Plusem Linkedin jest to że aby sprzedawać nie musisz mieć ogromnego konta, chociaż ono oczywiście bardzo pomaga. Jeśli chodzi o strategie które tam działają świetnie to zdecydowanie social selling i abm marketing, o których Ci dzisiaj opowiem. Powiem też jak można za pomocą treści budować profil i niejako również sprzedawać z inboundu. I opowiem jak ja zbudowałem duże konto i co robię że co tydzień dostaję tam zapytania o nasze usługi. Także zapraszam na ten odcinek, Rafał Szrajnert.
Dzisiaj odcinek mógłbym w zasadzie rozbić na dwa osobne, jeden o sprzedaży, drugi o budowaniu profilu, ale te tematy są tak mocno ze sobą powiązane że warto. Najpierw zacznijmy od tego jak zbudować zasięg organiczny i followersów. Pierwsze co musisz zrobić to dokładnie poznać swoją buyer personę i ICP. ICP czyli ideal customer profile. Mam na ten temat oddzielny odcinek tutaj na Youtube, ale tak na szybko, Żeby osiągnąć sukces na Linkedin czy ogólnie w marketingu, najpierw trzeba wiedzieć do kogo mamy się reklamować czy do kogo pisać posty organiczne, żeby pozycjonować sie jako znawca i dostawać zapytania o współpracę. ICP i buyer persona to dwa różne pojęcia, które są ze sobą powiązane i mają na celu lepsze zrozumienie docelowych klientów. Oto główne różnice: ICP to ogólny profil „idealnej firmy”, z którą Twoja firma chciałaby współpracować. Dotyczy bardziej segmentu rynku, niż konkretnej osoby. Najczęściej stosuje się w B2B, gdzie biznes sprzedaje produkty lub usługi innym firmom.
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Obejmuje takie czynniki jak:
1.Wielkość firmy (np. liczba pracowników, przychody)
2.Branża, w której działa firma
3.Lokalizacja geograficzna
4.Specyficzne wyzwania lub potrzeby biznesowe
Przykład: sprzedajesz oprogramowanie księgowe dla dużych korporacji, zatem jeśli będziesz reklamował swoje produkty do wszystkich biur księgowych to przepalisz budżet. Twoje ICP to może być firma która ma ponad 100 pracowników, i przychód powyżej 50 milionów, a nie biuro księgowe w którym pracują dwie osoby.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Natomiast buyer persona to półfikcyjna reprezentacja idealnego klienta – konkretnej osoby. Czyli to jest to co pokazują na różnych szkoleniach, gdzie masz zdjęcie takiej osoby i napisane, wiek 30-35 lat, samotna matka dójki dzieci, lubi jogę itp. Dla mnie zawsze bardziej liczy się ICP, ale buyer persona jest stosowana zarówno w B2B, jak i B2C. I teraz: po co Ci to jest w ogóle potrzebne? Jeśli pominiesz ten krok to jak wyobrażasz sobie pisać treści na linkedin które będą interesowały docelowego klienta? Więc robisz content o tym co interesuje Twoją grupę docelową. U mnie większość postów jest adresowana do CMO i osób na stanowiskach zarządczych, które mają problemy z marketingiem. Druga rzecz to zapraszanie i wysyłanie DM’ek, czyli wiadomości prywatnych do tej swojej określonej grupy idealnych klientów. Na szczęście na Linkedin masz wiele opcji filtrowania. W zależności jakie masz konto, będziesz musiał zakupić sales navigatora, dzięki któremu pojawi sie na Twoim profilu ten złoty znaczek, ale będziesz mieć powiększone limity, będziesz mógł wysyłać wiadomości inmail, a także będziesz mógł pisać do konkretnych osób w firmach. Dodatkowo w Sales navigator masz super opcje targetowania i zawężania firm, na przykład po przychodzie czy wielkości. Trzecia rzecz to komentarze. Zarówno odpowiadasz na swoje jak i komentujesz innym. Teraz magiczna rzecz, coś czego nikt inny nie widział i takie rzeczy dostajesz na szkoleniach czy prywatnym mentoringu, ale podam Ci mój playbook, który zajmuje mi ok 60 minut dziennie, pozwala budowa
ć profil i zdobywać klientów. Tylko pamiętaj, że Twoja publika to tylko buyer persony i ICP. Nie pisz do innych.
Krok 1: Publikujesz post informacyjny (edutainment) i w komentarzu dajesz link do oferty, lub lead magnet (10 min) – Tip: Wyobraź sobie to w aktualnościach (czy ludzie znajdą wartość?) Co o tym sądzisz? To nie mogą być posty sprzedażowe. TYLKO WARTOŚĆ
Krok 2: Odpowiadam na komentarze (10 min)
Krok 3: Minimum 3 komentarze z Feedu (5 min)
Krok 4: Współpracuj z innymi twórcami (15 min)
Krok 5: Zakończ odpowiadanie na komentarze (10 minut)
Krok 6: Zerujesz skrzynkę odbiorczą (10 min)
Krok 7: Wizyty w profilu (5 minut)
Krok 8: Dodawanie osób zaangażowanych (5 minut)
Krok 9: Raz w tygodniu (10 minut)
Ten playbook to połączenie social selling, ABM marketingu i budowania organicznego konta. Zostały nam jeszcze takie w miarę oczywiste rzeczy, jak optymalizacja profilu, ale niestety tych błędów widzę tak dużo że muszę o tym wspomnieć. Pierwsze co to zdjęcie. Chcesz żeby inni rozpoznali Ciebie błyskawicznie, więc wstaw tam swoją głowę, Zbyt dużo ludzi daje sylwetkę od pasa w górę ale jak przeglądasz feed to nie rozpoznasz takiej twarzy. Kolejne to baner. Ja jestem zwolennikiem CTA z opisem usługi i logo firmy. Kolejna rzecz to opis czym się zajmujesz. Pamiętaj że ten podgląd jest widoczny w feedzie, więc maksymalnie wykorzystaj te kilkanaście znaków. Nie pisz nazwy stanowiska, czy swojego hobby. Napisz od razu czym się zajmujesz, albo co robisz dla klienta. Na przykład wdrażam marketing automation. Albo portrety biznesowe które sprzedają i budują brand firmy. Kolejna to edytowanie adresu URL, to nie sprawi że więcej osób Ciebie zaobserwuje ale wygląda lepiej jak gdzieś wklejasz link do swojego profilu. Poniżej masz sekcję „o mnie”. Jeszcze niżej jak zescrollujesz macie sekcję polecane, gdzie możesz dodać materiały sprzedażowe, albo edu czy coś więcej o sobie.
Mam nadzieję że o niczym nie zapomniałem, a jak masz jakieś pytania to zadaj je w komentarzu. A na sam koniec życzę Ci dużo szczęści, zdrowia i pieniędzy. Rafał Szrajnert.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.