Czego potrzebujesz żeby rozwinąć biznes

Najważniejszy wskaźnik w biznesie który mówi czy Ci się uda
20 lutego, 2024

Czego potrzebujesz żeby rozwinąć biznes

Rafał Szrajnert - Biznes, psychologia, życie
Rafał Szrajnert - Biznes, psychologia, życie
Czego potrzebujesz żeby rozwinąć biznes
Czego potrzebujesz żeby rozwinąć biznes 1
/

“Don’t be in too much of a hurry to promote, until you get good. Otherwise you just speed up t he rate at which the world finds out you’re no good.”

„Nie spiesz się zbytnio z promowaniem, dopóki nie będziesz w tym dobry. W przeciwnym razie po prostu przyspieszysz tempo, w jakim świat dowie się że nie jesteś dobry.”

Jest to cytat z jednej z książek Danna Kennedyego, który powraca do mnie jak bumerang. Dlaczego? Prowadzę biznes marketingowy, mam agencję reklamową i codziennie dostajemy kilka zapytań od klientów którym nawet nie możemy zaproponować współpracy.

Szczerze to ich produkty w żaden sposób nie są warte zakupu.

Żeby wszystko działało potrzebujesz:

  • oferty, dobry produkt opisany w odpowiedni sposób (o tym za chwilę)
  • rosnący rynek, nie w finalnym etapie gdzie konkurencja jest bardzo duża a marże niskie
  • marketingu i sprzedaży (jeśli działasz w ecommerce to te 2 działy są ze sobą bardziej połączone niż w usługach)

Natomiast żeby produkt był atrakcyjny (pomijam cenę) to musi dawać wartość, czyli 4 składniki:

  • Wynik, co mi to da: Maksymalizuj wynik marzeń (rozwiąż problem, który warto rozwiązać)
  • Prawdopodobieństwo osiągnięcia: Maksymalizuj postrzegane prawdopodobieństwo sukcesu (referencje i sprawdzone studia przypadków)
  • Ile czasu mi to zajmie: Zminimalizuj czas do osiągnięcia sukcesu (Jak możemy to przyspieszyć? Jak możemy pokazać postęp?)
  • Mój wysiłek, czy wdrożę to w łatwy sposób, albo Ty zrobisz to za mnie? Minimalizuj wysiłek i poświęcenie (Jak możemy to ułatwić? Bardziej płynnie? Wygodnie?)

Żeby przedstawić siebie w jak najlepszym świetle potrzebujesz USP. Unikalna propozycja sprzedaży to sposób na wyjaśnienie swojego podejścia biznesowego przeciwko swojej konkurencji. Kiedy na przykład, jakiś market określa siebie jako „Lidera niskich cen” „włączamy niskie ceny nananan”, to pozycjonuje siebie w umysłach w ten sposób.
Oprócz tego jak się pozycjonujesz, to USP często podkreśla benefit Twoich produktów.

Jeden z najlepszych przykładów dobrego USP to: „Fresh, hot pizza delivered in 30 minutes or less, guaranteed.”
Kiedy chcesz przyciągnąć do swojej firmy nowego, potencjalnego klienta po raz pierwszy musisz odpowiedzieć na jedno, najważniejsze pytanie: „Dlaczego powinienem wybrać Twoją firmę/produkt/usługę, a nie jakąkolwiek/ każdą inną dostępną dla mnie konkurencyjną opcję?”

Jeden ze sposobów stworzenia kreatywnego USP: adresuj to czego klienci nie lubią.

Skoro mamy to już za sobą to jak możesz urozmaicić prezentację swojego produktu na stronie sprzedażowej?

Oto kilka punktów które działają bardzo dobrze w ofercie:

  • Zdjęcia przed/po
  • Intrygujące historie zadowolonych klientów
  • Szokujące statystyki
  • Dramatyczne hasła, nagłówki, wypowiedzi
  • Demonstracja jak używać

CTA

Zbyt dużo firm nie dodaje jasnego CTA. Mówią oto nasza owa kolekcja.

Brakuje tutaj: więc wejdź na nasza stronę teraz, wybierz swój rozmiar, dodaj do koszyka i ciesz cię tym że wyglądasz wspaniale.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)