Pozycjonowanie WooCommerce -na czym polega SEO sklepu internetowego?

Pozycjonowanie sklepu internetowego -co to jest e-commerce SEO?
26 grudnia, 2022
Konwersja -co to jest CRO w marketingu?
26 grudnia, 2022

Pozycjonowanie WooCommerce -na czym polega SEO sklepu internetowego?

seo wordpress pozycjonowanie

Pozycjonowanie WooCommerce to najpopularniejsza metoda na rozwijanie swojego sklepu internetowego na platformie WordPress.

Praktycznie nie ma się czego dziwić.

SEO Woocommerce nie jest trudne i można osiągnąć bardzo dobre wyniki.

Dlatego dzisiaj prezentuję dla Ciebie poradnik jak to zrobić.

Jak wygląda pozycjonowanie WooCommerce w wyszukiwarkach internetowych?

Pozycjonowanie sklepu internetowego co to e-commerce SEO

Rozwój Internetu zachęcił firmy do prowadzenia sprzedaży drogą elektroniczną.

Popularne stały się sklepy internetowe, które prowadzą handel przez Internet.

Klienci posiadający dostęp do sieci mogą skompletować poprzez sklep internetowy swoje zakupy, a następnie zamówić je bezpośrednio do domu.

Sklep internetowy to miejsce, gdzie firmy mogą w jednym miejscu umieścić wiele produktów.

Prowadzenie handlu tym sposobem znacząco ogranicza koszty i ułatwia codzienną pracę. Przedsiębiorstwa mogą poprzez handel drogą elektroniczną zwiększyć swoje zasięgi i pozyskiwać nowych klientów.

Mając niższe koszty prowadzenia działalności gospodarczej, firmy mogą konkurować cenowo ze swoimi produktami na rynku.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO

Dlaczego pozycjonowanie WooCommerce jest tak ważne?

Pozycjonowanie WooCommerce to najważniejsze źródło ruchu dla sklepów internetowych:

ecommerce seo
źródło

Aż 37,5% zamówień pochodzi z SEO!

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Dołącz do nas NA DARMOWYM WIDEO

Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.

Dodatkowo pozycjonowanie woocommerce wpływa na jego rozpoznawalność i buduje zaufanie klientów, co w efekcie zwiększa współczynnik konwersji. Średni % konwertujących odwiedzających we wszystkich branżach ecommerce to 1,84%.

konwersje-w-sklepie
źródło:wordstream

Osoby chcące dokonać zakupów drogą elektroniczną potrzebują stałego łącza internetowego i przeglądarki. Niekiedy konieczne jest dokonanie rejestracji w wybranym sklepi internetowym i podanie kilku prywatnych danych.

Firmy chcące założyć sklep internetowy najczęściej wybierają do tego odpowiedni system zarządzania treści, który umożliwia zaprojektowanie profesjonalnej strony www.

Pozycjonowanie WooCommerce to doskonały sposób, aby skorzystać na popularności sklepów e-commerce, która rośnie z roku na rok:

pozycjonowanie sklepów internetowych

Sklep internetowy wymaga dbałości o każdy szczegół, który powinien ułatwić użytkownikowi korzystanie z jego zawartości.

Właściciele sklepów internetowych muszą mieć na uwadze kwestie związane z SEO i optymalizacją. Mając sklep internetowy trzeba zadbać o jego zgodność z wymogami wyszukiwarki Google.

Aktualnie do projektowania sklepów internetowych chętnie wykorzystywane jest oprogramowanie WordPress. Jest to oprogramowanie, które umożliwia stworzenie strony www od podstaw poprzez wykorzystanie do tego odpowiedniego szablonu.

WordPress stał się popularny ze względu na swoją prostotę, niezależność przy konstruowaniu strony i możliwość wprowadzania licznych zmian poprzez istniejące już wtyczki.

standardowa konwersja w ecommerce
standardowa konwersja w ecommerce

Właściciele sklepów internetowych muszą także zadbać o pozycjonowanie. Wygenerowany ruch z wyszukiwarek internetowych umożliwia prowadzenie sprzedaży i pozwoli zarobić pierwsze pieniądze.

Niestety w sieci istnieje liczna konkurencja, która zaciekle walczy o najbardziej popularne frazy kluczowe w wyszukiwarce Google.

Właściciele stron www korzystają nierzadko z pozycjonowania poprzez płatną reklamę internetową w wyszukiwarkach i optymalizację, która umożliwia pojawienie się w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Posiadanie sklepu internetowego to przygoda, gdzie będziemy potrzebowali pieniędzy do jego stworzenia, pozycjonowania i prowadzenia działań marketingowych.

Czym jest sklep online?

Sklep internetowy to miejsce, gdzie użytkownicy Internetu mogą dokonywać zakupów, a następnie opłacą je poprzez transakcję elektroniczną.

E-sklepy znacząco zmieniły sposób prowadzenia sprzedaży, gdzie większość przedsiębiorstw zaczęło prowadzić swój handel drogą elektroniczną. Jest to znacząco ułatwienie dla użytkowników Internetu i jednocześnie samych przedsiębiorców.

Sklep internetowy generuje mniejsze koszty i pozwala znacząco zwiększyć sprzedaż. Każdy przedsiębiorca posiadający sklep internetowy musi dbać o kilka elementów, które składają się na sukces inwestycji.

Prowadząc e-sklep należy zadbać o profesjonalną obsługę klienta, błyskawiczny czas pakowania zamówień i odpowiednie zatowarowanie.

Osobną kwestią jest pozycjonowanie sklepu woocommerce wykorzystując do tego wyszukiwarki internetowe.

Warto zacząć od analizy konkurencji:

Kluczowe jest wypromowanie swojego sklepu internetowego w największej wyszukiwarce o nazwie Google.

Wyszukiwarka Google generuje dla sklepów online największy ruch i jest największą na świecie.

Zdecydowanie mniejsze znaczenie mają pozostałe wyszukiwarki internetowe, jak:

  • Bing,
  • Yahoo,
  • Baidu,
  • Seznam,
  • DuckDuckGo, lub
  • Yandex.

Posiadacze e-sklepów muszą zadbać o marketing internetowy, aby wypozycjonować stronę i wygenerować na niej wartościowy ruch.

Wygenerowanie ruch na stronie najczęściej odbywa się poprzez naturalne pozycjonowanie w wyszukiwarce Google lub wykorzystanie do tego płatnej reklamy kontekstowej.

Przedsiębiorstwa nierzadko łączą oba sposoby, gdzie jednocześnie chcą uzyskać wysokie pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania i korzystają z płatnej reklamy poprzez Google Ads.

Google Ads czy SEO
Google Ads czy SEO?

System Google Ads to autoryzowana forma reklamy, która jest prowadzona w wyszukiwarce Google i pokrewnych serwisach. Firma Google umożliwia sklepom promowanie się w ich wyszukiwarce i należącym do spółki serwisie YouTube.

Agencja Google Ads

Google Ads pozwala przedsiębiorstwom promować się również poprzez serwisy współpracujące z programem. Popularny program Google Adsense zrzesza strony internetowe, które chętnie emitują reklamy u siebie w zamian za korzyści finansowe.

Jak zaprojektować profesjonalnie wyglądający sklep internetowy?

Proces pozycjonowania strony internetowej zaczyna się już podczas tworzenia jej. Z tego powodu budowę swojego e-sklepu najlepiej oprzeć o sprawdzony system zarządzania treścią, który pozwoli dopracować na stronie każdy szczegół.

Na przykład zobacz jeden z ecommerce Pilgrim:

przykład strony SEF SEO-friendly
przykład strony SEF SEO-friendly

Mimo tego, że ich karta produktu nie jest artykułem na blogu, to i tak jest ULTRA wysokiej jakości.

Aktualnie najchętniej wykorzystywanym systemem jest WordPress, który został stworzony przez amerykańska firmę Automattic Inc.

Oprogramowanie zostało oddane do użytku w 2003 roku, gdzie miało służyć do tworzenia blogów. WordPress na przestrzeni lat znacząco się rozwinął i obecnie wykorzystuje się go do tworzenia profesjonalnie wyglądających stron www i e-sklepów.

Warto tutaj wspomnieć, iż oprogramowanie jest dostępne bezpłatnie dla użytkowników, którzy chcą zaprojektować na nim swoją stronę.

seo hosting seo domena

Do stworzenia strony www potrzebne jest podpięcie swojego hostingu, co wiąże się z pewnymi kosztami. Mając sklep internetowy musimy również zadbać o prywatną domenę, co jest niewielkim kosztem w skali całego projektu.

jaki hosting seo wybrać web serwer

Według testów hostingów SEO, obecnie najlepiej wypadają:

  • Cyberfolks – możesz u nich kupić hosting plus domenę. Sam korzystam -polecam.
  • Hostinger – mają kilka ciekawych opcji na hosting.
  • SEOhost – firma na której obecnie rejestruję zaplecza SEO.

Hosting i domena wymagają regularnego opłacania jej każdego roku.

optymalizacja seo onsite
optymalizacja seo onsite

Obecnie statystyki pokazują, że oprogramowanie WordPress należy do najchętniej używanych na świecie. Gigantycznym ułatwieniem dla osób korzystających z oprogramowania WordPress jest możliwość korzystania ze specjalnych szablonów.

Motywy umożliwiają stworzenie sklepu w błyskawicznym tempie, gdzie wybrany szablon trzeba jedynie wgrać i odpowiednio przygotować. W sieci dostępne są motywy pozwalające na zaprojektowanie od podstaw najróżniejszych stron www i sklepów internetowych.

Tworzenie treści na strony internetowe

Webmasterzy mają do wyboru darmowe i płatne szablony stron www. W przypadku sklepów internetowych zalecane jest korzystanie z płatnych szablonów, które gdzie autor odsprzedaje pozwala na ich szerokie wykorzystanie.

Darmowe szablony nierzadko zawierają informację o twórcy i wyglądają mniej profesjonalnie. W przypadku darmowych motywów musimy liczyć się z tym, że inni projektanci stron mogli z nich również korzystać.

Odpowiednio wybrany motyw pozwala stworzyć profesjonalnie wyglądający sklep, który będzie przejrzysty dla klientów.

Marketing treści

WordPress pozwala na nieustanną rozbudowę sklepu internetowego poprzez edycję szablonu i jego kodu źródłowego. Należy jednak pamiętać, że mając szablon nie musimy się bawić kodem źródłowym, aby zwiększyć funkcjonalność swojego e-sklepu.

Wybierając odpowiedni szablon powinniśmy zwrócić uwagę na kilka szczegółów. Istotną kwestią jest to, aby szablon był responsywny i kompatybilny z przeglądarkami internetowymi.

Elastyczny szablon strony to jeden z warunków, które wyszukiwarka Google bezwzględnie wymaga. Obecnie wyszukiwarka Google preferuje strony internetowe, które posiadają elastyczny design.

Jest to potrzebne do lepszego wyświetlania strony na urządzeniach mobilnych. Użytkownicy mogą wygodniej przeglądać wybrane witryny internetowe i e-sklepy na swoich telefonach komórkowych.

W efekcie dobrego pozycjonowania woocommerce, tworzenia treści i linków, możesz osiągać takie wyniki jak my w UniqueSEO dla siebie i swoich klientów.

Czy-warto-inwestowac-w-seo-dlaczego-pozycjonowanie-sie-oplaca

Obecnie internauci nierzadko dokonują zakupów drogą elektroniczną, gdy korzystają ze swoich smartfonów. Projektując sklep oparty o WordPress powinniśmy postawić na elastyczny motyw.

W przyszłości pozwoli to nam lepiej wypozycjonować swój e-sklep i umożliwi wygodniejsze korzystanie z niego dla użytkowników Internetu. W sieci znajdziemy ogromny wybór z responsywnymi szablonami, które są dostępne na płatnej lub bezpłatnej licencji.

Czym jest wtyczka WooCommerce?

WordPress to CMS, który pozwala webmasterom wykorzystać do budowy sklepu internetowego liczne wtyczki. Specjalne wtyczki pozwalają na znaczne rozszerzenie możliwości, które oferuje wybrany sklep internetowy, blog lub strona www.

co jest najważniejsze w seo

Jest to istotne podczas tworzenia e-sklepu, gdzie jego rozszerzona funkcjonalność zachęca internautów do robienia zakupów.

Aktualnie oprogramowanie WordPress oddaje do użytku ponad kilkadziesiąt tysięcy wtyczek, gdzie znajdziemy również bezpłatne rozszerzenia. Poszczególne wtyczki wprowadzają określone rozszerzenia na stronie i są w stanie ją odpowiednio rozbudować.

Niekiedy użycie określonych wtyczek usprawni optymalizację sklepu pod kątem najistotniejszych wyszukiwarek internetowych.

Content Marketing treści

Jedną z najpotrzebniejszych wtyczek do budowy profesjonalnie wyglądającego sklepu internetowego, jest WooCommerce. Wtyczka WooCommerce została oddana do użytku w 2011 roku, gdzie została pozytywnie przyjęta, a webmasterzy chętnie korzystali z niej jako rozszerzenia do tworzenia e-sklepów.

Wtyczka jest prosta w instalacji i można z łatwością podpiąć ją pod swoją stronę www. Warto tutaj wspomnieć, iż wtyczka WooCommerce opiera swoje działanie o licencję open source. Jest to licencja, która umożliwia użytkownikom korzystanie z wtyczki na licencji wolnego oprogramowania.

W praktyce twórca wtyczki pozwolił na korzystanie z niej, wprowadzanie zmian i rozpowszechnianie na zasadach, które są opisane w wymienionej wyżej licencji.

Wtyczka WooCommerce daje liczne funkcje, które każdy webmaster może odpowiednio modyfikować według zapotrzebowania. Nierzadko użytkownicy Internetu samodzielnie rozszerzają możliwości wybranych wtyczek, które można następnie pobrać.

Podobnie jest w przypadku omawianej wtyczki, gdzie społeczność korzystające z WooCommerce chętnie ją modyfikuje. Wtyczka znacząco rozwinęła handel poprzez e-commerce i sprawiła, że oprogramowanie WordPress zaczęło być chętnie wykorzystywane do projektowania sklepów internetowych.

Jakie rozszerzenia wprowadza wtyczka WooCommerce?

Wtyczka WooCommerce to rozszerzenie, które umożliwia stworzenie elegancko wyglądającego sklepu internetowego, który posiada odpowiednie funkcje dla użytkowników.

wpis-na-bloga-przyklad-SM

Korzystając z wtyczki możemy na stronie wprowadzić pakiet funkcji, które usprawnią jej działanie. Jedną z opcji jest podpięcie na stronie specjalnej bramki płatniczej, która umożliwia dokonywanie transakcji.

Klienci będą mogli opłacić poprzez bramkę płatniczą swoje zakupu, które dokonali w danym sklepie internetowym. Bramki płatnicze to usługa, gdzie sklepy mogą realizować płatności poprzez pośrednika.

Płatności w e-sklepie są dokonywane w całości poprzez Internet, gdzie pieniądze trafiają od razu na konto w banku. Najczęściej bramki płatnicze umożliwiają dokonywanie płatności poprzez karty płatnicze lub realizowany błyskawicznie przelew bankowy.

Do płatności poprzez bramki mogą być wykonywane także poprzez BLIK, Google Pay lub inne popularne sposoby. Podpinając płatność na stronie poprzez bramkę musimy liczyć się z tym, że pośrednik będzie pobierał prowizję za każdą transakcję.

jak obliczyć współczynnik konwersji

Obecnie w Polsce do najpopularniejszych dostawców oferujących rozliczenia poprzez bramki należy Tpay, PayU i Przelewy24.

Wtyczka WooCommerce pozwala również wprowadzić na stronie programy afiliacyjne, specjalną wyszukiwarkę produktów lub podpiąć program do prowadzenia księgowości.

Właściciel strony może poprzez integrację z systemem księgowym może usprawnić sposób rozliczania się ze swoich zobowiązań finansowych względem państwa i powiązanych z nim instytucji.

Warto tutaj wspomnieć, iż w sieci są dostępne już szablony, które mają wbudowaną wtyczkę WooCommerce. Motywy kompatybilne z omawianą wtyczką pozwalają na błyskawicznie zaprojektowanie kompleksowego sklepu internetowego.

Odpowiednie szablony zawierające wbudowaną wtyczkę możemy znaleźć na stronach, które zajmują się ich sprzedażą. Najczęściej są to zagraniczne strony, gdzie do najpopularniejszych należy ThemeForest.

Unique selling proposition

Strona ThemeForest/Envato posiada w sprzedaży ponad kilkanaście tysięcy najróżniejszych szablonów WordPress. Ponad kilka tysięcy motywów jest kompatybilna w wtyczką WooCommerce, która pozwala zaprojektować profesjonalnie wyglądający sklep.

Szablony można szukać także w katalogu, który znajdziemy na oficjalnej stronie WordPress.org. Wchodząc na wspomnianą stronę będziemy mogli pobrać oprogramowanie na swój komputer. Strona jest dostępna w języku polskim i możemy znaleźć na niej zakładkę, gdzie otrzymamy w wsparcie w postaci licznych poradników.

Z oprogramowania WordPress możemy również korzystać poprzez aplikacje mobilne. Aplikacje działają na urządzeniach mobilnych, które posiadają najnowsze oprogramowanie, jak Android, iOS lub WeOS.

Mając dostęp do aplikacji będziemy mogli dodawać za ich pośrednictwem posty na swojej stronie internetowej, prowadzić moderację, odpowiadać na komentarze lub przeglądać aktualne statystyki.

Jak pozycjonować swój sklep woocommerce w internecie?

SEO onsite - onpage na stronie

Aby pozycjonować sklep w internecie musisz zadbać o kilka czynników, jak:

  1. Wyszukiwanie słów kluczowych
  2. Architektura witryny, kategorie i wewnętrzne linkowanie
  3. SEO on site, czyli działania na stronie
  4. SEO techniczne
  5. Marketing treści i promowanie contentu
  6. SEO off site i link building
skuteczne linki seo

Jak wypozycjonować swój sklep internetowy oparty o WooCommerce?

Słowa kluczowe

Pozycjonowanie sklepu internetowego wygląda podobnie, jak innych stron www. Obecnie popularne stało się pozycjonowanie WooCommerce, gdzie swój e-sklep projektuje się na bazie tej popularnej wtyczki WordPress.

Promowanie sklepu internetowego zaczyna się już w momencie, gdy tworzymy jego wstępny projekt. Webmaster musi zadbać o to, aby e-sklep był dostosowany do wymogów, które stawia wyszukiwarka Google.

wysokiej jakości UX pomaga w SEO
wysokiej jakości UX pomaga w SEO

Wśród istotnych wymogów wpływających na pozycję danej strony www jest przejrzysty kod źródłowy, kompatybilność z przeglądarkami internetowymi i responsywność.

Warto tutaj wspomnieć, iż tworzone obecnie szablony WordPress są często zgodne z wymogami Google, co ułatwia znacząco sprawę projektantom stron internetowych.

Pozycjonowanie to pewien proces, gdzie celem jest osiągnięcie wysokich pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania. Warto tutaj omówić, czym jest optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek internetowych.

co wpływa na lokalne pozycjonowanie

Optymalizacja to zestaw czynności, które należy sprawdzić i wykonać na swojej witrynie internetowej. Celem jest wyeliminowanie wszelkich błędów technicznych w kodzie źródłowym, które mogą potencjalnie utrudnić funkcjonowanie strony w przyszłości.

Optymalizacja wpływa również na odbiór strony przez wyszukiwarki internetowe. Po stworzeniu swojej witryny internetowej z czasem odwiedzi ją robot indeksujący. Rolą robota jest dokładne sprawdzenie witryny i znajdujące się na niej zawartości.

Core Web Vitals podstawowe wskaźniki internetowe
Core Web Vitals podstawowe wskaźniki internetowe

Robot Google następnie przypisze stronie odpowiednią pozycję w wyszukiwarce. Podejmowane działania SEO mają na celu ułatwić pracę robotom sieciowym w przyszłości i wpłynąć na lepszy odbiór strony. Obecnie algorytmy wprowadzone przez Google pobieżnie określają czynniki, które mogą wpłynąć na lepszą pozycję w rankingu.

Specjaliści SEO muszą regularnie śledzić ewentualne zmiany, które firma Google może wprowadzić.

Na przestrzeni lat algorytmy pracując dla wyszukiwarki Google nieustannie się zmieniały. Aktualnie przy ocenie strony istotne jest kilka czynników, jak dobór odpowiednich słów kluczowych, właściwie napisany kod źródłowy, wartościowa treść i link building. Każdy z wymienionych elementów odgrywa istotną rolę i ma wpływ na ostateczną pozycję w wyszukiwarce. Warto tutaj wspomnieć, iż promowanie sklepu internetowego odbywa się również stosując do tego reklamę kontekstową.

Reklamy google ads SEO

Popularne jest wykorzystanie autoryzowanego systemu reklamowego należącego do firmy Google. System o nazwie Google Ads pozwala e-sklepom reklamować się w wyszukiwarce Google poprzez specjalne linki sponsorowane. Wspomniane linki sponsorowane mogą pojawić się w różnych miejscach w wyszukiwarce Google. Najczęściej linki reklamujące pojawiają się u góry, gdzie znajdują się przed naturalnymi wynikami wyszukiwania na daną frazę kluczową.

Maksymalnie na górze listy mogą pojawić się cztery linki tekstowe z odnośnikiem. Reklamy pojawiają się także w formie niewielkich banerów, które reklamują konkretny produkt i odsyłają użytkownika do wybranego sklepu internetowego. Reklama poprzez Google Ads potrafi znacząco zwiększyć sprzedaż i wygenerować markom zadowalające zyski. Reklamodawcy muszą jednak odpowiednio skonfigurować swoją kampanię reklamową i nieustannie ją monitorować.

Reklama poprzez wyszukiwarki jest obecnie nieodłącznym elementem praktycznie każdej kampanii marketingowej prowadzonej w Internecie. W dłuższej perspektywie czasu pozycjonowanie sklepu internetowego jest jednak lepszym rozwiązaniem, które jest trwalsze i mniej kosztowne.

Jak właściwie przeprowadzić optymalizację strony?

Optymalizacja SEO

Podstawą poprawnej optymalizacji strony jest przeanalizowanie jej kodu źródłowego. W dalszej kolejności ogromnie ważną rolę we właściwej optymalizacji będzie miał content i odpowiedni dobór fraz kluczowych.

planer słów kluczowych google keyword planner GKP przykładowa fraza SEO
planer słów kluczowych google keyword planner GKP przykładowa fraza SEO

Pozycjonując swój sklep internetowy musimy wiedzieć, które frazy kluczowe będą nas interesowały. Odpowiedni dobór słów kluczowych pozwoli nam właściwie zaplanować kampanię reklamową i przeprowadzić pozycjonowanie strony.

Słowa kluczowe będą znajdowały się na całej stronie, gdzie prawdopodobnie znajdą je później roboty sieciowe. W odpowiednim dobraniu fraz kluczowych mogą nam pomóc specjalne narzędzia SEO.

Podstawowym narzędziem, które będziemy mogli użyć w pierwszej kolejności jest specjalny planer. Wspomniany planer słów kluczowych jest dostępny w wersji darmowej od firmy Google.

planer słów kluczowych google keyword planner GKP
planer słów kluczowych google keyword planner GKP

W planerze otrzymamy listę słów kluczowych w związku z naszą stroną, które mogą być z nią powiązane tematycznie.

Każde słowo kluczowe będzie posiadało prognozowaną liczbę wyświetleń, które będziemy mogli zdobyć w ciągu miesiąca.

przykłady wyszukiwania w planerze słów kluczowych Google dla frazy SEO
przykłady wyszukiwania w planerze słów kluczowych Google dla frazy SEO

Obecnie popularną strategią stosowaną przy pozycjonowaniu jest long tail. Pozycjonowanie na długi ogon wykorzystuje mniej popularne frazy kluczowe, które łatwiej wypromować w wyszukiwarce Google.

Frazy dobierane do pozycjonowania long tail składają się przynajmniej z trzech słów. Wybierając popularne frazy kluczowe, osiągnięcie wysokich pozycji będzie znacznie trudniejsze i zajmie więcej czasu.

Mając jednak odpowiednie umiejętności, cierpliwość i kapitał, możemy podjąć się pozycjonowania na najpopularniejsze hasła. W przypadku właścicieli sklepów internetowych często nawiązują oni współpracę z profesjonalnymi agencjami SEO.

specjalista seo ekspert

Pracujący tam specjaliści mają odpowiednie zaplecze i narzędzia do tego, aby osiągnąć pożądane wyniki w pozycjonowaniu. Decydując się na pozycjonowanie samemu będzie nam trudno osiągnąć oczekiwany efekt.

Warto tutaj wspomnieć, iż olbrzymią część czasu zajmuje tworzenie treści, a w przypadku sklepów dodatkowo opisów produktów. Wyszukiwarka Google surowo spogląda na strony pod kątem contentu i regularności w jego dodawaniu.

Algorytmy Google korzystniej spoglądają na strony, które mają rozbudowany i wartościowy content na stronie. W przypadku e-sklepów należy pilnować, aby ich opisy były odpowiednie rozbudowane, przejrzyste i sformatowane.

Większość sklepów internetowych jednocześnie ze sprzedażą prowadzi blog tematyczny. Na blogu powiązanym ze sklepem pojawiają się najczęściej artykuły tematyczne i poradniki. Jest to istotne z punktu widzenia SEO i użytkownika, który otrzymuje wartościową treść do przeczytania.

Ile razy pisać blogi w tygodniu
Ile razy pisać blogi w tygodniu

Należycie prowadzony blog będzie generował wyświetlenia, które przełożą się na sprzedaż. Blog jest także miejscem, gdzie można umieścić odpowiednie słowa kluczowe w tekście. Nasycenie tekstu słowami kluczowymi wpłynie na pozycje w wyszukiwarce. Inną kwestią jest unikalność tworzonych opisów i contentu na blog.

Wyszukiwarka Google negatywnie spogląda na strony www, które posiadają zduplikowaną treść. Należy unikać tworzenia identycznej treści, która może pojawić się na innych serwisach internetowych.

W znalezieniu zduplikowanej treści w obrębie danej strony www i poza nią, może pomóc narzędzie o nazwie Copyscape. Jest to narzędzie, które jest dostępne w sieci od 2004 roku i można za jego pomocą wykryć plagiat.

Copyscape posiada wysoką skuteczność w wykrywaniu skopiowanej treści, a w jego rozszerzonej wersji możemy na e-mail otrzymywać alerty o ewentualnej kradzieży tekstu z naszej strony www. Użytkownicy mogą także korzystać z narzędzia w wersji bezpłatnej znajdując usługę w Internecie.

Jak promować swój e-sklep w sieci za pomocą SEO WooCommerce?

lejek content marketingowy sales funnel

Sklepy internetowe pragnące przebić się przez konkurencję nie mogą zapomnieć o mocy, jaką posiadają największe media społecznościowe. Social media pozwalają na wypromowanie swojego e-sklepu i pozyskanie ruchu na stronę.

Największe marki chętnie zakładają profile społecznościowe w popularnych serwisach społecznościowych, aby wykorzystać ich potencjał w swoich kampaniach marketingowych. Istotnym serwisem, który nierzadko jest wykorzystywany w kampaniach marketingowych jest Facebook.

Serwis jest miejscem, gdzie każdego dnia miliardy użytkowników loguje się na swoje konta. Firmy mogą poprzez serwis założyć fanpage, gdzie umieszczą link do swojego sklepu internetowego.

Fanpage służy firmom do komunikacji z użytkownikami, prowadzenia działań marketingowych, generowanie ruchu, organizowanie konkursów i promowania swoich produktów. Użytkownicy lubiący daną markę chętnie obserwują jej fanpage i dzielą się pozytywną opinią.

Wyrażone opinie w ten sposób są wartościowe dla danej firmy i dodatkowo zachęcają inne osoby do polubienia.

Statystyki pokazują, że użytkownicy Internetu chętnie sugerują się opiniami, które znajdują na znanych portalach społecznościowych. Warto tutaj wspomnieć, iż odnośniki pozyskane z social mediów nie przekładają się na SEO.

Sygnały społecznościowe social signals

Natomiast ma to niebezpośredni wpływ na pozycjonowanie woocommerce.

Generowany ruch z serwisów społecznościowych przekłada się na wyższe pozycje i jest zauważalny przez roboty sieciowe. Media społecznościowe do istotny element efektywnego marketingu internetowego.

Rejestrując się na popularnych serwisach społecznościowych stajemy się widoczni dla ludzi, którzy korzystają z Internetu. Do listy popularnych portali społecznościowych oprócz Facebooka, należą także Twitter, Pinterest, TikTok, Instagram, LinkedIn lub Snapchat.

Sklepy internetowe powinny zadbać o to, aby znajdować się na przynajmniej kilku znanych portalach społecznościowych. Warto tutaj wspomnieć, iż do obsługi klientów przydatne mogą okazać się popularne komunikatory.

Konwersację z klientami swojego e-sklepu możemy prowadzić poprzez Whatsapp, Skype lub Facebook Messenger.

Czym jest SEO Yoast i jak wpływa na pozycjonowanie Woocommerce?

wtyczka wordpress seo yoast

Ciekawym narzędziem, które każdy specjalista SEO może wykorzystać do pozycjonowania sklepu internetowego jest SEO Yoast. Jest to narzędzie, które powstało z myślą o sklepach internetowych, które opierają swoje funkcjonowanie o wtyczkę WooCommerce.

pozycjonowanie wordpress seo yoast

Wtyczka Yoast SEO sprawia, że pozycjonowanie WooCommerce jest zdecydowanie prostsze. Wtyczka usprawnia optymalizację stron www pod kątem wyszukiwarek internetowych, które są budowanie na oprogramowaniu WordPress.

Aktualnie wtyczka Yoast SEO cieszy się ogromnym zaufaniem i została pobrana ponad kilkaset milionów razy z oficjalnej strony WordPress.

problemy z seo wordpress

Opinie na temat wtyczki są niebywale pochlebne i zachęcają do korzystania z niej. Wtyczka Yoast SEO powstała w 2007 roku, ale przez lata była aktualizowana. Obecnie wtyczka jest dostępna w wersji bezpłatnej, ale jej funkcje są ograniczone.

Do rozszerzenia funkcji potrzebne jest wykupienie wersji płatnej. Zdecydowanie zaleca się podpięcie wtyczki pod swój sklep internetowy, aby usprawnić proces pozycjonowania.

Z pomocą wtyczki przeprowadzenie konfiguracji na stronie i naprawienie błędów technicznych, będzie znacznie prostsze.

Czytaj poradnik SEO Yoast.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

Wpływ prękości wczytywania sklepu na pozycjonowanie WooCommerce

Wolny sklep internetowy jest denerwujący.

Dużo osób przez to nie finalizuje zakupów.

Sprawdź więc WPRocket.

Oprócz funkcji cache posiada wiele dodatków optymalizujących stronę pod kątem szybkości ładowania.

ustawienia-wp-rocket

Jak samodzielnie pozycjonować sklep internetowy WooCommerce?

Pozycjonowanie sklepu internetowego samodzielnie to trudny i długotrwały proces. W przypadku większych e-sklepów jest to praktycznie nieosiągalne ze względu na konieczność dopilnowaniu wielu kwestii.

Niektóre czynności możemy jednak wykonać samodzielnie, co pozwoli nam zaoszczędzić pieniądze. Przykładem są opisy produktów, które możemy samodzielnie wykonać bez pomocy specjalisty.

W innym wypadku będziemy musieli zlecić to profesjonalnemu copywriterowi. W przypadku większych sklepów internetowych musimy nastawić się na przygotowanie nawet kilkuset lub kilku tysięcy opisów. Jest to niezwykle długotrwały proces, któremu możemy samodzielnie nie podołać.

Warto tutaj wspomnieć, iż tworzenie opisów musi iść w zgodzie z zasadami SEO.

Wspomniane zasady SEO wpływają na pozycje w wyszukiwarce, które otrzyma e-sklep i zamieszczone na nim produkty.

Do stworzenie odpowiednich opisów może być potrzebny copywriter SEO, który zaznajomiony jest ze sposobem działania algorytmów pracujących dla wyszukiwarki Google.

Rolą profesjonalnego copywritera SEO jest umiejętne połączenie tworzonego contentu z jego wartością dla działań SEO. Mając odpowiedni kapitał najlepiej rozważyć współpracę z profesjonalną agencją SEO, która zajmie się pozycjonowaniem za nas.

Koszt pozycjonowania jest ustalany indywidualnie w zależności od tego, jaki zakres prac musi zostać wykonany.

Pozycjonowanie to długotrwały proces, gdzie nawet zlecając te działania musimy uzbroić się w cierpliwość. Pierwsze efekty mogą być widoczne dopiero po kilkunastu miesiącach.

Podsumowanie wpisu pt. „Pozycjonowanie WooCommerce”

optymalizacja-tekstu-seo-ads-google-facebook

Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:

Który fragment artykułu był dla Ciebie najbardziej zaskakujący?

A może masz jakieś pytanie.

Tak czy inaczej, zostaw teraz krótki komentarz poniżej.

FAQ – krótkie pytania i szybkie odpowiedzi

Co to wordpress?

WordPress to system zarządzania treścią na stronie WWW, czyli CMS. To darmowe oprogramowanie przeznaczone do tworzenia i prowadzenia blogów i stron internetowych.

Co to woocommerce?

WooCommerce jest to wtyczka e-Commerce stworzona w celu integracji z WordPressem sklepu internetowego. WooCommerce umożliwia prowadzenie sprzedaży zarówno produktów fizycznych, jak i usług czy produktów cyfrowych.

Co to pozycjonowanie woocommerce?

SEO WooCommerce to działania, które mają sprawić że Twój sklep internetowy założony na WordPress będzie lepiej widoczny w wynikach organicznych w wyszukiwarce internetowej.

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Pozycjonowanie WooCommerce -na czym polega SEO sklepu internetowego? 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)