12 żelaznych zasad jak napisać ogłoszenie (ofertę, reklamę, czy list sprzedażowy)

gówny system pamięciowy
Główny system pamięciowy (GSP) w prostych krokach.
22 lutego, 2021
Jak pozyskać klienta
Jak pozyskać klienta
23 marca, 2021

12 żelaznych zasad jak napisać ogłoszenie (ofertę, reklamę, czy list sprzedażowy)

jak napisać ogłoszenie
12 żelaznych zasad jak napisać ogłoszenie (ofertę, reklamę, czy list sprzedażowy) 1
Doradztwo, szkolenia, coaching -Rafał Szrajnert
12 żelaznych zasad jak napisać ogłoszenie (ofertę, reklamę, czy list sprzedażowy)
12 żelaznych zasad jak napisać ogłoszenie (ofertę, reklamę, czy list sprzedażowy) 2
/

Spis treści jak napisać ogłoszenie (ofertę):

12 żelaznych zasad jak napisać ogłoszenie (ofertę, reklamę, czy list sprzedażowy) 3

Postępuj zgodnie z 12-etapowym procesem, a będziesz w stanie napisać ofertę jak profesjonalista.

Nie musisz być wyróżnianym copywriterem, aby tworzyć skuteczne teksty reklamowe.

W rzeczywistości pisanie świetnych ogłoszeń jest bardziej nauką niż sztuką. Nawet profesjonaliści używają sprawdzonych „szablonów” do tworzenia ogłoszeń, które przynoszą rezultaty.

Poniżej znajduje się 12-stopniowy szablon do pisania niezawodnych reklam i ofert.

Pokonywanie przeszkód prowadzących do oporu przy zakupach

Każda osoba ma jakąś formę oporu przed zakupem. Celem reklamy powinno być przezwyciężenie oporu czytelników przed zakupami, a jednocześnie przekonanie ich do podjęcia działań.

Niezależnie od tego, czy prowadzisz prezentację sprzedażową osobiście, czy na papierze, proces pokonywania przeszkód prowadzących do kupowania jest prawie taki sam.

Jak napisać ofertę

Te przeszkody przejawiają się w wielu mówionych i niewypowiedzianych komentarzach klientów, takich jak:

  • „Nie rozumiesz mojego problemu”
  • „Skąd mam wiedzieć, że masz kwalifikacje?”
  • „Nie wierzę ci”
  • „Nie potrzebuję tego teraz”
  • „To nie zadziała dla mnie”
  • „Co się stanie, jeśli mi się to nie spodoba?”
  • „Nie stać mnie na to”

Listy sprzedażowe zorientowane na wyniki będą musiały uwzględniać niektóre lub wszystkie z tych zastrzeżeń, aby były skuteczne. Pamiętajcie, ogłoszenie to krótka forma dotarcia do klienta.

12-etapowy szablon listu sprzedażowego-ogłoszenia został zaprojektowany tak, aby przezwyciężyć każdy z tych zastrzeżeń dzięki starannej, metodycznej serii taktyk copywritingu.

Te 12 kroków to:

  1. Przykuj uwagę (nagłówek ogłoszenie)
  2. Zidentyfikuj problem
  3. Podaj rozwiązanie
  4. Przedstaw swoje kwalifikacje
  5. Pokaż korzyści
  6. Daj dowód społeczny
  7. Złóż swoją ofertę (krótka forma)
  8. Czas ucieka, ograniczona ilość
  9. Daj gwarancję
  10. Wezwanie do działania
  11. Daj ostrzeżenie (ogłoszenie)
  12. Zamknij z przypomnieniem

Każdy z tych 12 kroków wzmacnia emocje czytelnika, jednocześnie uspokajając jego lęki.

Motywacja to kwestia emocjonalna

Należy pamiętać, że ludzie są zmotywowani do zakupu na podstawie swoich emocji i uzasadniają zakup logicznie dopiero po sprzedaży.

Dlatego ogłoszenie to krótka forma, która oznacza to, że każdy etap procesu sprzedaży musi bazować na emocjach czytelnika do takiego stopnia, że ​​jest on zmotywowany do działania.

To prawda – – tylko dwie rzeczy naprawdę motywują ludzi i są to obietnica zysku lub strach przed stratą.

Z tych dwóch silniejszym czynnikiem motywującym jest strach przed stratą.

Pomyśl o tym.

Czy wolałbyś kupić kurs za 100 PLN na temat „Jak poprawić swoje małżeństwo” lub „Jak zatrzymać rozwód lub odrzucenie?”

Mam dane, które dowodzą, że drugi tytuł wyprzedza pierwszy w stosunku 5 do 1.

Dlaczego? Ponieważ rozwiązuje lęk przed stratą.

U podstaw obietnicy zysku i strachu przed stratą leży siedem „uniwersalnych motywacji”, na które każdy reaguje.

Niezależnie od sprzedawanego produktu lub usługi, musisz ustawić go tak, aby jego zalety stanowiły jedną lub więcej z tych uniwersalnych motywacji.

Czyli jakich?

Tych wymienionych jak:

  1. Być bogatym
  2. Aby dobrze wyglądać
  3. Aby być zdrowym
  4. Być popularnym
  5. Aby mieć bezpieczeństwo
  6. Aby osiągnąć wewnętrzny spokój
  7. Mieć wolny czas
  8. Dobrze się bawić

Ostateczne motywacje są tym, czego ludzie „naprawdę” chcą.

Produkt lub usługa to tylko narzędzie zapewniające te korzyści, więc upewnij się, że Twoja oferta koncentruje się na tych czynnikach motywacyjnych.

12 zasad jak napisać skuteczną reklamę i ogłoszenie

Teraz, gdy wiemy, co utrudnia kupowanie i motywuje do działania, przyjrzyjmy się 12 elementom zwycięskiego listu sprzedażowego.

Zwróć uwagę

Zakładając, że czytelnik otworzył Twoje ogłoszenie lub kliknął reklamę to, następnym krokiem jest zwrócenie jego uwagi.

Nagłówek otwierający to pierwsza rzecz, na którą spojrzy czytelnik. Jeśli nie przyciągnie ich uwagi, możesz pożegnać się z prospektem.

Ludzie mają bardzo krótki czas koncentracji. Jeśli nagłówek nie wzbudzi ich zainteresowania, po prostu pójdą dalej.

Poniżej przedstawiam trzy szablony do generowania nagłówków, które przyciągają uwagę.

„JAK _________

Ludzie uwielbiają wiedzieć, jak robić różne rzeczy. W połączeniu z potężnymi korzyściami, nagłówek „Jak” zawsze przyciąga uwagę ludzi.

W rzeczywistości są to prawdopodobnie dwa najpotężniejsze słowa, których możesz użyć w nagłówku.

„SEKRETY _____ UJAWNIONE!”

Ludzie zawsze chcą poznać „poufne sekrety”. Uwielbiamy wiedzieć rzeczy, w które inni ludzie nie są wtajemniczeni.

Wiedza to potęga, a ci, którzy ją posiadają, czują się potężni. Poza tym większość z nas cieszy się czytając na temat zagadek, zwłaszcza pod koniec, gdy „sekret” zostaje ujawniony.

OSTRZEŻENIE: NAWET NIE MYŚL O _____ DOPÓKI _____

Pamiętaj, że ludzie są bardziej motywowani strachem przed stratą niż obietnicą zysku.

Nagłówek „ostrzegawczy” oznacza strach. Słowo „ostrzeżenie” wymaga uwagi i w połączeniu z czymś, co może zainteresować czytelnika, jest bardzo mocnym nagłówkiem.

Zidentyfikuj problem

Teraz, gdy masz już uwagę czytelnika, musisz wzbudzić jego zainteresowanie, opisując jego problem i opisując, jakie to uczucie mieć ten problem. Czytelnik powinien powiedzieć sobie: „Tak, właśnie tak się czuję”, kiedy czytaj twoje ogłoszenie.

W rzeczywistości nie powinieneś na tym poprzestać.

Jeśli powstała pewna rana to nie pozwól jej się zarastać i rozgrzebuj.

Przedstawiasz problem, a następnie poruszasz nim, aby naprawdę czytelnicy poczuli ból i agonię swojej sytuacji.

Ludzie są tak silnymi stworzeniami z przyzwyczajenia, że ​​rzadko zmieniamy swoje postępowanie, chyba że odczuwamy silny ból.

W rzeczywistości firmy nie różnią się od siebie. Większość firm powoli idzie naprzód, robiąc to samo, dopóki sprawy nie staną się tak złe, że będą musieli coś zmienić.

Podaj rozwiązanie

Teraz, gdy wzbudziłeś zainteresowanie czytelników, sprawiając, że poczuli ból, czas znaleźć rozwiązanie. To jest ta część ogłoszenia, w której odważnie twierdzisz, że możesz rozwiązać problem czytelnika.

W tej sekcji przedstawisz siebie, swój produkt i / lub usługę.

Uwolnij umysł czytelnika, mówiąc mu, że nie ma potrzeby zmagania się ze wszystkimi problemami, ponieważ Twój produkt lub usługa rozwiąże je za niego.

Przedstaw swoje kwalifikacje

W większości przypadków po przedstawieniu siebie i swojego produktu lub usługi czytelnik myśli często z niedowierzaniem:

„Tak, na pewno może rozwiązać mój problem. Tak mówią wszyscy ”.

Dlatego teraz ważne jest, aby pokazać im powody dla których można Ci zaufać.

Wymień swoje kwalifikacje, w tym jedno z poniższych:

  • Udane studia przypadków.
  • Prestiżowe firmy (lub osoby), z którymi prowadziłeś interesy.
  • Jak długo pracujesz w swojej dziedzinie
  • Konferencje, na których przemawiałeś
  • Ważne nagrody lub wyróżnienia

Czytelnik powinien odnieść wrażenie po przeczytaniu tej sekcji, że „byłeś tam i zrobiłeś to” z wielkim sukcesem i że może spodziewać się takich samych rezultatów.

Pokaż korzyści

Teraz nadszedł czas, aby powiedzieć czytelnikowi, jakie korzyści odniesie z Twojego produktu lub usługi.

Nie popełniaj powszechnego błędu, mówiąc o wszystkich funkcjach swojego produktu, nie mówiąc o korzyściach.

Jak już wspomniałem, ludzie są zainteresowani nie tyle Tobą, czy nawet Twoim produktem czy usługą, ale tym, co ona dla nich zrobi.

Weź kawałek papieru i narysuj linię wzdłuż środka papieru.

Teraz zapisz wszystkie cechy swojego produktu lub usługi po lewej stronie.

Pomyśl o oczywistych i nieoczywistych zaletach każdej funkcji i zapisz je po prawej stronie kartki. W większości przypadków Twój produkt będzie miał ukryte korzyści, o których ludzie w naturalny sposób nie pomyślą.

Na przykład wanna z hydromasażem nie tylko uspokaja i rozluźnia mięśnie, ale także daje możliwość nieprzerwanej rozmowy ze współmałżonkiem lub partnerką.

Ukryta korzyść to lepsza komunikacja ze współmałżonkiem i ostatecznie lepsze małżeństwo.

Wypunktuj wszystkie korzyści, aby ułatwić czytanie.

Pomyśl o każdej możliwej korzyści, jaką czytelnik może odnieść z twojego produktu lub usługi.

W wielu przypadkach ludzie będą kupować produkt lub usługę na podstawie tylko jednej z wymienionych przez Ciebie korzyści.

Daj dowód społeczny

Po przedstawieniu wszystkich korzyści (są to najważniejsze wiadomości) czytelnik ponownie zacznie w Ciebie wątpić, nawet jeśli potajemnie chce, aby wszystkie deklarowane świadczenia były prawdziwe.

Aby zbudować swoją wiarygodność, przedstaw czytelnikowi referencje od zadowolonych klientów.

Referencje to potężne narzędzia sprzedaży, które potwierdzają, że Twoje twierdzenia są prawdziwe.

Aby Twoja opinia była jeszcze mocniejsza, dołącz zdjęcia swoich klientów z ich nazwiskami i adresami (przynajmniej miasto i stan).

Możesz nawet zapytać, czy możesz użyć ich numeru telefonu.

Większość czytelników nie zadzwoni, ale podanie ich pełnych danych kontaktowych jest potężnym oświadczeniem. Pokazuje, że jesteś prawdziwy, podobnie jak referencje.

Złóż ofertę

Twoja oferta jest najważniejszą częścią Twojego ogłoszenia. Doskonale napisana oferta może przezwyciężyć przeciętne ogłoszenie, ale doskonałe ogłoszenie nie może pokonać przeciętnej oferty.

Twoja oferta powinna być nie do odparcia. Chcesz, aby Twój czytelnik powiedział do siebie:

„Byłbym głupi, gdybyś nie skorzystał z tej umowy”.

Twoja oferta może mieć wiele różnych formatów.

Najlepsze oferty i ogłoszenia to zazwyczaj atrakcyjne połączenie ceny, warunków i darmowych prezentów.

Na przykład, jeśli sprzedajesz samochód, Twoja oferta może obejmować obniżoną cenę detaliczną, niskie oprocentowanie i zniżki na rok na benzynę.

Wskazówka: podczas opracowywania oferty należy zawsze starać się podnosić wartość oferty poprzez dodawanie produktów lub usług, a nie obniżanie ceny.

Dołącz żywe wyjaśnienia korzyści płynących z dodatkowych produktów lub usług, które oferujesz, aby podnieść postrzeganą wartość swojej oferty.

Udziel gwarancji (porusz najważniejsze wiadomości)

Ogłoszenie dotyczy, a w sumie powinno skupiać się na tym, aby Twoja oferta była jeszcze bardziej nieodparta, musisz podjąć całe ryzyko związane z zakupem. Pamiętaj, że ludzie mają wbudowany strach, że zostaną oszukani.

Ile razy kupiłeś produkt i utknąłeś z nim, ponieważ sprzedawca nie oddał Ci pieniędzy?

Daj absolutnie najsilniejszą gwarancję w treści ogłoszenia, jaką jesteś w stanie dać.

Jeśli nie masz wystarczającej pewności co do swojego produktu lub usługi, aby dać solidną gwarancję, powinieneś dwa razy pomyśleć o oferowaniu ich publicznie.

W rzeczywistości prawie wszystkie małe firmy mają już bardzo mocną gwarancję, ale nie zdają sobie z tego sprawy!

Gdybyś miał zirytowanego klienta, który chciałby otrzymać zwrot pieniędzy, powiedziałbyś po prostu: „Nie, przepraszam. Nie zwrócę twoich pieniędzy? ” Prawdopodobnie nie.

Jeśli nalegają na odzyskanie swoich pieniędzy, w większości przypadków zwrócisz im je.

Widzisz, większość firm ma już mocną gwarancję i nie wstrzymuje się z nią i nie trąbi o niej w obawie, że wiele osób skorzysta właśnie z niej.

To się po prostu nie zdarza. Kiedy ostatnio prosiłeś o pełny zwrot pieniędzy za coś?

Oto przykład gwarancji, którą udzielam na jeden z moich produktów:

„Gwarancja 100% bez zbędnych pytań”

Osobiście gwarantuję, że jeśli dokładasz starań, aby użyć tylko kilku technik z tego kursu, osiągniesz co najmniej 4198 PLN zysku w ciągu najbliższych 10 miesięcy.

Zgadza się, dodatkowy zysk którego nigdy nie widziałbyś bez tego kursu. Jeśli tego nie zrobisz, zwrócę Ci cały koszt.

Właściwie masz podwójną ochronę. Oto jak. W dowolnym momencie w ciągu 12 miesięcy, jeśli szczerze uznasz, że w jakikolwiek sposób nie udało mi się dostarczyć wszystkiego, co obiecałem, z przyjemnością zwrócę Ci pełną kwotę.

Nawet jeśli jest to ostatniego dnia dziesiątego miesiąca!

Gwarancja ta obowiązuje przez cały ten czas.

Jeśli czytelnicy nie dostaną tego, czego oczekują, odzyskają pieniądze bez zadawania pytań. To praktycznie eliminuje całe ryzyko dla kupującego.

Pewna wskazówka: Twoja oferta może być tak dobra, że ​​ludzie w nią nie uwierzą. Słyszałeś pewnie kiedyś stary aksjomat: „Jeśli jest zbyt piękne, aby mogło być prawdziwe, prawdopodobnie tak jest”.

Aby uniknąć tego myślenia, podaj powód, dla którego możesz złożyć taką wspaniałą ofertę.

Na przykład mogłeś popełnić błąd przy zamawianiu zapasów, a teraz masz nadmiar zapasów i dlatego możesz zaoferować tak świetną cenę.

Kiedy ludzie przeczytają powód, pomoże im to pogodzić w myślach twoją nieodpartą ofertę i uczynić ją bardziej wiarygodną.

Czas ucieka, ograniczona ilość

Większość ludzi nie spieszy się z odpowiadaniem na oferty, nawet jeśli nie można im się oprzeć.

Istnieje wiele powodów, dla których ludzie zwlekają z inwestowaniem w rozwiązanie.

Oto tylko kilka z nich:

  • Nie odczuwają wystarczającego bólu, aby dokonać zmiany
  • Są zbyt zajęci i po prostu zapominają
  • Nie uważają, że postrzegana wartość przewyższa twoją cenę
  • Są po prostu leniwi

Aby zmotywować ludzi do działania, zwykle potrzebują dodatkowej zachęty. Pamiętasz, jak powiedziałem, że ludzie są bardziej motywowani do działania ze strachu przed stratą niż zyskiem? To jest dokładnie to, co robisz, kiedy dodajesz do oferty niedostatek.

Kiedy ludzie myślą, że brakuje im czegoś, czego potrzebują, zwykle się spieszą.

Możesz stworzyć poczucie niedoboru, mówiąc czytelnikowi, że ilość jest ograniczona lub że Twoja oferta jest ważna tylko przez ograniczony czas.

Twoja oferta może brzmieć mniej więcej tak:„Jeśli dokonasz zakupu do (data przyszła), otrzymasz cały zestaw darmowych bonusów”

Lub

„Nasza oferta jest ograniczona do 50 sztuk (produkt lub usługa) i zostanie wysłana na zasadzie „kto pierwszy, ten lepszy ”. Póżniej nie będą już dostępne ”

Lub

„Ta oferta jest ważna tylko do (data przyszła), po którym (produkt lub usługa) powróci do pierwotnej ceny”.

Jedno słowo przestrogi:

jeśli złożysz ofertę, musisz jej dotrzymać. Jeśli cofniesz słowo po upływie terminu, zaczniesz podkopywać zaufanie i pewność, jakiej oczekują od Ciebie klienci.

Wezwanie do działania

Nie zakładaj, że Twój czytelnik wie, co zrobić, aby skorzystać z oferty. Musisz przeliterować, jak złożyć zamówienie w bardzo jasnym i zwięzłym języku. Niezależnie od tego, czy chodzi o odebranie telefonu i wykonanie połączenia, wypełnienie formularza zamówienia, przesłanie go faksem do biura itp.…. musisz dokładnie powiedzieć im, jak mają u Ciebie zamawiać.

Twoje wezwanie do działania musi być „zorientowane na działanie”.

Możesz to zrobić, używając słów typu „Odbierz telefon i zadzwoń teraz!” lub „Oderwij formularz zamówienia i wyślij go dzisiaj!” lub „Przyjdź do naszego sklepu do piątku i…”

Instrukcje powinny być jasne i zwięzłe.Umieść swoje wezwanie do działania w całej swojej ofercie.

Kiedy podasz wezwanie do działania na końcu oferty, ludzie nie będą zaskoczeni ani zdezorientowani. Będzie to zgodne z tym, co powiedziałeś w całym swoim ogłoszeniu.

Daj ostrzeżenie

Dobre ogłoszenie będzie nadal budziło emocje, aż do samego końca. W rzeczywistości Twój tekst powinien nadal budzić emocje nawet po wezwaniu do działania. Korzystając ze strategii „ryzyko straty”, powiedz czytelnikowi, co by się stało, gdyby nie skorzystał z Twojej oferty.

Być może nadal będą:

  • Codziennie walczyć, aby związać koniec z końcem
  • Pracować zbyt ciężko, aby zdobyć kilku klientów
  • Tracić szansę na otrzymanie wszystkich cennych bonusów
  • Nie zdobędą tego czego pragną
  • Zobaczą, jak inne firmy zarabiają w ich branży itp.

Więc spróbuj namalować w umyśle czytelnika obraz o konsekwencjach niepodejmowania teraz działań. Przypomnij im, jak okropny jest ich obecny stan i że nie musi tak być.

Zamknij przypomnieniem

Zawsze dołączaj postscriptum (PS). Wierz lub nie, ale PS jest trzecim najczęściej czytanym elementem Twojego ogłoszenia. Możesz poprosić o numer telefonu.

Widziałem dobrych copywriterów używających nie tylko jednego postscriptum, ale wielu (PPS).

W swoim postscriptum chcesz im przypomnieć o swojej nieodpartej ofercie. Jeśli w ogłoszeniu wykorzystałeś rzadkość, dołącz wezwanie do działania, a następnie przypomnij im o ograniczonej czasowo (lub ilościowo) ofercie.

Brzmi to jak prosty krok, ale postscriptum często jest pomijane.

Masz teraz potężny szablon jak napisać ogłoszenie. Korzystając z tej 12-etapowej formuły, każdy może napisać skuteczną ofertę, która sprzedaje.

Poniżej znajduje się kilka dodatkowych wskazówek, które dadzą Ci jeszcze więcej informacji na temat tego jak napisać ogłoszenie:

Porada 1: Napisz cechy / zalety – Największą przeszkodą w napisaniu dobrego ogłoszenia jest rozpoczęcie. Wiele osób boi się pisać. Jednym ze sposobów na rozpoczęcie pisania jest sporządzenie listy funkcji czy korzyści. Weź zestaw kart i zapisz wszystkie cechy, o których wiesz, na jednej stronie kart. Następnie odwróć karty i napisz korzyści dla każdej funkcji.

Porada 2: Po napisaniu ogłoszenia pozostaw je na około jeden dzień. Pozwoli ci to być bardziej obiektywnym podczas edycji. Jeśli właśnie spędziłeś nad nim kilka ostatnich godzin, trudno będzie wyłapać błędy lub zmiany, ponieważ jesteś po prostu zbyt podekscytowany swoim dziełem.

Wskazówka 3: Zanim zaczniesz pisać list sprzedażowy, opracuj arkusz profilu klienta. Dokumentuj wszystko, co wiesz o kliencie docelowym. Niektórzy wspaniali copywriterzy umieszczają przed sobą zdjęcie typowego klienta, pisząc, aby pomóc im przypomnieć sobie, do kogo piszą list.

Porada 4: Często otrzymuję pytanie „Jak długie powininno być moje ogłoszenie?” a moja odpowiedź brzmi: „Tak długie, jak potrzeba”.

Każda część twojego ogłoszenia powinna być budowaniem twojej oferty. Jeśli zbudowanie zajmuje ½ strony, to tyle powinno mieć Twoje ogłoszenie; czasem musisz stworzyć cały katalog.

Większość osób może napisać potężny ogłoszenie, wykonując po prostu ten prosty 12-etapowy proces. Upewnij się, że uwzględnisz każdy z kroków, ponieważ każdy buduje Twoją pozycję w wyjątkowy sposób i dodaje czytelnikowi emocji.

Pamiętajcie że ogłoszenie dotyczy konkretnej rzeczy, czynności więc nie poruszajcie kilku wątków w temacie ogłoszenia.


Co o tym myślisz?

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu na temat jak napisać ogłoszenie?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak strona ofertowa może najlepiej działać w Twojej branży.

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz zostaw komentarz poniżej.

Jak napisać ofertę

Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej.

Zapisz się na newsletter.

Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych wskazówek, strategii i CASE STUDY, których nie udostępniam nigdzie indziej.
Zapisz się na newsletter.