Jeśli interesują Ciebie usługi SEO, lub usługi pozycjonowania stron to zapewne nieraz łapiesz się za głowę.
Na każdym kroku każdy krzyczy co innego: search intent, SXO, linkbuilding, content…
Z tego powodu postanowiłem napisać ten artykuł i wyjaśnić raz, a dobrze czym są usługi SEO.
Zacznijmy.
Zawartość strony
SEO, czyli search engine optimization to innymi słowy optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych. Mówiąc szerzej marketing internetowy dzieli się na wiele podgrup. Pozycjonowanie skupia się na działaniach organicznych, bez reklam płatnych.
Jak każda usługa marketingu online, także i optymalizacja pod kątem wyszukiwarek składa się z kilku dziedzin.
Najogólniej możemy podzielić całość na owe typy SEO:
Przyjrzyjmy się szczegółowo każdej technice SEO.
Pozycjonowanie na stronie, znane również jako optymalizacja onsite lub SEO onpage, to działania, które skupiają się na optymalizacji poszczególnych elementów w witrynie, aby mogły one się pozycjonować wyżej w organicznych wynikach wyszukiwania Google i generować większy „darmowy” ruch.
W przeciwieństwie do SEO poza stroną lub technicznego SEO, optymalizacja na stronie odbywa się na danych podstronach witryny.
Celem usługi SEO na stronie jest ułatwienie:
Usługa SEO optymalizacji na stronie składa się m.in. z:
SEO poza stroną (czyli „optymalizacja poza witryną”) to taktyki, które wykonuje się poza swoją domeną. Często pomagają budować tzw. Google E-A-T, czyli zaufanie, wiarygodność i autorytet.
Algorytm wyszukiwarki Google podczas rankingowania stron internetowych chce wiedzieć:
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Co obejmuje SEO poza stroną?
Marketerzy i SEO’wcy lubią wymieniać tutaj wszystko od marketingu w mediach społecznościowych po podcasty.
Szczerze to nie chcę wchodzić w definicje.
Pamiętaj tylko, że usługa SEO tego typu powinna skupiać się, aby:
Techniczne SEO odnosi się do optymalizacji kodu i wydajności Twojej witryny, dzięki czemu wyszukiwarki mogą z łatwością indeksować, crawlować (poruszać się) i renderować Twoją witrynę.
Zapewnia to również, że odwiedzający witrynę będą mieli dobre wrażenia użytkownika (UX i Core Web Vitals).
Dlaczego techniczne SEO jest tak ważne?
Zastanów się: jeżeli Google nie może znaleźć i zaindeksować Twojej witryny, to nie ma znaczenia, jak dobry content i treści posiadasz, ponieważ Twoja strona po prostu nie będzie się pozycjonować.
W przepływie link juice pomagają też tzw. pillar page:
SEO techniczne składa się m.in. z tematów takich jak:
W rzeczywistości, według Mozcast, 99% wyników na pierwszej stronie jest zabezpieczonych szyfrowaniem HTTPS.
W dodatku jeśli nie masz wdrożonego SSL to przeglądarki internetowe ostrzegają, że Twoja strona może być niebezpieczna.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Pozycjonowanie lokalne to dział usług SEO i pozycjonowania, który obejmuje kilka działań, które są przeznaczone wyłącznie dla lokalnych firm.
Celem lokalnego SEO jest zwiększenie widoczności dla użytkowników szukających firm w danej miejscowości w tym na mapach Google.
Oczywiście wszystkie lokalne firmy powinny wykonywać usługi SEO technicznego, na stronie, czy poza stroną, ale pozycjonowanie lokalne posiada jeszcze 2 miejsca, w których chcesz być widoczny: Local pack (tzw. pakiet lokalny) i Mapy (Google maps).
Aby być wysoko musisz dodatkowo więc skupić się na takich usługach SEO jak:
Google Moja Firma (GMB): Strona Google Moja Firma to strona firmy, która pojawia się w wynikach wyszukiwania lokalnego i mapach.
Wzmianki (wizytówki NAP): Jest to skrót od (N) name, czyli nazwa, (A) address, czyli adres, i (P) phone, czyli telefon. Ta usługa SEO polega głównie na dodawaniu do katalogów firm.
Recenzje: Są to opinie klientów.
Lista usługa SEO:
Nie jest to w żadnym wypadku lista wyczerpująca, ale zawiera najczęściej stosowane do tej pory usługi SEO.
Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:
Który fragment artykułu był dla Ciebie najbardziej zaskakujący?
A może masz jakieś pytanie.
Tak czy inaczej, zostaw teraz krótki komentarz poniżej.
Usługa SEO w dużej mierze zależy od Twojej konkurencji, czyli ile mają stron treści i contentu, a także z jakich miejsc w internecie prowadzą do nich linki.
Usługa SEO lokalnego może być wykonywana w cenie do kilku tysięcy miesięcznie, a pozycjonowanie globalne nawet kilkadziesiąt.
Aby wykonywać usługi SEO potrzebujesz narzędzi do pozycjonowania. SEO tools dzielą się na narzędzia do optymalizacji tekstu, analizy konkurencji, wyszukiwania słów kluczowych, budowania linków zwrotnych i tworzenia planów contentowych.
Usługa SEM to połączenie SEO i reklam płatnych PPC. Czyli usługi SEM polegają na działaniach organicznych jak i reklamie Google Ads.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.