Tworzenie treści na strony internetowe, żeby generować więcej ruchu [12 tipów]

Ahrefs -co to jest? (przewodnik i narzędzie SEO)
26 grudnia, 2022
Szkolenia SEO online dla początkujących (certyfikat)
26 grudnia, 2022

Tworzenie treści na strony internetowe, żeby generować więcej ruchu [12 tipów]

Tworzenie treści na strony internetowe

Tworzenie treści na strony internetowe, czyli content marketing to podstawa rozwoju firmy.

Jeśli Twoje treści będą nudne to klienci pójdą do konkurencji, a Ty nie zbudujesz społeczności.

Z tego powodu postanowiłem stworzyć ten wpis, ponieważ widzę pewien problem w wielu firmach.

Marketing treści jest po prostu robiony źle!

Marketing treści

Więc dzisiaj poznasz techniki i zasady jak tworzyć treści na strony internetowe + działania marketingowe, aby w prosty sposób zwiększyć ruch na stronie.

Zacznijmy!

Zgarniaj Ruch Konkurencji

Tworzenie treści na strony internetowe to nie tylko publikowanie postów wedle uznania.

SEO jest coraz trudniejsze.

liczba wyszukiwań w seo

Nowa domena może zapomnieć że uda się jej szybko zdobywać wysoką widoczność w Google na konkurencyjne słowa kluczowe.

Ale istnieją pewne strategie, które doskonale mogą zwiększać ruch na stronie.

Strona internetowa

Chodzi o frazy brandowe.

Konkretniej, możesz „ukraść” trochę ruchu od swojej konkurencji.

Robi się to za pomocą postów „A kontra B”.

Czyli recenzja i porównanie.

Dlatego obwiązuje ta forma ponieważ jest w pełni legalna i konkurencja nie zarzuci Tobie nieuczciwych działań na szkodę.

Robisz po prostu porównanie „Apple kontra Samsung”, „Lays kontra Pringels” itp.

BARDZO WAŻNE:

Oczywiście cały tekst optymalizujesz pod słowo kluczowe jakim jest brand Twojej konkurencji.

W dodatku osoby które wpisują nazwy firm są wysoko w ścieżce zakupowej.

Tj. mają często zamiar transakcyjny i szukają już produktu.

Kupno kontra Informacja zamiar zakupowy
Kupno kontra Informacja (zamiar zakupowo-informacyjny)

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Dołącz do nas NA DARMOWYM WIDEO

Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.

Wadą słów kluczowych na brand marki jest to, że nigdy nie znajdziesz się na pierwszym miejscu w Google dla tego hasła.

W zależności od trudności SERP dla tego brandowego słowa kluczowego, możesz nie być w stanie wejść do top5, ale wciąż możesz zgarniać wysokiej jakości ruch.

Dodawaj Linki w Stopce Email

To jedna z prostych taktyk growth hacking.

Jest to bardzo prosty sposób na uzyskanie większej liczby wejść na stronę internetową.

Wiele osób kiedy dostaje emaile to sprawdza profile w social mediach, lub wchodzi na firmowe www.

A ta technika jest banalnie prosta.

Wszystko, co musisz zrobić, to dodać linki do swoich profili społecznościowych w swoim podpisie.

W dodatku dodanie linków do profili w social media zwiększa wskaźnik odpowiedzi na email.

dodanie linków do profili w social media zwiększa wskaźnik odpowiedzi

Odświeżanie Starych Treści

Z czasem w branży pojawiają się nowe terminy, techniki, czy po prostu Twoja konkurencja zrobiła lepszy content.

Dlatego regularny audyt treści to kolejna z podstaw jeśli chodzi o zwiększanie ruchu.

Ruch z Google Analytics
Ruch z Google Analytics

Regularnie co kilka miesięcy powinieneś sprawdzać Google Search Console, i robić upgrade treści które spadły w wynikach organicznych w wyszukiwarce.

Odpowiedzi szukaj w zakładce „skuteczność w wynikach wyszukiwania”.

Pulpit nawigacyjny Google Search Console skuteczność w wynikach wyszukiwania
Pulpit nawigacyjny Google Search Console skuteczność w wynikach wyszukiwania

Tutaj masz kompendium jeśli chodzi o GSC.

Możesz także użyć Animalz.

animalz revive content update

To narzędzie korzysta z Twojego Google Analytics, aby znaleźć strony o największym spadku ruchu.

Gdy znajdziesz stronę która traci ruch to masz dwie możliwości:

Możesz przerobić i ponownie opublikować post, tak jakby był zupełnie nowy.

Lub po prostu możesz wprowadzić pewne drobne zmiany.

Zaciekaw Odwiedzających

Tworzenie treści na strony internetowe musi także brać pod uwagę reakcje czytelnika.

Takie treści muszą być ciekawe i spełniać search intent (intencje wyszukiwania).

User intent intencje użytkownika
User intent intencje użytkownika

Dlatego jeśli będziesz tworzyć treści na swoje WWW, to zawsze sprawdź jakie strony już są obecnie widoczne na dane słowa kluczowe.

Jak ktoś szuka produktu, to nie pisz poradników itp.

A jak już ktoś trafi na Twoją stronę internetową to musisz go zaciekawić, bo w przeciwnym wypadku będziesz mieć wysoki bounce rate i wpłynie to na Twoje pozycje w Google.

korelacja google bounce rate
korelacja google bounce rate

Publikuj Pillar Pages

Najczęściej stosuje się metodę pillar content:

Topic cluster klastry tematyczne
Topic cluster klastry tematyczne

Wygląda to trochę jak klasyczna architektura strony internetowej z kategoriami i linkującymi pomiędzy sobą wpisami:

struktura strony internetowej
struktura strony internetowej

Czyli tworzysz jeden główny wpis, który opisuje szerszą kategorię, a następnie linkujesz wewnętrznie do innych wpisów, które już z większymi szczegółami opisują dane podtematy.

Wpływa to pozytywnie także na topical autohority i semantyczne SEO.

Pamiętaj, że Google szuka podtematów, kategorii, synonimów i odpowiedzi na często zadawane pytania z Twojej niszy i branży, a nie tylko słów kluczowych, a to za sprawą licznych update’ów algorytmu:

Google Hummingbird Koliber
Google Hummingbird Koliber

W efekcie dobrego pozycjonowania, tworzenia treści i linków, możesz osiągać takie wyniki jak my w UniqueSEO dla siebie i swoich klientów.

Czy-warto-inwestowac-w-seo-dlaczego-pozycjonowanie-sie-oplaca

Twórz Treści Na Gorące Tematy

Spójrzmy prawdzie w oczy:

Większość tematów jest BARDZO konkurencyjna.

Zanim napiszesz o czymś artykuł, istnieją już setki (a nawet tysiące) postów na ten temat.

Jednym z największych plusów tej strategii tworzenia treści na strony internetowe jest to, że jak coś zyskuje na popularności to jeszcze nie ma zbyt dużo treści na ten temat.

Możesz użyć:

Google Trends.

Trendy Google świetnie nadają się do weryfikacji, czy słowo kluczowe zyskuje na popularności, czy traci.

google trends i marketing wirusowy

Drugi sposób to portal Exploding Topics (niestety brak języka polskiego).

exploding topics szukanie nowych tematów do SEO

Twórz Treści Natywne Dla Danej Platformy

Kiedyś jedna z rad marketingowych brzmiała, żeby dodawać linki do swoich treści (głównie postów) na social media.

Niestety ta taktyka negatywnie działa na zasięg takiego posta.

Jeśli dodasz link to automatycznie będzie on widoczny dla mniejszej liczby odbiorców, ponieważ w ten sposób użytkownicy „uciekają” z danej platformy.

zaangażowanie w posty na social media

Jak widzisz największe zaangażowanie ma treść wideo. Linki najmniejsze.

Jest kilka metod w jaki sposób możesz to obejść.

Pierwsza z nich to opublikuj długi post. Zwiększy to ogólne zaangażowanie i ludzie dadzą więcej reakcji, co zniweluje częściowo ograniczony zasięg.

Opcja druga, dodawaj link dopiero w komentarzu do posta, a nie w jego treści.

Dodaj Słowo Kluczowe w Adresie URL

Bogate w słowa kluczowe adresy URL służą nie tylko do optymalizacji SEO.

Jak się okazuje, umieszczenie słowa kluczowego w adresie URL zwiększa organiczny współczynnik klikalności.

Wyniki badania nad kliknięciami URL ze słowem kluczowym
Wyniki badania nad kliknięciami URL ze słowem kluczowym

Wskaźnik CTR jest jednym z czynników rankingowych w wyszukiwarkach więc dodatkowo zyskujesz ruch z SEO.

Także tworzenie treści na strony internetowe powinno też zawierać w sobie wytyczne, aby zwiększać widoczność.

Twój adres URL nie musi być dopasowany w 100% do słowa kluczowego, którego ktoś szuka.

dokładne słowo kluczowe w URL daje najlepszy wskaźnik CTR
dokładne słowo kluczowe w URL daje najlepszy wskaźnik CTR

Dopóki tekst w Twoim adresie URL jest podobny do słowa kluczowego, zwykle uzyskasz dobry wzrost CTR.

Twórz Dynamiczne Treści Wideo

Wideomarketing w ostatnich latach jest prawdziwym gamechangerem.

Wszystkie platformy społecznościowe promują treści wideo.

wideo marketing

W dodatku ten trend cały czas rośnie.

Natomiast wideo nadaje się doskonale to zagnieżdżania na stronie internetowej.

Udowodniono, że po dodaniu filmu zwiększa się czas przebywania w witrynie.

korelacja google dwell time on site
korelacja google dwell time on site

Według badania Wistia, użytkownicy spędzają średnio 1,4 x więcej czasu na stronie po dodaniu filmu wideo.

Time-on-Page-dwell time video

Twórz Ciekawe Nagłówki

Tworzenie treści na strony internetowe oprócz samego contentu, musi też prowokować:

  • do kliknięcia w link
  • do wzbudzenia zainteresowania, aby czytać do końca

Z tego powodu przebadano posty w social mediach i przeanalizowano, w jakie tytuły ludzie najczęściej klikają.

Różni się to nieznacznie dla B2B i B2C.

najlepsze nagłówki w B2B

Największym zainteresowaniem cieszą się tytuły które dotyczą instrukcji czegoś (czyli jak coś wykonać).

najlepsze nagłówki na posty i stronę internetową

Dodatkowo, więcej kliknięć dostają nagłówki z negatywnym sentymentem.

Czyli takie które sugerują, że możemy coś stracić, a nie takie które mówią o korzyściach.

negatywne nagłówki mają większy CTA
negatywne nagłówki mają większy CTA

Tworzenie treści na strony internetowe powinno zawierać także pewien emocjonalny sentyment.

emocjonalne nagłówki mają więcej kliknięć
emocjonalne nagłówki mają więcej kliknięć

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

Użyj Słowa Kluczowe Których Nie Używa Twoja Konkurencja

Tworzenie treści na strony internetowe może dawać szybko rezultaty w postaci konwersji, ale tylko jeśli znajdziesz frazy kluczowe, które nie są wysoce konkurencyjne.

Niestety większość narzędzi do badania słów kluczowych ma ten sam problem…

Pokazują dokładnie te same słowa kluczowe!

Więc, czy istnieje sposób, aby znajdować frazy kluczowe, których Twoi konkurenci jeszcze nie znaleźli?

Cóż, jest.

I teraz pokażę Ci jak to zrobić:

Najpierw zaloguj się do Planera słów kluczowych Google.

planer słów kluczowych google keyword planner GKP
planer słów kluczowych google keyword planner GKP

Następnie kliknij zakładkę „zacznij od witryny”.

planer słów kluczowych google keyword planner GKP przykąłdowa fraza SEO
planer słów kluczowych google keyword planner GKP przykładowa fraza SEO

Narzędzie przeskanuje stronę w poszukiwaniu propozycji słów kluczowych.

Pomysły, których większość ludzi nie widzi.

Twórz Ciekawy Opis Meta Description

Częściowo poruszyliśmy już organiczny CTR, ale drugą świetną metodą na jego zwiększenie jest pisanie właściwych opisów meta.

Google przyznaje, że: „nie używa metatagu „keywords” w rankingu internetowym„, ale możesz to doskonale wykorzystać pod zwiększenie liczby kliknięć.

Google nie używa meta description (opis meta)
Google nie używa meta description (opis meta)

Jak Skalować Tworzenie Treści Na Strony Internetowe

Tworzenie treści na masową skalę, czy to chcesz rozwinąć swoją firmę, czy masz agencję content marketingową, to nie jest praca dla pojedynczej osoby.

Tak na prawdę jeśli chodzi o tworzenie treści na strony internetowe, to każdy jest odpowiedzialny za inny etap.

skalowanie produkcji contentu
źródło

Będziesz potrzebować także kalendarz marketingowy.

Jest wiele programów w których możesz prowadzić swój kalendarz, np.:

I masa innych.

kalendarz treści content calendar

Podsumowanie

optymalizacja-tekstu-seo-ads-google-facebook

Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:

Który fragment artykułu był dla Ciebie najbardziej zaskakujący?

A może masz jakieś pytanie.

Tak czy inaczej, zostaw teraz krótki komentarz poniżej.

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Tworzenie treści na strony internetowe, żeby generować więcej ruchu [12 tipów] 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)