Usługi SEO i pozycjonowania-co to jest?

Launch produktu -czyli jak zrobić skuteczny Product Launch
26 grudnia, 2022
Marketing wirusowy – czym jest i co jest viral marketing? [3 przykłady]
26 grudnia, 2022

Usługi SEO i pozycjonowania-co to jest?

usługi seo usługa pozycjonowania

Jeśli interesują Ciebie usługi SEO, lub usługi pozycjonowania stron to zapewne nieraz łapiesz się za głowę.

Na każdym kroku każdy krzyczy co innego: search intent, SXO, linkbuilding, content…

co jest najważniejsze w seo

Z tego powodu postanowiłem napisać ten artykuł i wyjaśnić raz, a dobrze czym są usługi SEO.

Zacznijmy.

Co to jest SEO i czym są usługi pozycjonowania stron, sklepów e-commerce

SEO, czyli search engine optimization to innymi słowy optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych. Mówiąc szerzej marketing internetowy dzieli się na wiele podgrup. Pozycjonowanie skupia się na działaniach organicznych, bez reklam płatnych.

Reklamy google ads SEO

Rodzaje SEO

Jak każda usługa marketingu online, także i optymalizacja pod kątem wyszukiwarek składa się z kilku dziedzin.

Najogólniej możemy podzielić całość na owe typy SEO:

  • SEO na stronie (onpage, on-site)
  • SEO poza stroną (offpage, off-site)
  • SEO techniczne
  • SXO (search experience optimization)
  • Lokalne SEO i pozycjonowanie wizytówki

Przyjrzyjmy się szczegółowo każdej technice SEO.

Co to są usługi SEO na stronie?

SEO onsite - onpage na stronie

Pozycjonowanie na stronie, znane również jako optymalizacja onsite lub SEO onpage, to działania, które skupiają się na optymalizacji poszczególnych elementów w witrynie, aby mogły one się pozycjonować wyżej w organicznych wynikach wyszukiwania Google i generować większy „darmowy” ruch.

W przeciwieństwie do SEO poza stroną lub technicznego SEO, optymalizacja na stronie odbywa się na danych podstronach witryny.

źle stworzona struktura strony internetowej ogranicza indeksowanie
źle stworzona struktura strony internetowej ogranicza indeksowanie

Celem usługi SEO na stronie jest ułatwienie:

  • wyszukiwarkom, i robotom indeksującym o czym jest Twoja treść,
  • i odwiedzającym w lepszym znalezieniu odpowiedzi na swoje pytania, które wpisali do wyszukiwarki.
W SEO linki nie są najważniejsze, liczy się przydatność

Usługa SEO optymalizacji na stronie składa się m.in. z:

  • Słowa kluczowe: czy frazy kluczowe dogłębnie opisują temat?
  • Treść: czy treść spełnia intencje osoby wyszukującej? (search intent)
  • Meta opisy: czy meta description zawiera praktyczne wezwanie do działania?
  • Tagi tytułu: czy tytuł strony zawiera słowa kluczowe?
  • Tagi nagłówków (H1-H6): Czy artykuł jest zorganizowany hierarchicznie z podziałem na nagłówki i podtytuły?
  • Robots.txt i tagi noindex: Czy roboty mogą indeksować witrynę?
  • Obrazy: czy obrazy ładują się szybko i zawierają tagi alt?
  • Linki wewnętrzne: czy artykuł zawiera wewnętrzne linki do innych wpisów w Twojej witrynie?
  • Linki zewnętrzne: czy artykuł zawiera linki zewnętrzne do innych stron z autorytetem?
  • Przyjazny adres URL: friendly URL.

Co to są usługi SEO poza stroną?

SEO poza stroną (czyli „optymalizacja poza witryną”) to taktyki, które wykonuje się poza swoją domeną. Często pomagają budować tzw. Google E-A-T, czyli zaufanie, wiarygodność i autorytet.

Google e-a-t
Google e-a-t

Algorytm wyszukiwarki Google podczas rankingowania stron internetowych chce wiedzieć:

  • jak trafna jest treść Twojej witryny dla zapytania, które ktoś wpisał w Google? Innymi słowy, czy Twoja strona spełnia intencje osoby wyszukującej?
  • po drugie, gdyby ktoś zapytał inne osoby z Twojej branży, na ile wiarygodny jesteś jako źródło informacji, to co by usłyszeli?

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Dołącz do nas NA DARMOWYM WIDEO

Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.

Co obejmuje SEO poza stroną?

Marketerzy i SEO’wcy lubią wymieniać tutaj wszystko od marketingu w mediach społecznościowych po podcasty.

off-page seo link building
off-page seo link building

Szczerze to nie chcę wchodzić w definicje.

Pamiętaj tylko, że usługa SEO tego typu powinna skupiać się, aby:

  • budować linki zwrotne (tzw. „linkbuilding”): Czy inne strony internetowe o wysokim autorytecie domeny linkują do Twojej witryny?
  • sygnały dotyczące marki (brand signals): jeśli nie jest to bezpośredni link, czy inne witryny wspominają o Tobie w swoich treściach (wymieniają nazwę firmy)?

Co to są usługi technicznego SEO?

techniczne seo optymalizacja techniczna

Techniczne SEO odnosi się do optymalizacji kodu i wydajności Twojej witryny, dzięki czemu wyszukiwarki mogą z łatwością indeksować, crawlować (poruszać się) i renderować Twoją witrynę.

Zapewnia to również, że odwiedzający witrynę będą mieli dobre wrażenia użytkownika (UX i Core Web Vitals).

Core Web Vitals podstawowe wskaźniki internetowe
Core Web Vitals podstawowe wskaźniki internetowe

Dlaczego techniczne SEO jest tak ważne?

Zastanów się: jeżeli Google nie może znaleźć i zaindeksować Twojej witryny, to nie ma znaczenia, jak dobry content i treści posiadasz, ponieważ Twoja strona po prostu nie będzie się pozycjonować.

W przepływie link juice pomagają też tzw. pillar page:

pillar page link juice

SEO techniczne składa się m.in. z tematów takich jak:

  • Struktura i hierarchia witryny: optymalizacja poruszania się robota, przepływ PR (link juice), wygoda nawigacyjna dla użytkowników
  • Crawling i indeksacja: czy wyszukiwarki mogą znajdować, uzyskiwać dostęp i oceniać Twoje treści?
  • Szybkość witryny: Czy Twoja witryna ładuje się w ciągu 1-3 sekund?
  • Przyjazność mobilna: czy Twoja witryna podąża za dyrektywą mobile-first index?
  • Zduplikowana treść (rel=”canonical”): czy w Twojej witrynie znajdują się podobne, lub takie same treści (przypadkowe, jak i celowe), które powodują problemy?
  • Mapy witryn XML
  • Struktura adresu URL: czy wyszukiwarki i odwiedzający mogą zidentyfikować, na której stronie się znajdują, po prostu czytając adres URL?
  • Podstawowe wskaźniki internetowe (Core Web Vitals): czy przechodzisz test CWV Google?
  • Dane strukturalne (znaczniki schematu): czy używasz danych strukturalnych, aby pomóc wyszukiwarkom zrozumieć znaczenie Twoich treści?
  • Bezpieczeństwo HTTPS (certyfikat SSL): czy dane są szyfrowane?
https ssl jako czynnik rankingowy google
https ssl jako czynnik rankingowy google

W rzeczywistości, według Mozcast, 99% wyników na pierwszej stronie jest zabezpieczonych szyfrowaniem HTTPS.

https ssl seo pozycjonowanie

W dodatku jeśli nie masz wdrożonego SSL to przeglądarki internetowe ostrzegają, że Twoja strona może być niebezpieczna.

niebezpieczna strona internetowa

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

Co to są usługi lokalnego SEO?

Pozycjonowanie lokalne to dział usług SEO i pozycjonowania, który obejmuje kilka działań, które są przeznaczone wyłącznie dla lokalnych firm.

Celem lokalnego SEO jest zwiększenie widoczności dla użytkowników szukających firm w danej miejscowości w tym na mapach Google.

Audyt SEO linków i pozycji organicznych
Audyt SEO linków i pozycji organicznych

Oczywiście wszystkie lokalne firmy powinny wykonywać usługi SEO technicznego, na stronie, czy poza stroną, ale pozycjonowanie lokalne posiada jeszcze 2 miejsca, w których chcesz być widoczny: Local pack (tzw. pakiet lokalny) i Mapy (Google maps).

Agencja SEO UniqueSEO mapa google
Agencja SEO UniqueSEO mapa google

Aby być wysoko musisz dodatkowo więc skupić się na takich usługach SEO jak:

Google Moja Firma (GMB): Strona Google Moja Firma to strona firmy, która pojawia się w wynikach wyszukiwania lokalnego i mapach.

Wzmianki (wizytówki NAP): Jest to skrót od (N) name, czyli nazwa, (A) address, czyli adres, i (P) phone, czyli telefon. Ta usługa SEO polega głównie na dodawaniu do katalogów firm.

Recenzje: Są to opinie klientów.

Najpopularniejszych rodzaje usług SEO

Lista usługa SEO:

  • Optymalizacja search intent
  • SXO
  • Badanie słów kluczowych
  • Trudność słowa kluczowego
  • Liczba wyszukiwań słów kluczowych
  • Zamiar wyszukiwania słów kluczowych
  • Wymagania dotyczące treści
  • Rankingi słów kluczowych konkurencji
  • Ręczna analiza SERP (strona wyników wyszukiwania)
  • Szacunkowa wartość rankingu słów kluczowych
  • Semantyczne i źródłowe słowa kluczowe
  • Audyt techniczny SEO
  • Konfiguracja na stronie
  • Analiza konkurencji
  • Pisanie i optymalizacja bloga na stronie internetowej
  • Audyt linków
  • Budowanie linków zwrotnych
  • Tworzenie zasobów i treści do których linkują inni (np. raporty, infografiki)
  • Blogowanie gościnne (guest posting)
  • Content marketing
  • Budynek wzmianek i cytowań, czyli katalogowanie NAP
  • Pozytywny PR
  • Optymalizacja wizytówki Google Moja Firma
  • Struktura strony
  • Szybkość strony
  • Zduplikowana treść
  • Doświadczenie użytkownika
  • Indeksowanie
  • Przyjazność dla urządzeń mobilnych
  • Bezpieczeństwo (m.in. HTTPS, SSL, regularne aktualizacje)
  • Dane strukturalne
  • Podstawowe wskaźniki internetowe
  • Wielojęzyczne oznaczenie (hreflang)
  • Audyt strony internetowej
  • Badanie słów kluczowych
  • Optymalizacja metatagów (HTML)
  • Optymalizacja tagów nagłówka
  • Łączenie wewnętrzne
  • Optymalizacja słów kluczowych
  • Tworzenie i optymalizacja treści (treści, obrazy, media)
  • Analiza konkurencji
  • Analiza wydajności SEO konkurencji
  • Analiza linków zwrotnych konkurencji
  • Analiza porównawcza konkurencji
  • Strategia treści
  • Pisanie, edytowanie, publikowanie
  • Optymalizacja na stronie
  • Aktualizowanie starych postów na blogu
  • Publikowanie w mediach społecznościowych
  • Dokładna analiza linków, dobrych i złych
  • Zalecenia dotyczące czyszczenia linków (disavow)
  • Lista linków, których należy się zrzec w Google (tj. spamowe linki, które mogą Ci zaszkodzić)
  • Broken link building
  • Budowanie linków konkurencji
  • Odzyskiwanie linków (link resurrection)
  • Audyt content marketingowy
  • Rozwój person
  • Tworzenie treści (e-booki, raporty, artykuły itp.)
  • Rozwój serii (podcast, seria wideo, seria tylko dla subskrybentów)
  • Promocja treści (płatna)
  • Dystrybucja treści (organiczna)
  • Marketing mediów społecznościowych
  • Marketing e-mailowy
  • Raportowanie (KPI i metryki)
  • Weryfikacja Google Moja Firma
  • Tworzenie i optymalizacja profili
  • Wybór kategorii
  • Przesyłanie zdjęć
  • Posty w Twoim profilu Google Moja Firma
  • Cytaty lokalne
  • Opinie Google Moja Firma

Nie jest to w żadnym wypadku lista wyczerpująca, ale zawiera najczęściej stosowane do tej pory usługi SEO.

Podsumowanie

optymalizacja-tekstu-seo-ads-google-facebook

Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:

Który fragment artykułu był dla Ciebie najbardziej zaskakujący?

A może masz jakieś pytanie.

Tak czy inaczej, zostaw teraz krótki komentarz poniżej.

FAQ – krótkie pytania i szybkie odpowiedzi

Ile kosztuje SEO?

Usługa SEO w dużej mierze zależy od Twojej konkurencji, czyli ile mają stron treści i contentu, a także z jakich miejsc w internecie prowadzą do nich linki.
Usługa SEO lokalnego może być wykonywana w cenie do kilku tysięcy miesięcznie, a pozycjonowanie globalne nawet kilkadziesiąt.

Co to są narzędzia SEO?

Aby wykonywać usługi SEO potrzebujesz narzędzi do pozycjonowania. SEO tools dzielą się na narzędzia do optymalizacji tekstu, analizy konkurencji, wyszukiwania słów kluczowych, budowania linków zwrotnych i tworzenia planów contentowych.

Co to są usługi SEM?

Usługa SEM to połączenie SEO i reklam płatnych PPC. Czyli usługi SEM polegają na działaniach organicznych jak i reklamie Google Ads.

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Usługi SEO i pozycjonowania-co to jest? 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)