Porada dla marketerów: jak tworzyć kontent (dlaczego mózg się nudzi-psychologia zabawy)

techniki uczenia się
Kurs szybkiej nauki- czyli jak się uczyć szybko, efektywnie i przyjemnie
25 marca, 2021
jak pobrać film z fb
Jak ściągnąć film z facebooka
25 marca, 2021

Porada dla marketerów: jak tworzyć kontent (dlaczego mózg się nudzi-psychologia zabawy)

Rozrywka- Porada dla marketerów jak tworzyć kontent (dlaczego mózg się nudzi-psychologia zabawy)
Doradztwo, szkolenia, coaching -Rafał Szrajnert
Doradztwo, szkolenia, coaching -Rafał Szrajnert
Porada dla marketerów: jak tworzyć kontent (dlaczego mózg się nudzi-psychologia zabawy)
Porada dla marketerów: jak tworzyć kontent (dlaczego mózg się nudzi-psychologia zabawy) 1
/

Dlaczego odczuwamy potrzebę rozrywki? Dlaczego w pewnych okolicznościach mózg się nudzi, a w innych nie? Czemu czytanie książek nie jest tak popularne jak filmy na tiktoku?

Pozwólcie, że omówię temat.

Rozrywka i jej związek z ludzkim umysłem

Życie ludzkie to złożony, ciągły proces. Jest wypełnione ogromnym wolumenem ze wszystkich stron. Żyjemy według wzoru, który nam odpowiada. Cieszymy się życiem według ustalonego schematu, ponieważ ułatwia to życie. Czujemy się bezpiecznie, gdy coś dzieje się zgodnie z naszymi oczekiwaniami i robimy wszystko, co w naszej mocy, aby zachować ten spokój w każdym momencie. 

I teraz…

Ludzkie umysły są bardziej skomplikowane niż ludzkie życie. 

Ludzkie umysły to bardzo zdolne narzędzia, które przez większość czasu nie są wykorzystywane. Nawet przy niepełnym wykorzystaniu nasz mózg ma tendencję do ugrzęźnięcia „zawieszenia” z powodu zmieniających się sytuacji i wymagań wywieranych przez siły wewnętrzne i zewnętrzne. 

Ten zagubiony umysł nie może działać w pełni i zaczynają pojawiać się oznaki słabości. W takich chwilach bardzo dobrze jest zastosować techniki relaksacyjne, które bawią umysł.

 Rozrywka oznacza wszystko, od słuchania muzyki do oglądania programu w telewizji. 

Jeśli więc rozrywka jest sposobem na odświeżenie ludzkiego umysłu, to ile z niej jest dla nas dobre? Czy nadmierna rozrywka szkodzi ludzkiemu życiu lub dodaje mu wartości? Kiedy ludzki umysł nie jest pobudzany, dlaczego wchodzi w stan zwany nudą? Przyjrzyjmy się szczegółowo wszystkim tym aspektom, abyśmy mogli wydostać się z wielu niejasności, które wydają się tajemnicze, co jest BARDZO POMOCNE dla marketerów i osób interesujących się psychologią.

Zadajmy sobie pytanie:

Dlaczego odczuwamy potrzebę nadmiernej rozrywki?

Pomyśl, gdybym zadał Tobie pytanie, co jest przeciwieństwem słowa „zabawa”, większość ludzi odpowie praca lub nuda. 

Pomyśl głębiej, a uświadomisz sobie, że przeciwieństwem jest w rzeczywistości „depresja”. Jest to typowy stan umysłu większości ludzi. 

Źle rozumiemy wymagania naszego umysłu, który od czasu do czasu próbuje nam przekazać ważne informacje poprzez subtelne wskazówki. Jeśli lubimy to, co robimy, umysł nie oczekuje rozrywki. Jeśli myślimy, że na przykład piłka nożna to zabawa, dlaczego piłkarze w wielu sytuacjach są psychicznie zniszczeni? Jeśli muzyka jest zabawna, czy oznacza to, że muzycy i artyści nigdy nie odczuwają presji psychicznej?

Jasno to dowodzi, że każda aktywność przekraczająca dopuszczalną granicę tolerancji drenuje mózg. Właśnie w takich chwilach ludzki mózg woła o odprężenie. 

W takich chwilach trzeba się bawić w dowolny preferowany sposób. Kiedy nawet na tym etapie ludzki umysł nie jest zabawiony, czuje się niedostatecznie pobudzony i traci zdolność działania na pełnych obrotach. Pozbawienie rozrywki powoduje wiele psychologicznych aberracji u ludzi. Takie aberracje psychologiczne obejmują agresję, zachowania autodestrukcyjne, choroby fizyczne itp. itd.

Aby uniknąć popadania w tak poważne problemy psychiczne i emocjonalne, ludzki umysł daje wskazówki wyrażające potrzebę nadmiernej rozrywki. Wreszcie, naszym wyborem jest tak zorganizowanie naszego życia, abyśmy nie musieli planować wakacji ani wycieczek, aby uwolnić się od stresu. Kiedy robisz to, co naprawdę Cię interesuje, osiągasz poziom szczęścia, którego nie ma żadna inna forma rozrywki. Nazywamy to samorealizacją.

I teraz bardzo ważne dla marketerów, lub właścicieli firm którzy chcą sprzedawać więcej.

Jak tworzyć kontent? Prawdziwy good content

Skoro ludzie przeglądają miejsca w których się reklamujesz, czyli TC, facebook, Instagram, Tiktok i inne po to aby dostarczyć mu relaksu to jaki powinien być Twój content?

Właśnie… powinien być w formie rozrywki.

Powtórzę, dobry kontent który sprzedaje to rozrywka.

Słuchajcie dalej.

Dlaczego nuda pojawia się, kiedy nie dajemy mózgowi rozrywki?

Rasa ludzka cieszyła się rozrywką od czasów epoki kamienia łupanego. Nawet wczesny człowiek, który nie doświadczył postępu technologicznego, jakim cieszymy się dzisiaj, miał swój własny zestaw rozrywek. Obserwowanie otaczającego środowiska i zdobywanie wiedzy o innych żywych stworzeniach to niektóre z kluczowych zajęć, które utorowały drogę do ewolucji człowieka. 

Chociaż nie posiadał on TV i zaawansowanych technologicznie telefonów komórkowych, rozmowa ze sobą i słuchanie historii o swoich przodkach pomagało mu uniknąć nudy.

Podchodząc do dzisiejszego scenariusza w realistyczny sposób, rozwój technologiczny pozbawił dzisiejszego człowieka wielu naturalnych sposobów relaksu. Łatwe sposoby na relaks zapewniane przez naturę, mające na celu zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych i psychicznych człowieka. 

Niektóre z takich prostych sposobów to obcowanie z ludźmi w nieformalnym środowisku, pogawędka z nimi twarzą w twarz, ludzki dotyk w formie gier, tańca i wiele innych podobnych zajęć. 

Postęp technologiczny, którego doświadczamy dzisiaj, oddalił nas od ludzi. Czujemy się pozbawieni ludzkiego dotyku, zarówno fizycznego, jak i emocjonalnego. 

Buźki i emotikony zastąpiły nasze prawdziwe emocje, okazując się twarzą osoby po drugiej stronie. Ta deprywacja tworzy w naszym życiu ogromną pustkę, którą nazywamy nudą.

Nasuwa mi się ciekawa sentencja.

Rozrywka- Porada dla marketerów jak tworzyć kontent (dlaczego mózg się nudzi-psychologia zabawy)

Czy zwrócenie uwagi na rozrywkę to dobry pomysł, czy jest jakaś inna opcja?

Rozrywka to w zasadzie wszystko, co jest zabawne. To zabawa i przyjemność, jakiej doświadczają ludzie, pomagają im od czasu do czasu się zrelaksować. Rozrywka w dużym stopniu odświeża ludzki umysł, odwracając jego uwagę od monotonnego mechanicznego stylu życia i obciążających sytuacji życiowych. 

Z innego punktu widzenia, jeśli będziesz nadmiernie zajmować się swoim umysłem, dojdziesz do punktu, w którym nie będziesz w stanie przejąć kontroli nad swoim życiem, twoje życie będzie nad tobą kierować. 

Na przykład, zastanów się nad scenariuszem:

Powiedzmy, że kończysz studia, a potem podejmujesz pracę. Niedługo potem, gdy jesteś już trochę ustabilizowany w pracy, bierzesz ślub, bierzesz pożyczkę na zakup wymarzonego domu, bierzesz pożyczkę na zakup samochodu i każdego dnia wracasz z biura (przypuśćmy, że nie lubisz tego, co robisz, ale robisz to, ponieważ na stole musi być jedzenie).

Wieczorem Ty i twoja rodzina razem oglądacie wszystkie seriale i programy rozrywkowe do snu. Masz dzieci, co powoduje dodatkową niepewność co do środków i zaczynasz oszczędzać. Masz 20-letnią hipotekę i 5-letnią pożyczkę pod zastaw samochodu, która pochłania 40% dochodu. 

Twoja żona podejmuje pracę i próbuje zapanować nad sytuacją, ale dzieci rosną, a ich wymagania także. W tym kręgu życia, jeśli potrafisz to rozgryźć, powoli twoje życie zmusza cię do robienia rzeczy, z których nie jesteś szczęśliwy, ale teraz nie masz wyboru, musisz to zrobić dla dobra swojej rodziny i dzieci. 

Życie zawładnęło tobą i teraz jesteś jego niewolnikiem na wieczność. Także zbyt dużo rozrywki TERAZ, kradnie ją w przyszłości.

I teraz…

Co się z nami dzieje, gdy nasze umysły są zawsze zajęte rozrywką i zabawą? 

Należy zachować ostrożność, aby zapewnić rozrywkę umysłowi tylko w wymaganym zakresie. Od oglądania filmów po rozmowy z ludźmi za pośrednictwem aplikacji, wszystko musi odbywać się w sposób kontrolowany. 

Nadmierne pobłażanie, nawet w dobrych rzeczach, takich jak picie wody, prowadzi do uzależnienia. Zajmuj się takimi czynnościami, mając pełną świadomość ograniczeń. 

Dlaczego więc tak bardzo kochamy rozrywkę (gwiazdy, telewizję, muzykę itp.)?

Głupie pytanie, prawda? Uwielbiamy, ponieważ jest to zabawne!

Pozwólcie więc, że zmodyfikuję pytanie: dlaczego gwiazdy, telewizja, muzyka itd. są tak zabawne, że wiele osób spędza z nimi prawie każdą dostępną godzinę?

Odpowiedź okazuje się być podobna do pytania, dlaczego kochamy jedzenie pełne soli i tłuszczu.

Rozrywka wpisuje się w aspekty naszego ewolucyjnie uwarunkowanego mentalnego i emocjonalnego dziedzictwa. Współczesna rozrywka opiera się na bardzo potężnych, wbudowanych w ludzkie procesy neuronowe, w wyniku czego jest czymś w rodzaju Big Maca dla mózgu.

Kluczem do zrozumienia ludzkiej żądzy słuchania opowieści i oglądania zdarzeń jest zrozumienie, jak ważne jest naśladowanie w naszych procesach społecznych i poznawczych.

Czasami myślimy o naśladowaniu jako zdolności umysłowej raczej niskiego poziomu ( papugowanie, albo „małpa widzi, małpa robi”), ale prawdziwe naśladowanie jest bardzo złożone.

To prawdziwe naśladowanie oznacza nie tylko robienie tego, co robi ktoś inny, ale także zrozumienie tego, co knuje ktoś inny.

Psycholog Michael Tomasello inni sugerowali, że nasza praktycznie automatyczna zdolność – być może oparta na systemach neuronów lustrzanych w naszych mózgach -co za tym idzie szybkie zrozumienie tego, co robią inni ludzie, jest najważniejszym postępem ewolucyjnym, który oddziela nas od innych naczelnych.

To właśnie umożliwia nam współpracę z innymi w budowaniu ludzkiej kultury i języka.

Nasza łatwa zdolność pojmowania perspektyw innych niż nasza jest również tym, co sprawia, że ​​tak łatwo jest nam wejść w sytuacje pełne wyobraźni, takie jak historia.

I naprawdę wchodzimy w historie.

Jak wskazał psycholog rozwojowy Paul Harris, zdolności naśladowcze naszych umysłów pozwalają nam prawie całkowicie zająć pozycję fikcyjną, tak że zarówno nasze myśli, jak i uczucia zaczynają być kształtowane bardziej przez fikcję niż przez naszą rzeczywistą sytuację. Czujemy, że jesteśmy tam, w historii, doświadczeniu.

Przeskoczmy z czasów starożytnych do „teraz”, w którym istnieją filmy 3D, dźwięk przestrzenny, wszelkiego rodzaju technologie, które pozwalają nam zanurzyć się głębiej w naszych fikcjach. Nic dziwnego, że rozrywka jest tak zabawna.

A najlepiej zazwyczaj konwertują reklamy oparte na historii i zabawie.

Widzieliście kiedyś viral jak ktoś czyta książkę?

Co powinieneś zapamiętać?

Jeśli jesteś marketerem to koniecznie pamiętaj o aspekcie rozrywkowym, aby stworzyć dobry content. Ludzie przeglądają kanały, w których się reklamujesz po to aby zrelaksować umysł, więc Twój przekaz powinien być właśnie pod to dostosowany.

Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Hej, koniecznie zobacz nowy film na YouTube (piramidy finansowe w Polsce + AMBER GOLD): link

Podaj imię i adres email, aby przejść dalej

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej.
Zapisz się na newsletter.

Zapisz się i otrzymuj ciekawe informacje!

Udostępnij!