CPA marketing, zarabianie + metody na kliknięcia afiliacyjne (definicja cost per action)

zabobony
Co to są zabobony, przesądy, wierzenia ludowe (magia a kultura) +przykłady, definicja
3 stycznia, 2023
metoda taguchi genichi
Metoda Taguchi -co to? Jakość totalna w Twojej firmie (przykłady, definicja)
3 stycznia, 2023

CPA marketing, zarabianie + metody na kliknięcia afiliacyjne (definicja cost per action)

CPA marketing, co to i jak zarobić 100 zł

Co to CPA marketing? Definicja.

Marketing CPA (Cost Per Action) to strategia marketingu, która pokazuje ile będziemy musieli zapłacić za dane działania (akcję) np. za kupno, czy wypełnienie formularza.

MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać reklamy i zwiększysz zyski.

Kliknij w obrazek poniżej:

Jak napisać reklamę

CPA to łatwa metoda na zarabianie ponad 100 zł dziennie

W mega skrócie. CPA polega na tym że sklep płaci za reklamę tylko wtedy gdy sprzeda dany produkt. Z drugiej strony osoba która sprzeda ma płaconą atrakcyjną prowizję. Jest to po prostu marketing afiliacyjny, albo partnerski. Przy czym osoba sprzedająca nie musi mieć swojej strony internetowej. Może to robić na inne sposoby, na grupach na fejsie, na ig, poprzez emaile, na messengerze, czy na setki innych sposobów.

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Zdradzę Ci kilka z nich, ale to z chwilę.

Po drugie – potrzeba Ci sieci partnerskiej. Poniżej te które dobrze płacą, także polecam zarejestrować się w każdej z nich.

Najlepsze sieci partnerskie CPA

I jeśli jesteś zarejestrowany to jeśli ktoś kupi z Twojego linka, to Ty dostajesz prowizję. Produktów i usług jest cała masa, od kredytów, po suplementy diety czy książki itp.

Ja najlepiej promować?

CPA marketing, co to i jak zarobić 100 zł

Oczywiście jak masz bloga to najpopularniejsza metoda to pisanie artykułów o danym produkcie, albo list. Np lista 10 najlepszych lornetek, ranking kredytów itp.

Ponadto takie linki możesz wstawiać na grupach czy forach, a także w relacjach. Jak ktoś kliknie w relacje i przejdzie do danej strony, to wszystko co kupi jest liczone jako prowizja dla Ciebie.

Okej, a teraz bardziej oficjalnie.

Co to jest cpa

Definicja CPA – cost per action, lub cost per acquisition. Jest to koszt ściśle określonej akcji (konwersji) w sklepie czy na stronie internetowej. Często CPA stanowi model rozliczeń reklamodawcy z wydawcą, gdzie reklamodawca dostaje prowizję za określone działania użytkowników na stronie internetowej. Do takich działań można zaliczyć np.: wygenerowanie leada, wypełnienie formularza kontaktowego, pobranie pliku, pdf, sprzedaż. 

Sieci CPA następnie promują te kampanie za pośrednictwem podmiotów stowarzyszonych.

Podmioty stowarzyszone CPA otrzymują ustaloną opłatę za każdym razem, gdy polecony gość ukończy akcję lub ofertę.

Ale o tym za chwilę.

Bo najpierw zastanówmy się jak wygląda typowy model reklamowy dla osoby sprzedającej online.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

Marketing CPA

Jeśli chodzi o marketing firmy w internecie, zwrot z inwestycji (ROI) ma kluczowe znaczenie dla Twojego sukcesu.

Zobacz reklamy internetowe. Po przelaniu ciężko zarobionych pieniędzy na reklamy w Google lub na Facebooku, musisz poważnie optymalizować swoje kampanie – testować, poprawiać i mieć nadzieję, że wszystkie kliknięcia ostatecznie zamienią się w sprzedaż.

Gdy weźmiesz pod uwagę marżę zysku brutto, koszty wysyłki i inne wydatki, trudno jest utrzymać wystarczająco wysoki zwrot z inwestycji, aby zwiększyć skalę działań marketingowych.

Tu właśnie pojawia się marketing CPA.

Marketing CPA może być najbardziej skalowalnym i zapewniającym zwrot z inwestycji sposobem zarabiania w internecie.

W przeciwieństwie do innych taktyk marketingowych, w których płacisz za reklamowanie swojej marki bez gwarancji sprzedaży, marketing CPA pozwala płacić dopiero po sprzedaży według określonej przez Ciebie stawki.

Na przykład, jeśli sprzedajesz buty za 100 PLN i płacisz swoim partnerom CPA 10% prowizji po sprzedaży, płacisz tylko 10 PLN na wydatki marketingowe i cieszysz się zwrotem z nakładów na reklamę (ROAS) w wysokości 10: 1. To znaczny zwrot.

I działa to też w drugą stronę, czyli jeśli ktoś chce zarabiać na afiliacji.

Jak działa marketing CPA?

Model CPA to prosta koncepcja, gdy przyjrzymy się, jak to działa i kto jest w to zaangażowany.

  • Podmiot stowarzyszony lub wydawca: bloger, marka, firma, która promuje firmę lub produkt w celu przyciągnięcia ruchu do witryny e-commerce i dokonania określonej konwersji. Tego naszego CPA, czyli ACTION.
  • Firma lub reklamodawca : marka, która pragnie nawiązać współpracę z podmiotem stowarzyszonym w celu zwiększenia ruchu w witrynie firmy i zwiększenia sprzedaży, generowania potencjalnych klientów lub zwiększania liczby konwersji.
  • Sieć CPA : platforma skupiająca partnerów, którzy chcą zarabiać na promowaniu produktów, oraz firmy, które chcą promować swoje produkty.

Jakie są zalety marketingu CPA?

Marketing CPA jest bardzo opłacalny, gdy docierasz do właściwych odbiorców (jako partner).

W porównaniu z innymi kanałami marketingu e-commerce , formuła kosztu działania oferuje szereg korzyści, w tym:

CPA to model łatwy w konfiguracji.

Marketing CPA jest łatwy do uruchomienia: potrzebujesz tylko strony internetowej, grupy czy innej formy w której skupiasz wielu ludzi i sieci CPA. Wykorzystanie tej techniki marketingowej wymaga z góry bardzo niewielkiego kapitału.

Jak wygląda zarabianie w sieci CPA krok po kroku

  1. Wpisujesz się do sieci CPA (do tych które wymieniłem)
  2. Znajdujesz niszę
  3. Znajdujesz odpowiednie słowa kluczowe
  4. Tworzysz swój brand lub personę
  5. Robisz MEGA użyteczny content
  6. Tworzysz stronę, kanał, profil grupę (najlepiej wszystko)
  7. Promujesz

Jeśli chodzi o znalezienie idealnej niszy to jest to prawdopodobnie najważniejsza część marketingu afiliacyjnego CPA / CPI. Badanie niszy jest ULTRA ważne.

Tworzenie treści i nie przeprowadzanie odpowiednich badań nad tym, czego chcą Twoi klienci, jest błędem.

W rzeczywistości niemożliwe jest tworzenie angażujących i konwertujących treści, jeśli nawet nie wiesz, co zamierzasz promować!

Fajną rzeczą w badaniach niszy jest to, że poznajesz pewne smaczki.

Najlepiej jeśli będziesz oscylował w okół tematów które Ciebie interesują.

Kolejna ważna kwestia. Znalezienie odpowiednich słów kluczowych.

Tak jak w przypadku badań nisz, musisz znaleźć odpowiednie słowa kluczowe. Teraz, dla tej konkretnej metody CPA, zamierzamy zbadać słowa kluczowe, które są powiązane.

Dzięki tym słowom kluczowym chodzi o to, aby zyskać wysoką pozycję w YouTube i Google, aby zyskać odwiedzających.

W przypadku każdej firmy musisz przeprowadzić badania. Marketing afiliacyjny to 70% badań i 30% promocji. Wdrażając ten procentowy plan przepływu pracy w metodzie CPA, będziesz w stanie zarobić więcej pieniędzy.

Dzieje się tak, ponieważ po ustaleniu grupy docelowej i trudności w dotarciu do odbiorców łatwiej jest uzyskać ruch. Wielu ludzi nawet robi słabe treści, słabe wpisy czy filmy i nadal kieruje ludzi na stronę docelową.

Do badania słów kluczowych świetnie sprawdza się semrush: link

OK, więc zbadaliśmy naszą niszę i znaleźliśmy nasze słowa kluczowe. Świetnie, teraz zajmijmy się najzabawniejszą częścią, jaką jest tworzenie treści!

Do tego będziesz potrzebować swoją stronę internetową, oto jak możesz to zrobić w prosty sposób.

Jak kupić hosting i skonfigurować WordPress

  • Udaj się na tę stronę
  • Kliknij Hosting-> hosting wordpress
  • Gdy to zrobisz i wszystko zostanie opłacone, przejdź do panelu administratora i dla danej domeny kliknij instaluj wordpress.

Mega proste!

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
CPA marketing, zarabianie + metody na kliknięcia afiliacyjne (definicja cost per action) 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Jak obliczyć CPA?

CPA (Cost Per Acquisition) to stosunek kosztów reklamy do liczby zdobytych klientów. Aby obliczyć CPA, należy podzielić całkowite koszty reklamy przez liczbę płacących klientów, którzy w wyniku reklamy dokonali zakupu.

Jak się liczy CPC?

CPC (cena za kliknięcie) można obliczyć dzieląc koszt reklamy przez liczbę kliknięć. Na przykład, jeśli masz budżet reklamowy w wysokości 100 zł i osiągnąłeś 1000 kliknięć, wówczas twój CPC wynosi 0,1 złotego.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)