Doradztwo konsulting

Konsulting marketingowy
Konsulting marketingowy, agencja i doradztwo
11 czerwca, 2021
trener biznesu
Trener biznesu
11 czerwca, 2021

Doradztwo konsulting

doradztwo konsulting
Wypełnij formularz i odbierz wycenę:

    Dla zapytań złożonych od pon. – pt. 8.00 – 16.00 odpowiadamy w ciągu 1 godz. Na pozostałe pytania odpowiemy następnego dnia roboczego do 9.00

    Dlaczego warto ze mną współpracować


    01

    Najlepsze doradztwo konsulting

    Słowo konsulting pochodzi z języka angielskiego i oznacza doradztwo.


    02

    Doradztwo konsulting dla firm

    Mamy przygotowaną dla Ciebie skuteczną strategię rozwoju.


    03

    Doradztwo konsulting usługi

    Nie czekaj, bo Twoja konkurencja nie śpi.

    We wszystkich pracach wykorzystujemy narzędzia, których miesięczny koszt subskrypcji wynosi min. 2 100 PLN dla jednej firmy: Semstorm, Senuto, Ahrefs, Google Keyword Planer, Majestic, Moz, SEOQuake, SemRush, Screaming Frog, SiteLiner, Surfer SEO, SEOStation, Answer The Public, Google Search Console, Google Analytics, DeepCrawl, OnCrawl.

    Jeżeli wszystko powyżej przekonało Cię, że doradztwo konsulting to coś w co warto zainwestować lub polepszyć,

     

    Doradztwo konsulting... Czy to to samo?



    Doradcy i konsultanci mogą wydawać się podobni, ale często pełnią różne role i mogą przynieść firmom różne korzyści. Oba typy specjalistów są odpowiedzialne za dostarczanie wiedzy specjalistycznej przedsiębiorstwom, ale ich cele i rodzaje projektów mogą się różnić. Jeśli zastanawiasz się nad zatrudnieniem kogoś, kto udzieli fachowej porady dla Twojej firmy, ważne jest, aby zrozumieć różnicę między doradcami a konsultantami, aby móc podjąć najlepszą możliwą decyzję dla swojej firmy. W tym artykule wyjaśniamy, czym są doradztwo i konsulting, oraz badamy kluczowe różnice między nimi.

    Co to jest doradztwo?



    Doradztwo to praktyka pomagania klientowi w ulepszaniu jego systemów i procesów w czasie. Doradcy często pracują długoterminowo z tą samą firmą i mogą pełnić w firmie role kierownicze. Czasami firmy myślą o doradcach jako o mentorach, ponieważ zazwyczaj mają oni duże doświadczenie w swoich branżach. Doradcy zazwyczaj dążą do wskazania swoim klientom wskazówek, które pomogą im osiągnąć ich główne cele i nadrzędny cel. Zatrudnienie doradcy może być szczególnie przydatne dla małych firm lub startupów, aby uzyskać poradę od eksperta i uzyskać pomoc w tworzeniu strategii długoterminowego sukcesu.

    Doradcy mogą specjalizować się w wielu różnych branżach, a wspólne prace doradcze obejmują doradztwo finansowe, doradztwo biznesowe i doradztwo IT. Niektóre z najbardziej typowych obowiązków doradców mogą obejmować ocenę działalności firmy i badania rynku, monitorowanie rachunków, przygotowywanie raportów i identyfikowanie potencjalnych możliwości. Doradcy mogą również pracować nad projektowaniem nowych strategii i pomagać firmom w ich wdrażaniu.

    Czym jest konsulting?



    Konsulting to praktyka polegająca na udzielaniu firmie lub grupie osób porady i wiedzy na dany temat w zamian za zapłatę. Często klienci przedstawiają konsultantowi konkretny problem, a następnie konsultant pracuje nad rozwiązaniem problemu. Zatrudnianie konsultantów może być korzystne dla firm, zwłaszcza jeśli mogą wnieść umiejętności lub wiedzę, których firma nie posiada wewnętrznie. Konsultanci mogą być również przydatni dla firm stojących przed konkretnymi wyzwaniami, takimi jak zaangażowanie w media społecznościowe lub zarządzanie zasobami.

    Konsultanci mogą pochodzić z różnych środowisk, ale większość z nich posiada co najmniej tytuł licencjata. Konsultanci są zwykle wyposażeni w umiejętności rozwiązywania problemów, kreatywności i nie tylko, dzięki czemu mogą udzielać porad dotyczących projektów firm i innych kwestii. Wielu konsultantów pracuje na własny rachunek, ale mogą również pracować dla firm konsultingowych. Niektóre wspólne obszary obejmują doradztwo biznesowe, doradztwo w zakresie opieki zdrowotnej, doradztwo w zakresie zasobów ludzkich i doradztwo IT.

    Konsulting a doradztwo



    Doradcy i konsultanci mogą udzielać fachowych porad firmom i obaj wykorzystują podobne umiejętności, takie jak komunikacja, rozwiązywanie problemów i zarządzanie. W rezultacie ludzie czasami używają zamiennie terminów „doradztwo” i „konsultacja”. Istnieje jednak kilka ważnych różnic między nimi:

    Usługi doradcze

    Czas pracy z firmami

    Jedną z kluczowych różnic między doradztwem a konsultingiem jest czas, przez jaki profesjonalista współpracuje z klientem. Zazwyczaj doradcy pracują z klientami przez długi czas, podczas gdy konsultanci pracują z klientami krótkoterminowo.

    Ponieważ doradcy zwykle pracują z firmami przez dłuższy czas, często koncentrują się na długoterminowych celach i strategiach firmy, a także na kwestiach wysokiego szczebla. Jednak konsultanci zazwyczaj koncentrują się na projektach krótkoterminowych lub konkretnych kwestiach, a po rozwiązaniu problemu opuszczają firmę.

    Rodzaje projektów

    Doradcy i konsultanci specjalizują się również w różnego rodzaju projektach. Doradcy zazwyczaj pracują nad bieżącymi, długoterminowymi projektami i przewidują problemy, zanim się pojawią. W rezultacie ci specjaliści często wpływają na długofalowy sukces firmy.

    Dla porównania konsultanci zwykle pracują nad konkretnymi projektami lub problemami i oferują swoją specjalistyczną wiedzę w celu tworzenia rozwiązań. Na przykład Twoja firma może zatrudnić konsultanta IT, który zapewni pomoc przy wdrażaniu nowego systemu informatycznego.

    Dlatego, jeśli Twoja firma boryka się z konkretnym problemem, zatrudnienie konsultanta może być najlepszym wyborem. Jeśli jednak potrzebujesz porady w sprawie długoterminowego projektu lub nadrzędnego celu, zatrudnienie doradcy może być lepszą opcją dla Twojej firmy.

    Środowisko pracy

    Doradcy i konsultanci mogą zarówno pracować dla firm wewnętrznie, jak i zewnętrznie, ale ich środowiska pracy często się różnią. Doradcy mają tendencję do współpracy z pracownikami firmy — potencjalnie nawet przy przejmowaniu ról kierowniczych — w celu opracowania strategii i oceny firmy w czasie. Z tego powodu doradcy zazwyczaj utrzymują stałe relacje ze swoimi klientami.

    Konsultanci zazwyczaj jednak pracują niezależnie, chociaż mogą pracować również jako pracownicy firm konsultingowych. Konsultanci często spotykają się z firmami w krótkich okresach czasu, aby znaleźć rozwiązania problemów. Zamiast utrzymywać stałą relację z klientami, konsultanci mogą zdecydować się na współpracę z firmą tylko przy jednym projekcie.

    Ogólne cele

    Konsultanci i doradcy różnią się także ogólnymi celami. Główną różnicą między tymi dwoma typami profesjonalistów jest sposób, w jaki podchodzą do problemów. Często doradcy mają na celu dostrzeżenie lub zdefiniowanie problemów, podczas gdy konsultanci mają na celu stworzenie konkretnych rozwiązań problemów.

    Ponadto doradcy zazwyczaj pozostają długoterminowo w tej samej firmie i doradzają w szerokich problemach, jakie z czasem napotykają w firmie. Doradcy mogą również bardziej koncentrować się na strategiach niż konsultanci, ponieważ chcą pomagać firmom w tworzeniu długoterminowych planów sukcesu.

    Dla porównania, celem konsultantów jest rozwiązywanie konkretnych problemów lub pomoc firmom w realizacji mniejszych projektów i zazwyczaj kończą współpracę z firmami po osiągnięciu tych celów.

    Relacje z klientami

    Kolejną różnicą między konsultantami a doradcami jest formalność ich relacji z klientami. Zazwyczaj, gdy potrzeba usług konsultingowych, firmy zatrudniają profesjonalnych konsultantów, którzy konsultują się na co dzień, więc relacja między firmą a konsultantem jest często stosunkowo formalna i profesjonalna.

    Stosunkowo relacje między firmami a doradcami mogą być bardziej przyjazne i mniej formalne. Twoja firma może zatrudnić profesjonalnego doradcę, ale Twój doradca może być również mentorem, ekspertem branżowym lub współpracownikiem, do którego dzwonisz, gdy potrzebujesz wskazówek. Rodzaj relacji, który jest najlepszy dla Twojej firmy, zależy od kultury Twojej firmy i określonych celów.

    Znasz już różnicę. Consulting strategiczny a doradzanie. Zamawiasz?
     
    Rafał Szrajnert
    Rafał Szrajnert
    Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Hej, koniecznie zobacz nowy film na YouTube (piramidy finansowe w Polsce + AMBER GOLD): link

    Podaj imię i adres email, aby przejść dalej

    Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej.
    Zapisz się na newsletter.

    Zapisz się i otrzymuj ciekawe informacje!

    Udostępnij!