Jak napisać reklamę

7 mikroekspresji makroekspresje
Mowa ciała, czyli jak czytać ludzi i odczytywać gesty.
17 maja, 2021
Sprzedaj mi ten długopis: Jak sprzedawać cokolwiek komukolwiek w dowolnym momencie
Sprzedaj mi ten długopis: Jak sprzedawać cokolwiek komukolwiek w dowolnym momencie
19 maja, 2021

Jak napisać reklamę

Jak napisać reklamę

MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać reklamy i zwiększysz zyski.

Kliknij w obrazek poniżej:

Jak napisać reklamę

Właśnie jesteś w dobrym miejscu. W statystykach wyszukań słów kluczowych google widzę sporo zapytań typu „reklama jak napisać”, „jak się pisze reklamę”, czy „Jak napisać reklamę do szkoły”.

To co dzisiaj omówimy to:

  • jak zdobyć uwagę czytelnika
  • ekonomia behawioralna
  • pattern interrupt
  • emocje w reklamie
  • szablony reklam
  • anatomia reklamy w social mediach (facebook, google ads, linkedin, tik tok i inne)

Więc nie wiesz jak napisać reklamę?

Zacznijmy od zdobycia uwagi widza.

Jak zdobyć uwagę?

W biznesie wszystko zaczyna się od zdobycia uwagi.

Zrozum, jeśli tego nie zrobisz i później nie powiesz klientowi jak rozwiązać jego problemy to już możesz się zwijać z biznesu.

Bez tego nie będziesz miał możliwości rozwiązania problemu czytelnika, pokazaniu siebie, swojej firmy, czy tego co robisz.

Niestety dzisiejsza uwaga i możliwość skupienia się to dosłownie sekundy.

Ponieważ żyjemy w chaotycznym świecie gdzie wszyscy rywalizują o Twoją uwagę, zobacz sam.

Jak napisać reklamę 1

Przez to wszystko co się wyprawia, Twój prospekt Cię nie widzi i nie słyszy!

I powiedzmy sobie szczerze, teraz jest trudniej niż to było np w czasach Davida Ogilvy. Teraz nie chodzi tylko o genialny copywriting, ale musisz być także doskonałym marketerem.

Jako ciekawostka, na początku ery reklam w internecie brano pod uwagę wyświetlenia (tak działało np yahoo), później google zaczęło skupiać się na kliknięciach, żeby oszacować trafność reklamy a facebook poszedł jeszcze dalej i zaczął badać reakcje i udostępnienia reklam.

Zachęcam do przeczytania – lajki-psychologia udostępniania.

dlaczego udostępniamy w social mediach

Co na temat naszej zdolności do skupiania uwagi mówią badania?

  • Według badań, nasza uwaga znacznie się zmniejszyła w ciągu zaledwie 15 lat. W 2000 roku było to 12 sekund. Teraz, wynosi 8,25 sekundy.
  • W rzeczywistości naukowcy uważają, że mamy teraz krótszy okres uwagi niż złote rybki, które są w stanie skupić się na zadaniu lub obiekcie przez 9 sekund.
  • To oznacza – jako marketerzy – wszyscy staramy się sprzedawać złotym rybkom. Nic dziwnego, że czasami jest to trudne!
  • Istoty ludzkie są bardzo, bardzo zapominalskie… 25% nastolatków zapomina o ważnych szczegółach dotyczących bliskich przyjaciół i krewnych. 7% ludzi od czasu do czasu zapomina o swoich urodzinach, a badania sugerują, że każdego tygodnia 39% ludzi zapomina o jednej podstawowej informacji każdego dnia.
  • Aha, a tak przy okazji, my też łatwo się rozpraszamy! Przeciętny pracownik biurowy sprawdza skrzynkę pocztową 30 razy na godzinę (tak… co dwie minuty… wow) i odbiera telefony ponad 1500 razy w tygodniu, łącznie 3 godziny i 16 minut dziennie.
  • A co, kiedy przeglądamy internet? Mamy tu podobną historię. Na przeciętnej stronie internetowej użytkownicy przeczytają co najwyżej 28% słów podczas wizyty, przy czym 20% jest bardziej prawdopodobne. Przeciętna wizyta na stronie trwa mniej niż minutę, a użytkownicy często opuszczają strony internetowe w ciągu zaledwie 10–20 sekund.
  • Dobra wiadomość jest taka, że ​​wciąż istnieją sposoby, aby przykuć uwagę. Badania firmy Nielsen sugerują, że strony z wyraźną propozycją wartości są w stanie dłużej przykuwać uwagę ludzi.
  • Najważniejsze wskazówki są dość proste – przekazuj wiadomość jasno. Skoncentruj się na UX i łatwości nawigacji. Zadbaj o to, by Twoje wiadomości były krótkie i przyjemne. Odwołaj się do pragnień konsumentów – opowiadaj historie i użyj wideo.
  • Wideo działa bardzo dobrze. Niektóre z tych statystyk dotyczących zakresu uwagi są dość przykre, ale czy wiesz, że średnia długość oglądania pojedynczego filmu internetowego wynosi 2,7 minuty? I że 59% kadry kierowniczej wolałoby oglądać wideo niż czytać tekst, jeśli oba byłyby dostępne? Jestem stronniczy, ale dane zdecydowanie pasują do tego, że wideo to świetny sposób na pokonanie kurczącej się uwagi.

Źródła na powyższe:

jak napisać reklamę brainly

Pamiętaj że content jest obecnie produkowany wręcz masowo i dlatego adaptujemy się do tego. Nie może poświęcać wszystkiemu 100% uwagi, więc nauczyliśmy się przeskakiwać pomiędzy tematami.

Za każdym razem kiedy piszesz reklamę powinieneś mieć przed oczami to w co ludzie klikają najczęściej, czyli pisma plotkarskie i niedorzeczne historie.

Dobra reklama przykład

Gdzie możesz szukać inspiracji?

  • cosmopolitan
  • new york post
  • national enquirer
  • cosmopolitan
  • GQ
  • glamour
  • women’s health
  • men’s health
  • elle
  • aarp
  • itp.

Twoje reklamy walczą właśnie z nimi!

Ekonomia behawioralna

Co motywuje, dlaczego klikają, stajesz się studentem rynku, patrzysz, obserwujesz.

Doskonałym miejscem są social media. To taki międzynarodowy eksperyment. Możesz obserwować każdego, z różnych miejsc na świecie.

Patrzysz jakie mają aspiracje, marzenia czy czego się boją.

Podstawa znajomość psychologii człowieka daje Ci OLBRZYMIĄ przewagę. A jako osoba zainteresowana marketingiem powinieneś interesować się psychologią konsumenta.

Link: https://uniqueseo.pl/psychologia-zachowan-konsumenckich/

Jaki jest klucz do zdobycia uwagi?

Musisz DRAMATYZOWAĆ.

Dokładnie tak, Twoje reklamy mają przedstawiać jakieś dramatyczne informacje.

Jeśli Twoje reklamy będą bez wyrazu, takie „mętne” to nigdy się nie przebijesz.

Zobacz co zawsze jest popularne: kryzys, bitcoin, krach, walka w sejmie, Donal Trump, nowe przepisy itp.

Nie zrobisz naleśników bez stłuczenia kilku jajek.

Musisz polaryzować.

Wielu ludzi tego nie robi bo boją się krytyki. Ale uświadom sobie jedno. To są tylko internetowe trole bez życia. Nie mają co w życiu robić tylko obrażają innych. Wyobraź sobie siebie, czy mógłbyś tracić tak cenny czas w swoim życiu którego mamy bardzo mało na to aby siedzieć przed komputerem i pisać ludziom zaczepne komentarze. Jak nisko trzeba spaść żeby w ogóle mieć czas na coś takiego.

Więc nie obawiaj się, bądź dramatyczny, niech o Tobie piszą, niech o Tobie mówią, a sami zrobią Tobie ruch w mediach.

Więc łap uwagę wszystkich, w ten sposób złapiesz pieniądze.

Jak to zrobić?

Za pomocą nagłówka.

Nagłówek ma tylko jedno zadanie. ZATRZYMAĆ CZYTELNIKA ŻEBY ZACZĄŁ CZYTAĆ TEKST.

Tyle.

Nie rób niczego innego za pomocą nagłówka. Nie staraj się sprzedawać czy cokolwiek, ZATRZYMAJ UWAGĘ.

Tak dzieje się w przypadku tekstów, artykułów czy reklam.

Więc jeśli chcesz coś sprzedać to SPRZEDAJ KLIKNIĘCIE.

Nie produkt, czy usługę tylko kliknięcie.

Zobacz przykłady, przy okazji, zalecam robienie zrzutów ekranu zawsze kiedy któraś z nich przyciągnie Twoją uwagę. Sam mam w swojej bibliotece kilkaset.

Jak napisać reklamę miejsca

Te reklamy muszą działać w przeciwnym wypadku te firmy szybko by zbankrutowały przez wolumeny jakimi dysponują.

Więc pamiętaj, Twoja wiadomość musi być śmiała, prosta i dramatyczna.

Użytkownicy muszą być na tyle zafascynowani że przerwą to scrollowanie i zatrzymają się na Twojej reklamie.

W obecnych czasach bardzo łatwo jest dotrzeć do innych, ale bardzo trudno jest złapać ich uwagę.

Tekst reklamowy przykład

Tylko pamiętaj żeby to nie był typowy Clickbait bo będą Ciebie źle kojarzyć i nie będą mieli zaufania. Więc dodatkowo musisz zaoferować benefity i intrygę.

Pattern Interrupt

Co to jest pattern interrupt? To technika z NLP, neurolingwistycznego programowania (kurs z NLP).

Oznacza że łamiemy stan, poprzez coś nieoczekiwane czego mózg się nie spodziewa. Na przykład kiedy podajesz komuś rękę i druga osoba również, to w ostatnim momencie schowaj swoją do kieszeni, a zobaczysz zmieszanie na twarzy tej osoby. To jest właśnie pattern interrupt. Osoba spodziewała się czegoś zupełnie innego.

To co robią najlepsze reklamy to stosują „takie dziwne” zdjęcia i tytuły. Nie wiemy wtedy co się stanie więc oglądamy z ciekawości. Tak działa nasz mózg, jak coś jest znane to jest nudne, jak coś jest nowe albo szokujące to nie możemy oderwać od tego oczu.

Kiedy dzieje się coś niespodziewanego to nasz mózg stara się wydobyć z tego jakiś sens.

reklama szkoły jak napisać

To jest bardzo dobry przykład, połączenie, zdjęcia nagłówka i tekstu.

Framework jak napisać krótką reklamę wzór

Pattern interrupt + Dramat/Intryga + Benefit = Twoje ogłoszenie/reklama

Staraj się żeby Twoje reklamy nie wyglądały jak reklamy a jak newsy.

Polecane dodatkowe wpisy:

CO POWINIENEŚ ZROBIĆ (żeby napisać reklamę produktu czy usługi)

Jak napisać reklamę w skrócie co omówiliśmy do tej pory:

  • zrób listę miejsc które interesują Twoich klientów/prospektów
  • rób zrzuty ekranu wyróżniających się reklam i stwórz swoją bibliotekę
  • pamiętaj że prospekci mają ograniczony czas i uwagę
  • pamiętaj: pisz bez przejmowania się innymi, dramat, intryga, proste słowa
  • użyj frameworku Pattern interrupt + Dramat/Intryga + Benefit = Twoje ogłoszenie/reklama
  • reklama ma wyglądać jak news

Jak napisać reklamę pod platformę której używamy

W momencie kiedy wybierzesz platformę którą chcesz użyć, będziesz musiał wybrać także przekaz. Inne treści działają na każdej z nich. Na przykład Google ads w wynikach wyszukiwania SERP służy praktycznie tylko do sprzedaży, bo zastanów się. Kiedy wpisujesz coś w wyszukiwarkę to raczej aby kupić produkt, nie sprawdzą się tu raczej reklamy brandingowe.

Jeśli ktoś wpisuje słowo „catering” to powinieneś tworzyć reklamę pod sprzedaż. A w przypadku niech to będzie Facebook, możesz już zadbać o markę, czy interakcje.

Zobacz jakie są standardowe plusy i minusy kilku platform.

Google search

PLUSYMINUSY
Gorący ruch-chcą kupićWalka reklamodawców (głównie ceną)
Szczegółowe targetowanieOgraniczona skala
Krótki etap sprzedażowyDrogi
Prosta reklamaZłożony

Facebook

PLUSYMINUSY
Teoretycznie wyższe zwroty z inwestycji*Zimny ruch, nie są na FB żeby kupić
Niezbyt skomplikowaneDłuższy cykl sprzedaży
Olbrzymia skalaKreatywność
Szczegółowość odbiorcówMusisz być MEGA SKUTECZNYM copywriterem

*ludzie nie porównują tutaj tak jak w przypadku google. Zobaczą Twoją reklamę, która im się podoba i wpadają w Twój lejek.

TIP- jak pisać reklamę aby spełniała wymogi fb, lub jak pisać post aby rozwijał się organicznie

W 2018 roku postanowiono zmienić model na FB, ponieważ przed tą datą mieliśmy bardzo dużo clickbaitowych virali, quizzów itp postów, co wzbudzało niezadowolenie wśród użytkowników facebooka. Odniósł się do tego sam Mark Zuckerberg i wprowadzono dosyć mocne zmiany: https://about.fb.com/news/2018/01/news-feed-fyi-bringing-people-closer-together/

szkolenie z reklamy

Co jest dla nas najważniejsze?

Dziś używamy sygnałów, takich jak liczba osób, które reagują, komentują lub udostępniają posty, aby określić, jak wysoko pojawiają się w kanale aktualności.

Dzięki tej aktualizacji będziemy również traktować priorytetowo posty, które pobudzają rozmowy i znaczące interakcje między ludźmi. Aby to zrobić, przewidujemy, które posty możesz chcieć wchodzić w interakcje ze znajomymi, i pokażemy je wyżej w kanale. Są to posty, które inspirują do ciągłej dyskusji w komentarzach i postach, którymi możesz chcieć się podzielić i na które możesz zareagować – niezależnie od tego, czy jest to post od znajomego szukającego porady, znajomego z prośbą o rekomendacje na wycieczkę, artykuł z wiadomościami lub wideo skłaniające do wielu dyskusji.

Będziemy również traktować priorytetowo posty od znajomych i rodziny przed treściami publicznymi, zgodnie z naszymi wartościami w kanale aktualności.

Co to oznacza dla stron i treści publicznych?

Ponieważ miejsce w kanale aktualności jest ograniczone, wyświetlanie większej liczby postów od znajomych i rodziny oraz aktualizacje, które pobudzają dyskusję, oznacza, że ​​będziemy pokazywać mniej treści publicznych, w tym filmów i innych postów od wydawców lub firm.

W miarę dokonywania tych aktualizacji na Stronach może się zmniejszyć zasięg, czas oglądania filmów i ruch z witryn odsyłających. Wpływ będzie różny w zależności od strony i będzie zależał od czynników, w tym rodzaju tworzonych treści i sposobu, w jaki ludzie wchodzą z nimi w interakcję. Strony publikujące posty, na które ludzie na ogół nie reagują ani nie komentują, mogą odnotować największy spadek dystrybucji. Strony, których posty zachęcają do rozmów między znajomymi, będą miały mniejszy efekt.

Wniosek?

Twoje reklamy i posty muszą tworzyć reakcje, prowokować konwersacje, lajki i udostępnienia.

Jak działa algorytm reklamowy fb?

jak zrobic reklamę szkolenie

Czy teraz już rozumiesz dlaczego w poprzedniej części mówiłem Tobie dlaczego Twoje reklamy nie powinny wyglądać jak reklamy a jak newsy i aby były dramatyczne?

Musisz zrozumieć jak działa algorytm na danej platformie. Pamiętaj, każdej z nich zależy aby utrzymać użytkownika jak najdłużej u siebie. Czyli musi być tutaj ten „engagement”.

jak napisać post reklamowy

Zobacz research jaki przeprowadziło buzzsumo kilka lat temu. Widzisz co się przebija?

Newsy, artykuły i video poradniki. I to jest to co powinieneś tworzyć w swojej reklamie. To one mają największe zaangażowanie, liczbę komentarzy i udostępnień.

Więc częściowo się powtórzę, ale Twoja reklama powinna:

  • dostarczać wartość, coś nowego, jakieś nowe badanie, znalezisko, informacje
  • sprzedawać kliknięcie (próżność, strach, ciekawość, szok, benefit, intryga, dramat + WŁASNY INTERES CZYLI: lepszy, szczęśliwszy, silniejszy, chudszy, mądrzejszy, bogatszy)

Dałem już dużo tipów, ale tutaj jeden z mojego szkolenia na temat copywritingu i perswazji

  • embeeded commands- czyli osadzone polecenie. Używaj osoby pierwszej, np i wtedy pomyślałem że muszę to zmienić i kupię tą suszarkę…

Direct response advertising czy branded advertising?

Direct response advertising to forma marketingu która sprzedaje. Bo znaczy to po prostu marketing bezpośredni. I to możesz mierzyć. Brand advertising, tego nie zmierzysz. Słabej jakości agencje marketingowe stosują właśnie brand adv, nic tu nie zmierzysz. Nie wiesz ile każda złotówka wydana na tą formę przyniesie Ci zwrotu.

Ludzie żyją w omamionym świecie, gdzie zamiast sprzedawać i zarabiać, to wydają na nowe logo, nową identyfikację wizualną, zwiększanie liczby followersów. Co z tym zrobisz?

Jeśli nie potrafisz z 1 zł zrobić 2 zł to już leżysz, nawet z najlepszym logo.

Zamiast pisać teksty o swojej marce masz pisać teksty które dają wartość, coś co zainteresuje usera żeby przeczytał całą reklamę.

Story telling czy story selling?

Znasz AIDA- Attention Interest Desire Action

  • A – Attention (uwaga) – przyciągnięcie uwagi klienta do produktu.
  • I – Interest (zainteresowanie) – zainteresowanie klienta właściwościami produktu.
  • D – Desire (pożądanie) – przekonanie klienta, że produkt jest mu potrzebny i może zaspokoić jego potrzeby.
  • A – Action (działanie) – właściwe przekonywanie klienta do zakupu tego właśnie produktu.

Jak to połączyć z potężnym bodźcem sprzedażowym w reklamie jakim jest storytelling?

  • Attention (pattern interrupt)
  • Identity (Kim jesteś)
  • Struggle (z czym miałeś problem)
  • Discovery (co odkryłeś)
  • Value (naucz ich czegoś)
  • Result (Co się stało dzięki temu co odkryłeś)
  • Action (CTA call to action)

13 pytań, na które musi odpowiadać Twoja reklama

1. Czy to mnie interesuje?

Przekaż swojemu potencjalnemu klientowi natychmiast w nagłówku, że ta wiadomość bezpośrednio i szczególnie ich dotyczy.

2. Dlaczego powinienem teraz zwracać na to uwagę?

SPRZEDAJ KLIKNIĘCIE. Nakłoń potencjalnego klienta do czytania lub konsumowania wiadomości sprzedażowej w tej chwili lub okno możliwości zostanie zamknięte.

3. Czy właśnie tego potrzebuję?

Opowiedz, dlaczego ta oferta to dokładnie takie rozwiązanie, jakiego potrzebują Twoi potencjalni klienci.

4. Co jest dokładnie nowe, wyjątkowe, ekscytujące, łatwe i bardzo ważne w tym co piszesz?

Wyjaśnij, wszystkie te możliwości, jakie daje Twoja oferta.

5. Jaki masz niezaprzeczalny dowód?

POKAŻ swoją niezaprzeczalną rację i daj dowód. Udowodnij potencjalnemu klientowi, że Twój produkt lub usługa będzie działać właściwie. Pokaż to, co mówisz, że zrobi!

6. Jak to działa?

Podaj logiczne fakty dotyczące tego, kim jesteś albo dlaczego to ma działać.

7. Co o tym mówią inni ludzie?

Pokaż, co inni mówią o Twojej ofercie… korzystając z referencji, wideo, testymoniali, wiadomości prywatnych w których ktoś pisze że Twój produkt lub usługa działa świetnie i wiadomości na Facebooku, czy komentarzy pod postami.

8. Jaka jest gwarancja, że ​​to zadziała?

Zapewnij potężna gwarancję, która zmniejsza ryzyko wystąpienia wątpliwości klienta. Im silniejsza gwarancja, tym lepiej.

9. Co mam teraz zrobić?

Cokolwiek to jest, czego chcesz żeby zrobił prospekt, bądź bardzo szczegółowy i wyraźny i zrób to tak, że łatwiej już się nie da.

10. Dlaczego powinienem to zrobić teraz?

Musisz dać powód do zakupu już teraz. Ten powód musi być prosty, wiarygodny i logiczny. Musisz wyjaśnić konsekwencje nie podejmowania działań już teraz.

11. Czy reklama nie wygląda jak typowa reklama?

12. Czy dajesz wartość tak aby obejrzeli całą Twoją reklamę lub przeczytali długi tekst?

13. Opowiadasz historie?

Co sądzisz o artykule pt. „jak napisać reklamę”?

Jeśli chcesz lepiej przestudiować temat to koniecznie musisz kliknąć w poniższy link gdzie zobaczysz co dla Ciebie przygotowałem.

Szkolenie- jak napisać reklamę (kurs online)

 Jak napisać reklamę
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Hej, koniecznie zobacz nowy film na YouTube (piramidy finansowe w Polsce + AMBER GOLD): link

Podaj imię i adres email, aby przejść dalej

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej.
Zapisz się na newsletter.

Zapisz się i otrzymuj ciekawe informacje!

Udostępnij!