Prawdopodobieństwo i prawo średniej

Prokrastynacja czy lenistwo ?
Prokrastynacja. Co to, dlaczego i po co?
Listopad 14, 2017
Biznes, przedsiębiorstwo i cykl życia produktu
Fale Elliota, cykl życia produktu i cykl życia przedsiębiorstwa
Listopad 20, 2017
Pokaż wszystkie

Prawdopodobieństwo i prawo średniej

Prawdopodobieństwo, statystyka i średnia

Prawdopodobieństwo, statystyka i średnia

Prawdopodobieństwo i prawo średniej. Najważniejsza lekcja jakiej nauczyłem się w życiu




W swoim życiu wykonywałem wiele prac. Jedną z nich, w której spędziłem dużo czasu (i nauczyłem się bardzo cennej lekcji) była praca w sprzedaży door to door.
Prowadziłem sprzedaż od drzwi do drzwi. Wynagrodzenie było ściśle komisyjne (czyli ile sprzedasz tyle zarobisz, bez podstawy i innych benefitów), więc całkowicie można było spędzić 50-70 godzin w tygodniu i nie zarobić nic. Jedna szczególna koncepcja wyryła mi się w głowie na podstawie kilkuletniej pracy. Koncepcja tak potężna, że do dziś przynosi mi ogromny sukces we wszystkich dziedzinach w moim życiu. Wiem, że jesteście bardzo ciekawi co to jest, więc nie będę już przedłużał.

Prawo średnich i prawdopodobieństwo

Żeby zrozumieć prawo średnich (prawdopodobieństwo) i to, w jaki sposób działa, pozwól że podam Ci przykład na swoim doświadczeniu. Sprzedawałem usługi prawne. Większość mojego dnia to było sporządzanie potencjalnych list klientów, pukanie do drzwi i szukanie osób, którym przydały by się to co oferowałem.

Wyróżniłem trzy kategorie osób, do których docierałem.
  1. Pierwszy, najczęstszy:
    twardzi klienci, kochali obecną firmę z której usług korzystali, nie mieli z nimi problemów, albo nic ode mnie nie chcieli. Byli tymi samymi, którzy nawet nie chcieli do końca wysłuchać co mam do zaoferowania, mówili „nie”, „nie”, „nie” i zamykali drzwi przed nosem. Prawda jest taka, że nawet najwytrwalsi i najbardziej doświadczeni sprzedawcy nie mogli ich przekonać, a jeśli im się udawało to i tak w niskim ułamku. Ci klienci stanowili około 80% wszystkich klientów.
  2. Drugim typem byli klienci o średnim stopniu trudności.
    Było ich znacznie mniej niż trudnych klientów, stanowili około 15 %. Byli obojętni odnośnie swojego obecnego dostawcy. Nie nienawidzili go i nie lubili. Przeważnie z jednej, lub dwóch rzeczy byli niezadowoleni. Mówili, że coś mogło być ulepszone, ale w przeważającej części nie chcieli jednak kupować od nowego i średnio-doświadczonego sprzedawcy. Jakkolwiek, osoby z doświadczeniem mogły sprzedać, większości z nich, ale z dosyć sporym zaangażowaniem i poświęcaniem czasu. Sam często tak robiłem.
  3. I wreszcie trzecia kategoria łatwych konsumentów.
    Była to kategoria niezwykle rzadka, ale te osoby były niemal gotowe żeby od Ciebie kupić. Byli niezadowoleni z obecnych usług, rozważali zmianę, ale nigdy naprawdę by do tego samoistnie nie doszło. Jeśli nawet słaby sprzedawca znalazł takich ludzi nie ważne, co powiedział, w zasadzie miał sprzedaż już zamkniętą. Zostało tylko „załatwienie” papierkowej roboty. Niestety szanse na ich znalezienie były niewiele większe jak jeden na sto.

Definicja prawdopodobieństwa i średnich

Prawo średniej mówi, że prawdopodobieństwo wystąpienia pewnego zdarzenia jest wprost proporcjonalna do zwiększonej częstotliwości. Co oznaczało, że gdybym cały dzień napotykał tylko klientów z pierwszej grupy to nie powinienem się zniechęcać ponieważ gdybym nadal szukał, to w końcu znajdę łatwego klienta.


Poniżej dwa pomocne artykuły:

Priming czy torowanie: jak zwiększyć wydajność mózgu w kilka minut
Sleight of Mouth, czyli jak zniszczyć ograniczające przekonanie

Statystyka działa



Niestety wiele osób z którymi współpracowałem nie rozumiało tej zasady i często rezygnowało w nieodpowiednim momencie. Pamiętam jednak pracę z jednym z moich znajomych. Próbował mi udowodnić, że prawo średniej wcale nie działa i pojechał na kilka dni w rejon, w którym teoretycznie było najtrudniej. Po 3 dniach wrócił z nowymi umowami. Kluczem do jego sukcesu była liczba prób które wykonał. Od tamtej pory zaczął notować super wyniki i stał się jednym z najlepszych agentów. Przez wiele lat prawo średnich towarzyszyło mi pod wieloma nazwami „ciężka praca”, „nie poddawaj się”, „rób więcej”, czy "statystyka". Najłatwiej koncepcja przemówiła od mnie kiedy ułożyłem sobie ją w głowie w ściśle matematyczny sposób. Uporządkowałem procentowe przedziały i wiedziałem, że zanim się uda, najpierw się nie uda kilkakrotnie częściej. Pozwól sobie zakorzenić tą koncepcję w umyśle.

Kluczowe było wtedy dobre sprzedawanie. Niezależnie od celu, czy wpadałem na większość twardych odrzuceń, wiedziałem co czai się za rogiem. Możliwości dosłownie takie które czekały na mnie, żebym pokazał się w ich progu.


Przedstawiłem tu przykład odnośnie sprzedaży, ponieważ było mi to łatwo zobrazować. Teraz pomyśl o prawie średniej i statystyce odnośnie innych dziedzin swojego życia na przykład randkowego, pracy, a nawet uzyskania uznania dla pracy twórczej. Wiele razy spotkasz się z odrzuceniem, ale wiedz że im częściej to się przytrafi to Twoje szanse na sukces wzrastają. Podejmuj działanie, będziesz bliżej znalezienia tych, którzy będą faktycznie zadowoleni z tego co możesz im dać. Jeśli chcesz dziewczynę musisz poznawać więcej kobiet. Jeśli chcesz dostać przyzwoitą pracę to wszystko, co musisz zrobić, to zastosować się do wcześniejszych wskazówek i wysyłać więcej CV, rozwijać kompetencje zawodowe i aplikować dalej. Jeśli chcesz zostać rozpoznany dla twórczości to czynności które musisz zrobić, to tworzyć dalej, publikować pracę w social media i na spotkaniach branżowych. Nie martw się, jeśli uderzysz o ścianę. Tak właśnie działa gra nazwana statystyką.
Im częściej podejmujesz działanie, tym częściej spotykasz się z odrzuceniem, co przybliża Ciebie do celu.
Życie to ciężki kawałek chleba do zgryzienia i szanse nigdy nie będą na Twoją korzyść, ale jeśli Ty grasz dalej to wygrasz.

Do następnego razu RS


PS.
Koniecznie odwiedź nasz SKLEP