Digital Marketing

Wystąpienia publiczne
20 sierpnia, 2021
Foch
20 sierpnia, 2021

Digital Marketing

Czym dokładnie jest digital marketing?

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że rola marketingu cyfrowego z roku na rok jest coraz większa. Nikogo nie powinien dziwić ten fakt, ponieważ internet jest kluczowym źródłem informacji.

Czym jest digital marketing?

Warto w pierwszej kolejności przetłumaczyć omawiane pojęcie. Digital oznacza cyfrowy. Oznacza tym samym, że digital marketing jest działalnością reklamową bazującą na różnych cyfrowych formatach. Należy mieć świadomość, że w ramach sieci internetowej można bez większego problemu dzielić aktywności na użytkowników urządzeń mobilnych albo stacjonarnych komputerów. Istnieje również możliwość dokonywania zupełnie innego podziału według określonych potrzeb.

Dlaczego warto zdecydować się na digital marketing?

Omawiany rodzaj marketingu jest to w najprostszym możliwym ujęciu przyszłość, jeżeli chodzi o komunikację z klientami.

Zdecydowanie najczęściej wymienianą zaletą digital marketingu jest mierzalność. Rozwiązanie oferuje bowiem ogromnie możliwości analityczne. Firma może wszystkie działania na YouTube, Facebooku czy w Google AdWords poddać zarówno gruntownej analizie, jak i wyodrębnić bardzo dużą liczbę wskaźników, na których najbardziej jej zależy. Ponadto bardziej lub mniej doświadczeni digital marketerzy mają możliwość zmierzenia zasięgów lub stosunek wydatków do uzyskanych klientów czy kontaktów.

Można także sprawdzić liczbę wyświetleń lub klików na poszczególne formaty reklamowe. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że omawiany digital marketing jest również świetną opcją do testowania przez przedsiębiorstwo najbardziej optymalnych rozwiązań. Możliwe jest bowiem przeprowadzenie testów A/B w celu zoptymalizowania swojego przekazu marketingowego i zwiększenia jego skuteczności. W rezultacie przedsiębiorstwo będzie mogło zaoszczędzić pieniądze, które będą wydawane na reklamę w przyszłości.

Targetowanie digital marketingu

Należy mieć świadomość, że digital marketing pozwala kierować działania na wybranych przez siebie odbiorców. Ułatwiona zadanie będą miały firmy, które dokładnie wiedzą, kto jest ich modelowym klientem. Omawiane rozwiązanie pozwala na bardzo precyzyjne targetowanie. Digital marketer może korzystać z narzędzi analitycznych takich środowisk, jak Facebook czy Google. W najprostszym możliwym ujęciu będą one umożliwiały na wyświetlanie poszczególnych reklam dokładnie takim osobom, na jakim zależy firmom.

Koszty digital marketingu

Bardzo duża liczba działań w digital marketingu będzie wymagała tylko poświęcenia czasu. Można bowiem samodzielnie pisać artykuły na blogu firmowym, a także wchodzić w różnego rodzaju interakcje na portalach społecznościowych czy branżowych forach. Przedsiębiorca może także udzielać odpowiedzi na pytania potencjalnych klientów.

Doskonałym rozwiązaniem może być skorzystanie z usług zewnętrznej firmy specjalizującej się w tej formie reklamy. Marketing cyfrowy jest bowiem w najprostszym możliwym ujęciu inwestycją, która może zdecydowanie przyspieszyć rozwój.

Od czego warto rozpocząć swoją przygodę z digital marketingiem?

Warto w pierwszej kolejności bardzo dokładnie wczuć się w potencjalnego klienta. Wystarczy zatem poważnie zastanowić się, gdzie będzie on szukał informacji o oferowanych usługach czy produktach danego przedsiębiorstwa. Obecnie zdecydowana większość klientów korzysta z wyników wyszukiwania w Google i rekomendacji. Nikogo nie powinien zatem dziwić fakt, że wspomniana wyszukiwarka Google jest naturalnym środowiskiem poszukiwania informacji.

Co może zrobić przedsiębiorca dysponujący dużą ilością czasu?

Rekomendowane jest wtedy oparcie swojej strony internetowej o unikalne treści bazujące na słowach kluczowych. Należy również odpowiadać na wszystkie pytania zadawane przez klientów. Warto dowiedzieć się, czego dokładnie szukają i na co zwracają uwagę. Trzeba także uzyskać informację czy lokalizacja będzie dla nich odgrywała duża rolę. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że przeważnie potencjalni konsumenci mają mnóstwo zapytań. Świetnym rozwiązaniem może być skupienie się na niszowych frazach.

Zalecane jest również nasycenie treści słowami kluczowymi. Bardzo istotne będzie także upewnienie się, że napisany tekst cechuje się bardzo wysoką jakością i może pomóc potencjalnemu klientowi w rozwiązaniu jego problemu. Przedsiębiorca powinien stworzyć taki tekst, który sam chciałby przeczytać. Bardzo istotne znaczenie będzie miało znalezienie się w top 10 na określone słowo kluczowe.

Co powinny zrobić osoby, które nie mają dużo czasu na działania?

Warto w takiej sytuacji skorzystać z narzędzia Google AdWords. Dzięki temu firma nie będzie potrzebowała dużego wkładu finansowego, by znaleźć się na samej górze wyników wyszukiwania na poszczególne słowa i frazy. Oczywiście można zrobić to samodzielnie lub zlecić agencji specjalizującej się w omawianym rodzaju marketingu.

Osoby, które będą działały same, oszczędzą przede wszystkim na prowizji. Godny uwagi jest fakt, że mogą nie posiadać odpowiedniego doświadczenia, które umożliwi im właściwie zmierzyć wyniki konwersji pod wieloma względami. Kampania może zatem nie być dobrze zoptymalizowania. W rezultacie może okazać się, że działania prowadzone przez agencję przy uwzględnieniu wspomnianej wcześniej prowizji będą zdecydowanie bardziej efektywne. Należy mieć świadomość, że agencja reklamowa będzie zainteresowana tym, by wyniki były bardzo satysfakcjonujące dla klientów.

Jakie są różnice między marketingiem internetowym, a cyfrowym?

W najprostszym możliwym ujęciu marketing cyfrowy jest znacznie szerszym pojęciem. Obejmuje bowiem wszystkie działania uwzględniające komunikację cyfrową z użytkownikami. Oczywiście wliczane są do nich kampanie SMS. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że obecnie zdecydowana większość działań cyfrowych jest powiązana z obecnością przedsiębiorstwa w internecie.

Digital marketing to coś zdecydowanie więcej niż reklama

Omawiana forma marketingu bazuje przede wszystkim na bardzo wysokiej jakości treściach. Należy mieć świadomość, że nie można skupiać się tylko na nasyceniu poszczególnych tekstów właściwymi słowami kluczowymi. Kluczowe jest bowiem wchodzenie w interakcję z potencjalnymi klientami, a także poprowadzenie ich przez tzw. lejek marketingowy. Bardzo istotne znaczenie będzie miało budowanie zasięgów w social mediach czy budowanie bardzo wartościowych linków, które będą przekierowywały na stronę docelową.

Nie można zapomnieć o dobrej kampanii marketingowej. Jej celem musi być przyniesienie długofalowych efektów. Będzie wymagała stworzenia przemyślanej, indywidualnej strategii, a także dobraniu najbardziej efektywnych narzędzi do ich realizacji. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że najbardziej renomowane agencje wyznaczają dedykowanych opiekunów do poszczególnych klientów.

SEO – Optymalizacja strony internetowej

W najprostszym możliwym ujęciu jest to nie tylko efektywny, ale również bardzo czasochłonny sposób na pojawienie się stosunkowo wysoko w wynikach wyszukiwania przez daną firmę na określone frazy kluczowe. Warto wiedzieć, że optymalizacja SEO jest bardzo złożonym procesem. Jego celem jest znaczne zwiększenie zarówno liczby odwiedzin, jak i ruchu na danej stronie internetowej.

Należy mieć świadomość, że im większa liczba potencjalnych klientów będzie wchodziła na witrynę, tym większe szanse firmy na zwiększenie sprzedaży. Obecnie niektóre przedsiębiorstwa decydują się na zainwestowanie dużych pieniędzy w audyt SEO, a także optymalizację swojej strony internetowej. Nie wszyscy wiedzą, że SEO jest jedną z kluczowych części digital marketingu.

Content Marketing i reklama natywna

Jest to kolejne narzędzie digital marketingu. W najprostszym możliwym ujęciu wykorzystuje eBooki, posty na firmowym blogu czy infografiki. Bardzo istotne znaczenie mają nie tylko słowa kluczowe, ale również angażujące treści. Mogą one bowiem przyczynić się do tego, że określony odbiorca uzna autora za eksperta. Jak wiadomo klienci zdecydowanie częściej kupują produkty firm, do których mają zaufanie. W przypadku, gdy w treści artykułu pojawi się informacja o usłudze, istnieje duże prawdopodobieństwo, że odbiorca z niej skorzysta. Będzie bazował na dobrej opinii o danej marce, która została zbudowana odpowiednimi treściami.

Należy mieć świadomość, że reklama natywna będzie wiązała się przede wszystkim z Content Marketingiem. Jest to bardzo istotne narzędzie omawianego marketingu cyfrowego. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że przeciętni odbiorcy będą mieli ogromny problem z rozpoznaniem reklamy natywnej w pierwszych sekundach zapoznawania się z danym materiałem. Celem reklamy natywnej jest dyskretne zaprezentowanie określonego przekazu. Oczywiście musi być ona bardzo spójna zarówno wizualnie, jak i treściowo, w którym została wyemitowana.

Social Media Marketing

Media społecznościowe maja zdecydowanie większe możliwości, niż mogłoby się wydawać. Są bowiem doskonałym narzędziem do promowania własnej marki. Nikogo nie powinien zatem dziwić fakt, że z roku na rok coraz większa liczba przedsiębiorstw zakłada profile firmowe na Instagramie, Facebooku i Twitterze. Social Media Marketing będzie przede wszystkim pozwalała marce na wejście w bezpośrednią interakcję ze swoimi potencjalnymi i stałymi klientami. Oczywiście warunkiem do zdobycia ogromnej liczby obserwatorów będzie: angażowanie odbiorców, odpowiednia strategia komunikacji czy szybkie reagowanie na potrzeby użytkowników.

Reklama Pay-Per-Click

W najprostszym możliwym ujęciu jest to płatna reklama za kliknięcie. Oznacza to, że firma będzie płaciła za każdego użytkownika, który w trakcie przeglądania określonej strony internetowej kliknie w wyświetlającą się reklamę. Doskonałymi przykładami mogą być reklamy na Facebooku czy Google AdWords.

Marketing e-mailowy oraz afiliacyjny

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że jest to najstarsza forma omawianego digital marketingu. Godny uwagi jest fakt, że znaczna większość strategii marketingowych wykorzystuje w swoich działaniach element e-mail marketingu. Z kolei marketing afiliacyjny polega na płaceniu stronie trzeciej (może to być osoba fizyczna lub firma) za reklamowanie i promowanie marki.

Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Hej, koniecznie zobacz nowy film na YouTube (piramidy finansowe w Polsce + AMBER GOLD): link

Podaj imię i adres email, aby przejść dalej

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej.
Zapisz się na newsletter.

Zapisz się i otrzymuj ciekawe informacje!

Udostępnij!