Każdy chce tworzyć dobry content, budować zasięgi a co najważniejsze, mieć takich odbiorców żeby sprzedawać.
Jesli kiedyś korzystałeś z influencer marketingu to wiesz że wynik może być losowy. Dla przykłady, influencerka która miała 3 miliony followersów na insgtagramie, a nie mogła sprzedaż nawet 36 koszulek które wypuściła w ramach swojej kolekcji.
Tragedia.
W dodatku oprócz tego że istnieje masa platforma, tik tok, FB, twitter….
to jest jeszcze setka strategii:
Więc co robi? Co robić żeby miec jak najwierniejszych followersów, którzy od Ciebie kupią?
O tym w tym artykule. Zapraszam!
Większość osób które nie mają planu i szybko im sie nie udaje, nie podchodzą do tego strategicznie.
Wybierają media tak jakby grali w rzutki i celowali w jakies pole na tarczy…
i to z opaską na oczach!
Wyobraź to sobie. Zamknij oczy i próbuj wycelować.
I obecnie każdy z nas trochę tak się zachowuje, bo mnogośc dostepnych opcji powala.
Jest tego po prostu za dużo i każdy mówi, że znalazł świętego grala.
Zaufali mi najlepsi:
Zawartość strony
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
1.Rób content, a odbiorcy się pojawią.
Niestety tak nie jest.
Obecnie zasięgi sa na maxa poucinane, a to że zrobisz jakiś viral graniczy z cudem.
Ważna jest dystrybucja contentu.
Musisz wybrać najpierw cel. Budowanie rozpoznawalności, profilu, czy sprzedaż.
Ponieważ takie kampanie będą się pomiędzy sobą znacząco róznić.
2.Bądź z w jak największej ilości źródeł.
To nie prawda. Dla każdej platformy, treści natywne wyglądają inaczej.
Oczywiscie możesz autopostować do jak największej ich liczby, ale swoją aktywność i komentowanie ogranicz do tych głównych.
3.Będę wstawiać linki afiliacyjne, zacznę sprzedawać ebooki albo kursy.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Wybierają randomowe strategie, które nie działają.
CAC jest zbyt wysoki i dlatego dokładają do każdej transakcji.
Budujesz świadomość i ściągasz ruch | Przyciągasz uwagę osób na Twoim rynku |
Edukujesz i tłumaczysz | Opisz swój produkt lub usługę i pokaż, czym różnisz się od konkurencji |
Lead generation | Zaoferuj coś wartościowego w zamian za dane kontaktowe |
Lead nurturing | Utwórz kampanię, która edukuje ludzi na temat problemu, rozwiązania i korzyści, aby zbudować zaufanie |
Konwersja sprzedaży | Zaoferuj coś wartościowego, co sprawi, że ludzie zrobią kolejny krok, aby zostać klientem |
Dostarczaj produkt/usługę + satysfakcja | Zamknij sprzedaż i zapewnij niesamowite wrażenia klientom |
Upsale | Zarabiaj na stałych klientach, oferując im nowe produkty i usługi |
Zbieraj polecenia i referencje | Zdobądź referencje od zadowolonych klientów i stwórz system do proszenia o rekomendacje |
Retencja + Ewangeliści | Dbaj o retencję, zmniejszaj churn rate |
Także widzisz żemarketing i sprzedaż to nie tylko zasięgi.
Tylko cały proces.
Na pocieszenie biznes nie musi być znany jak Brad Pitt.
Nie wiem czy słyszałeś kiedyś o książce „1000 true fans”.
Założenie tej metodologii polega na tym aby mieć 1000 prawdziwych fanów, a nie miliony nieprzywiązanych followersów.
SPrzedając 1000 osobom produkt za 100 zł, każdego roku zarabiasz 100000. Dla większości ludzi taka kwota jet wystarczająca na dobre życie.
Oczywiście jak prowadzisz biznes, skalujesz się za pomocą reklam, tworzysz cały czas ciekawy content i jednocześnie dbasz o relacje to powiększasz tą liczbę tysiąca fanów, do 2000, 3000 itd.
Ale ide pozostaje taka sama. Mniejsza grupa, oddanych, a nie miliony które nawet nie kupiły 36 koszulek.
Liczba 1000 jest nasza umowną, bo np w B2B w dużej sprzwedaży, z reguły jest to tylko kilku klientów rocznie.
Ale sam koncept możesz monetyzować na kilka róznych sposobów:
Aby zarobić 100000 netto rocznie
Twoje netto | Liczba klientów |
10 zł | 10000 |
50 zł | 2000 |
1000 zł | 100 |
5000 zł | 20 |
Twoje netto subskrypcja | Liczba klientów |
5 zł/miesięcznie za użytkownika | 1666 |
10 zł/miesięcznie za użytkownika | 833 |
50 zł/miesięcznie za użytkownika | 166 |
1000 zł/miesięcznie za użytkownika | 8,3 |
Strategia jaką wybierzesz zależy od Ciebie i rynku w jakim operujesz. Czy będziesz tworzyc masowo tanie produkty czy bardziej ekskluzywne, ale droższe.
Oto kilka wskazówek dotyczących tworzenia ciekawych treści:
Pamiętaj, że tworzenie ciekawych treści to proces, który wymaga praktyki i eksperymentowania. Bądź kreatywny i nie boj się wypróbowywać różnych pomysłów.
Jako influencer istnieje kilka sposobów zarabiania na swoich zasięgach. Oto kilka popularnych modeli biznesowych dla influencerów:
Ważne jest, aby pamiętać, że sukces jako influencer i zarabianie na zasięgach wymaga czasu, zaangażowania i budowania autentycznego związku z Twoją społecznością. Powinieneś również przestrzegać przepisów dotyczących reklamy i współpracy z markami w Twoim kraju, aby uniknąć problemów prawnych.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.