to możesz usłyszeć, jeśli zapytasz Warrena Buffeta, prawdopodobnie najbardziej utalentowanego inwestora naszych czasów, jak to zrobić.

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Buffet oszacował, że spędza około 80% swojego dnia na czytaniu: „Moja praca polega w zasadzie na zbieraniu coraz większej liczby faktów i informacji, a od czasu do czasu sprawdzaniu, czy prowadzi to do jakiegoś działania”, powiedział kiedyś w wywiadzie.

Jak to ujął Buffett, „tak działa wiedza, jak procent składany”.

Nie tylko on. Niektórzy z odnoszących największe sukcesy ludzi na świecie poszli na rekord w czytaniu. Były prezydent Barack Obama opisał „niezbędne” książki o roli odgrywanej podczas jego prezydentury, podczas gdy Bill Gates czyta około 50 książek rocznie (mniej więcej jedną tygodniowo).

Ranking książek o biznesie

Każdego roku ukazują się setki wspaniałych książek biznesowych. Nie da się przeczytać ich wszystkich, ale najlepsze książki biznesowe przyciągają czytelników i pozytywne recenzje długo po dacie publikacji.

Oto najlepsze książki o biznesie:

Tworzenie modeli biznesowych Podręcznik wizjonera

Link do książki: https://www.rafalszrajnert.pl/kup/biznes/

Książki o biznesie. Co warto przeczytać (przedsiębiorczość, ekonomia i marketing) 4

Przewodnik dla wizjonerów, ludzi pragnących wyznaczać własne zasady gry i tych, którzy chcą podważać status quo — dla ludzi, którzy myślą o projektowaniu przedsiębiorstw przyszłości lub zmianie przestarzałych modeli biznesowych!

Alexander Osterwalder, Yves PigneurTworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera Stworzony przez niesamowitą grupę 470 praktyków z 45 krajów Opisuje tradycyjne i najnowocześniejsze modele biznesowe oraz ich dynamikę

Przedstawia techniki systematycznego tworzenia i wdrażania nowych rozwiązań „Ryzykowne!”, „Skazane na porażkę!”, „To na pewno się nie przyjmie!”

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

A jednak! Karta kredytowa, wypożyczalnia samochodów, leasing kserokopiarek czy Google AdWords — odważne rozwiązania, których na początku nikt nie rozumiał i nie wróżył im wielkiego sukcesu…

Powiedzieć, że dziś mają się świetnie, to za mało! Dzięki temu, że wyszły poza utarte schematy, wręcz wywróciły je do góry nogami, stały się przełomowymi biznesowymi modelami naszych czasów i przyniosły niewyobrażalne zyski!Wszyscy menedżerowie gorączkowo pracują nad usprawnieniem swojej firmy lub jej produktów. Szukają rozwiązań, które pozwolą im dostać się do czołówki rynkowych graczy lub utrzymać swoją pozycję w świecie ogarniętym manią wdrażania innowacji. Każdego dnia obserwujemy powstawanie niezliczonych nowych modeli i tysięcy nowatorskich rozwiązań, z których większość szybko popada w zapomnienie.

Czyżby nie były wystarczająco genialne? Dlaczego jedne modele się przyjmują, a inne nie? Jak pracować z wizjonerskimi ideami, aby zwiększyć ich szanse na sukces?

Za większością porażek dotyczących nowych rozwiązań stoi po prostu ich… nieuporządkowanie i niedopracowanie! Ale czy wdrażanie innowacji można w ogóle w jakiś sposób uporządkować? Nadeszła pora, by zmienić sposób myślenia o tworzeniu nowoczesnych modeli biznesowych.

Stawka większa niż biznes: Droga rozwoju firmy rodzinnej i rodziny biznesowej

Link do książki: https://www.rafalszrajnert.pl/kup/biznes2/

Książki o biznesie. Co warto przeczytać (przedsiębiorczość, ekonomia i marketing) 5

Prowadzenie firmy rodzinnej jest nie tylko wielką sztuką, ale też wielką szansą. Przedsiębiorstwa rodzinne mają ogromny wkład w tworzenie nowych miejsc pracy, w kształcenie zawodowe, wpływają na eksport i rozwój gospodarki narodowej. Są uosobieniem „kapitalizmu z ludzką twarzą”: opłacalnego ekonomicznie i odpowiedzialnego społecznie. Styk biznesu i rodziny prowadzi jednak do szczególnych zależności. Dlatego uwzględnienie interakcji zachodzących w przedsiębiorstwie podczas procesu budowy strategii i podejmowania bieżących decyzji może przyczynić się do uniknięcia klasycznych błędów zarządzania i osiągnięcia sukcesu ekonomicznego.

Książka będzie inspiracją dla każdego właściciela firmy rodzinnej do doskonalenia tych kompetencji zarządczych, które pozwolą zwiększyć szansę długofalowego rozwoju przedsiębiorstwa.

„Wartości, które od tysiącleci są przypisywane rodzinie, w tym m.in.: miłość, akceptacjo, empatia, szacunek, a także humor, stają się nieodłącznym elementem biznesu rodzinnego. Życzę, aby niezwykle wartościowa publikacja Petera Maya i Adrianny Lewandowskiej, zawierająca mnóstwo rad jak organizować firmy rodzinne, ogromnie znaczące dla gospodarki światowej, dotarta do jak najszerszego grona odbiorców.”

Kazimierz Wierzbicki, założyciel i właściciel Grupy Trefl

„Doskonała pozycja nie tylko dla właścicieli firm rodzinnych, ale również dla menedżerów, którzy w swej codziennej praktyce zarządzania przykładają dużą wagę do zachowania najwyższych standardów etycznych i moralnych. Książka zawiera praktyczne wskazówki, jak zarządzać firmą, aby odnosiła sukcesy przez dziesięciolecia.”

Marcin Ochnik, prezes zarządu OCHNIK SA

„Publikacja dotyka najważniejszych zjawisk, charakterystycznych dla firmy rodzinnej. Czyni to z niej szczególnie wartościowe kompendium wiedzy. Pojawienie się książki wypełniło dotkliwą lukę na rynku wydawniczym. Dotychczas brakowało wnikliwej analizy, ujmującej w szerokiej perspektywie specyfikę tego typu organizacji. Autorzy prowadzą czytelnika przez meandry zarządzania ukazując, jak aspekt rodzinności może przyczynić się do sukcesu lub upadku biznesu. Doskonały poradnik dla liderów i menadżerów nie tylko w przedsiębiorstwach o takiej proweniencji. Przydatny w procesie budowania strategii długofalowego rozwoju firmy, opartej na wartościach.”

dr Adam Mokrysz, prezes zarządu Grupy Mokate

Biznes XXI wieku

Link do książki: https://www.rafalszrajnert.pl/kup/biznes3/

Książki o biznesie. Co warto przeczytać (przedsiębiorczość, ekonomia i marketing) 6

To kluczowa książka, która pomoże Ci rozpocząć biznes w marketingu sieciowym. Robert Kiyosaki wyjaśnia, dlaczego marketing sieciowy jest najlepszym modelem biznesu, szczególnie jeśli dotąd nie prowadziłeś własnej firmy. Dzięki tej książce Twój proces stawania się przedsiębiorca będzie o wiele mniej bolesny niż w tradycyjnym biznesie. Poznaj i zastosuj praktyczne rady doświadczonego biznesmena i inwestora. Sięgnij po swoją finansowa niezależność.

Niskobudżetowy startup. Zyskowny biznes i życie bez frustracji

Link do książki: https://www.rafalszrajnert.pl/kup/biznes4/

Książki o biznesie. Co warto przeczytać (przedsiębiorczość, ekonomia i marketing) 7

Rób to, co lubisz, a nie będziesz musiał pracować.przysłowie chińskie

Masz dość harowania na czyjś rachunek? Czujesz, że Twoja praca wysysa z Ciebie ostatnie soki? A może Twoim marzeniem jest prowadzenie własnej firmy i poczucie wolności, które daje taka praca? To świetnie!

Bez względu na to, ile masz pieniędzy – masz ich wystarczająco dużo. Tak jak w przypadku podróżowania, rozpoczynanie działalności gospodarczej na własną rękę lepiej wychodzi tym, którzy nie mają zbyt wiele.

Będziesz bowiem zmuszony do improwizowania, wdrażania kreatywnych rozwiązań i twardego stąpania po ziemi. To Twoja prawdziwa wartość i pierwszy krok do sukcesu.Ta książka stanie się Twoim najlepszym kumplem, doradcą i mistrzem w ciągu nadchodzących miesięcy.

Znajdziesz tu mnóstwo praktycznych wskazówek na temat samodzielnego zapewniania sobie środków do życia, dokładne dane finansowe dotyczące kapitału początkowego i inne cenne informacje od przedsiębiorców, którzy już odnieśli sukces „na swoim”. Dowiedz się, w jaki sposób można prowadzić życie pełne przygód i jednocześnie mieć poczucie spełnienia, a także zapewnić sobie przyzwoite zarobki.

Ten poradnik Cię do tego zainspiruje.Po lekturze tej książki będziesz gotów na założenie własnego biznesu. Stwórz własny biznesplan i zacznij działać!Chris Guillebeau jest przedsiębiorcą, podróżnikiem i pisarzem.

Od początku swojej zawodowej kariery wybrał samozatrudnienie i realizował różne przedsięwzięcia.

Ma specjalny dar przekuwania pomysłów w strumień pieniędzy, które wykorzystuje zarówno na finansowanie swojego pełnego przygód życia, jak i na pomoc innym. Jako gospodarz World Domination Summit, międzynarodowego zjazdu ludzi kreatywnych, Chris skupia się na zachęcaniu wszystkich do osobistych poszukiwań i odkrywania własnej drogi.

Mit przedsiebiorczosci: Dlaczego większość małych firm upada i jak temu zaradzić

Link do książki: https://www.rafalszrajnert.pl/kup/biznes5/

Książki o biznesie. Co warto przeczytać (przedsiębiorczość, ekonomia i marketing) 8

Mit przedsiębiorczości to mit, w który wierzy większość ludzi zakładających małe firmy. To tragiczne w skutkach łudzenie się, że jeśli ktoś zna się na pracy technicznej w firmie, może z powodzeniem prowadzić firmę wykonującą tę pracę. Ten fenomenalny bestseller rozwiewa powszechny mit o zakładaniu działalności gospodarczej. Michael E. Gerber jest autorem popularnej serii książek biznesowych E-Myth.

W tej książce dzieli się wnioskami płynącymi z wieloletniego doświadczenia we współpracy z ponad dwudziestoma pięcioma tysiącami małych przedsiębiorców. Gerber pokazuje, w jaki sposób błędne, lecz jakże powszechne założenia i wiedza techniczna przeszkadzają w prowadzeniu własnej firmy. Autor przeprowadza nas przez wszystkie etapy cyklu życia firmy, od fazy zarodkowej do fazy rozkwitu i dojrzałości: światła w tunelu, które dane jest ujrzeć tylko najlepszym.

Pokazuje, jak zastosować bogate doświadczenie sieci franczyzowych w każdym typie działalności (i niekoniecznie rozwijać firmę na zasadzie franczyzy). Co najważniejsze, Gerber uświadamia, czym różni się praca nad własną firmą od pracy we własnej firmie.

Ta książka pomoże ci rozwijać firmę w sposób produktywny i pewny. Michael E. Gerber jest założycielem i dyrektorem zarządzającym firmy E-Myth Worldwide z siedzibą w Santa Rosa w Kalifornii, firmy, z której usług skorzystało już ponad 25 000 przedsiębiorców. Jest autorem bestsellerów biznesowych, takich jak The E-Myth Physician, The E-Myth Manager, The E-Myth Contractor oraz E-Myth Mastery. Jego warsztaty i seminaria z przedsiębiorczości przyciągają tysiące właścicieli i menedżerów małych firm na całym świecie.

Jakie jeszcze książki o biznesie dodałbyś do tej listy?

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Książki o biznesie. Co warto przeczytać (przedsiębiorczość, ekonomia i marketing) 9

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Jakie Książki o biznesie?

„Good to Great: Why Some Companies Make the Leap and Others Don’t” autorstwa Jima Collinsa
„The Lean Startup: How Today’s Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses” autorstwa Erica Riesa
„The 7 Habits of Highly Effective People: Powerful Lessons in Personal Change” autorstwa Stephena Covey’ego
„The Lean Entrepreneur: How to Accomplish More by Doing Less” autorstwa Brada Felda i Jasona Mendell
„Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers” autorstwa Alexandera Osterwaldera i Yvesa Pigneur.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)