Fanpage na Facebooku – czym jest i jak go skutecznie prowadzić?

Foch
20 sierpnia, 2021
Przyjemne z pożytecznym
20 sierpnia, 2021

Fanpage na Facebooku – czym jest i jak go skutecznie prowadzić?

Media społecznościowe to obecnie najważniejsze medium promocyjne na świecie. Z kolei Facebook to zdecydowanie pierwszy serwis społecznościowy, który rozpoczął rewolucjonizowanie szeroko pojętych social mediów. Obecnie jest to ikoną mediów społecznościowych i nadal jednym z najpotężniejszych mediów społecznościowych na świecie. Współcześnie prowadzenie firmy równa się jej skuteczne promowanie. Gdzie zrobić to najlepiej? Z pewnością za pośrednictwem mediów społecznościowych, co poniekąd jest koniecznością. Jednak mimo tego, że media społecznościowe są dostępne dla każdego, to nadal wiele osób nie wie jak skutecznie za ich pośrednictwem się promować. Jednym z narzędzi, które pomoże w promocji własnej osoby, firmy, produktów czy usług będzie fanpage. Każdy z użytkowników Facebooka może stworzyć dowolny fanpage, który będzie promował jego działania, produkty oraz usługi. Zatem czym jest fanpage, jak go stworzyć i skutecznie prowadzić?

Cym jest i do czego służy fanpage?

Fanpage to konieczność i absolutna podstawa w rozwoju firmy. Najlepszym miejscem na stworzenie fanpage i promocje firmy będą media społecznościowe. Jednym z portali, gdzie należy stworzyć, skuteczny fanpage jest Facebook. Obecnie fanpage to wizytówka marki, dzięki której możliwe jest komunikowanie się z klientami. Możliwość stworzenia i prowadzenia fanpage to jedno z bardzo ważnych działań, które pomagają firmom w zyskaniu popularności. Warto przy tym zaznaczyć, że bardzo często w polskim żargonie błędnie wykorzystywane jest słowo funpage, które jest całkowicie niepoprawne i nie powinno być wykorzystywane jako wzorcowe. Niemniej skuteczne prowadzenie fanpage na Facebook daje wiele korzyści, dzięki którym między innymi właściciele firm mają możliwość skutecznego rozwoju biznesu. Jednak samo stworzenie i prowadzenie fanpage nie gwarantują sukcesu. Bardzo ważne są również zasięgi, dzięki którym możliwe jest pozyskanie nowych obserwujących, a tym samym potencjalnych klientów. Czym są zasięgi, które współcześnie są tak ważne dla użytkowników mediów społecznościowych?

Czym są zasięgi na Facebooku i jak je zwiększać?

Zasięgi na Facebooku to rzeczywiste liczby użytkowników, do których docierają publikowane treści na fanpage. Nie jest tajemnicą, że duże zasięgi pozwalają na docieranie do dużej liczby odbiorców treści. Jednak w jaki sposób generować duże liczby odsłon postów? Pierwsza kwestia to publikowanie tylko wysokiej jakości treści. Najlepiej, aby publikowane posty bezpośrednio odnosiły się do tego, o czym traktuje fanpage. Tym samym jeżeli dotyczy on gastronomii, na przykład prowadzenia restauracji, powinny pojawiać się na nim treści z menu, wystrojem oraz potrawami, jakie serwowane są klientom lokalu. Inna bardzo istotna kwestia, bez której niemożliwe będzie zwiększenie zasięgów, to tworzenie takich treści na fanpage, które będą wywoływały interakcje jego użytkowników. Im większa ilość polubień danego postu oraz zaangażowanie użytkowników w sekcji komentarzy, tym lepszy będzie jego zasięg. W ten sposób dociera on do większej ilości osób, którzy zainteresowani podobnymi treściami, mogą stać się naszymi potencjalnymi fanami i klientami.

Kupowanie polubień na Facebooku – czy to się opłaca?

Z roku na rok wybicie się w mediach społecznościowych stanowi coraz trudniejsze zadanie. Głównie dla nowych i początkujących użytkowników jest to nie lada wyzwanie. Często pomimo publikowania zdjęć, tworzenia codziennych relacji nie wystarcza do przebicia się na bardzo konkurencyjnym rynku. Dlatego jednym ze sposobów, które mogą ułatwić start nowemu fanpagowi to zakup polubień. Takie działanie pozwoli na szybkie zaistnienie fanpagowi w świecie social mediów. Duża ilość polubień publikowanych treści podniesie prestiż fanpage, a w efekcie zwiększy jego zasięgi. Dzięki zakupowi polubień możliwy będzie również szybszy dopływ nowych fanów. Niemniej należy pamiętać, że kupowanie polubień będzie miało sens tylko w momencie, kiedy obrana jest także właściwa i skuteczna strategia rozwoju konta. Zakup polubień powinien stanowić jedynie uzupełnienie pełnej i długofalowej strategii.

Strategia zwiększania zasięgów

Stworzenie fanpage i podejmowanie wyłącznie standardowych działań promocyjnych to obecnie zdecydowanie za mało. Z uwagi na bardzo konkurencyjny rynek oraz duża ilość kontentu w mediach społecznościowych, niezwykle ciężko się skutecznie wybić. Tym samym, aby możliwe było szybkie i skuteczne powiększenie grona odbiorców, poza publikowaniem wartościowych treści, warto również skorzystać z profesjonalnej pomocy na przykład agencji marketingowych. Nie można także zapominać o obranej wcześniej strategii, która przy podejmowaniu decyzji powinna być nadrzędnym spoiwem łączącym wszystkie działania w całość. Zatem prowadzenie skutecznej interakcji z fanami, publikowanie wartościowych i wysokiej jakości treści oraz wprowadzanie do własnej oferty konkursów czy różnego rodzaju nagród powinno przyczynić się do sukcesywnego zwiększania grona odbiorców na naszym fanpage.

Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Hej, koniecznie zobacz nowy film na YouTube (piramidy finansowe w Polsce + AMBER GOLD): link

Podaj imię i adres email, aby przejść dalej

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej.
Zapisz się na newsletter.

Zapisz się i otrzymuj ciekawe informacje!

Udostępnij!