Czym jest marketing polityczny?

Zarządzanie przedsiębiorstwem
Ciekawe historie, dlaczego mózg tak je lubi?
11 maja, 2022
Sposoby na produktywność – dlaczego nie działają?
27 maja, 2022

Czym jest marketing polityczny?

Znaczenie kolorów w psychologii
marketing polityczny

Marketing polityczny – jakie są jego elementy, techniki i strategie?

W obecnych czasach często wykorzystywany jest marketing polityczny. Mowa tutaj o zbiorze działań, które wchodzą w skład ogólnej strategii mającej w założeniu wykreować wizerunek pośród wyborców.

Ponadto celem marketingu politycznego jest wpłynięcie na postawę odbiorców oraz na ich wybory. Obecnie wykorzystywane techniki mają na celu pozyskać poparcie odbiorców. Dlatego marketing polityczny ma osiągnąć wcześniej założone cele.

Odpowiednio dobrany sprawi, że można wpłynąć na postawy oraz wybory ludzi. Warto dowiedzieć się, dlaczego marketing polityczny jest często stosowany.

Co trzeba wiedzieć o marketingu polityków? Czytaj dalej.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Czym jest marketing polityczny?

Wiele procesów takiego marketingu zostało zaczerpniętych z marketingu handlowego. Okazuje się jednak, iż w omawianym przypadku mamy jednakże do czynienia z nieco innym rodzajem wywierania wpływu na ludziach.

Warto zaznaczyć, iż zarządzenie wizerunkiem to dość trudne zadanie. Z tego powodu politycy nierzadko wspierają się usługami, które świadczone są z agencji marketingu politycznego, a także agencji PR.

Należy nadmienić, iż taki rodzaj marketingu wymaga specjalistycznej wiedzy, a także doświadczenia, bowiem o wiele łatwiej jest popełnić błąd, który bardzo często wpływa negatywnie na przebieg całej kampanii wyborczej. Jak się też okazuje, marketing polityczny możemy uznać za sposób komunikowania się z ludźmi. Natomiast przekazywanie wszelakich treści nierzadko ma charakter nieco manipulacyjny, jednakże wszystko zależy od konkretnie zastosowanej strategii marketingowej.

Światowi politycy stawiają na intensywną promocję zwłaszcza przed wyborami, bowiem to w tym czasie istotne jest zdobycie poparcie wśród wyborców. Celem takiego marketingu jest wejście w świadomość odbiorców. Wiele wydarzeń mających miejsce w Polsce jasno pokazują, jak trudne może być zarządzanie wizerunkiem. Dobry start nie jest jedynym kluczem do sukcesu, bowiem nierzadko przebieg kampanii może obrócić sondaże polityków oraz szansę na zwycięstwo nawet o 180 stopni.

Ciekawym przykładem może być kampania Bronisława Komorowskiego, który przed wyborami notował w sondażu najwyższej poparcie, a w ostateczności przegrał wybory.

Dlaczego politycy korzystają z marketingu politycznego?

Okazuje się, że politycy posiadający pewną pozycją w społeczeństwie nierzadko unikają ekstrawagancji. Zdają sobie sprawę z tego, iż nie potrzebują oni intensywnej promocji, jak ci, którzy ledwo zdążyli postawić swe pierwsze kroki na wielkiej scenie politycznej. Wszyscy ludzie intensywnie śledzący politykę z pewnością zauważyli, iż najbardziej kontrowersyjni są nowy politycy.

Jest tak, ponieważ muszą oni czymś zainteresować wyborców oraz media. Dlatego nierzadko stawiają na kontrowersyjne rozwiązania mające na celu osiągnięcie szybkiej popularności.

Często jest to skuteczne działanie, które pozwala się wypromować oraz zdobyć jakieś poparcie polityczne oraz społeczne. Wiele osób zastanawia się, czy wygląd zewnętrzny wpływa na wizerunek danego polityka. Nierzadko ludzie myślą, iż wygląd zewnętrzny ma bardzo znikome znaczenie decydujące o sukcesie bądź porażce danego polityka.

Należy jednak nadmienić, iż stanowi ono dość istotny element wizerunku. Dlatego w Polsce wielu polityków stawia na dobry wizerunek. W naszym kraju negatywnie odbierane są wszelkie odstępstwa od ogólnie zastosowanych norm.

Kreowanie wizerunku w polityce

Z tego powodu bardzo dużo polityków z różnych opcji politycznych szybko zmieniało swe upodobania po konsultacji z osobami odpowiedzialnymi za kreowanie wizerunku polityka.

Należy też wiedzieć, że marketing polityczny polega na tym, że polityk mówi o tym, co jest w danym momencie modne oraz popierane przez społeczeństwo. Często jest tak, że nie zgadza się on w głębi z tym co mówi, jednakże jego celem jest zdobycie poparcia. Dlatego politycy często mówią nieprawdę tylko po to, żeby byli popierani przez media oraz społeczeństwo.

Elementy marketingu politycznego

Wiele osób zastanawia się, jakie elementy wchodzą w skład marketingu politycznego. Okazuje się, że można w tej kwestii wymienić wiele kwestii. Mowa tutaj przede wszystkim o narzędziach umożliwiających wypracowanie pożądanych efektów. Dzięki nim można dotrzeć do grupy docelowej. Jeśli mowa o takowych narzędziach to trzeba wymienić przede wszystkim strategie wyborcze, wizerunek w internecie, wizerunek telewizyjny, a także prasę oraz inne elementy wizualne.

Marketing polityczny polega też na narzędziach, które wpływają na debatę oraz pozostałe formy kontaktu bezpośredniego z wyborcami. Trzeba też dodać wszelkie sondaże wyborcze. Okazuje się, że strategii marketingu politycznego jest tak sporo, iż czasem ciężko je streścić w kilku akapitach.

Warto jednak nadmienić, iż każdy krok polityka jest opracowany przez szersze grono specjalistów. Dlatego w obecnych czasach praktycznie każdy polityk zasięga z usług profesjonalnych agencji, które oferują kompleksowe wsparcie w zakresie wizerunku.

Największe partie polityczne korzystają z marketingu politycznego, bowiem dzięki niemu można lepiej wpłynąć na wybory społeczeństwa. Zdecydowanie jest to bardzo wygodne rozwiązanie, które pozwoli także uniknąć błędnych decyzji.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama biura podróży w google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Podsumowanie

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Czym jest marketing polityczny?

Napisz w komentarzu.


Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/rafalszr/domains/rafalszrajnert.pl/public_html/wp-content/themes/betheme/includes/content-single.php on line 286
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Podaj imię i adres email, aby przejść dalej

Hej, koniecznie zobacz nowy film na YouTube (piramidy finansowe w Polsce + AMBER GOLD): link

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej. Zapisz się na newsletter.
Pobierz: Darmowy Raport